Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 297 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    314
Где да се снађу за зглобове није то пијаца дечко, шта су требали да купе бмц на које толико кукате сви? За мало боља возила потребно је и време неко.
Sa ovim se apsolutno slažem, kukaju što kasni nabavka, a nije to Bmc da stigne za 3 meseca od kad ga naruče.
Tog Citara naručuje cela Evrope i ne može da stigne preko noći, jasno stoji u dokumentima vezano za tendere da je rok isporuke Citata 12 meseci.
 
По мени се БМЦ није показао лоше прво онај соло који ево после 7-8 година вози океј скроз да је могло бити боље могло, али могло је и одржавање бити бољи за то је потребан озбиљан погон који ће добити и који ће бити главни. Зглобни бмц сасвим солидан (има мана наравно) видећемо њега после још неколико година вожње. Отокари соло ће бити освежење за гсп по мени. Трамваји не знам и не разумем се какви су турски, ал биће бољи од тренутких старих крнтија из прошлог века малтене 😅
Троле су у распаду и да се ја питам ја бих то заменио ЕКО бусевима (али не хигерима), али не питам се.
Zglobni BMC-i, bar ovi dizelaši kod Niš ekspresa, teške taljige sa mog aspekta kao putnika. Možda karoserija nije loša u smislu ukupne čvrstine, al vešanje je takvo da imam osećaj da sam se vozio u kočijama koje vuku pobesneli konji. BMC se u GSP-u nije pokazao dobrim, barem koliko mogu da čujem od kolega. Uvaljen je i sad tu nema pomoći. Tramvaji mogu biti i daleko veći problem, ako ne budu valjali, dok trole treba da ostanu, jer prosto imamo mrežu, pa neka slobodno dovezu i Bozankaya trolejbuse. Elektro buseve možemo da ubacujemo na mesto konvencionalnih, tamo gde to u ovom trenutku ima smisla spram dostupne tehnologije, a po pitanju punjenja i ostvarive autonomije. Trole stvarno nema nekog posebnog smisla menjati električnim autobusima, ako se infrastruktura već poseduje.
 
Поштуј ти ред вожње на линији 601 кад заглаве на аутопуту у правцу ка Београду на води... Шта фали Цитару има више седиште, ко да су важна трећа врата људима који путују до Сурчина важније да седну. За зглобне се слажем ал није да их има мање од тога кад је гсп одржавао ту линију...
Свакако ће свако каснити када је гужва, али они и када није гужва иду када желе. Све Стрелице зглобне линије (101, 601, 704, 706, 73) имају знатно мање зглобова него када их је гсп одржавао. Ништа не фали двовратном цитару, али слати га на зглобну линију где има путника за зглоба је недопустиво.
Где да се снађу за зглобове није то пијаца дечко, шта су требали да купе бмц на које толико кукате сви? За мало боља возила потребно је и време неко.
Свакако су још почетком године знали да добијају линије које добијају, могли су сигурно да се снађу и можда да плате више да набаве неке са краћим временом испоруке, али што би се они трудили када ће и овако и онако проћи некажњено.
Троле су у распаду и да се ја питам ја бих то заменио ЕКО бусевима
Не разумем опсесију еко бусевима, немају никакву предност у односу на троле, а скупљи су, скупље је одржавање, а и краће трају.
 
Ко је урушио ГСП? Колико видим гсп вози најпрометније линије и то ускоро са све новим бусевима и граде им нову гаражу на Новом Београду, купују трамваје... Шта је ту упропаштено. Стари икербуси који су се распадали у којима је зими било хладније него напољу, а лети си могао ручак да крчаш у њима...
Ajde klinac botuj za Strelu negde drugde, ne ovde, gadite mi se svi koji odobravate poteze državne mafije zahvaljujući kojoj nas je sve manje. Vrlo dobro se zna o čemu pričam.
 
Где да се снађу за зглобове није то пијаца дечко, шта су требали да купе бмц на које толико кукате сви? За мало боља возила потребно је и време неко.
Jedno vreme si i učestvovao i doprinosio diskusiji, sad si postao samo drzak.

Tender ne sme da bude namešten, ne sme da se zna pobednik još pre nego što je isti i raspisan. Ako kao firma nemaju kapacitete da preuzmu toliki obim prevoza, nije trebalo n ida se prijavljuju.

Sa druge strane, sami rokovi tendera su upućivali na to da je namešten i da se sve unapred zna. Grad je mogao da predvidi 6 ili 12 meseci vremena za preuzimanje linija, ali mu je lakše bilo biti u dosluhu sa zainteresovanim stranama i nameštati sve njima, a to se zove korupcija i vidimo kako je ona prošla u Novom Sadu.
 
Da skrenemo sa privatničko-botovskih diskusija malo. 3096 na 71!
 

