Žika
Expert
- Učlanjen(a)
- 23.03.2014.
- Poruke
- 6.388
- Pohvaljen
- 8.152
Ništa tehnološki nisu bili napredniji u odnosu na 161 od koga su nastali, čak su bili daleko nepouzdaniji.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=485468#p485468:165hogxt je napisao(la):Bender Rodriguez » Uto Okt 17, 2017 12:02 am[/url]":165hogxt]Slažem se, to je ipak bio jedan veliki korak napred za Ikarbus. Ako ne i poslednji. :mrgreen: Sećam se kad su se pojavile te nove serije, prvo IK-203 a onda i IK-201. To je bila senzacija, sećam se da su i vozači bili oduševljeni. I stvarno jesu bili kvalitetno napravljeni. Tj nisu bili nešto sofisticirani ali su bili napravljeni da traju. I potrajali jesu.
A i dizajn, iako mutantski i napravljen od ''daj šta daš'' materijala i delova (eto npr ti Yugo farovi...) je meni bio i ostao lep. Meni su oni ovako estetski, spolja gledano, bili lepi koliko i Connecto. Iako su bili prostiji. Bili su osveženje i napredak, ne samo po maskama nego i po mnogim drugim stvarima. Nove felne, nova sedišta, novi displeji, pa i nov motor od kog sam se uvek osećao kad sam u tenku a ne u autobusu.
Inače ja uvek razaznajem 201 po prednjem displeju, šoferki iz jednog dela i po tome što ima ''viši'' krov odnosno pojas između vrha prozora i gornje ivice krova. Ali 202 i 203 sam uvek brkao.
Elem, što se tiče trolejbusa... uvek mi je bilo interesantno kod Amera i Kanađana kako i dalje radije uzimaju prozore sa kederima nego ove nove varijante sa lepkom. I generalno, što više upoređujem njihova i evropska vozila, to više vidim koliko oni stavljaju robusnost i dugotrajnost ispred izgleda i fensi dodataka. Eto baš pre neki dan gledam Bombardier metro garniture u Evropi, i onda u Americi. Ovi u Americi su ko tenkovi u odnosu na ove Evropske. Isto je donekle i sa autobusima i trolejbusima.
Problemi sa vratima, sa rashladnim sistemima, kočnicama, kvačilima i da ne pišem dalje.
Vozači bili oduševljeni sa niskim sedištima koja nisu mogla da se odalje i volanom povučenim u stranu pa se sedelo ukoso sa bolom u leđima. Naravno vrhunska ergonomija nije bila bez gimnastike da bi se otvorila vrata uz istovremeno nišanjenje kroz pola zaklonjenog desnog retrovizora od kabine(e ta kabina koja je zaklanjala je bila jedini plus jer je daleko manje duvalo od vrata). Naravno bilo je i pluseva, besplatno kvarcovanje kroz šoferku i bočno staklo, osećaj svežine i pirkanje vazduha kao na motociklu su bili neponovljivi. Sav taj vazduh koji je šibao vozača kroz razne šupljine i od njega pravio reumatičara imao je namenu da smanji koncentraciju izduvnih gasova bilo uvučenih spolja ili od motora koji je na par metara od zadnjice.
Jednom rečenicom bilo neponovilo se. :bash: