Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 272 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    286
Baš to uske ulice i oštri uglovi skretanja. To je i izbacilo zglobnog SANOS-a , a pardoks da su sada na ulicama Beograda i duži autobusi.
Mislim da je samo jedan MAN SGG napravljen.
A što se tiče table tzv kifla, nju je imao čak i Ikarus IK4 iz sedamdesetih. Zanimljiv koncept brisača , kačenje iznad vetrobrana (po meni nepraktičan) kao i dvokrilna vrata (za razliku od kasnijih generacija sa četri uska krila).

[url=http://postimage.org/]
image.jpg
[/url]

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362556#p362556:1l24qi5m je napisao(la):
Žika » Mon Dec 14, 2015 1:16 pm[/url]":1l24qi5m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362548#p362548:1l24qi5m je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Dec 14, 2015 12:36 pm[/url]":1l24qi5m]Ti MANovi koliko god da su bili 'stari" po kvalitetu su daleko ispred svakog "novijeg" i fensi upakovanog Ikarbusa... Pa ljudi Man Su220 i Sg240 koji su radjeni u Avtomontazi, su pregurali ono sto nijedan "moderan" autobus nece pregurati... Jesu bili tvrdi, ali na 16, 65, 23 i 95 su pregrmeli boga oca :)

MAN SG je bio izdržljiva mrcina kao i njegov mlađi brat SG 313 (japanac). Porediti te autobuse sa Zemunskim kantama nema smisla.
Ikarbus sam sebe mrzi.
Ikarusi (Rabe) su najbolji autobusi ikad sto se tih stvari tice i to jedino tvrdim za Ikar(b)us, a ostalo sto se nekih stvari tice zaista ne vidim ijedan razlog da se Ikarbusu zatvore vrata katancem, pre svega zbog "postenih" tendera... Sa "kupujmo domace" bajkama necemo daleko dogurati, svidjalo nam se ili ne, jer smo vec imali "premijere" sa N i M serijom sto se tih stvari tice, a kap koja je prelila casu bio je pozar na M seriji u Zemunu... Toliko o "kvalitetu" Ikarbusa
 
Onaj sto je izgorio u zemunubizgorio bi i da je bio man ili mercedes ako mislis na onaj sto je vucen mimo propisa sto su htjeli da zataskaju major gaspare
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362548#p362548:7pupz0ub je napisao(la):
Gaspar18 » 14 Dec 2015 12:36 pm[/url]":7pupz0ub]Ti MANovi koliko god da su bili 'stari" po kvalitetu su daleko ispred svakog "novijeg" i fensi upakovanog Ikarbusa... Pa ljudi Man Su220 i Sg240 koji su radjeni u Avtomontazi, su pregurali ono sto nijedan "moderan" autobus nece pregurati... Jesu bili tvrdi, ali na 16, 65, 23 i 95 su pregrmeli boga oca :)
I bili su pokretne dušegupke. Nenormalan smrad izduvnih gasova, kao da je auspuh usmeren ka kabini a ne napolju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362604#p362604:vtvsr207 je napisao(la):
tragac » Mon Dec 14, 2015 5:55 pm[/url]":vtvsr207]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362548#p362548:vtvsr207 je napisao(la):
Gaspar18 » 14 Dec 2015 12:36 pm[/url]":vtvsr207]Ti MANovi koliko god da su bili 'stari" po kvalitetu su daleko ispred svakog "novijeg" i fensi upakovanog Ikarbusa... Pa ljudi Man Su220 i Sg240 koji su radjeni u Avtomontazi, su pregurali ono sto nijedan "moderan" autobus nece pregurati... Jesu bili tvrdi, ali na 16, 65, 23 i 95 su pregrmeli boga oca :)
I bili su pokretne dušegupke. Nenormalan smrad izduvnih gasova, kao da je auspuh usmeren ka kabini a ne napolju.
Pazi ti autobusi su sticajem okolnosti dosli u GSP, posle su pojedine osvezavali automatskim menjacima, i bili predvidjeni za jos duzi radni vek, jednostavno Ikarusi, Sanosi i Man Avtomontaze mogu slobodno da ponesu epitet sampiona 90ih godina...
Da skratim ovaj OT, ceprkao sam po CDu arhiva, tragac evo nesto za tebe
15z58xg.jpg

oqj9lc.jpg

2ez3ar8.jpg

Izvor fotografija
Arhiv GSPa :)
 
Fina reportaza becks ali moram da pomenem ova po meni najgora sedista mislim da su cak i ona drvena udobnija
IMG_1067.jpg
 
Sve je to lepo, i tačno da je 103 u svemu bolji od vučićevog mercedesa, ali ta sedišta... :bash:

Mada se nekim grubim, oštrim predmetom može povećati koeficijent trenja :D
 
Probao sam, sedeći deo pri kraju je malo izdignut, kako ne bi bilo klizanja, no, ipak, nije baš najsrećnije rešenje. Sedeo sam, nije strašno kao kod ranijih primeraka sa ovim sedištima.
JohnnyLee":16hu3pmr je napisao(la):
зар није обавеза да бусеви буду нископодни?
Nije obaveza, prednost je! :)
 
