Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Uzece debele pare za zamenu oplate i ispravljanje šasija, čak GSP majstori idu tamo da skinu sve delove, kako bi ovi mogli da rade, takođe kad isprave šasije idu da vrate motor i delove da mogu da rade oplatu. Biće taj remont još jedan fijasko, čim su im spustili cenu po komadu...
 
@Becks
U svakom slucaju je bolja nego u Centralno remontu, svi koji su dole remontovani su vec u uzasnom stanju. Bio je prilog na RTS-u o ovom novom cereslu iz Ikarbusa. Prednja stena identicna kao i na M seriji.
 
@stf,

Na autobusu 55 piše Zvezdara pijaca, ali na sajtu je nekim čudom samo Zvezdara. A ni Zvezdara pijaca nije naročito zgodno, nit je to jedina poznata pijaca na Zvezdari, nit je iko tako zove..
 
Somi303":zqgvrf8z je napisao(la):
Nema ni vrata :laugh:
Salu na stranu, ja sam potpuno razocaran. Ovo ce biti samo "nastavak" solo M serije, po izgledu, a tehnicki je potpuno drugaciji. Umesto da naprave potpuno novi autobus, sa novim dizajnom, oni napravili samo malo izmena. Ili jos bolje, mogli su da unaprede M seriju (da nije bilo Mercedesa). Sumnjam da su ovi renderi tacni, a i nadam se da nisu.
 
Cekaj bre, koga oni ovde @#$&*? Prvo krece neki snimak na kom se pojavljuje narandzasti MCV C120 LE, a to je ovaj autobus: http://www.team-bhp.com/forum/commercia ... ost2113274

Onda kasnije tokom snimka kazu "a ovako ce izgledati kad bude gotov" prikazujuci ovu sliku:

2014-02-101515.png


Kakve bre veze ima bus na snimku sa tim novim modelom?
 
Autobus za "srebrnu zvezdu" - U projekat "Mercedesa" i "Ikarbusa" biće uključeno 100 domaćih fabrika
Ponedeljak, 10. 02. 2014.|16:01 | Izvor: RTS
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... karbusa-biće-uključeno-100-domaćih-fabrika

Treća faza izrade prototipa gradskog autobusa, koji "Ikarbus" pravi zajedno sa "Mercedesom", privodi se kraju.

Stručnjaci "Mercedesa" kažu da je proizvod po kvalitetu i izradi zaslužio da nosi "srebrnu zvezdu", tako da će i ovo biti izvozni adut naše fabrike. Naši stručnjaci iz "Ikarbusa" su za samo tri meseca uspeli da konstruišu i naprave ovaj autobus.

"Mercedesovi" stručnjaci su dva dana kontrolisali zavarivanje, antikorozivnu zaštitu i proveravali sve sklopove. Na kraju su dali zeleno svetlo da se ovaj autobus može prodavati pod "Mercedesovim" znakom. Imaće vrhunski dizajn koji će prvi put na našim prostorima biti propraćen vrhunskim kvalitetom materijala.

Tehnički direktor "Ikarbusa" Petar Baltić napominje da je ta kompanija poslednjih nekoliko godina dosta uložila u projektovanje autobusa.

- Naime, koristi se programski paket "Katija" tako da se dizajn autobusa radi direktno. Šalje se sa "Katije" na CMC mašine, gde se pravi model u drvetu. Nakon toga se taj model šalje domaćim proizvođačima plastike, tako da se kvalitet i preciznost plastičnih delova dovodi gotovo na savršen nivo - objašnjava Baltić.

"Mercedes" će sa "Ikarbusom" potpisati ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji. Ugovor grantuje da će "Mercedes" isporučivati šasije fabrici u Zemunu koja će praviti nadgradnje u saradnji sa domaćim dobavljačima. Posle prodaje gotovog autobusa, dobit će se deliti na osnovu uloženog rada i kapitala.

"Mercedes" će pomoći "Ikrabusu" da ove autobuse plasira van granica, ali najbolju prodaju očekuju na domaćem tržištu.

Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić napominje da je kapacitet fabrike 200 vozila godišnje.

- Ove godine mogli bismo da proizvedemo 100 ovakvih autobusa koji su neophodni našem gradskom saobraćaju kako bi zanovio naš vozni park. Do sada smo prošli tri kontrole autobusa od strane "Mercedesa" i, kako sada stvari stoje, ovaj gotov autobus biće izložen na sajmu komercijalnih vozila u Beogradu krajem marta - kaže Vićentić.

Šasija za vozilo je iz "Mercedesove" fabrike iz Španije, a na njoj je za tri meseca tim konstruktora "Ikarbusa" isprojektovao nadogradnju, i napravio specialne alate.

Preko 100 malih i velikih preduzeća iz Srbije je uključeno u ovaj projekat. Od Valjaonice bakra "Sevojno" do "Tigra" iz Pirota, preko "Prve petoltke" iz Trstenika i pribojskog "Poliestera".

