Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 316 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,1%

  • Ukupno glasača
    333
Зашто гсп углавном набавља возила без тапацираних седишта? Колико знам само бмц соло имају тапацирана седишта
Zato što im je mnogo teže čišćenje autobusa kada su tapacirana sedišta. Takođe, ugledali su se na CAF tramvaje koji su imali u početku tapacirana sedišta, ali su zbog čestog vandalizma se odlučili da skinu tapacirung.
 
Zdravo svima. Dosao je red i na mene da okacim jedan meni jako drag post. U sledecem prilogu cu vam okaciti prvobitno namenjene Ikarbuse za Pancevo, koji su sad u vlasnistvu Trans - Juga.:)
Hajdemo redom.
#40 Pogledajte prilog 233500
Trenutno u Trans-Jugu BG-2749-NX #439
Pogledajte prilog 233501
1:30. Tu se pojavljuje na snimku.
Jedan od 2 najbolja, konto #41 izuzetno ocuvan autobus. autor slike / stefan9234
Pogledajte prilog 233502
Trenutno BG-2962-VL odnosno njihov trenutni garazni broj #464. Prepoznatljiv po folijama kod vozacevog prozora, i po karakteristicnom zujanju retardera. izvor slike / yt
Pogledajte prilog 233503
Video snimak doticne masine, idalje ima stari sarm.
https://www.youtube.com/watch?v=BGi0uu0Ej4k
Bivsi Pancevacki #42 prepoznatljiv po zavesama, jedini koji ih je imao. autor / Se7eN
Pogledajte prilog 233504
Nazalost fotografije ne postoje, samo video zapis.
Pancevacki #43, ogromni krs i najgori auto.Pogledajte prilog 233506
Trenutno : BG-2962-VC #465
Pogledajte prilog 233507
Naredni #44.
Pogledajte prilog 233508
Trenutni garazni broj #313. BG - 2914 - AD
Nazalost fotografija nema, evo video zapisa :

Konto #45
Pogledajte prilog 233509
Dacu sebi za pravo da iznesem jednu glupost, ali po svemu sudeci deluje mi da je isti skoro imao sudar u Nisu.
Pogledajte prilog 233510
I najbolje za kraj. Ikarbus #46 koji je bio najbolji u najjocuvaniji autobus od svih, generalno i najbolji u celoj bivsoj firmi. autor / stefan9234
Pogledajte prilog 233512

Trenutno u sadasnoj firmi #469. Idalje je odlican i hvaljen medju vozacima! autor / Ikarbus sound chronology yt :)Pogledajte prilog 233513
I video zapis najboljeg :

Sto se tice gradskih, bilo ih je 5, #47 - #51. 3 komada su na aerodromu Beograd. Jedan u Nisu, a za jos jednog ne znam tacno gde je. Oni nisu toliko ni bitni bas. Prigradski su bili savrseni.:) autor slike / colakovic
Pogledajte prilog 233515Pogledajte prilog 233516

Hvala vam na izdvojenom vremenu, trebalo je zaista dosta da se sve ovo prikupi i napravi, i drago mi je da sam sa vama podelio ovo. Mogli bi da me zaposle u firmu kad sam im vec sve i rekao, a mozda nisu ni znali...:)

Mnogo lep pregled vozila, ovakvi sa dvoje vrata su i najbolji, mučili su se tim 3. vratima i bespotrebno forsirali. Već ako neko želi gradski tip, uzmeš tada N seriju, ali dobro, diktirala je politika tada svašta.

Mada imam zamerku za konfiguraciju sedenja, konkretno za dvovratni model, naravno, nešto je i do naručioca.
Ma koliko god to bio prigradski bus ili narodski rečeno "seoski", mora da postoji barem neki prostor za stajanje i invalidska kolica.
Nisu o tome vodili računa ni za ATP ni za Lastrina vozila, a danas se pogotovo u Lastrinim LE oseća taj nedostatak prostora.