Prilozi

  • Screenshot_2024-11-12-09-51-23-316_com.instagram.android-edit.jpg
    Screenshot_2024-11-12-09-51-23-316_com.instagram.android-edit.jpg
    60,9 KB · Pregleda: 61
Posetite me koji su solarisi u zadnjoj prebacivki u Zemunu a koji u Karaburmi. Vidim 3115 na 83 koji sam viđao na 16 i 95, 3118 je osto Karaburma, kao i 3114, a mislim da su svi ostali Zemun u toj desetici.
 
Zglobni BMC-i, bar ovi dizelaši kod Niš ekspresa, teške taljige sa mog aspekta kao putnika. Možda karoserija nije loša u smislu ukupne čvrstine, al vešanje je takvo da imam osećaj da sam se vozio u kočijama koje vuku pobesneli konji. BMC se u GSP-u nije pokazao dobrim, barem koliko mogu da čujem od kolega. Uvaljen je i sad tu nema pomoći. Tramvaji mogu biti i daleko veći problem, ako ne budu valjali, dok trole treba da ostanu, jer prosto imamo mrežu, pa neka slobodno dovezu i Bozankaya trolejbuse. Elektro buseve možemo da ubacujemo na mesto konvencionalnih, tamo gde to u ovom trenutku ima smisla spram dostupne tehnologije, a po pitanju punjenja i ostvarive autonomije. Trole stvarno nema nekog posebnog smisla menjati električnim autobusima, ako se infrastruktura već poseduje.
Ех да је та инфрастуктура иоле добра, мало по мало па хаог у граду због кварова на мрежи.
 
Ех да је та инфрастуктура иоле добра, мало по мало па хаог у граду због кварова на мрежи.
Па та инфраструктура не би била оваква да није запуштена оволико
На 601 није било више зглобова, бусеви су увек били препуни, остале линије не користим толико. Нису дужни да плаћају више. Мени све једно што се тиче трола јер их не користим најгори су део градског превоза.
Теби јесте свеједно али ономе који ради на Врачару, Звездари или живи тамо баш и није, ја сам се на тролејбуски систем ослањао пуне 4 године и био ми је много ефикаснији од рецимо трамвајског. И само укидање истог неће поправити ситуацију
 
Ех да је та инфрастуктура иоле добра, мало по мало па хаог у граду због кварова на мрежи.
Tome komuju i loši trolejbusi koji skačući kao divokoze kidaju mrežu. Sve bi to rešila kvalitetna vozila. Baš i danas pričam sa kolegom koji je vozio trole do pre desetak godina. Jednostavno, sve što sam pisao i pre čovek samo potvrdio, od ove serije iz 2004 do zadnje iz 2010. O starijim BKM tek ne trošiti reči, mislim na Bonitose. Ulazak vode na sve strane, katastrofalno vešanje, loše karoserije, klime koje nisu radile, pumpe volana na ovima iz 2004, dok o trolama iz Austije ima samo reči hvale. Kaže samo da si video kako je poslednja serija stigla u Beograd, sa sve letvama na staklima ne bi li je spasli od potresa. Em je izgledalo smešno, em ti je odmah jasno koliko je sati. O neozbiljnosti ljudi koji su dolazili iz Belorusije za njih mrzelo ga je i da priča više, a iz Poljske i iz Austrije, to se jednostavno videlo šta podrazumevaju reči profesionalni pristup.
 
Nikola ovo je sve moglo u jedan post.
Извињавам се, увек се заборавим.
Па та инфраструктура не би била оваква да није запуштена оволико

Теби јесте свеједно али ономе који ради на Врачару, Звездари или живи тамо баш и није, ја сам се на тролејбуски систем ослањао пуне 4 године и био ми је много ефикаснији од рецимо трамвајског. И само укидање истог неће поправити ситуацију
Слажем се апослутно да је запуштено све што се тиче трола.
 
Нису дужни да плаћају више
Онда ни град није дужан њих да плаћа за те линије, услови тендера су јасно дефинисани колико треба да буде соло, а колико зглобних возила.
Мени све једно што се тиче трола јер их не користим најгори су део градског превоза
Возила су свакако међу најгорима, али то не значи да се треба укинути подсистем са толиком инфраструктуром зарад горих електробусева.
 
Онда ни град није дужан њих да плаћа за те линије, услови тендера су јасно дефинисани колико треба да буде соло, а колико зглобних возила.

Возила су свакако међу најгорима, али то не значи да се треба укинути подсистем са толиком инфраструктуром зарад горих електробусева.
Добро видећемо како ће бити са новим тролама ако их буде и кад их буде. Град учествује у куповини тих возила, сигурно је град и дозволио то са мањком зглобним. Не раде на своју руку сигурно. Град није чак прописао ни тачан датум преузимања линија, него све ишло постепено како коме стизали возачи и возила. Чак су морали и да упадају на линије ЦЛЦ групе.
 