Autobus ima više od 51% domaćih delova, pa će moći da se izvozi i na rusko tržište bez carine
 
angry bird":2qklzdij je napisao(la):
Onda kasnije tokom snimka kazu "a ovako ce izgledati kad bude gotov" prikazujuci ovu sliku:

2014-02-101515.png


Kakve bre veze ima bus na snimku sa tim novim modelom?


Tako će izgledati. To je novi render, vidiš da je autobus viši ;) Šteta ne vidi si se rebrandirani Ikarbus natpis :p

btw. šta im je to CMC mašina? :lool:
 
Pa dobro, nemam nekih zamerki na taj dizajn. Ako se ne varam to su Italijani radili a ako je neko dobar u tim stvarima onda su to oni, a ako ga jos malo unaprede i modernizuju tu i tamo bice jos bolje.
 
U suštini da, BMB sa Ikarbusom. Zadnja stena je domaća:
20pzddh.jpg


Ja i dalje podvlačim, autobus će nositi glavni znak "Ikarbus", model i sve ostalo. Biće tu negde i "zvezda", ali ovo su opet tekstovi u dnevnopolitičke svrhe, nažalost. Čak i objavljivanje slika rendera i ostalog, što je u fazi pripreme.
 
E sad si potvrdio moje slutnje. Znao sam da nema teorije da ovakav autobus izadje sa jasno istaknutom prepoznatljivom zvezdom, sto bi jasno i nedvosmisleno govorilo svakome da se radi o jednom od mercedesa. Po meni to dovoljno govori o kvalitetu ovog autobusa. Znaci prevedeno, to kad oni kazu da ce biti sa znakom mercedesa znaci da ce ona postojati tamo negde na manje vidnom i upadljivom mestu, mozda bude neka zvezdica. Onda je ovo takva prevara da nemam reci, samo jos jedna prenaduvani balon u funkciji predizborne kampanje. Uostalom, onako kao sto sam i govorio prosle godine:

viewtopic.php?p=249165#p249165

Neko rece da je razocaran, i ja sam, ali nisam i iznenadjen, jer bi me iznenadilo nesto drugacije iz ove "fabrike". :roll:
 
nek Ispune ovo sto obecavaju pa nek i bude mala zvezdica i ja cu biti zadovoljan.
Zasto?
Prvo, Mercedes je zadnjih godina mnogo ozbiljniji igrac od MAN-a tako da ce znaciti fabrici zbog pracenja tehnologije.
Drugo, ako se ostvari prica o uposljavanju 100 malih i velikih preduzeca iz Srbije ukljucujuci Poliester, Petoletku, Tigar, postoji sansa da se time nasa preduzeca bolje pozicioniraju kao partneri Mercedesa.
Trece, jako bi bilo neozbiljno od Mercedesa da bez ovakve test proizvofnje pristane da proizvodi i brendira nesto u Ikarbusu koji je pao na najnize grane od pocetka svog postojanja. I Kragujevcani su se u pocetku morali zadovoljiti prvo samo dekonzerviranjem i delimicnom montazom i prodajom, a zatim sklapanjem komponenti zastarelog modela Punto 2. Danas je ti ipak prava fabrika sa pravom proizvodnjom.
 
I meni tako deluje. Ne vidim neku razliku između ovog projekta i onog sa manovim šasijama. A pri svenu tome ikarbus ima i svoje šasije. Koliki se sećam beka je pričao da je taj model ilarbusa na domacim šasijama bolji i od mana.



Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
MilisaV":18n51q6u je napisao(la):
a šta fali dizajnu m serije?
Ne kazem da nesto falu dizajnu M serije, nego mi je logicno da sam dizajn novog autobusa, u smislu tehnickih stvari, treba da bude potpuno nov, a ne isti kao prethodna serija koja ima drugaciju tehnicku specifikaciju.
Videcemo na kraju kada budu prve slike kako izgleda.
 
angry bird":10g9da78 je napisao(la):
prenaduvani balon u funkciji predizborne kampanje

Upravo tako. Ikarbus na ovome radi još od letos, a sada su pred izbore političari počeli da pritiskaju da se priča o tome, pa makar objavili i ovako nepripremljene rendere. Naravno, bitno je da se piše da je to "mercedes", u suštini kupili šasiju i pave autobus, kao i sa MANovim.
 
Ако буде у овој колор шеми (молим бога да буде) биће прелеп, жуто дојадило.
 
Sreća pa Srbi imaju kratko pamćenje, zar ista ova priča nije bila pre jedno 2 godine pre nego što su uzeli da sklepaju M seriju? Kontrola proizvodnje, Manovi inžinjeri, izdavanje pod znakom Ikarbusa, samohodne šasije Mana( ovde Mercedesa) i šta smo dobili? Polugotovo sklepano sranje koje je izašlo iz fabrike sa debelim kašnjenjem i sa debelom listom fabričkih grešaka, 2 puta na doradu išli.
A isto ovako je bilo i tada, nadanja, teorije uspeha bla bla bla, ovo je biznis uvalili su slepcima šasije, ovi će da sklepaju nešto i kao izbace GSP će da iskešira i da u svoj vozni park uvrsti još jedan prototip i? Šta će onda biti, kao i posle M serije, NIŠTA!
Ovih godinu dana bolje da su uzeli da usavrše IK-112 i IK-218, sve ovo ostalo je uzaludno bacanje para i vremena, ako neko uopšte i planira da Ikarbus opstane!
 
