Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
CENA 150 DINARA U PRESTONICI trenutno postoji 27 noćnih linija koje su od 2006. godine "pod kontrolom" privatnih prevoznika, sa izuzetkom tramvajske 7N. Cena karte je 150 dinara.


A sta to vozi na 7N tramvaj ,tekst djeluje kao recikliran
 
^ Na 7N vozi minibus koji ne staje na sve stanice na koje bi tramvaj. Npr, na Slaviji stane u kruznom toku, a ne na stajalistu za tramvaje u Nemanjinoj (gde na tabli pise 7N). Ko ceka gde treba promasice nocni minibus.

7N minibus je privatni, ne GSP.

Sent from my C2 using Tapatalk now Free
 
Somi303":iziiv3a5 je napisao(la):
becks89":iziiv3a5 je napisao(la):
Somi303":iziiv3a5 je napisao(la):
Вожња без магленки је очигледно постала немогућа. Таквих ми и није жао. :rant:
Kakve veze imaju maglenke sa napadima na vozače? Ajde molim te pojasni mi?
Da si ikada seo za volan autobusa, znao bi koliko si sad lupio glupost i skapirao bi koliko je vožnja sa maglenkama itekako potrebna. To nije iz nekog hira, već radi veće bezbednosti istih tih putnika koji ih biju. Da si seo za volan, video bi da položaj svetala za noćnu vožnju baš i ne omogućava veliku preglednost, tako da te maglenke u mnogome olakšavaju posao i sigurno povećava bezbednost u vožnji.
Да ли си ти некада седео за воланом аутомобила коме такав аутобус иде у сусрет? Е па да си сео, мало шта би видео од тих магленки које ти сијају директно у очи. Узми батеријску лампу и сијај себи у око па ми реци да ли ти то прија и да ли би желео да ти нешто такво наиђе у сусрет. Мени такође одговара да возим са дугим светлима па морам да их гасим када ми неко наиђе у сусрет јер тог неког заслепљујем, а шта раде возачи аутобуса када им блицнеш? Упале и дуга светла! Да ли ти је сада мало јасније?
Oslepele te maglenke? Au, ti si zmaj majke mi.... Maglenka na autobusu je postavljena najniže, sem kod Solarisa, gde je maglenka na mestu dnevnog svetla, a dnevno svetlo u braniku ?! :O
Maglenke su usmerene ka asfaltu, i kod autobusa čini mi se bacaju svetlo na max 5m, e sad ti meni objasni kako maglenka koja nije uperena u tebe može da te zaslepi? Svoje paranoične komentare i opravdanja za nasilje ostavi kući, vidiš isto tako bih ja polovini vozača automobila polomio obe ruke i noge, kada vidim kako voze, kako se parkiraju, kada vidim koliko veze nemaju sa saobraćajnim propisima, ali ipak ne pozivam na linč takvih vozača kao što ti činiš, a veruj mi da je veći broj neznalica za volanom putničkih automobila. Sad te molim da mi objasniš kako je fizički moguće da nešto što nije direktno upereno u tebe, smeta tvom vidu i smanjuje ti vidno polje?
 
Koji ste bre likovi, nrverovatno.
Jedni opravdavaju nasilje, drugima trebaju maglenke da bi bili bezbedniji...
Jel su to ovih dana deljene neke gljive ili opijati po gradu besplatno, pa malo posledice???
Maglenka "baca" do 35m, a oboreno svetlo znatno duze. Ispravan i nastelovan far znatno ce vise osvetliti kolovoz.
E sad ako su farovi neispravni (a obicno jesu) to je vec druga prica, ali ona nema veze sa time sto zakon kaze da je zabranjena upotreba maglenki osim u slucaju smanjene vidljivosti.
Zakon je zakon!


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
^ Ne znam koliko vazi za bus, no u kolima je često moguce podešavanje visine svetla upravo zbog opterecenja vozila i promene ugla pod kojim baca svetlo (vise putnika).

