Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485468#p485468:165hogxt je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Okt 17, 2017 12:02 am[/url]":165hogxt]Slažem se, to je ipak bio jedan veliki korak napred za Ikarbus. Ako ne i poslednji. :mrgreen: Sećam se kad su se pojavile te nove serije, prvo IK-203 a onda i IK-201. To je bila senzacija, sećam se da su i vozači bili oduševljeni. I stvarno jesu bili kvalitetno napravljeni. Tj nisu bili nešto sofisticirani ali su bili napravljeni da traju. I potrajali jesu.
A i dizajn, iako mutantski i napravljen od ''daj šta daš'' materijala i delova (eto npr ti Yugo farovi...) je meni bio i ostao lep. Meni su oni ovako estetski, spolja gledano, bili lepi koliko i Connecto. Iako su bili prostiji. Bili su osveženje i napredak, ne samo po maskama nego i po mnogim drugim stvarima. Nove felne, nova sedišta, novi displeji, pa i nov motor od kog sam se uvek osećao kad sam u tenku a ne u autobusu. :D


Inače ja uvek razaznajem 201 po prednjem displeju, šoferki iz jednog dela i po tome što ima ''viši'' krov odnosno pojas između vrha prozora i gornje ivice krova. Ali 202 i 203 sam uvek brkao.


Elem, što se tiče trolejbusa... uvek mi je bilo interesantno kod Amera i Kanađana kako i dalje radije uzimaju prozore sa kederima nego ove nove varijante sa lepkom. I generalno, što više upoređujem njihova i evropska vozila, to više vidim koliko oni stavljaju robusnost i dugotrajnost ispred izgleda i fensi dodataka. Eto baš pre neki dan gledam Bombardier metro garniture u Evropi, i onda u Americi. Ovi u Americi su ko tenkovi u odnosu na ove Evropske. Isto je donekle i sa autobusima i trolejbusima.
Ništa tehnološki nisu bili napredniji u odnosu na 161 od koga su nastali, čak su bili daleko nepouzdaniji.
Problemi sa vratima, sa rashladnim sistemima, kočnicama, kvačilima i da ne pišem dalje.
Vozači bili oduševljeni sa niskim sedištima koja nisu mogla da se odalje i volanom povučenim u stranu pa se sedelo ukoso sa bolom u leđima. Naravno vrhunska ergonomija nije bila bez gimnastike da bi se otvorila vrata uz istovremeno nišanjenje kroz pola zaklonjenog desnog retrovizora od kabine(e ta kabina koja je zaklanjala je bila jedini plus jer je daleko manje duvalo od vrata). Naravno bilo je i pluseva, besplatno kvarcovanje kroz šoferku i bočno staklo, osećaj svežine i pirkanje vazduha kao na motociklu su bili neponovljivi. Sav taj vazduh koji je šibao vozača kroz razne šupljine i od njega pravio reumatičara imao je namenu da smanji koncentraciju izduvnih gasova bilo uvučenih spolja ili od motora koji je na par metara od zadnjice.
Jednom rečenicom bilo neponovilo se. :bash:
 
E i ti ga sad pretera... Ne možeš da kažeš da nisu bili nikakav napredak. Putnicima su bila bolja ta nova sedišta(mislim na ona siva iz Nove Varoši) nego ona stara spartanska drvena na kojima smo se tumbali tokom 90ih. Digitalni displeji su takođe bili napredak i pomak napred. Vozila, iako sastavljena kao mutanti sa sve onim omraženim Voith menjačima i Yugo farovima, su ipak bila brža i agilnija nego IK-160. Unutrašjnost je takođe bila lepša i prijatnija. Na kraju krajeva i vozačima je prijao automatik menjač, čak i taj omraženi Voith, jer kad se setim kako su morali da mlate rukama na starim IK-160 da bi promenili brzinu, pa tako x puta, ovo im je došlo kao odmor. Isto važi i za servo, koji, ako se dobro sećam, nije postojao ili nije radio na 160. Takođe se sećam da su imali bolje grejanje nego 160.
Sad naravno, sve je to propalo ili oslabilo u roku od dve godine upotrebe. I eto npr ta ergonomska sedišta bila su zamenjena onim novim toboganima koji su imali plastiku debljine papira. Ali to nije do 201 serije nego do neodržavanja odnosno GSPovih porudžbina.

Nisam pričao sa mnogo vozača o IK-201 ali jesam sa nekoliko njih (u periodu od 10 godina) i svi su u proseku imali ok mišljenje o toj 201 seriji iz 2003., sa GB od 1000 pa naviše. Jer je ona i bila napravljena kao reprezentativna (ono što smo pričali o Ikarbusu, kako naprave 5 loših serija i jednu ok kad vide da će Beograd da ih otkači). Posle su počele one nove serije 201 i 206 i stupidarije sa grbama u sredini, plastikama, novim tobogan sedištima i sličnom. Ali ova iz 2003. je za većinu bila pozitivan pomak napred. Da, i dalje daleko od Connecta i MANa, ali napredak u odnosu na IK-160, razne Lepe Brene, Ikaruse iz Grčke donacije, pa i IK-202 iz devedesetih. Sve u svemu, to je za mene bilo vreme kad je Ikarbus poslednji put imao priliku da se popravi, modernizuje i stane rame uz rame sa nekim drugim proizvođačim. Ali nije.
 
Projekat Uniformisanje GSPa, Strike IX :

U narednih mesec i po dana biće odrađena nabavka uniformi za vozače GSP "Beograd", obelodanio je gradonačelnik prestonice Siniša Mali.

- Želimo da svaki vozač ima lepu, posebnu uniformu, to doprinosi slici grada i našeg javnog prevoza, a i to je obećanje koje smo dali i sindikatima i koje ćemo ispuniti - rekao je Mali.

Prvi čovek prestonice prisustvovao je promociji još deset novih zglobnih autobusa koji će od danas prevoziti putnike u Beogradu. Oni su niskopodni, imaju sedišta za osobe sa invaliditetom, besplatni bežični internet i video nadzor.
- Ovih deset novih "Ikarbusovih" autobusa su poslednji deo kontingenta od 30 vozila, koji su za GSP nabavljeni u poslednja dva meseca - rekao je Mali i dodao da je za tri godine nabavljeno 95 autobusa.

On je dodao da se prave planovi za GSP za sledeću godinu.
- Videćemo u narednih par nedelja koliko autobusa i kako ćemo obnavljati vozni park 2018. godine. Radimo na finansijskoj konstrukciji i ocekujem dosta dobre i povoljne vesti za građane Beograda - rekao je Mali.

Gradonačelnik je podsetio da je ove godine za GSP kupljeno i deset novih servisnih vozila za brže popravke autobusa, trolejbusa i tramvaja, 12 školskih autobusa i, po prvi put posle 40 godina, dva vozila za vatrogasnu službu GSP-a.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/vozace ... na/x8febrz
 
Ljubi gi majka lepo obučene.
Red bi bio da ih uniformišu a pre svega da ih adekvatno plate. Jer kako sada stvari stoji rade po dva ili više poslova pa su konstantno premoreni i nervozni. Ovi što rade samo u firmi ima da rade i po dve smene samo da popune manjak.
 
Ovamo niko ne kupuje karte, nema para za nove autobuse, klime, itd, a odjednom se kupuju uniforme.
 
