Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Jos slika Solarisa sa autobusi.net foruma, slikao Profa
Osvetljenje salona :cool: :
SS853175.jpg

SS853172.jpg

Decije sediste i motivi :) :
SS853163.jpg

SS853169.jpg

SS853162.jpg

Unutrasnji displej :cool: :
SS853174.jpg

SS853171.jpg

Vozacka kabina :cool: :
SS853188.jpg

SS853164.jpg

SS853185.jpg


Autobus je p e r v e r z i j a! :vops:
 
Solaris je valjda Poljska firma,ima li šanse pored MAN,MERCEDES,VOLVO..? :rolleyes:
 
Jel u paketu sa solarisom ide mali zeleni vozac?Tako mi izgleda,sve je zeleno sto je malo naporno za oci jer je jarka boja.
 
Treba da razijamo domacu industriju autobusa i da je podrzimo kao sto su Hrvati podrzali svoju industriju tramvaja i vozova. SAd kada ulaze u EU imaju sta da ponude na veliom trzistu. Nama je autobuska industrija jaka i posto imamo 5-6 fabrika/radionica autobusa sirom zemlje mogli bismo da ih ujedinimo u par jakih proizvodjaca. Imamo i strucnjake a i unutrasnje i regionalno trziste. Lpo je diviti se novom conectu, citaru i solarisu ali je jos lepse znati da i mi mozemo da napravimo pouzdan, kvalitetan i lep bus
 
Kako ovo može da se poredi :O
s.jpg

s-22.jpg


Koja bi država htela da kupi naše autobuse
Podržavam da imamo mi domaće i da se naši autobusi šalju tamo negde, ali mogli bi malo da se modernizuju..
Pogledajte hrvati su napravili lepe tramvaje, moderne vozove.. A mi imamo autobus sa ovakvim izgledom u 2012. ?
 
@kopmania, prvo ne treba poceti od onog sto je najgore. Sem toga, kada su Korejanci pre 25 godina krenuli u osvajanje sveta sa svojim automobilima, da li ih je scena poredjenja Hyundai-ja sa japanskim i evropskim kolima deprimirala toliko da odustanu od svojih projekata? Mi imamo sve resurse da stignemo Solaris koji ne znam da li je i postojao pre 10 god. Samo treba uvesti dobru proizvodjacku praksu ulaganja u tehnologije, a ne u zatvorene proizvodne sisteme gde se zna ko sta za koga proizvodi. Nije slucajno dosao onaj Saudijski seik iz pustinje u Srbiju da kupi Neobus, jasno je da je znao sta radi a to se vidi i u novim Veolijinim busevima.
 
А коме су ти хрвати које сви дижете у небо продали те трамваје и возове? :rant:
Немојте да сте досадни! Икарбус ће увек уваљивати бусеве ГСП-у, а верујем да ће се и Веолиа вратити истом!
И ми бус за трку имамо!
s.jpg

800px-Ikarbus_IK-112N_Beograd.jpg

img5858b.jpg

img5719he.jpg

neobuscittaslf057ba6.jpg

800px-Ikarbus_IK-112N_GSP_Beograd.jpg

Neobus_Lasta.jpg

lasta_neobus3.jpg

hpim9080dj3.jpg

img0380cr.jpg

116np7p.jpg

Не терајте ме да тролујем ову тему! :mad: :cool:
 
Hteo sam da kažem za hrvate da su otišli na viši nivo što se tiče dizajna :)
ovi neobus to je volvo, ne verujem da je to dizajn nekog našeg čoveka...

a iskreno n serija od spolja stvarno izgleda moderno :) još samo da je kvalitetniji :D
 
mislim da smo se slozili da sto se tice Ikarbusa kvalitet zavisi od narucioca a ne od proizvodnih resursa :cool: inace, *SJAJAN* je utisak kad vidis premijeru nekog busa na Beotrucku a ti se zadnjih mesec dana vec uveliko vozis istim takvim busem (FAP :blah: )
 
veb983":337mv1um je napisao(la):
Hmm Maz zglob samo 261KS, gtfo :rolleyes: Da ga stave na 31/17 ne bi mogao uz ustanicku da izvuce kad je pun :mad:

MB OM926LA 336ks, ne znam gde si video 261ks? Takođe puno zavisi od prenosa, a uz to pulleru treba manje snage.

milanche":337mv1um je napisao(la):
I ne svidja mi se kod mazova 'soba' za vozaca, ko da voze nuklearni otpad, a ne ljude.

"Soba" za vozače je opciona i zglobni autobus je nema.

36_2.23.jpg

36_4.23.jpg


MilisaV":337mv1um je napisao(la):
takođe mazovi su retki autobusi koji imaju funkcionalna dvokrilna prednja vrata. ovo rešenje sa kabinom za vozača je po meni odlično iz više razloga, a glavni je ovaj što se tiče vrata.