Kapiram da kod busa to ne igra i da se kalibracija radi spolja. :)

Sent from my C2 using Tapatalk now Free
 
Maglenka ne služi da osvetljava put, nego da vozilo bude uočljivije. Snop kratkih avetla moze biti maximalno 40 metara.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
becks89":2kwrk4fm je napisao(la):
Oslepele te maglenke? Au, ti si zmaj majke mi.... Maglenka na autobusu je postavljena najniže, sem kod Solarisa, gde je maglenka na mestu dnevnog svetla, a dnevno svetlo u braniku ?! :O
Maglenke su usmerene ka asfaltu, i kod autobusa čini mi se bacaju svetlo na max 5m, e sad ti meni objasni kako maglenka koja nije uperena u tebe može da te zaslepi? Svoje paranoične komentare i opravdanja za nasilje ostavi kući, vidiš isto tako bih ja polovini vozača automobila polomio obe ruke i noge, kada vidim kako voze, kako se parkiraju, kada vidim koliko veze nemaju sa saobraćajnim propisima, ali ipak ne pozivam na linč takvih vozača kao što ti činiš, a veruj mi da je veći broj neznalica za volanom putničkih automobila.
Да, када будеш добио возачку и сео за волан видећеш, односно нећеш. Није битно где су постављене, већ где су усмерене. Код мене на колима су постављене ниско у бранику па их ја ипак не укључујем јер је забрањена њихова употреба када нема магле. А тако је јер заслепљују друге учеснике у саобраћају.
Sad te molim da mi objasniš kako je fizički moguće da nešto što nije direktno upereno u tebe, smeta tvom vidu i smanjuje ti vidno polje?
Оно што није уперено у мене ми не смета, сметају ми оне које јесу, а то је 90% магленки и фарова. Ако већ не верујеш мени, веруј Лакију и Милисаву...
Сумњам да би возачима аутобуса било ок да ја њима идем у сусрет са дугим светлима јер је мени тако лакше и безбедније или ми је ето тако пало.
 
laki72":lv3i1v9q je napisao(la):
Koji ste bre likovi, nrverovatno.
Jedni opravdavaju nasilje, drugima trebaju maglenke da bi bili bezbedniji...
Jel su to ovih dana deljene neke gljive ili opijati po gradu besplatno, pa malo posledice???
Maglenka "baca" do 35m, a oboreno svetlo znatno duze. Ispravan i nastelovan far znatno ce vise osvetliti kolovoz.
E sad ako su farovi neispravni (a obicno jesu) to je vec druga prica, ali ona nema veze sa time sto zakon kaze da je zabranjena upotreba maglenki osim u slucaju smanjene vidljivosti.
Zakon je zakon!


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Ti si legenda, 35 metara baca maglenka, ljudi vi ste genijalci, ovakve provale se ne viđaju ni u rijaliti programima, ne znam ko vas tako informiše....
Za ove gljive bi ja vas trebao da pitam? Ovog oslepljuju maglenke, ti kažeš maglenka baca 35 metara, ne zna se koji je duhovitiji... Govorimo o običnoj H4 sijalici koja se koristi za far, on baca 40-45metara max, a za maglenke se koristi drugi tip sijalice, i naravno nalazi se na drugom mestu, nekih 40cm ispod, i usmeren je ka asfaltu. Čak su i svetla usmerena ka asfaltu, a ne pod pravim uglom baš zbog zaslepljivanja ;)
Ovaj tip maske je donelo mnogo neprilika vozačima, zašto? Zato što se vozač nalazi na mnogo maloj razdaljini (visinski) od fara, zašto je to bitno? Zbog toga što mu je preglednost smanjena, jer pod tim uglom nije dobra vidljivost, pa makar farovi bacali 60metara ispred njega, na starim Ikarbusima ta razlika vozač-farovi je bila mnogo izraženija, i preglednost je bila mnogo veća zbog boljeg ugla gledanja na put i mnogo boljeg ugla svetlosnog snopa u odnosu na vozača.
Ja bi vas zamolio da pre nego što opalite po dugmetu "pošalji" pročitate šta ste napisali...