Ovo sto su uradili svaka im cast, sad su nas skroz unistili. Ovaj semafor i to oko Slavije, ma uzas evo danas sat vremena u jednom pravcu a trolejbusom treba 20,25 minuta pa i 30 najvise..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485607#p485607:2rh64df5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Okt 17, 2017 5:36 pm[/url]":2rh64df5]E i ti ga sad pretera... Ne možeš da kažeš da nisu bili nikakav napredak. Putnicima su bila bolja ta nova sedišta(mislim na ona siva iz Nove Varoši) nego ona stara spartanska drvena na kojima smo se tumbali tokom 90ih. Digitalni displeji su takođe bili napredak i pomak napred. Vozila, iako sastavljena kao mutanti sa sve onim omraženim Voith menjačima i Yugo farovima, su ipak bila brža i agilnija nego IK-160. Unutrašjnost je takođe bila lepša i prijatnija. Na kraju krajeva i vozačima je prijao automatik menjač, čak i taj omraženi Voith, jer kad se setim kako su morali da mlate rukama na starim IK-160 da bi promenili brzinu, pa tako x puta, ovo im je došlo kao odmor. Isto važi i za servo, koji, ako se dobro sećam, nije postojao ili nije radio na 160. Takođe se sećam da su imali bolje grejanje nego 160.
Sad naravno, sve je to propalo ili oslabilo u roku od dve godine upotrebe. I eto npr ta ergonomska sedišta bila su zamenjena onim novim toboganima koji su imali plastiku debljine papira. Ali to nije do 201 serije nego do neodržavanja odnosno GSPovih porudžbina.

Nisam pričao sa mnogo vozača o IK-201 ali jesam sa nekoliko njih (u periodu od 10 godina) i svi su u proseku imali ok mišljenje o toj 201 seriji iz 2003., sa GB od 1000 pa naviše. Jer je ona i bila napravljena kao reprezentativna (ono što smo pričali o Ikarbusu, kako naprave 5 loših serija i jednu ok kad vide da će Beograd da ih otkači). Posle su počele one nove serije 201 i 206 i stupidarije sa grbama u sredini, plastikama, novim tobogan sedištima i sličnom. Ali ova iz 2003. je za većinu bila pozitivan pomak napred. Da, i dalje daleko od Connecta i MANa, ali napredak u odnosu na IK-160, razne Lepe Brene, Ikaruse iz Grčke donacije, pa i IK-202 iz devedesetih. Sve u svemu, to je za mene bilo vreme kad je Ikarbus poslednji put imao priliku da se popravi, modernizuje i stane rame uz rame sa nekim drugim proizvođačim. Ali nije.
Na osnovu čega misliš ? То što pitaš par vozača koji nemaju blage veze sa životom.
Možemo redom , stare kockice su bile teško sranje ali opet kvalitetnije i pouzdanije u odnosu na seriju 200. Daleko su u to vreme bili bolji kvalitetniji Sanos-i i Avtomontažini MAN-ovi. Ono što očigledno nikad neće biti u Ikarbusu.
Vidim neke stvari ne znaš pa ukratko da objasnim, bez serva za volan i servo tj pneumatskih kočnica nema teških vozila, autobusa. Servo za kvačilo takođe bar za autobuse proizvedene za Beograd. Upravo su serije 200 imale velike i nerešive probleme sa kvačilima. Ili propadnu gumice u pedalama ili procure cilindri na menjačima ili jednostavno ulje proključa kad su velike temperature. Kvačilo menja visinu kako mu dune ili jednostavno ne odvaja.
Kockice sa mehaničko-pneumatskim sistemom za kvačilo skoro pa nikad nisu imali problema. Visina i hod pedale kvačila su verzirani majstori sa lakoćom podešavali. Bilo je pravo zadovoljstvo voziti.
Kockice bile solo ili zglobovi takođe su dolazili sa Voith trobrzinskim automatskim menjačima, bilo je par primeraka zgolobova sa ZF četvorobrzinskim menjačima.
Što omražen Voith ? Dobar menjač, izdržljiv sa jakim retarderom.
Sedišta u putničkom salonu su po meni bolja drvena zato što su lakša sa održavanje i manje se prljaju. Kada ih zamaste majstori ipak drvena lakše prebrisati nego ona siva sa žlje*******ovima.
Prednost kockice je što nisu imala izdignuta sedišta kao kasnije serije 200 pa je vozaču bilo daleko lakše da uoči zaostale putnike u vratima.
Digitalne displeje su imale i poneke kockice i što se toga tiče nije neki napredak jer su uglavnom neispravni.
Grejanje , kod kockica su bili daleko tiši ventilatori i hauba je bolje dihtovala. Prve serije 200 su imale grejače Magnohrom Kraljevo koji su pravili veliku buku i vibracije. Serije da dvodelnom keder šoferkom imale su grejače takođe Magnohrom Kraljevo ali kao iz turističkih Sanosa i dok su bili netaknuti od strane održavanja bili su odlični. Kasnije serije dolaze sa grejačima Pneumo-logi iz Stare Pazove koji su korektno obavljali svoj posao. Ali opet skoro pa nijedan nije mogao da u hladnim zimskim danima sa puno vlage i putnika da odmagli vozačevo vetrobransko stalo pa je jedan od obaveznih pribora bio i flašica sudomila.

