БЕОГРАД, 29. марта (Танјуг) - Кинеска компанија Јинлонг нуди 10 милиона евра за откуп дуговања Икарбуса у замену за 51 одсто капитала тог предузећа, рекао је председник Кинеско-југоисточне европске пословне асоцијација (ЦСЕБА), Марио Рендулић.
У отварање нове линије, како каже Рендулић, планира се улагање 30 милиона евра, а сам процес преговарања са дрзавом и банкама којима Икарбус дугује 14 милиона евра, требао би да траје наредних шест месеци. "Тренутно је понуда кинеске стране да откупи дуговања Икарбуса а у замену би желели да добију 51 одсто капитала овог предузећа", каже Рендулић.
План је, како је рекао, да се прозводња са садасњих 50 аутобуса повеца на 200 у једној години, те да се не мења број радника.
"Ззелимо да из Србије извозимо нове електричне аутобусе у сточну и заподну Европу" истакао је.
Намера је да се поред електричних аутобуса у погону Икарбуса производе и електрична такси возила , мини аутобуси и мотори на струју.
Према његовим речима, кинески инвеститори су обишли и Сомбор како би проценили да ли је могучхе ревитализовати пропалу фабрику Застава, која је годинама предмет интересовања различитих инвеститора, а где је евентуално могуће организовати део производње аутобуса.
"У наредних 30 дана биће урађена процена и о могућностима да се у Икарбусу повећа број радника, те колико би такво повецање коштало кинеског улагача", рекли су из кинеско-српске асоцијације.
Дугови Икарбуса, кажу они, у основи износе 14 милиона евра, а следе преговори са банкама о евентуалном смањењу, односно, начину како би се дугови могли враћати у наредном периоду, уколико дође до преузимања Икарбуса.
"Пробелеми са Икарбусом су присутни од 90-тих година, а кинески инвеститори траже пресек стања у Икарбусу, те увид у сва тренутна дуговања и потраживања", кажу у Асоцијацији.
Договори и раније уговорени послови Икарбуса, неће трпети уколико дође до преузимања од стране Јинлонг компаније:
"У региону нема фабрика које су преживеле приватизацију , а Србија је добар пример, јер без обзира на све Икарбусове проблеме, они и даље раде и праве аутобусе. У наредном периоду, раyговараћемо са целницима Града Београда како би се видело да ли постоји техничка могућност да се инфраструктура града прилагоди електрицним аутобусима"
Потребно је да се изгради инфраструктура брзих пуњача, кинески инвеститори се надају да це ући у сувласнички однос како би правили 200 аутобуса годишње.
"Банке се до сада нису изјасниле да ли може доћи до репрограма дуговања, али су у току разговори. Држава је спремана да разговара са компанијом и да ускоро постави и своје услове као и цену", рекао је Рендулић.
Преговори око преузимања Икарбуса трају од краја прошле године, а разговори око директних улагања почели су пре два месеца. Процес саме инвестиције, према речима улагача, трајаће годину дана, а намера је, истичу они, да у почетку у погоне Икарбуса долазе полуготови аутобуси из погона у Кини.
Кинеска компанија годишње произведе од 50 до 60 хиљада аутобуса у њиховим фабрикама, а партнерка у кинеској компанији Цонние Ли, рекла је да је Србија добро место за инвестирање те да је разлог што су се одлуцили да дођу, одлицна дипломатска сарадња две земље.
"Потенцијал Србије и овог региона је огроман, а кинеска Влада је охрабрила нашу компанију да дође у Србију и потражи партнера", рекла је Ли.
Сувласник компаније Јинлонг, Ху Јинксионг (Ху Јинxионг) ,истакао је да ће у наредном периоду разговарати са представницима државе Србије око свих потребних услова које та компанија треба да испуни како би се појавила у Србији.
За улазак у Икарбус, већ дуже времена заинтересоване су и Пољске и Ццешке компаније, али за сада, једино је кинеска страна доставила конкретну понуду.