Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 323 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,3%

  • Ukupno glasača
    341
I u vecini Solarisa sa 83 radi klima bez problema, a u 3025 je kao u frižideru.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 
U solarisima na 29A u svim radi klima.

Danas sam nešto zagledao buseve kao prolaze u mom kraju, samo su GSP autobusi spolja oprani.
 
A eto baš pre neko veče po najvećoj gužvi nije radila klima u 2 Solarisa.
 
Nevezano za klimu, ja se onomad ujutru oko 6 provozah u 70303 (ako se ne varam) na 711, 90kmh na autoputu 😎

Baš sam gledao cajger, brat ga nasvira između dve stanice samo peva..
 
I ja sam posle naišao na BMC koji je bio firižider.

Očigledno daju vozačima da pale ili gase po svojoj proceni.
 
Reče @Vinča307 da vikendom šalju slobodne BMC-ove, kapiram da ih radnim danima nema. Iskreno mi je glupost, kao radnim dana je iskljucivo Solaris a vikendom iskljucivo BMC (i tipa 1 Solaris).
 
Dizel Higer na EKO1. Kada će više ta nabavka novih elektrobuseva? Ne može električni autobuski vozni park sa 2 linije da opstane a plan je bio da se zamene trole elektrobusevima (ne računam 💩Strelu nego GSP da drži).
 
Dizel Higer na EKO1. Kada će više ta nabavka novih elektrobuseva? Ne može električni autobuski vozni park sa 2 linije da opstane a plan je bio da se zamene trole elektrobusevima (ne računam 💩Strelu nego GSP da drži).
3426 је у питању, данас сам га видео.
 
Dizel Higer na EKO1. Kada će više ta nabavka novih elektrobuseva? Ne može električni autobuski vozni park sa 2 linije da opstane a plan je bio da se zamene trole elektrobusevima (ne računam 💩Strelu nego GSP da drži).
Pa eko 1 staje kod skupstine,a to je zona 1 i tu mora gsp ili privatnici sa elektrobusevima
 
Kakva glupost sa tim zonama.

Ma cela ta lažna eko populistička priča je glupost.

Imaš grad sa 700.000 vozila dnevno i onda kao menjaš nešto tako što uvedeš par desetina autobusa na gas ili struju. Zatim, sam udeo zagađenja od saobraćaja je negde oko 15-20%. Samim tim, zagađenje od dizel autobusa je fazon 1%, ako i toliko.

Treće, nije smog u Beogradu zimi od saobraćaja koliko je od grejanja, spaljivanja đubreta i od industrije.

Ako magarci već hoće ekološka vozila, neka kupuju trolejbuse ili neka se odluče za jedno od ta dva - ili trolejbuse ili elektroautobuse. A ne od svega pomalo.

XY mikrograma čestica izbačenih iz Beogradskih autobusa su fazon negde na 1500. mestu najbitnijih i najurgentnijih problema Beograda. Ako bih ostavljao i širio trolejbuse, radio bih to jer su pogodniji za neke terene i namene. Ne bih kupovao stupidarije na gas ili struju i dodatno komplikovao sebi život.

9xpyyg.jpg
 
Poslednja izmena:
Kakva glupost sa tim zonama.

Ma cela ta lažna eko populistička priča je glupost.

Imaš grad sa 700.000 vozila dnevno i onda kao menjaš nešto tako što uvedeš par desetina autobusa na gas ili struju. Zatim, sam udeo zagađenja od saobraćaja je negde oko 15-20%. Samim tim, zagađenje od dizel autobusa je fazon 1%, ako i toliko.

Treće, nije smog u Beogradu zimi od saobraćaja koliko je od grejanja, spaljivanja đubreta i od industrije.

Ako magarci već hoće ekološka vozila, neka kupuju trolejbuse ili neka se odluče za jedno od ta dva - ili trolejbuse ili elektroautobuse. A ne od svega pomalo.

XY mikrograma čestica izbačenih iz Beogradskih autobusa su fazon negde na 1500. mestu najbitnijih i najurgentnijih problema Beograda. Ako bih ostavljao i širio trolejbuse, radio bih to jer su pogodniji za neke terene i namene. Ne bih kupovao stupidarije na gas ili struju i dodatno komplikovao sebi život.

Pogledajte prilog 241873
Jedini pravi ekološki vid prevoza su tramvaji i trolejbusi i tu je kraj priče. Nikad mi neće biti jasno zašto se toliko forsiraju autobusi kad smo elektricne tramvaje imali pre jedno 150 godina. Vrlo verovatno se u jenom periodu pojavio naftni lobi, kao što sada imamo litijumski i to je to.
 
Ima više razloga zašto su autobusi u nekom momentu postali dominantniji.

Nema sumnje da je bilo i uticaja naftnog lobija.
Ali ono što mnogi zaboravljaju su i drugi faktori. A to je da u periodu posle DSR, u vreme obnova i velikih radova, mnogim zemljama je odgovarala fleksibilnost i autonomija koju su pružali autobusi. To je značilo da autobus ne samo da može lako da menja rute u samom gradu, nego može vanredno da se pošalje da prevozi radnike na izgradnju obaloutvrde ili puta. Pa i da može da prevozi neke pošiljke ako baš zatreba. Bilo je mnogo mesta koja nisu imala redovan prevoz ili transport pa su se u autobusima uz putnike/radnike prevozile i potrepštine.

041_diis_3432_10_danske_joeder_befriet_fra_theresienstadt_c_yad_vashem.jpg


Kasnije u periodu hladnog rata se isto uzimala u obzir ta mobilnost jer su u mnogim zemljama postojale kvote da mora da se ima toliko i toliko raspoloživih vozila za slučaj rata ili pak drugih nepogoda. To se često ne vidi i mnogi ljudi ne znaju to, ali hladni rat je oblikovao mnogo toga u modernom društvu pa i taj aspekt.

Takođe su i same tehnologije autobusa uznapredovale posle DSR, pa su postajali sve udobniji i efikasniji.

Ima tu još razloga, ovo je ono što sam se odmah setio a o čemu se ne piše često danas, nego mnogi mediji odma krenu da laju na naftni lobi kao jedini razlog i izvor svog zla (a električnu industriju dižu kao nekog Gandalfa koji će sve da nas spasi).


Po meni u Beogradu treba koristiti i razvijati sva tri podsistema. Samo me smara ovo insistiranje na električnim autobusima jer je jedna šenuta boodala pre par godina odlučila da glumi velikog ekologa (Vesić). Smara me i to njihovo zamajavanje ljudi da se nešto menja i popravlja menjanjem XY auspuha u Beogradu - baterijama. A preostalih 699.500 ostaje i dalje. Smara me bavljenje auspusima autobusa JGPa kad ne čine ni 1% svog zagađenja u Beogradu i ni 0.01% svih problema generalno. I na kraju, smara me sektašenje i manija stvorena oko električnih vozila na globalnom nivou. Niti su tako sjajna kako se predstavljaju, niti će išta trajno rešiti.

Nego prosto kao što postoji naftni lobi, tako kao što si i sam rekao postoji i električni. I postaje sve moćniji i ogavniji, baš kao nekad naftni. Samo što ljudi mahom znaju za naftni pa su protiv njega već naoštreni i skeptični, a za ovaj električni slabo i mnogo ih je koji su hipnotisani tom EV pričom i svim greenwashing-om koji ide uz nju.

Inače nisam protiv razvoja EV, naprotiv, uvek podržavam diverzifikaciju. Ali jesam protiv nametanja, protiv laganja i protiv samozavaranja.
 
Poslednja izmena:
Vrh