Ikarbus se nikad neće popraviti, jedino rešenje je da neki stranac preuzme proizvodnju i da u svakom koraku proizvodnje ima svoje ljude koji će sve kontrolisati.
 
ма може и да остане домаћи, али треба мало шибања и чудноватих радњи али и псећа говна су боља него уваљивање индустрије странцима (уставно забранити)
 
Ne lupetaj , da bi napravio kvalitetno vozilo treba puno para , puno razvoja i prototipova. Ikarbus šta god da proizvede sve je ravno prototipu, odnosno njihovo testiranje se svodi od fabrike do kupca (često neuspešno) i na negativna iskustva kupaca pa kasnije u hodu ispravljaju ili se prave ludi pa nastavljaju po svome.
Šta fali Škodi ?
 
solecar":ahxr8vru je napisao(la):
Na ulicama Beograda još 10 novih autobusa

sporukom deset autobusa ispunjen je plan za ovu godinu, rekao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali i podsetio da je gradski prevoznik u poslednje tri godine nabavio ukupno 95 vozila.

Gradonačelnik je potvrdio da će 10 novih autobusa, koje je proizvela fabrika „Ikarbus“, od danas biti na ulicama Beograda.

– U pitanju je poslednji deo lota od 30 vozila koja su isporučena JKP „GSP Beograd“ u poslednja dva meseca. Ovim smo ispunili plan za ovu godinu, a u poslednje tri godine JKP „GSP Beograd“ je nabavio ukupno 95 novih vozila. Ne bi trebalo zaboraviti ni 12 školskih autobusa. Sve navedeno je deo projekta koji se zove „obnova voznog parka GSP-a“ – rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, svi autobusi su niskopodni, sa klimom, video-nadzorom, besplatnim bežičnim internetom, a tu je i sedište za osobe sa invaliditetom. Ove karakteristike, dodao je gradonačelnik, definisali smo kao standard koji je veoma važan za kvalitet javnog prevoza u našem gradu.

– Pravimo plan za naše gradsko saobraćajno preduzeće za sledeću godinu i u narednih nekoliko nedelja ćemo definisati koliko autobusa bi trebalo nabaviti tokom 2018, kao i na koji način će biti implementirani u postojeći vozni park. Radimo na finansijskoj konstrukciji i očekujem da uskoro bude još povoljnih vesti za građane Beograda. Pokazali smo da i pored konsolidacije javnih finansija može da se pronađe način i izdvoji novac za 95 autobusa. Sada ima prostora i trebalo bi da budemo još agresivniji u smislu kupovine većeg broja autobusa. Sve to se naravno radi u cilju potpune obnove voznog parka JKP „GSP Beograd“, kako bi građani Beograda imali kvalitet prevoza kakav zaslužuju – naglasio je Mali.

