Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 279 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 15 5,1%

  • Ukupno glasača
    294
GSP dobija 65 miliona evra kredita?

Beograd -- Evropska banka za obnovu i razvoj razmatra odobravanje kredita do 65 miliona evra za kupovinu 400 novih autobusa za Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd GSP.

Kako se navodi na sajtu EBRD planirana je nabavka 280 niskopodnih zglobnih autobusa i 120 kratkih autobusa sa pogonom na prirodni gas.

Vrednost obnove voznog parka GSP Beograd procenjena je na 130,5 miliona evra, polovinu novca trebalo bi da obezbedi EBRD, a preostali deo finansiraće se iz sredstava Grada Beograda, GSP-a ili drugih komercijalnih kredita.

Ralizacija projekta omogućiće smanjenje emisije ugljen-dioksida za 35.000 tona godišnje i održanje udela javnog prevoza u Beogradu na
55 odsto uprkos stalnom povećanju broja vozila privatnih prevoznika.

Odbor direktora EBRD trebalo bi da razmatra odboravanje kredita za GSP na sednici 18. septembra, piše na sajtu međunarodnog kreditora.

Prema podacima sa sajta GSP, to gradsko javno preduzeće ima 800 autobusa prosečne starosti devet i po godina. Ukoliko se uračunaju i tramvaji i trolejbusi, GSP ima 1.142 vozila prosečne starosti 11 i po godina.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=07&dd=16&nav_id=627175
 
To znači da nam stižu neki od zapadnoevropskih proizvođača autobusa Mercedes, MAN,Volvo itd. :kk:
 
Pa ne znam, kad se podeli broj autobusa sa ovom cifrom ispadne oko 340.000 evra po busu, ne znam koliko koštaju novi pomenutih marki.
 
Dok sam danas podnosio prijave inspekciji i direkciji pojavili su se neki ljudi iz GSP-a koji su podneli dokumentaciju i zahtev za izgradnju CNG pogona. Dokumentacija i projekat su bili ogromni, jedva je dvoje ljudi uspelo da sve to ponese. To uliva nadu da ovaj put priča nije obična laž kao pred izbore i da će se zaista ući u kupovnu novih vozila.
 
Angry Bird, nije ti dobra ta matematika. Mada svakako da je bolje uzeti i manji broj buseva ali neuporedivo kvalitetnijih.
 
Izvinjavam se, evo ovaj put digitronski, ako on laže lažem i ja. Po njemu ispada 326.250 evra.
 
I koji je otprilike minimum vremena koje mora da prođe do realizacije, a to znači da se prvi autobus nađe na ulicama?
 
angry bird":2g740yjp je napisao(la):
I koji je otprilike minimum vremena koje mora da prođe do realizacije, a to znači da se prvi autobus nađe na ulicama?

Pola godine-godinu?Ipak autobuse je lakse napraviti nego recimo tramvaje koji su kupovati iz kredita isto od ebrd-a.
 
I dalje mislim da je pametnije da su uzeli kredit za nove trole i tramvaje i šire mrežu saobraćaja koji troši domaću struju a ne preskupu naftu..
 
2012":1wtcix37 je napisao(la):
I dalje mislim da je pametnije da su uzeli kredit za nove trole i tramvaje i šire mrežu saobraćaja koji troši domaću struju a ne preskupu naftu..

Svidelo se to nekome ili ne ali činjenica je da je Beograd ''autobuski'' grad, tramvajska i trolejbuska mreža jednostavno nisu dovoljno raširene da pokriju najveći deo grada. Metro bi trebalo da promeni tu situaciju, ali dok ne dobijemo metro snalazimo se sa onim što imamo. Dobra stvar što se tiče životne sredine jeste to što ćemo dobiti autobuse na gas koji će zameniti one male pokretne rafinerije što se kotrljaju beogradskim ulicama.