Somi303":lv3i1v9q je napisao(la):
Да, када будеш добио возачку и сео за волан видећеш, односно нећеш. Није битно где су постављене, већ где су усмерене. Код мене на колима су постављене ниско у бранику па их ја ипак не укључујем јер је забрањена њихова употреба када нема магле. А тако је јер заслепљују друге учеснике у саобраћају.
E ti i tvoja dozvola vidimo kako je stigla, vidim kakvo znanje o saobraćaju imaš, dovoljno je to reći, a ja i moja vožnja, e moj ti imam ja sasvim solidan broj kilometara iza sebe i raznih situacija da itekako mogu da ti pričam iz ugla vozača motornih putničkih vozila, a veruj mi da imam i sasvim dobro znanje i iz ugla vozača teretnih vozila ;)
Nema svrhe objašnjavati se sa tobom, ne može da te zaslepi, prvo jer maglenka nema usmeren snop svetlosti kao far, drugo što je usmerena ka asfaltu ne ka vozilu, treće što svetlosni snop maglenke nema toliku "moć" da te zaslepi jer je to kratko svetlo, kratko "dobacuje".
Evo slikaću ti razliku prvom prilikom, sada uporedi svetlost tamo na vozilima pod maglenkama i bez, svetla se nalaze na istim pozicijama i radi se o istom tipu sijalica, u šta se i sami možete uveriti ;)
Sa
ern9.jpg


Bez
zag9.jpg

Mešaš duga i maglenke, radi se o potpuno različitim stvarima, i nikako ne možeš porediti ista... Pozdravljam te do prve prilike da te uverim u svoj tvrdnje i definitivno stavimo tačku na ovu tvoju izjavu :)

Somi303":lv3i1v9q je napisao(la):
Оно што није уперено у мене ми не смета, сметају ми оне које јесу, а то је 90% магленки и фарова. Ако већ не верујеш мени, веруј Лакију и Милисаву...
Сумњам да би возачима аутобуса било ок да ја њима идем у сусрет са дугим светлима јер је мени тако лакше и безбедније или ми је ето тако пало.
Da verujem Lakiju koji izjavi da sijalica maglenke "baca" 35m? Nadam se da se šališ.
Ne može biti pozicionirana maglenka, pošto je fiksna, nemoguće je pomeriti istu, jedino ako slomiš masku (naravno govorimo o ovom tipu maske)...
Kada god oceniš da ti je smanjena vidljivost dozvoljena ti je upotreba maglenki, zakon ne definiše pozicije srednjih svetala, kao ni ugao pod kojim ona trebaju "padati" na asfalt, postoje samo standardi u okviru kojih moraju biti, a koje niko ne kontroliše. Dakle, ukoliko ti je smanjena vidljivost zbog vremenskih uslova, ili zbog greške proizvođača dozvoljena ti je upotreba maglenki, tako da tvoja konstatacija definitvno nije na mestu ;)
Pozdravljam vas sve :)
 
Jeli genije, koliko baca maglenka?
I sta sa pozicijom vozaca? Koja je pozicija vozaca u putnickom automobilu? U sportskom kupeu?
Pocinje vec da me nervira ta tvoja nadobudnost, ma koliko mi u pocetku bila interesantna i draga misleci da je posledica zainteresovanosti i ambicioznosti!
I za tvoju informaciju SVA SVETLA na motornom vozilu se podesavaju!!!
Od kratkih (oborenih) preko dugih, pa tako i maglenke. A to sto ih ne steluju u GSP-u, sto stavljaju felericne sijalice koje nisu u ziznoj osi fara, pa nesrecni vozac ne vidi kolovoz, ali onaj iz suprotnog pravca ima utisak da ga ispituje gestapo, to je neka druga prica.
I jos jednom za 35 metara, mozda gresim +/-5metara, a ti dokazi suprotno.