Зна ли се на којим линијама ће бити задужени? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362604#p362604:5j1483kc je napisao(la):
tragac » Pon Dec 14, 2015 5:55 pm[/url]":5j1483kc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362548#p362548:5j1483kc je napisao(la):
Gaspar18 » 14 Dec 2015 12:36 pm[/url]":5j1483kc]Ti MANovi koliko god da su bili 'stari" po kvalitetu su daleko ispred svakog "novijeg" i fensi upakovanog Ikarbusa... Pa ljudi Man Su220 i Sg240 koji su radjeni u Avtomontazi, su pregurali ono sto nijedan "moderan" autobus nece pregurati... Jesu bili tvrdi, ali na 16, 65, 23 i 95 su pregrmeli boga oca :)
I bili su pokretne dušegupke. Nenormalan smrad izduvnih gasova, kao da je auspuh usmeren ka kabini a ne napolju.
Mislim da su ti MAN-ovi, SANOS-i sigurno imali izduv izveden vertikalno iznad visine krova. Tada su bili takvi propisi za vozila predviđena za rad u gradovima.
Tako da Tragac sav smrad i dim ide na dušu neodržavanja.
Što se tiče udobnosti SANOS je bio kao putnički auto, brz, stabilan i udoban. A prostora za dve Rabe.
SG je bio daleko krući , ali takvi su bili svi MAN-ovi u to vreme. I da dodam nikad nije padao na stranu ili vukao prikolicu po asfaltu kao Rabetine.
Vezano za Ikaruse, Ikarbuse, Rabe , Rabetine za njih je važilo zlatno pravilo a to je da su uvek morale da se pokvare. A ako se ne pokvare onda nešto otpadne. :bash:
 
Sanos je ako se nisi drzao cvrsto, znao da te baci pogotovu kada naleti na rupu, Avtomontaze su toliko bile stabilne, da sam nebrojano puta vidjao iste na staroj okretnici 95 (Kozara), u startu pun ko brod, ali stabilan da je to neverovatno bilo. Mislim da je rogobatno IK102, 111, 161 i 166 nazivati "Rabetinama", ipak su su Sanosima i Manovima pregrmeli tesko vreme nestasice delova i sankcija... S115 mi je pozadi nekako bio tvrd, narocito ovi Motografovi S115 koji su me par puta vozili na 18, nimalo prijatan osecaj kada naleti na rupu!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362676#p362676:1m8mv77l je napisao(la):
direktor » December 15th, 2015, 12:49 am[/url]":1m8mv77l]Mogli su bar onda da ih tapaciraju u crveno
Da li bi ih presto redovno čistio da su tapacirana?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362672#p362672:2dtltx7f je napisao(la):
tragac » Tue Dec 15, 2015 12:41 am[/url]":2dtltx7f]Sve je to lepo, i tačno da je 103 u svemu bolji od vučićevog mercedesa, ali ta sedišta... :bash:

Mada se nekim grubim, oštrim predmetom može povećati koeficijent trenja :D

Sedišta jesu očajna ali je bilo daj šta daš je l Fabrika koja je pravila sedišta iz priboja je propala a to su vam ona sedista iz ik218 i ik206 a za Ster sedista iz poljske trebalo je da se ceka oko mesec dana i to je bilo mnogo ... A dok su ova sedista iz Nove varosi jedan deo stigao odma a drugi deo kasnije nekoliko dana...
Nema u srbiji više firmi koje prave delove za autobuse stanje je očajno ne samo za autobuse za bilo sta da radis . Sve mora da se uvozi ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362689#p362689:2l5gvz3f je napisao(la):
Gaspar18 » Uto Dec 15, 2015 12:56 am[/url]":2l5gvz3f]Sanos je ako se nisi drzao cvrsto, znao da te baci pogotovu kada naleti na rupu, Avtomontaze su toliko bile stabilne, da sam nebrojano puta vidjao iste na staroj okretnici 95 (Kozara), u startu pun ko brod, ali stabilan da je to neverovatno bilo. Mislim da je rogobatno IK102, 111, 161 i 166 nazivati "Rabetinama", ipak su su Sanosima i Manovima pregrmeli tesko vreme nestasice delova i sankcija... S115 mi je pozadi nekako bio tvrd, narocito ovi Motografovi S115 koji su me par puta vozili na 18, nimalo prijatan osecaj kada naleti na rupu!