Angry bird wrote:I koji je otprilike minimum vremena koje mora da prođe do realizacije, a to znači da se prvi autobus nađe na ulicama?
Ptičice, vidim da si nestrpljiv da se voziš u nečemu ovakvom. :p

mb5bg0.jpg
 
Koliko sam razumeo samo 120 buseva će biti na gas ostalo nafta..skupa i prljava..
Recimo zašto se odmah ne bi proširila trolejbuska mreža na linje 23,16..kao najveći zagavači u centralnoj zoni..a ond na te linje ubaciš buseve na gas u odnosu pola-pola..ako dodje do ispadanja el.sistema prevoz neće stati,verujem da ima još predloga za eko preovoz :kafa:
 
Bivis":93vghzd2 je napisao(la):
Ptičice, vidim da si nestrpljiv da se voziš u nečemu ovakvom. :p
Ja se samo radujem nečem novom, i drugačijem. Bilo bi lepo kad bi imali tu zvezdu, ali izgleda da ni ovi solarni nisu za bacanje.

imhdsk68661.jpg

229065ga3.jpg

img2570w.jpg

img2564jg.jpg

index.php

n_foto_1110_vgf-frankfurt-400-2.jpg
 
spatiotecte":4wc4ysmw je napisao(la):
Ikarbus! Ikarbus! :p

Ha, ha dobar je Ikar...ako si sadomazohista... :lol:

Što se tiče Solarisa, stvarno nemam predstavu kakav je to autobus, za iskustvo sa njima mogli bismo da pitamo Novosađane čini mi se da se oni voze njime. Ono što mi se sviđa kod novih zglobnih autobusa, jesto to što izgleda mnogi proizvođači praktikuju providnu harmoniku nije to neka velika stvar ali je prilično dobro rešenje.

n_foto_1110_vgf-frankfurt-400-2.jpg
 
angry bird":1rmsbawi je napisao(la):

Znam da su ostali zapadni proizvodjaci bolji od Ikarbusa ali ne do te mere da se kaze da je ikarbus krsina u odnosu na njih.

Kad bi se Ikari dobro odrzavali i kad bi se N serija malo poboljsala, dobio bi se sasvim pristojan proizvod za nase uslove.

A znate i sami sta bi znacilo za domacu proizvodnju narudzbina od 400 autobusa, bar bi pare ostale u gradu i podsticale nasu industriju.

Zato navijam za domace ali naravno sa poboljsanim kvalitetom izrade. ;)
 
Da podsetim da posto je kredit EBRD-a nema sanse da ce biti domaci proizvod.A ako ne mogu zvanicno da diskvalifikuju izmislice kvaku 22 u toku tendera uvodjenjem novih uslova da bi izbacili ikarbus iz procedure kao sto su i koncar.

A recimo za 130 milki mozemo 500 ikara ili 400 mercedesa.A opet ih dajemo gsp-u na odrzavanje sto je mozda i najvaznija stavka.
 
Возио сам се Соларисом, и волео бих да њега купимо.
Јефтинији је, лепши, а притом је јако квалитетан.
 
2012":20x4tuw8 je napisao(la):
Koliko sam razumeo samo 120 buseva će biti na gas ostalo nafta..skupa i prljava..
Recimo zašto se odmah ne bi proširila trolejbuska mreža na linje 23,16..kao najveći zagavači u centralnoj zoni..a ond na te linje ubaciš buseve na gas u odnosu pola-pola..ako dodje do ispadanja el.sistema prevoz neće stati,verujem da ima još predloga za eko preovoz :kafa:

I ja sam isto razumeo sa sajta EBRD-a da je 120 komada na gas a za ostale (zglobne) nije spomenuto vec je samo receno da su Euro 5. Ako su tih 280 komada na naftu, moze neko pametan da mi objasni zasto, zasto, zasto nisu svi na gas nego ce "harmonike" biti na naftu! Ili ce mozda biti na vodonik ili struju :laugh:
 
Vrh