Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
angry bird":27g3xsir je napisao(la):
nikola011":27g3xsir je napisao(la):
Nema novog kredita za autobuse, Djilas danas nije dobio podrsku:
http://www.kurir-info.rs/sps-okrenuo-leda-clanak-582055

Dobar ti je izvor! :laugh:

Skupština Grada Beograda usvojila predlog za uzimanje kredita od 65 miliona evra za nabavku novih gradskih autobusa. Za predlog glasali odbornici DS-a i PUPS-a, DSS bio protiv, dok su odbornici SPS-a i SNS-a bili uzdržani. Dragan Đilas rekao da neslaganje sa SPS-om nije uvod u njegovu smenu. U 2013. godini promena stanja u Beogradu, najavila SNS.

Odbornici Grada Beograda usvojili su sa 51 glasom za predlog za uzimanje kredita za nabavku 180 gradskih autobusa, vrednih oko 65 miliona evra. Za su glasali odbornici DS-a i PUPS-a, protiv osam poslanika Demokratske stranke Srbije, dok je uzdržano bilo 25 odbornika SPS-a i SNS-a.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... ma%3F.html

:bash:

Izvor je tacan, ali su bas na bezobrazan nacin dali vest gde o kreditu nista nisu ni rekli, vec samo da ga socijalisti nisu podrzali :lol:

Mucak, dobijamo strane autobuse :)
 
Zato i kazem da su dobri. Totalno tendenciozno plasirana vest. Eto kako moze vest nepotpuno da se prenese i da stvori potpuno drugaciji utisak od stvarnosti. Sve snage su upregli u obaranje Djilasa(za sta mene licno zabole), pa u tu svrhu i objavljuju ovakve clanke.
 
angry bird":3qsk1tts je napisao(la):
Zato i kazem da su dobri. Totalno tendenciozno plasirana vest. Eto kako moze vest nepotpuno da se prenese i da stvori potpuno drugaciji utisak od stvarnosti. Sve snage su upregli u obaranje Djilasa(za sta mene licno zabole), pa u tu svrhu i objavljuju ovakve clanke.

Pa i mene zabole, ali da Novosti sad kazu da je SPS glasao za odluku :shock:
Zar je tako tesko preneti jednu vest, ko je glasao a ko nije?

I gde nestade ona vest, ne mogu da je nadjem u Novostima?
A ti sklonio link.
 
Икар је добар бус. Није одличан али је и више него добар. Маса примера из других градова и држава говоре у прилог томе онда када је одржавање пристојно.
Јако је тенденциозно поредити МАН са Икаром када сви знамо колико се МАН-ови мазе и пазе а Икари злостављају до физичких граница издржљивости.

Гашењем Икара се не гаси само 350 радника. Гасе се и компоненташи. Један аутобус има преко 4000 делова, и ајде да само 1000 фирми ради, и свака да запошљава једног радника, са 3 члана породице. То значи да од Икара живи преко 3000 људи.

Уосталом и моја породична мала фирма је била један од компоненташа. Гашењем ИМТ-а, ИМР-а, Необуса, ФАП-а, ми смо банкротирали.....једном фирмом која пласира завршни производ убијаш пола привреде.

Не треба правити потезе који ће уништити Икара, већ му наћи модел докапитализације или приватизације, реструктурирања...нечега....куповина страних аутобуса је директна осуда Икара на банкрот а самим тим и свих компоненташа. Браво Ђилас, царе. Хвала ти просвећени човече.
 
Ovo je deo intervjua u Novostima. U potpunosti se slazem sa svim sto je Gradonacelnik rekao, ali se ne slazem sa delovanjem. Ako je zeleo neku mocnu firmu za Ikarbus kao sto je Kragujevac dobio Fiat mogao je da se potrudi da to zaista bude tako po slicnom pricnipu kao sto je pomagao PKB-u. Ovo je lepo rekao, ali mislim kao da je molio Boga da se to ne desi.

Upitan šta će biti ukoliko u gradskoj skupštini ne prođe informacija o uzimanju kredita za nabavljanje novih autobusa, Đilas je rekao da će ona proći i da preuzima potpunu odgovornost za nabavku 180 autobusa za GSP i za sve posledice koje to za sobom nose.