Generalno nekada su svi autobusi u Beogradu imali funkcionalna prednja dvokrilna vrata (to se vidi na starom Sanosu). U dosta zemalja se koriste oba krila, a od relativno skoro se koristi samo jedno krilo. Uglavnom i u Ikarbusu na tabli postoji prekidač kojim se omogućuje da se otvaraja oba krila, ili samo jedno. Oba krila se koriste recimo u Novom Sadu, kako na 218N tako i na starijim 201, kao i u gradovima gde su manje gužve. Vozači se i sada žale na nova vozila, konkretno MAZove, jer mu putnici zaklanjaju vidik udesno, što nekad ume biti nezgodno.

Pogled iz kabine novog maza
s.jpg


Odvojena kabina vozača je recimo obavezna i u zemljama bivšeg SSSR-a zbog specifičnih uslova rada, pre svega zbog hladnoće, a to smo i mi delimično nasledili kupujući njihova vozila. Ponekad je postojanje kabine opravdano, npr. kod trolejbusa gde se eksplicitno tako tražilo, zbog toga što se dešavalo da putnici izlaze na sred ulice kada vozač ide da namesti trole ukoliko su spale.
 
kopmania":2re9otka je napisao(la):
Hteo sam da kažem za hrvate da su otišli na viši nivo što se tiče dizajna :)
ovi neobus to je volvo, ne verujem da je to dizajn nekog našeg čoveka...

a iskreno n serija od spolja stvarno izgleda moderno :) još samo da je kvalitetniji :D

Не што нису наши, али одвратније возило, нисам видео :rolleyes:
Crotram_2271.JPG

koncar_vlak10-2809092.jpg

Ово је тек посебна прича
Crotram_NT_2200_interior.jpg

И они су направили само 140, и то за потребе ЗЕТ-а, Софија и Хелсинки нису купили.
Икарбус је направио бар 10 пута више возила која возе па градовима Србије као и у Русији! :dil:
 
1. Sofija i Helsinki nisu mogli da kupe jer ih je kreditor uslovio da proizvodjac bude zemlja clanica EU. Hrvatska ulazi u EU za 15 meseci
2. Mozda Neobus i jeste licencni Volvo, ali sta je onda MAZ u odnosu na MAN?
3. Raspisan je tender za prodaju FAP-a koji je istekao16. marta. Mislim da je propao, a s obzirom da je to ko zna koji pokusaj privatizacije istog, treba pronaci neki inovativan model resavanja vlasnicke strukture.
 
Somi303":36eh3inr je napisao(la):
Икарбус је направио бар 10 пута више возила која возе па градовима Србије као и у Русији! :dil:
и у Сарајеву
 
O cemu vi pricate?Odakle FAP-u pare da pravi nove autobuse?Koliko autobusa pravi MAN,MAZ ili ko vec,a koliko FAP?Fazon prosle i ove godine proizveli ukupno 12-13 autobusa.Taman otplatili radnike i jos neke dugove i opet su na pocetku.Sta ocekujete od njih.
Mada,ja sam i dalje ubedjen da je on 10x cvrsci i bolji od ovih nasminkanih buseva i da ce duze trajati,samo je potrebno normalno odrzavanje.Sa njim je ista prica kao i sa Golf 2,nema tu bog zna koje elektronike,samo pouzdana mehanika.Sta ce se desiti ako npr na Solarisu crkne taj glupi touch screen?Taj nece u saobracaj jos mesec dana poznavajuci GSP.Sta dalje pricati...
I koji bus pored FAP-a ide 95 km/h? :D
 
FAP bi mogao da izvozi na Kubu recimo, to bi bilo super po nas :D Uzgred, tehnički gledano autobus ima jako dobar motor i menjač. Zašto srednepodni, pa tu nije FAP kriv, tržište tako određuje, da je uslov niskopodnost sad bismo videli citymaster-a, a ne ovaj stari model po crtama starog Mercedesa iz osamdesetih.


Fina vest je da postoji firma koja svoje proizvode plasira na inostrana tržišta, prisutni su u BiH, Hrvatskoj, na prostoru bivšeg SSSR-a, ali i u Češkoj itd.

s-34.jpg


s-35.jpg


s-36.jpg
 
На сваком Престовом ИК103А не ради барем један тај "НоваТроник" екран :rolleyes:
 
Gde nadje Kubu,bolje Honduras :)
Ma FAP je sjajan bus,jeste ruzan ali zato kida mehanika.Ti ides u bus da se prevezes,a ne da ga gledas...
Ali i da je ta Kuba iole ozbiljna,tesko da bi tu drzava pomogla,jer oni izgleda da misle da je samo Ikarbus fabrika u Srbiji.
Takodje mi ovo za Neobus cudno.Toliko autobusa proziveli u ove 2-3 godine i opet nemaju love...:p
 
Koliki deo delova u Ikarbusima je domaci?Ako je vise od 30% neka me grom pogodi odmah sada.
 
Vrh