Znas li zasto se maglenka stavlja najcesce na branik?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
laki72":36y4edpa je napisao(la):
Jeli genije, koliko baca maglenka?
I sta sa pozicijom vozaca? Koja je pozicija vozaca u putnickom automobilu? U sportskom kupeu?
Pocinje vec da me nervira ta tvoja nadobudnost, ma koliko mi u pocetku bila interesantna i draga misleci da je posledica zainteresovanosti i ambicioznosti!
I za tvoju informaciju SVA SVETLA na motornom vozilu se podesavaju!!!
Od kratkih (oborenih) preko dugih, pa tako i maglenke. A to sto ih ne steluju u GSP-u, sto stavljaju felericne sijalice koje nisu u ziznoj osi fara, pa nesrecni vozac ne vidi kolovoz, ali onaj iz suprotnog pravca ima utisak da ga ispituje gestapo, to je neka druga prica.
I jos jednom za 35 metara, mozda gresim +/-5metara, a ti dokazi suprotno.

Znas li zasto se maglenka stavlja najcesce na branik?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Pazi, nemam nameru da se prepirem sa tobom. Dokaži mi da sam pogrešio u nekom delu mog posta ;)
Podešavaju se na vozilima koja ne pravi Ikarbus, kada otvoriš masku autobusa i pogledaš onda mi odgovori ;)
Uzmi pročitaj još jednom moj post, skapiraćeš na šta sam mislio kod pozicije vozača i svetala, nije niko ovde glup, samo ne dozvoljavate da niste u pravu ;) Farovi na automobilima se nalaze mnogo više ispred kod vozača automobila nego kod vozača autobusa, tako da je opet ugao gledanja različit... Refleksije, uglovi pod kojima se gleda, nije to toliko komplikovano koliko izgleda...
Ne grešiš ne za +/- 5m, nego za malo mnogo više, ali nije važno vi imate uvek tačne podatke, čeka se sada ostatak foruma da skoči i da podrži ove "izjave"... A da, naravno da znam zbog čega se maglenke stavljaju u branike!
Pozdrav :)
 
Nemoj mi ne gresis za +-5 !!!
Ispravi me, kazi za koliko gresim!!!
U protivnom, nemas pravo da me demantujes "odokativnom" metodom.
Ako me demantijes dobijas izvinjenje, ako ne demantujes ocekujem izvinjenje.
Simple as that!

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
U zavisnosti od tipa sijalica domet maglenki je od 5 do 15m, dok xenon sijalice imaju maximum 25m. Govorim ti za maglenke naravno, dakle to je malo više od -/+5m ;)
Pozdrav, i da očekujem da mi odgovoriš gde sam pogrešio u mom postu iznad.
 
becks89":11sbeaiu je napisao(la):
E ti i tvoja dozvola vidimo kako je stigla, vidim kakvo znanje o saobraćaju imaš, dovoljno je to reći, a ja i moja vožnja, e moj ti imam ja sasvim solidan broj kilometara iza sebe i raznih situacija da itekako mogu da ti pričam iz ugla vozača motornih putničkih vozila, a veruj mi da imam i sasvim dobro znanje i iz ugla vozača teretnih vozila ;)
storm.gif

Nema svrhe objašnjavati se sa tobom, ne može da te zaslepi, prvo jer maglenka nema usmeren snop svetlosti kao far, drugo što je usmerena ka asfaltu ne ka vozilu, treće što svetlosni snop maglenke nema toliku "moć" da te zaslepi jer je to kratko svetlo, kratko "dobacuje".
Evo slikaću ti razliku prvom prilikom, sada uporedi svetlost tamo na vozilima pod maglenkama i bez, svetla se nalaze na istim pozicijama i radi se o istom tipu sijalica, u šta se i sami možete uveriti ;)
Sa
https://imagizer.imageshack.us/v2/513x383q90/29/ern9.jpg