Prema njegovoj oceni ti autobusi su neophodni GSP-u kao i 100 solo autobusa koje će grad kupiti.

On je naglasio da nema drugačijeg načina da se Beograđanima ponudi kvalitetniji prevoz kao i da je naplata karata 40 odsto i da tako ne može da funkcioniše sistem javnog prevoza.

Đilas je naglasio da je za Beograđane najvažnije da autobusi stignu i da se uz obaveze koje je grad preuzeo od domaćih proizvođača sledeće godine kupi 100 solo autobusa kako bi naredne zime Beograd imao vozni park koji moze da izdrži temperature od minus 10 do minus 15 stepeni.

On je rekao i da je Beograd godinu i po dana čekao da "Ikarbus" bude kupljen i da je najozbiljniji kandidat za to bila holandska firma "VDL" sa kojom je potpisano i pismo o namerama ali da je posle više od godinu dana ta firma odustala od kupovine "Ikarbusa".

"Izgubili smo godinu i po dana u nabavci autobusa i zato je danas mnogo autobusa starijih od 10 godina koji ne mogu da funkcionišu u ovim uslovima zime", naveo je Đilas.

Đilas je ocenio i da je jedina budućnost za proizvodnju autobusa u Srbiji da se "na primer pojavi 'Fiat' koji bi kupio neku od fabrika koje sada rade na proizvodnji autobusa i doneo svoju tehnologiju".

"Bez partnera za domaće fabrike koje će doneti svoju tehnologiju nema budućnosti za autobusku industriju", rekao je Đilas, koji je dodao, da je dug Beograda 472 miliona evra ali da očekuje da će se 2015. ili 2016. napokon izaći iz krize.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... moju-smenu
 
stf":3okq7yfk je napisao(la):
Браво Ђилас, царе. Хвала ти просвећени човече.

Kucaš na pogrešna vrata, šta više da nije bilo grada koji je kupovao tu mačku u džaku zvanu Ikar, odavno bi oni ostali bez posla.

Niko, ali apsolutno niko niti grad niti mi kao građani nismo bili dužni da držimo Ikar na sisi države. Ko je njima kriv što nisu uspeli da se probiju na strano tržište, godinama su štancovali autobuse upitnog kvaliteta za beograđane vodeći se maksimom ''dobri su, st*** nije zaslužila bolje''. Zaboravljaš da je grad poručio od njih nekih tridesetak autobusa ( nikakav tender tada nije bio raspisan) dobili su posao na lepe oči, i kako su se pokazali tako što su na volšeban način probijali rokove.

Sada kada je došao račun na naplatu uopšte mi ih nije žao.
 
Незахвални су. Имали су доста прилика да се искупе и уозбиље, али нису.
 
A malo zabave radi da vidimo kakvu su cenu gradjani Beograda platili za podrsku PUPS-a kreditu :)
Njih je verovatno bas zanimalo da li taj kredit treba ili ne :lol:


milance.jpg
 
Somi303":347hp36m je napisao(la):
Незахвални су. Имали су доста прилика да се искупе и уозбиље, али нису.


Nisu mogli oni sami da se bore. Niko se u Srbiji nije izborio. Ti znas da svim stvarima upravlja neki kartel i monopol u Srbiji. Oporavile su se samo one firme kojima je drzava direktno podmetnula ledja da ne padnu. Sta bi ti sad rekao za Zastavu? Da li bi ikada postala ovo sto jeste bez pomoci ili bi se samo zatvorila?

Niko u gradu nikada nije pruzio direktnu pomoc Ikarbusu, a uvek se znalo koliki je to znacaj za grad u smislu da su potrebe samog Beograda za obnavljanjem voznog parka velike, a i Cefta drzave bi sigurno kupovale od Ikarbusa. Znas koliko bi sama industrija i zaposlenje znacilo za grad. Djilas ga je jednostavno pustio da potone da bi pobedio uvoznicki kartel. Imao je para koliko hoces da od Ikarbusa stvori Zastavu-Fiat, nije hteo.
 
Није тачно. Град је хтео да их преузме, али њихово руководство није хтело. Да ли и после тога треба куповати од њих? Не. Зашто смо ми уопште дужни да купујемо од њих? Ја сам одувек подржавао куповину домаћих возила поготово Икарбусових, али једноставно су претерали. Сталној муштерији уваљују свакакве канте и кршеве + пробијају рокове.
 