U Zemunu su 3111,3112,3113,3116,3117 a na NBG su dosli 3114,3115,3118,3119 ja mislim i 3120

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
nisam siguran za te druge buseve, msm da sam neke video na 31 i 23. Inače 3113 zalutao na 15 danas. A 373 je ustao iz groba, mesecima ga nisam video, sad vrti na 18 dok ne umre ponovo.
 
Jesu Solarisi istrošeni, ali će mnogo značiti Novom Sadu, naročito ako im odrade dobar remont u SDT-u. Uz to je teren u Novom Sadu znatno lakši nego u Beogradu i to će im dodatno produžiti radni vek. Po meni su Solarisi odlična stvar za Novi Sad, dok ona nabavka Hess Scania nema nikakvog smisla, vozila stara 16 godina, ovlašćeni servis ne postoji u Srbiji i upitno je gde će i kako nalaziti delove za ta vozila. Ali i te Hess Scanie su sigurno bolje od starih Neobusa jer su te buseve ipak održavali Švajcarci, a uz to imaju i klimu.
Svaki skoriji potez vlasti bio je kontroverzan pa ni ovaj ne iznenađuje.

Sa jedne strane bolje da završe u Skoplju i Novom Sadu nego na otpadu ili boga pitaj gde, sa druge ne treba ni drugi grad u zemlji da postane beogradski otpad.

Niti Beograd na kraju krajeva treba da izbegne remont sopstvenih najboljih vozila u momentu kada mu kvalitetna i kapacitetna vozila najviše trebaju za režimske zamene tramvaja i trola, kada kuburi sa nedostatkom zglobnih vozila i vozača, neadekvatnim privatnaim vozilima na potezima (što nije uopšte ili je manje izraženo u NS i pored toga što i on već neko vreeme u krizi).

Takvoj nameni upravo i dolikuje mid-life refurbishment pod nadzorom originalnog proizvođača. Ako ni to neće, mogu da ih privatnici remontuju da bi ih terali do Ekspa, kada bi ih grad naterao na veći udeo zapadnih vozila (uz gotoco potuno ptoterivanje niskobudžetnih iz pogona GSP).

Kako stvari stoje mudrije bi bilo isterati Šapićštajna (i saradnike) iz grada, nego pustiti da izvozi seoske kobile iz našeg sela da bi nam uvalio turske rage. Kad već pokušava da vlada feudalno, nek bar snosi i jednako surove posledice (nek samo pokuša da se iživljava nad Bujanoc i Medvegja).

Niko ne osporava da je Strela u pogledu održavanja, modela vozila, uvođenja i produžavanja linija itd. na samom vrhu među privatnicima.
Ono što bode oči je da se jedna mala firma kroz godinu i po dana sa jednog poteza proširila na veliki deo grada i planira se širenje na još više gradova. Umesto unapređenja GSP-a, kupovine kvalitetnih vozila za isti, povećanja plata vozačima, unapređenja uslova rada, uvođenja novih linija i zapošljavanja više voznog osoblja, GSP je zarad Strele i drugih namerno uništen i doveden u poziciju manjinskog prevoznika.
Bode oči što bi ta Strela mogla da pukne zajedno sa SNS-om koji ju je i doveo do pozicije koju ima. Strela ne može da glumi GSP jer je taj GSP građen i stvaran decenijama da bi bio velika i jaka firma, a jedna vlast ga je upropastila, jer se nijedna prethodna vlast nije toliko osilila na gradski prevoz zarad ličnih interesa.
Ljudi u GSP-u koji su pokušavali da ukažu šta se radi i sprema su dobijali otkaze.
Lično nemam razloga toj Streli da želim loše poslovanje, ali upamtite da bi mogli da dožibe fijasko zajedno sa SNS-om čime bi njihove linije bile možda u goroj poziciji od Lastinih.
Da je blagovremeno planirao ulaganja u širenje kapaciteta postepeno bi smanjivao udeo privatnika i pored zatvaranja starih pogona GSP. Ključ je u proporcionalnom nadomeštanju izgubljenih kapaciteta.

Strela se jeste ugurala toliko da je sad d*pe žulja, ali u celoj je priči grad najkrivlji za ovakvo stanje, a ne samo od gorepomenutog.

Neki gradovi poput Perta i Singapura jesu privatizovali kompletan prevoz, ali nisu vozne parkove i infrastrukturu.