Bez
https://imagizer.imageshack.us/v2/513x383q90/4/zag9.jpg
Mešaš duga i maglenke, radi se o potpuno različitim stvarima, i nikako ne možeš porediti ista... Pozdravljam te do prve prilike da te uverim u svoj tvrdnje i definitivno stavimo tačku na ovu tvoju izjavu :)
Ни сунчева светлост није усмерена па баш и не прија да гледаш у њу, јел тако?
Друго, очигледно нису усмерене у асфалт јер сметају. Не знам шта ти ту није јасно?
Треће, ако није довољно јака, зашто уопште постоји? Намена јој је да осветли пут када је видљивост смањена тако да је довољно јака.
Не, не мешам дуга и магленке. Престови возачи возе са кратким светлима и магленкама, а када им блицнем да угасе магленке јер ми сметају, они упале и дуга светла. У том случају добију исто то од мене, па онда ипак могу да угасе и дуга и магленке.
Da verujem Lakiju koji izjavi da sijalica maglenke "baca" 35m? Nadam se da se šališ.
Ne može biti pozicionirana maglenka, pošto je fiksna, nemoguće je pomeriti istu, jedino ako slomiš masku (naravno govorimo o ovom tipu maske)...
Kada god oceniš da ti je smanjena vidljivost dozvoljena ti je upotreba maglenki, zakon ne definiše pozicije srednjih svetala, kao ni ugao pod kojim ona trebaju "padati" na asfalt, postoje samo standardi u okviru kojih moraju biti, a koje niko ne kontroliše. Dakle, ukoliko ti je smanjena vidljivost zbog vremenskih uslova, ili zbog greške proizvođača dozvoljena ti je upotreba maglenki, tako da tvoja konstatacija definitvno nije na mestu ;)
Pozdravljam vas sve :)
applause.gif
 
Oho, pocela tema o maglenkama, zasto me niko nije zvao? :D
Mene nerviraju druge stvari, kada privatni prevoznici upale poziciju i maglenke, a ne i kratka svetla, a maglenke su im tako nastelovane, kao da drze duga svetla, iako im kratka svetla rade.

Nemam nista protiv maglenki, kad su nastelovane normalno, da ne smetaju nikome, kao na Solarisu na primer, posto su njegova kratka svetla stvarno slaba, sto za vozaca to i za vozila koja idu u susret, mali far, nije bas sjajan za biti zapazen, kao kod Ik na primer, gde ne znas jel svetlo radi danju dok ne zaklonis rukama far :D

Sva novija vozila automatski pale maglenku na onoj strani na koju vozilo skrece, i to je standard u auto industriji, cime se povecava preglednost bocnog dela puta, a pri ispravljanju tockova maglenka se gasi.
Ikarbus maglenke sijaju svugde, ali samo ne gde bi trebale, na put :D

Ja sa autobusom dosta puta imam problem sa maglenkama sa autobusa koji nailazi u susret, gde sijaju bas kako ne treba, iako mi je polozaj sedenja 1m vislji u odnosu na vozaca putnickog auta, a kad sam par puta naisao sa svojim kolima, zaista je smetalo. Sa solarnog mi maglenke ne smetaju kad mi ide u susret.
 
Ne samo kakva nego i nepotrebna! Zakon jasno zabranjuje maglenke kada nema smanjene vidljivosti. Sa razlogom. Ali imate i razne opcije ovih dana, i da rade kao dnevna svetla (nisam skroz siguran ali sam video da se koriste tako, moje ne mogu da se upale ako pre toga ne upališ oborena), a na dosta novijih automobila se pali po jedna maglenka u zavisnosti od toga u koju stranu skrećeš.

Nego, ja imam osetljive oči i meni posebno smetaju i maglenke i loše naštelovana oborena svetla. A činjenica je da se danas sve manje i manje šteluju farovi. Moj otac je pre 8 godina ili više išao do sup-ovog tehničkog pregleda jer su jedini imali opremu za štelovanje. Bledo su ga gledali jer je došao samoinicijativno. No, isti taj moj otac danas uvek šteluje farove da biju što dalje...

A to što maglenke nemaju fokus je tek štetno po oči jer se skupljaju zenice na nadražaj. Te stoga ono što bi inače video noću ne možeš da vidiš. I to predstavlja problem pogotovu vozačima sa niskim vozilima, a visoke nisam vozio tako da nisam kompetentan da pričam o tome.
 
becks89":aesgtf8o je napisao(la):
U zavisnosti od tipa sijalica domet maglenki je od 5 do 15m, dok xenon sijalice imaju maximum 25m. Govorim ti za maglenke naravno, dakle to je malo više od -/+5m ;)
Pozdrav, i da očekujem da mi odgovoriš gde sam pogrešio u mom postu iznad.
Ne da si pogresi, nego konstantno gresis.
I zao mi je sto si izabrao da stalno pametujes i popujes, jer to je za tebe tezi put.

Oboreno svetlo obasjava 40 do 80 metara ispred vozila, dugo minimum 100...
Maglenke se stavljaju na najnize tacke vozila jer je gustina magle pri samom tlu obicno mnogo manja nego vec na metar visine.
Davno sam polagao vozacki (1990godine) i zato rekoh da mozda gresim za +-5m, al cim budem pri internetu potrazicu pravu informaciju.
I za kraj pored svetala za maglu "maglenki" postoje i "dodatna svetla"
I nemoj da te neko ' lozi ' da maglenka treba da baca 5 metara, jer svetlo koje toliko 'daleko' osvetljava, nema nikakvu svrhu (osim ako se vozilo ne krece brzinom pesaka).

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Sijalica svetla i maglenke nisu iste aman, a šta se i ja raspravljam...
Misli šta hoćeš, potraži po internetu pa se uveri sam...
 
Beck, ne pametuj!
Svaki put kad skapiras da si u zabludi pokusavas da pricu prebacis na neku drugu.
Niko o sijalicama nije pricao.
H4, H7, H1, H5... itd, itd... to su sijalice, ali mi smo vodili raspravu o svetlu za maglu - maglenkama.
Ovo nije prvi put da vrsis zamenu teza.
Lepo sam te pitao koja je korist vozacu kome je osvetljeno 5 metara ispred vozila koje se krece 50km/h ???
Takodje sam ti rekao da se sva svetla za osvetljavanje saobracajnice steluju, jer zlatno pravilo je "Videti i biti vidjen".
Ti sad vrti pricu koliko god hoces, ali veruj mi vozi sa maglenkama kad nije smanjena vidljivost i pre ili kasnije platices kaznu. Zakon je tu potpuno jasan.
'Samo u slucaju, magle, jake kise i jake vejavice je dozvolkena upotreba maglenki'



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ja cu kao vozac pokusati da odgovorim na ovaj deo, koja je korist vozacu od maglenki na 5m ako vozi 50kmh..ili 20... nije bitno.
Bolja preglednost, to jest, unutrasnja rasveta u autobusu, koja je dovoljno jaka, da se prijatno osecate u vozilu kao putnik, nimalo nije prijatna dok ste na mestu vozaca.
Upalite u svome putnickom vozilu jednu neonku da sija unutra kao autobus, pa probajte da vidite sta se vidi, i koliko ispred sebe.
Na zalost, kod Solarisa je to resno na jedan mnogo los nacin, pa da bi se postigao bolji efekat nocu, na slabije osvetljenim mestima, morate upaliti i duga svetla pored maglenki, ili ugasiti osvetljenje u putnickom prostoru.
Ja licno gasim unutrasnje osvetljenje, jer nista sem odsjaja unutrasnjeg prostora u soferci ne vidim. Vidim u saragama sta se radi, sve uvelicano, kao da sam okrenut ka putnicima, a ne ka putu ispred.
Delimicna pomoc je zatamnjivanje stakla vrata, ali tad nastaja novi problem preglednosti desne bocne strane prilikom skretanja.

Kako god, ne opravdavam upotrebu maglenki, ali meni dosta znace jer dodatno osvetljavaju put koji mi se stapa sa unutrasnjim prostorom pod obicnim kratkim svetlima.
Ko ne veruje, nek zamoli nekoga da mu da da samo sedne na mesto vozaca nocu sa upaljenom unutrasnjom rasvetom, i shvatice o cemu govorim.