NIsam znao da su imali tu mogucnost, ako su to stvarno odbili, neka ih ugase.
 
nikola011":3esogf3j je napisao(la):
NIsam znao da su imali tu mogucnost, ako su to stvarno odbili, neka ih ugase.

Da odbili su, Grad je predložio da ih uzme pod svoje i da proizvode autobuse za GSP. Mislim da je nešto slično uradio Niš-ekspres koji drži i fabriku Nibus.

I ne samo to, pre nekih godinu i nešto dana kada su se pojavile prve ozbiljne priče da bi Ikar mogao biti prodat grad je ponudio onoj kompaniji koja bi preuzela Ikarbus da kupi 250 autobusa samo od njih, bez tendera. Tada je VDL bio ozbiljan kandidat ali je odustao na kraju.

U tom smislu ]radu se ne može prebaciti ništa po pitanju Ikarbusa.
 
@stf zao mi je sto je tvoja porodicna firma propala, ali ikarbus odavno ne radi sa firmama kao sto je bila tvoja, nego sa turskim firmama, tako da su stakla, vrata, plastike, gotovo 90% autobusa, uvozni proizvodi ili sirovine. Grad je hteo da preuzme ikarbus, ali se vrh ikarbusa pobunio, jer onda direktor ne bi imao 240000din platu.
 
I tako dodjosmo na korak od privatizacije GSP-a.Gradonacelnik dobro radi svoj posao zaduzivanja grada do duznickog ropstva.
 
Ma da, sram da ga bude sto nece da ceka 2101 godinu da stigne svih 180 autobusa iz Ikarbusa...
 
Ne,nego grad nema para za autobuse,ko god ih proizvodio.Sada smo zaduzeni do kraja I sledeci koraci kada grad ne bude mogao da placa dugove su prodaja gradskih preduzeca.A glavna premija je naravno GSP.Nije Bozidar Djelic postao podpredsednik EBRD-a na lepe oci vec uverenjem da cemo sve ugovore sa EBRD-om odraditi makar morali doticni da dube na glavama.
 
bazinga":2q5z1ccm je napisao(la):
Ma da, sram da ga bude sto nece da ceka 2101 godinu da stigne svih 180 autobusa iz Ikarbusa...


Upravo je glavna zamerka kreditu sto Grad garantuje za njega. To jeste tlo gde se stvara duplo zaduzivanje. Primer ti je Hrvatska koja nije poput citave Evrope htela da gradi auto-puteve putem koncesije, nego uzela kredite za njih, a sada ih prodaje koncesionarima da bi placala kredite i kamate. Niti ce vise imati auto-puteve, a uz njih ce placati kredite sa kamatama. Neko je to lepo namestio, nadam se da to ne ceka i nas, ali sve mi mirise da ce biti isto.

Evo sto DSS zamera kupovini autobusa, za njih jeste naveci problem sto to garantuje grad, a kupuje GSP:

- Pitate se da li će ovim biti ugrožena gradska vlast, a moj odgovor je: kako radi, samu sebe ugrožava, kao i sve Beograđane - rekao je Mladenović, navodeći da će ta odbornička grupa glasati protiv kredita za nove autobuse jer smatra da se tako "na mala vrata grad Beograd postavlja kao garant kredita koje GSP treba da uzme od EBRD".
- Grad je posle naše intervencije dobio negativno mišljenje od Ministarstva finansija, da ne može biti pokrovitelj kredita. Grad se ne pominje u dostavljenim materijalima o tome, ali je Ugovor o podršci ključ svega, odnosno, grad se obavezuje da će servisirati dug GSP-a subvencijama od oko 6 milijardi dinara godišnje - kazao je Mladenović.
On je ocenio da je "ovaj ugovor protivzakaonit jer grad ne može da bude garant kredita".
- Grad treba da uzme kredit od EBRD, a ne da podmeće GSP koji je u ozbiljnim problemima i gubicima. Šta ako GSP ne može da vrati ratu kredita? U tom slučaju, grad bi morao da otplaćuje kredit. Šta će uraditi GSP, kad subvencije koje koriste za gorivo i plate odu na otplate kredita? - upitao je Mladenović.
On je postavio i pitanje da li je gradu uopšte potreban ovoliki broj zglobnih autobusa, kao i da "ima informaciju da ih je potrebno upola manje, 50 solo i 50 zglobnih autobusa".
 