ENT1.jpg


Još bolje se vidi sa ove šeme.
Screenshot (278).png


Znači, ja bih za taj prigradski LE skinuo ova 4 sedišta odmah pored 2. vratiju i tu bih napravio mesta za stajanje. Ovo podrzumeva da vrata budu klizna spolja, da ne bi postojala pregrada koja bi delila stajaći prostor, ali to je i neki standard za prigradska vozila.
Screenshot (278).JPG


Zanimljivo da su naše fabrike i naručioci izbegavali ovakav princip konfiguracije već su uvek išli da mesta za stajanja stavljaju odmah prekoputa vratiju, što po meni nije nužno uvek najbolje rešenje za "laki prigrad". A nekada je i kombinacija oba rešenja prava stvar, npr. setimo se Temsa Avenue iz 2018. da je tako bilo, pak one su imale pregradu između 2. vratiju i tog slobodnog prostora, zato što su vrata išla ka unutra, pa je moralo nešto da deli prostor. No, radi se i o gradskom modelu.
DSC_0282.jpg


Nešto što bih slično uradio na M-u, caka je u tome što M nudi baš dosta sedišta pozadi što otvara prostor da se napred otvori dosta prostora:
Screenshot (280).JPG


Ovakav M bi imao značajnije više mesta za stajanje nego direktan konkurent iz Temse, a ne samo to, već zahvaljujući šasiji MAN A22, imao bi sveukupno 26 sedećih mesta kao i Temsa koja ne ne nudi ovoliko mesta za stajanje.
Sa MAN-ovim pogonskim agregatom i MAN-ovom šasijom i boljim kvalitetom izrade bio bi privlačniji autobus u odnosu na Temsu. Daljim razvojem bi svakako morala da se reši i toplotna izolacija.
Da ne pričamo o tome koliko bi GSP-u bolje došao nego Higeri na najopterećenijim linijama, a još ga pravi i domaća pamet.

Eto neko moje laičko razmišljanje o konfiguracijama, možda nekada bude zatrebalo ako se vrati proizvodnja na neki posredan način.. :)
Izvini Miroslave što ti ubih post sa mojim sitničarenjem, ali morao sam da se osvrnem na neke stvari.🤓
 
Mnogo lep pregled vozila, ovakvi sa dvoje vrata su i najbolji, mučili su se tim 3. vratima i bespotrebno forsirali. Već ako neko želi gradski tip, uzmeš tada N seriju, ali dobro, diktirala je politika tada svašta.

Mada imam zamerku za konfiguraciju sedenja, konkretno za dvovratni model, naravno, nešto je i do naručioca.
Ma koliko god to bio prigradski bus ili narodski rečeno "seoski", mora da postoji barem neki prostor za stajanje i invalidska kolica.
Nisu o tome vodili računa ni za ATP ni za Lastrina vozila, a danas se pogotovo u Lastrinim LE oseća taj nedostatak prostora.

Eto neko moje laičko razmišljanje o konfiguracijama, možda nekada bude zatrebalo ako se vrati proizvodnja na neki posredan način.. :)
Izvini Miroslave što ti ubih post sa mojim sitničarenjem, ali morao sam da se osvrnem na neke stvari.🤓
Nee, taman posla druze. :)
Zaista lepo zapazanje, mozda bi doziveli i IK-218 sa 5 vrata, odnosno 3 vrata u prednjem delu. Zaista veoma lepa konfiguracija. Samo bi morali striktno da ne koriste Turska vrata jer ce onda biti jedna vrata vise koja se otvaraju sama od sebe.:ROFLMAO:

Ruku na srce, nisam primetio da se ijedan jedini IK iskrivio kao srednjepodni prethodnici. Znam da je i sama sasija drugacija. Recimo Ik-218M iz Subotice je zaista predobro odradjen i ocuvan, licno sam se vozio u njemu i zaista imam samo reci hvale. Steta sto je sve to moralo da propadne, nadamo se oslobadjanju od ovih okupatora i ponovnom dizanju fabrike iz pepela.
 
Ne mora biti zbog turskih vrata, problem su senzori, možda i ožičenje. Na kraju krajeva i BODO je iz Turske, a njihova vrata i sistemi su vrhunski. Dok je fizički fabrika još tu, ima nade. Skoro je bilo i nekih vesti vezanih za Ikarbus. Možda i proradi jednog dana ponovo sa novim vlasnikom.
 
Hoće li biti nekih šaltanja u druge pogone kad kosmaj dobije Otokare? Npr Ikari da idu u Munze? :)
 
Колико би значила окретница у Дунавској од које се одустало.
 
Itekako su za zamenu, teške kante. Volan ko od rabe, tvrda kočnica, treća vrata od kad su došli brljave. Bolji je ik 103 sto puta od te lešine i lakśi je za vožnju.
 
Itekako su za zamenu, teške kante. Volan ko od rabe, tvrda kočnica, treća vrata od kad su došli brljave. Bolji je ik 103 sto puta od te lešine i lakśi je za vožnju.
Da se srede i remontuju, mogli bi još dugo da rade, ovako i jesu za zamenu jer su mnogo prešli bez nekog održavanja. Mnogi imaju preko milion km
 
Vrh