Pa ja mislim da će ovaj prototip dobro da naprave neće biti fušeraja zato što je jedan nije serija ai iće na sajam ali ako krene serija od 100 komada e tu već postaje čupavo ili ako nemci nebudu vodili kontrolu proizvoda . A ovo sto su pricali kad su uzeli Man šasije i da su tu bili ljudi iz Man-a da kontrolisu proizvodnju e to lažuu proizvodnju nije niko kontroliso a čovek iz Man-a ,direktor Sejari -Srbija zastupnik za uvoz Man proizvoda u Srbiju je bio i samo pogledo šasije koje su stigle i potpisan ugovor o uvozu i carini to je to od kontrole Man-a .
Ista ovakva priča je bila 1997 kada je Mercedes došao u Ikarbus i isto su im dali šasije za prvi niskopodni autobus Ikarbus ik-106 i visoko turistički Ikarbus ik404 i u ostale modele tipa ik-201 ,105 , 103 u njih su ugrađivali samo motore mercedes i to je to . I posle sajma 97 Ikarbus u je bila skinuta zvezda sa autobusa samim tim i oduzeta lincenca Mercedesa jel nisu bili zadovoljni proizvodnjom tako je bar bila priča ali kazu da je tu politika umesala prste te 97 ... Ja samo molim boga da se ta priča ne ponovi kao i 97-te ...
z48g.jpg

Iz Ikarbus-ove monografije ..
 
Pa dobro taj IK-106 nije ispao tako loše, bar je moj utisak. Ipak je opstao do sada. Vidim da će biti stariji E3 motor + LE šasija, pa se sigurno ide da cena tog vozila bude što niža kako bi se predstavio ostalim domaćim kompanijama autobus novije generacije.
 
Po čemu nije ispao toliko loše?
Evo ja ti kažem poučen mnogim iskustvima i poučen mnogim pričama (od ljudi koji su ga prvi dužili, preko ostalih vozača, preko održavanja, drugih radnika, poznavalaca autobusa) da taj IK-106 nije nikada valjao, on nije valjao ni kada je došao, znam priču da im je kuvao stalno i da je zbog toga stalno bio u šihti, pa on je više proveo u garaži nego na liniji.... Skoro da sam siguran da gori od njega nisu bili, sem serije IK-202 u kojima su nabudžili neke RANK menjače koji su pocrkali na svim busevima do 10.000 pređenih km, pa su vraćani na doradu i onda im je svima stavljen 6 brzinski menjač. Ako je za utehu ovaj im je bar bio jedini, pa nije bila neka veća šteta.
Ne treba se puno nadati...
 
Mislim da gspu ni jedan autobus nemoze valjati jer nijedan se nepravi da radi 20 sati
danas solaris vozi vec 10 dana na 74 sa ugasenim bsu plusom ,[ok to nije do gsp ]
Ali isti taj ima preljeplejno svjetlo iznad sofera jer im navodno smeta selotejpom naravno ,plastke ispred soferke sa toliko prasine da mozes da pises po istoj
Na moje pitanje cisteli ih kaze sofer jednom u 10 dana ako i tad
 
Pa naravno, sistem u kome rade ih svesno uništava. Rekli su jednom ljudi iz Ikarbusa oni GSPu i tenk da naprave oni bi ga razje**li... Prosto nije moguće da bilo koja mašina uspešno i efikasno radi 20 i više sati dnevno, bez dodatnih ulaganja i pažnje, nemoguće je tražiti i od MANa i od Mercedesa da tako nešto izdrži. Generalno sada uzeti i pogledati polaske na svim linijama vrlo brzo bi uvideli koliko ta vozila imaju praznog hoda i koliko ta vozila stradaju bespotrebnom vožnjom, tačnije vitlaju pola dana prazni, primera radi od 7 krugova za dan koji pređe 448 on 3 kruga vozi prazan, sa po 20,30 ljudi po pravcu, niti se on odmara niti se štedi po onim kraterima, on vitla prazan, još on kao dvosmenac ima "kratki radni dan" 17h, ali koliko je zaista potrebno? Prepakivanjem smena verujem da bi smanjio broj polazaka, da bi se efikasnost prevoza povećala, ukidanjem smenaca i uvođenjem šihti bi se povećala efektiva rada tih vozila i smanjio broj bespotrebnih pravaca.... Sve u svemu velika i ozbiljna rekonstrukcija sistema, za koju sam siguran da nikoga ne zanima... Zbog toga ćemo kupovati vozila koja će trajati 4-5 godina i rashodovati ih.
 
Vrh