bazinga":1sf85tn3 je napisao(la):
@stf zao mi je sto je tvoja porodicna firma propala, ali ikarbus odavno ne radi sa firmama kao sto je bila tvoja, nego sa turskim firmama, tako da su stakla, vrata, plastike, gotovo 90% autobusa, uvozni proizvodi ili sirovine. Grad je hteo da preuzme ikarbus, ali se vrh ikarbusa pobunio, jer onda direktor ne bi imao 240000din platu.
A zašto Ikar ugrađuje toliko turskih komponenti?
Pa zato što su naši komponentaši propali gašenjem nekih firmi pre Ikara. Prodajom jakih komponentaša tajkunima koji su ih ugasili da bi zatim preko svojih ofšor firmi isto to uvozili po duplo višim cenama.

Kao što sam već rekao, taktika uništavanja srpske privrede fascinantno funkcioniše time što se firme strateški uništavaju da bi likovi poput vas iz sve snage iskreno želeli da naša firma propadne.

Pa vi zasita mislite da to kao fol odbijanje Ikarovih direktora da pređu pod okrilje grada nije iscenirano unapred? Vrlo ste naivni. Svi ti smradovi su međusobno povezani i rade za lične guzice, i uz to imaju napaljenu podršku iz naroda. Kao preko medija se svađaju....ma ajte molim vas...
 
stf":3cawj0j8 je napisao(la):
Pa vi zasita mislite da to kao fol odbijanje Ikarovih direktora da pređu pod okrilje grada nije iscenirano unapred? Vrlo ste naivni. Svi ti smradovi su međusobno povezani i rade za lične guzice, i uz to imaju napaljenu podršku iz naroda. Kao preko medija se svađaju....ma ajte molim vas...

Pa zamisli kad ni meni to u momentu nije palo na pamet, ali On je marketinski mag, kako mi to da vidimo :oops:

Pa secam se koliko je bilo kritike i koliko struja iz same Zastave da se ono Dinkicevo ne prihvati...
...cak sam i ja pomislio kako je to katastrofa i citam ovu vest...
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... it-u-svetu

Da je On to zaista hteo, mogao je...
 
Dakle trebamo da se radujemo sto radimo za minimalac ili sto moj rodjak koji je zavrsio medju najboljima masinski fakultet radi za 35 000 u toj prestiznoj kompaniji po 12 sati dnevno 6 dana u nedelji?

Trebamo biti srecni sto nas izrabljuju,ali cuti makar imas posao.
 
vucko":1uf4pmz8 je napisao(la):
Trebamo biti srecni sto nas izrabljuju,ali cuti makar imas posao.

Imamo li izbora?
Hoce li biti bolje masincu iz Ikarbusa?
Da li bi mercedes dao vecu platu?

Biramo manje zlo i to je to.
 
Izbor uvek postoji.Sami smo krivi sto je do ovog I doslo.Ne radi se o mercedesu ili vanzemaljcima vec o domacoj firmi u vlasnistvu radnika koja bi proizvodila za domace trziste,ali to je nemoguce u ovom politicko-ekonomskom sistemu.Sve ostalo je samo vestacko disanje kao I sada.

Sto se tice Ikarbusa tu su uvek direktori SPS-ovci sa podebelim dosijeima koji su svi uvaljeni sa starom I novom vlascu.Zato je I SPS bio uzdrzan danas,ne zbog domace proizvodnje I radnih mesta vec zbog svog clana koji je director Ikarbusa.
 
nikola011":gp7oat1l je napisao(la):
I gde nestade ona vest, ne mogu da je nadjem u Novostima?
A ti sklonio link.
Nisam video da je bajata vest. Zato sam editovao i sklonio link.
A sada ostaje da lebdi pitanje da li ce Beogradjani dobiti prave autobuse.
Potrebni su nam kvalitetni savremeni autobusi aMAN zaMAN! :gobb:
 
Vrh