Gaspar, SANOS ti je jedan od najudobnijih buseva koji su se kotrljali beogradskim asfaltom. Veruj mi. Vozio sam i jedne i druge i treće.
Pitaj stariju gardu iz Kosmaja svi bi pre vozili starog SANOS-a nego li novu Rabu. Znači SANOS je daleko upravljiviji , pregledniji...... ma i imalo dete može da vozi. :laugh:
Te Ikaruse što ih zovemo Rabama i nimalo pogrdnim za njih Rabetinama nije bez razloga. Tada i sada totalno nepouzdani autobusi a za vozača katastrofa. Sedište vozača koje ne možeš dovoljno da digneš, da povučeš pozadi, volan koji se podešava samo ako imaš kod sebe ključ 17, raspred komandi i prekidača užasan, ljuljanje na sve strane, nepregledan. A o udobnosti mogu da pričam naširoko, ako se ne ispovraćaš od ljuljanja sigurno ima da ti krene kamen u bugregu od udaraca vazdušnog ogibljenja.
Kasnije serije Ikarusa , Ikarbusa 201 itd su imale modifikaciju ogibljenja, navodno uvučeni jastuci 5 cm kako ne bi konstantno ispadali a posledica toga je enormno naginjanje karoserije. Znam kada sam seo iz SANOSA u IK202 (kao nov) posle i IK 201 odekao sam se od straha koliko se to naginje i ljulja.
Zaboravih i ono čuveno šetanje prikolice kada putnika već na prvoj stanici napusti bus. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362707#p362707:31jrld8r je napisao(la):
liponiiiii » 15 Dec 2015 11:00 am[/url]":31jrld8r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362672#p362672:31jrld8r je napisao(la):
tragac » Tue Dec 15, 2015 12:41 am[/url]":31jrld8r]Sve je to lepo, i tačno da je 103 u svemu bolji od vučićevog mercedesa, ali ta sedišta... :bash:

Mada se nekim grubim, oštrim predmetom može povećati koeficijent trenja :D

Sedišta jesu očajna ali je bilo daj šta daš je l Fabrika koja je pravila sedišta iz priboja je propala a to su vam ona sedista iz ik218 i ik206 a za Ster sedista iz poljske trebalo je da se ceka oko mesec dana i to je bilo mnogo ... A dok su ova sedista iz Nove varosi jedan deo stigao odma a drugi deo kasnije nekoliko dana...
Nema u srbiji više firmi koje prave delove za autobuse stanje je očajno ne samo za autobuse za bilo sta da radis . Sve mora da se uvozi ...
Meni je prosto neverovatno da godinama niko ne shvata koliko su ova sedišta neudobna. Prvo, inženjeri koji su ih razvili, drugo kupci, treće nadležni. Sedište ne mora da bude tapacirano ali kakva je tehnologija i investicija potrebna da se naprave hrapavije površine?
 
Ona jesu neudoban i to svi znaju i ovi iz fabrike ali opet kazem daj sta das i ova firma iz nove varosi se drze jedva a Ster su skuplja i cekaju se dugo i jbg tako je to u ovoj drzavi sve mala privreda .
Da ti vidis spisak firmi koje su dobavljale delove za Ikarbus bilo je oko 300 firmi eno 200 propalo ludnica . Morate razumeti...Ik-103 neces moci vise napraviti da bude jeftin a on je jeftin zato sto se koriste domaci delovi ..
Za ik-112 80 posto delova sve iz uvoza ...
 
Cek a sta je sa onim sjedistima isto domaca iz nove varisi sto nisu klizava sto su ugradjivana u zglobove niskopodne ikare iz 2008
 
Bolje da su stavili drvena, i duže traju i udobnija su od ovih. A ima i različitih tipova drvenih sedišta, kao npr. ona u švajcarskim tramvajima, koja su mnogo udobnija. A jel se presto spunđao sa nekim ili sam nastupa na tenderu?
 
Тобогани су зло... Дрво пружа висок ниво хигијене (а какви смо као народ, и таква седишта су нам премија)...
 
Počelo je ugrađivanje kamera kod vozača na seriji Ikarbusa iz 2012. godine, u isto to vreme većina voznog parka, ne da nema zimske gume, koje su btw obavezne, nego ih većina ima gume na kojoj bi trebalo dobro izanalizirati gde je bila šara. Na stranu, stav kako će se kamerama rešiti problem napada na vozače, koji je aspurdan. Kamerama se neće ništa sprečiti, već ćemo pokušati "lečiti" posledice.
Gospodo iz GSPa, sa kupljenim diplomama, trebate da sprečite pre nego što se desi, a ne da lečite posledice, i to uglavnom bezuspešno. Da bi kamere imale efekta, prvo mora da se izmeni pravni sistem, da se pritegne policija, sudovi, da bi to imalo efekta... Ne mogu da opišem revolt zbog dešavanja, napadnut je vozač pre neko veče na 48, a fotografije sa kamera su smešnog kvaliteta, svaka bu**** sa malo dubljim džepom može da obori te fotografije na sudu i to u novom Ikarbus(mercedesu).
Umesto glupiranja sa kamerama, za koje nemamo adekvatne zakone i sistem, sprečite sukobe i povrede radnika ugradnjom kabinama, kao i poručivanjem vozila sa kabinom, edukujte ljude da ne izazivaju situacije, mnogo manje košta nego ovo tehnološko rešenje, a više će rezultata dati.
I pre nego što nastavite sa glupiranjem i kačenjem kamera, od kojih koristi nema, nabavite zimske gume, pa makar i kineske...
 
Vrh