To je kao kad bi Solarisi ostali na istim linijama i u istim pogonima, samo bi kolektiv bio Strelin, Keolisov, Transdevov umesto GSP-ov. Pogoni su im manji, neretko ispod 100 vozila (u Singapuru neki drže po svega dve jake linije, a imaju i posebne parkinge razbacane po gradu opremljene eventualno samo stanicom za pranje i/ili pumpom za gorivo, analogno prostoru za gariranje vozova) u cilju mitigacije mrtve kilometraže. Nemaju ni sulude starosne granice.

Ako smo išta zaključili iz eksploatacije Solarisa to je da nova zapadna vozila i pri drastičnom padu održavanja posle 7-8 godina mogu lako da preguraju 15 godina iživljavanja sa ispadanjem vrata i lomljenjrm šipki bez kompromitovanja karoserije, dok upravo niskobudžetna ma kakva bila posle 3-5 godina postaju teški krševi. To je specifičnost beogradske eksploatacije i daljim padom kvaliteta razlika može postati samo još veća.

Sa ovim se apsolutno slažem, kukaju što kasni nabavka, a nije to Bmc da stigne za 3 meseca od kad ga naruče.
Tog Citara naručuje cela Evrope i ne može da stigne preko noći, jasno stoji u dokumentima vezano za tendere da je rok isporuke Citata 12 meseci.
Imali su vremena na pretek da naruče nove za GSP, ali su obarali i Solaris. Imala je vremena i Strela i za nove zglobne Citare na prvom tenderu, kamoli za polovne. Umesto da sada čekaju u redu za bonove samo bi zviznuli zglobne sa poteza 600 sve na 88. 52 bi mogla da sačeka.

Pa upravo im je Grad i izašao u susret znajući da će da dugovlači s GSP-om. Jedino se prešao što im je dozvolio da prelaznim periodom upropaste pola linija solo vozilima.

Zglobni BMC-i, bar ovi dizelaši kod Niš ekspresa, teške taljige sa mog aspekta kao putnika. Možda karoserija nije loša u smislu ukupne čvrstine, al vešanje je takvo da imam osećaj da sam se vozio u kočijama koje vuku pobesneli konji. BMC se u GSP-u nije pokazao dobrim, barem koliko mogu da čujem od kolega. Uvaljen je i sad tu nema pomoći. Tramvaji mogu biti i daleko veći problem, ako ne budu valjali, dok trole treba da ostanu, jer prosto imamo mrežu, pa neka slobodno dovezu i Bozankaya trolejbuse. Elektro buseve možemo da ubacujemo na mesto konvencionalnih, tamo gde to u ovom trenutku ima smisla spram dostupne tehnologije, a po pitanju punjenja i ostvarive autonomije. Trole stvarno nema nekog posebnog smisla menjati električnim autobusima, ako se infrastruktura već poseduje.
Božanke samo zglobne. Dosta nas je Điki namučio solo klepetušama.

Njih za prvo vreme nek proberu za 22, a posle može neki IMC Solaris ko u Italiji. Ostalo može zglob, čak 19, 28 i 40, posebno ukoliko spoje zvezdarski sa vračarskim pravcem (19 skoro pa kratki obrt, kružna 40, 28 do Jerkovića). Nek ih rasture posle 10 godina, doćiće neko kršten da uzme i zglobne Solarise. Po tome smo decenijama iza manjih rumunskih gradova poput Kluža i Brašova, Budimpeštu, Bukurešt i Sofiju da ne pominjem.

Свакако ће свако каснити када је гужва, али они и када није гужва иду када желе. Све Стрелице зглобне линије (101, 601, 704, 706, 73) имају знатно мање зглобова него када их је гсп одржавао. Ништа не фали двовратном цитару, али слати га на зглобну линију где има путника за зглоба је недопустиво.

Свакако су још почетком године знали да добијају линије које добијају, могли су сигурно да се снађу и можда да плате више да набаве неке са краћим временом испоруке, али што би се они трудили када ће и овако и онако проћи некажњено.

Не разумем опсесију еко бусевима, немају никакву предност у односу на троле, а скупљи су, скупље је одржавање, а и краће трају.
Ma najgore što nisu ni polovne hteli da se ne bi cimali s nabavkom dva puta u roku od par godina, a grad im dozvolio i solo. Neka, ako se sad nije naučio nikad neće.

Trebalo je da im da do znanja da ko ne želi da ispuni uslove gubi liniju u korist GSP pa da vidimo.
 
Krenuli tram i 18ca u isto vreme sa Visoke Škole u VS.
Tram stigao prvi na Trg Oslobođenja, bus zaostao daleko u Bože Jankovića (bio u njemu).

Ništa, valjalo bi ukiniti 18cu, dugačka i ide sporo samo blokira tramvaje ili je pretvoriti u solo. Srećom stigao ga drugi tram iza pa presedoh. 😀

(Malo sarkazma s obzirom na diskusiju u temi Tramvaja 😎)
 
Vrh