Na sve to, kod M serije i Solarisa, ono bocno pomocno staklo kabine, dodatno pogorsava situaciju, jer se proteze uz desni deo pa je cesto nemoguce videti kroz njega, vec se vidi kao u retrovizoru leva strana puta i kola, pa bezbroj puta cimnete na kocnicu jer mislite da vam izlece auto sa desne strane, isprepadate se, a zapravo je to odraz vozila koje se krece u susret vama svojom trakom.
 
A zza te probleme jeli se ko od sofera zalio mamlazima u upravi ,pitao ove iz sloarisa kako da se rijesi problem ,kako je u ove dvije vrezije ikarbusa ,kako je u mercedesima konekto ,kako je u torlama ,tramvajima sam primjetio da se predjnaj neonka nabliza kabini kod katica iskljuci namjerno ili se poklopac zafarba ,bjelom iplavom farbom ili se stavi neopnka u boji
 
Zato sto je zaljenje kod uprave isto sto i zaljenje diktatoru, secenje glave, odnosno plate, ne daj boze posao da ode.
 
@MAN
hvala na iscrpnom opisu i objasnjenju. Vozeci se par desetina puta u zadnjih mesec ipo gradskim prevozom i sam sam primetio neke stvari koje si ovde napisao. Takodje mi je u oci upala idiotska lampa iznad vozaca.
Realno, autobusi nemaju potrebe da budu toliko osvetljeni, ali to je neki trend. Takodje su same konstrukcije plafonjera u putnickom salonu mogle biti zasencenije, cime bi se sprecila direktna refleksija vozacu u oci sa sofersajbne.
Nazalost, ma koliko se 'umetnicki' deo forumasa sad zgrozio i ljutio, noviji proizvodi su funkcionalnost stavili u drugi plan, a u prvom planu je dizajn. Posledica toga je i to da vozac umesto bolje ima pogorsanu preglednost u vozilu.

@mare
Vidis, to sto se tice korelacije zalbe i otkaza, ja uvek, ali uvek kazem svoja zapazanja i zamerke na odredjeni uredjaj koji je nabavljen. Ko mi da otkaz za to sledi mu sudska tuzba koju sigurno gubi :)
Naravno, zamerku ne mozes formulisati sa recenicama tipa " kakvo ste to g***o nabavili, koji je kr**** ovo uzeo i sl", ali objektivna zapazanja potkrepljena dokazima svakako mozes.
Takodje, secam se svojevremeno na beogradskom sajmu automobila i autoindustrije, sredinom 90-tih kako je covek iz Ikarbusa hvatao u beleznicu zapazanja delegacija vozaca iz raznih prevoznickih firmi ukljucujuci i GSP, a u vezi novog vozackog sedista koje su tada testirali za ugradnju.
Znaci, svaka primedba je dobrodosla, ma kako se to cinilo nebitno u datom trenutku.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
laki72":2525jq4j je napisao(la):
Beck, ne pametuj!
Svaki put kad skapiras da si u zabludi pokusavas da pricu prebacis na neku drugu.
Niko o sijalicama nije pricao.
H4, H7, H1, H5... itd, itd... to su sijalice, ali mi smo vodili raspravu o svetlu za maglu - maglenkama.
Ovo nije prvi put da vrsis zamenu teza.
Lepo sam te pitao koja je korist vozacu kome je osvetljeno 5 metara ispred vozila koje se krece 50km/h ???
Takodje sam ti rekao da se sva svetla za osvetljavanje saobracajnice steluju, jer zlatno pravilo je "Videti i biti vidjen".
Ti sad vrti pricu koliko god hoces, ali veruj mi vozi sa maglenkama kad nije smanjena vidljivost i pre ili kasnije platices kaznu. Zakon je tu potpuno jasan.
'Samo u slucaju, magle, jake kise i jake vejavice je dozvolkena upotreba maglenki'



Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Ko je bre u zabludi, ko meša stvari ti ili ja, koliko baca maglenka? Ajde, podatke od tebe nisam čuo, pošto si video na netu sad menjaš temu i pričaš o nekoj drugoj temi. Ko koga dovodi u zabludu, ja koji napišem podatke ili ti što napišeš da nije tačno, bez ikakvih novih podataka i informacija koje mogu da opovrgnu moje tvrdnje? Dokle više obrćete stvari i još mene optužujete? Dokle bre?
Ko je pomenuo zakon i dal' je dozvoljeno, pričate ono što vas niko ne pita. Ovo je počelo jer je Šomi rekao da ih treba tući jer koriste maglenke, kao što je onomad isto nešto rekao da ih treba tući jer rade nešto... Pa smo počeli o koristi maglenki, pritom ne pominjući zakon, ali u nedostatku argumenata koristite nove teme, da nebi odgovorili na pitanja, ono za šta mene optužuješ ti radiš ;)

MAN":2525jq4j je napisao(la):
Ko ne veruje, nek zamoli nekoga da mu da da samo sedne na mesto vozaca nocu sa upaljenom unutrasnjom rasvetom, i shvatice o cemu govorim.
Nema potrebe, ovde su sve naučili na fakultetu, ne treba on da sedi za volanom, on zna da baca 35m maglenka...
Objasnio si problem :)
 
@beck89
Tebi cu odgovarati dokle god ne izadjes sa tim genijalni izvorom koji ce potvrditi da maglenka `baca` 5 metara. :D
Genije, ja nisam iznosio podatke sa internete, vec se `kroz maglu` secam prirucnika za polaganje vozackog ispita, kao i udzbenika iz 80tih godina proslog veka. :grand: Trudim se da ne pricam o stvarima o kojima nista ne znam, ali isto tako dozvoljavam svima da mi dokazu da gresim, jer vremenom se propisi, zakoni kao i naucna saznanja i tehnicka resenja menjaju, ali se isto tako i zaboravlja.
ALI !!!!
Ti covece sa svojim stavovima sam sebi rusis imidz koji si u pocetku na ovom forumu sticao.
Jesi li se ikada zapitao zasto je to tako?

I kao pitas gde gresis?

Govorimo o običnoj H4 sijalici koja se koristi za far, on baca 40-45metara max, a za maglenke se koristi drugi tip sijalice, i naravno nalazi se na drugom mestu, nekih 40cm ispod, i usmeren je ka asfaltu

H4 baca 40-45 metara ??? Sijalica sa dva vlakna za oboreno i dugo svetlo baca 40-45 metara???? BIIIIIP :bash: GRESKA

Ne može biti pozicionirana maglenka, pošto je fiksna, nemoguće je pomeriti istu, jedino ako slomiš masku (naravno govorimo o ovom tipu maske)...
BIIIIP greska
maglenke na svim savremenim vozilima su fiksne, kao i farovi , ALI SOCIVA, REFLEKTORI, PROJEKTORI UNUTAR NJIH NISU

fk_scheinwerfer_mercedes_actros_fkrfsdb010063-l_06.jpg

FAR mercedes komercijalni program - beli krugovi su deo mehanizma za stelovanje fara odnosno sociva i ugla snopa svetlosti.

nebelscheinwerfer_mercedes_e_fk_fkfsdb023_07.jpg

MAGLENKA mercedes - jasno se vidi mehanizam za stelovanje

Kada god oceniš da ti je smanjena vidljivost dozvoljena ti je upotreba maglenki[/quote]
Ne, dragi moj mladi prijatelju. zakon jasno kaze, magla, jaka kisa, jaka vejavica. (naravno nedovoljno jasno jer ostavlja mogucnost subjektivne procene reci `jako`)

A sijalica, pa sijalica bez reflektora, projektora, sociva i slicnih pomagala ne baca nista dragi mladi i ambiciozni prijatelju.... Geniji poput tebe su pre 10 - 15 godina u svoje golfove 2 ili jugice ubacivali H4 sijalice od 100W umesto standardne 60/55. koji su efekat imali? Nikakav, jer su reflektori na njihovim 15 godina starim ljubimcima bila trula i zardjala, ili u najboljem slucaju matirala (sagorela). Ali su mislili da znaju, i bili nadobudni da bi pitali...
 
Vrh