On je dodao da postoji veliki broj aktivnosti koje nisu dostupne pogledu javnosti, pa je tako kupljeno 10 novih servisnih vozila da službe održavanja mogu brže, lakše i efikasnije da obavljaju svoj posao.

– Nabavljena su i dva nova vatrogasna vozila za GSP, što je prvi takav slučaj posle 40 godina. Rekonstruisali smo Dispečerski centar, Centar GSP-a za upravljanje saobraćajem, pogon „Centrala“, a u toku je rekonstrukcija pogona „Kosmaj“. U narednih mesec do mesec i po dana pokrenućemo javnu nabavku za uniforme vozača, jer želimo da svaki od njih ima lepu i posebnu uniformu – zaključio je Mali.

Gradonačelnik je naveo i da će biti nastavljena saradnja sa Ikarbusom, kako bi se dodatno pokrenula srpska privreda i na taj način doprinelo opštem boljitku.







izvor: beograd.rs

Kako su ovo lepili garažne brojeve... Majku mu jel imaju oči, svaki bus, garažni broj na drugom mestu.
 
Manite se kurira i njihovih pouzdanih dojava tipa "javila nam jedna citateljka"... ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Стварно треба избегавати ширење тог и осталих таблоида и набијања кликбејтова, ако има нека паметна и корисна информација, онда је боље прекопирати текст или његов део на форум.
 
Bilo bi dobro da kada se postavlja neka vest , nevezano za to o cemu je , da se makar napise o cemu je , umesto da se samo "tresne" link. Blic i Novosti su najpouzdaniji sto se gradskog prevoza tice. To je ono sto sam ja primetio.
 
Kako da prijavimo neispravno vozilo? Danas vozilo broj 1006 na 29, ne rade vrata kako treba. Kada vozac otvori prva 3 vrata, onda se cetvrta zatvore a isto obrnuto kada zatvori prva 3 vrata onda cetvrto bude otvoreno. I tako vozac danas sve od Vojislava Ilica do Medaka vozio sa otvorenim 4tim vratima a autobus prepun, dobro da niko nije poginuo.
 
Svi su mu vikali da zatvori vrata, ali nije moglo lepo sam napisao zasto iznad samo neznam sto nije stao i prekinuo da vozi. I kome se salje prijava za neispravno vozilo? Onaj gsp sajt to niko ni ne cita, pa jel ima neki sajt na kome odgovaraju,? I da li je vozac postupio kako treba? Ne bih rekao jer je ugrozio neciji zivot u prepunom autobusu jer nije stao, a verovatno ih sefovi maltretiraju da voze sto brze da bi postigli ovaj takt jer lazu da ima vise vozila pa ne mogu da stignu da odrze red voznje.
 
Tи проблеми са вратима су веома ганда ситуација за возаче једнако као и за путнике. Тако сам се једном возио у 27 од Миријева ка центру, зглобни стари Икарбус, и последња врата су пре Богословије испала из лежишта и нису могла добро да се затворе. Возач је покушао да их поправи али није успео, те је испразнио аутобус на Богословији и отишао за гаражу уз велико незадовољство путника.

Шефовима је сигурно битно да ујутру буде на улицама одређен број возила, а током дана се дешава велики број кварова. Нису узалуд толика сервисна возила и камиони за вучу у ГСПу.
 
Moguće da nije kvar samo nepažnja, da su mu preskočila i da nastavlja da radi sa dugmetom za otvaranje/zatvaranje svih bez gledanja. Tako troje vrata se otvaraju, a četvrta se zatvaraju, jer prethodno nisu bila u istom 'stanju' (položaju) kao i ostala vrata. Poslednja su teško uočljiva ako se ne gleda pažljivo, ali to ne može biti opravdanje.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Izgubio sam nesto u autobusu, zadnji polazak, pogon Zemun. Jel ima neko iskustva sa tim stvarima? Jel ima gsp neku sluzbu za izgubljeno nadjeno?
 
Ja se ne bih preterano nadao...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh