Ima više razloga zašto su autobusi u nekom momentu postali dominantniji.
Nema sumnje da je bilo i uticaja naftnog lobija.
Ali ono što mnogi zaboravljaju su i drugi faktori. A to je da u periodu posle DSR, u vreme obnova i velikih radova, mnogim zemljama je odgovarala fleksibilnost i autonomija koju su pružali autobusi. To je značilo da autobus ne samo da može lako da menja rute u samom gradu, nego može vanredno da se pošalje da prevozi radnike na izgradnju obaloutvrde ili puta. Pa i da može da prevozi neke pošiljke ako baš zatreba. Bilo je mnogo mesta koja nisu imala redovan prevoz ili transport pa su se u autobusima uz putnike/radnike prevozile i potrepštine.
Kasnije u periodu hladnog rata se isto uzimala u obzir ta mobilnost jer su u mnogim zemljama postojale kvote da mora da se ima toliko i toliko raspoloživih vozila za slučaj rata ili pak drugih nepogoda. To se često ne vidi i mnogi ljudi ne znaju to, ali hladni rat je oblikovao mnogo toga u modernom društvu pa i taj aspekt.
Takođe su i same tehnologije autobusa uznapredovale posle DSR, pa su postajali sve udobniji i efikasniji.
Ima tu još razloga, ovo je ono što sam se odmah setio a o čemu se ne piše često danas, nego mnogi mediji odma krenu da laju na naftni lobi kao jedini razlog i izvor svog zla (a električnu industriju dižu kao nekog Gandalfa koji će sve da nas spasi).
Po meni u Beogradu treba koristiti i razvijati sva tri podsistema. Samo me smara ovo insistiranje na električnim autobusima jer je jedna šenuta boodala pre par godina odlučila da glumi velikog ekologa (Vesić). Smara me i to njihovo zamajavanje ljudi da se nešto menja i popravlja menjanjem XY auspuha u Beogradu - baterijama. A preostalih 699.500 ostaje i dalje. Smara me bavljenje auspusima autobusa JGPa kad ne čine ni 1% svog zagađenja u Beogradu i ni 0.01% svih problema generalno. I na kraju, smara me sektašenje i manija stvorena oko električnih vozila na globalnom nivou. Niti su tako sjajna kako se predstavljaju, niti će išta trajno rešiti.
Nego prosto kao što postoji naftni lobi, tako kao što si i sam rekao postoji i električni. I
postaje sve moćniji i ogavniji, baš kao nekad naftni. Samo što ljudi mahom znaju za naftni pa su protiv njega već naoštreni i skeptični, a za ovaj električni slabo i mnogo ih je koji su hipnotisani tom EV pričom i svim greenwashing-om koji ide uz nju.
Inače nisam protiv razvoja EV, naprotiv, uvek podržavam diverzifikaciju. Ali jesam protiv nametanja, protiv laganja i protiv samozavaranja.