Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
37L danas? Dobro pitanje, ali mislim da im trebaju pare tako što nakupe što više putnika. Gledao sam danas kad će 37 i ono 2 za redom pa posle ih nema 30 minuta.
 
Poslednja izmena:
Не, није било због соло 37 него зато што Церак неће соло возила да види у Јабланичкој и Виноградском венцу. Сада може комотно соло на 52 од како 37 има 10 зглобова, камо среће да их има 24.
Bice od 1og svi solarisi na 37.
 
е, а какве су то К и Л линије које ГСП уводи? често виђам 26Л који иде до Вука и 18К који иде до општине НБГ
 
Bice od 1og svi solarisi na 37.​
A od nove godine gasni BMC?
jedino je transprodukt zaista jako loše rešenje za liniju 57.​
Danas se zatekoh na trasi 57. Jedan je prošao dok sam prilazio stajalištu, a narednih 10 - ak minuta, koliko sam čekao da dođe autobus koji mi treba, nije bilo 57. Ovo pišem apropo priče o vožnji jedan iza drugog u razmaku od par minuta. Ovo je čisto izveštaj sa terena, ne neko negiranje onoga što su drugi pisali, čisto da ne bude zabune.
18К који иде до општине НБГ​
Vrovatno je situacija kao sa linijom 493K, da dođe do Opštine, opkruži oko kružnog toka, vrati se u Omladinskih brigada, pokupi putnike na prvom stajalištu i nastavi dalje da vozi ka Medakoviću gde ponovo čeka vreme za polazak.
често виђам 26Л који иде до Вука​
Ovo bi trebalo prijaviti zato što već postoji linija 26L koja vozi kao regularna linija.
Druga je tema nekontrolisana gradnja na Vidikovcu i gužve koje su sve veće duž trasa 23, 37, 50, 53 i 89 od Žarkova, Ceraka i Filmskog Grada ka Vidikovcu i Rakovici. Ako nešto treba da se blokira, to je taj potez. Infrastrukturno ovaj deo grada teško da može da izdrži još vozila i još veće gužve, pa ćemo uskoro doći u situaciju da vozila sa ovih linija budu zaglavljena po pola sata i više. Saobraćajnice se hitno moraju rekonstruisati i proširiti i pronaći drugačija rešenja za raskrsnice Kneza Višeslava - Ratka Mitrovića i za raskrsnicu sa ulicom Pilota Mihajla Petrovića.​
Nije direktno vezano za problem koji spominješ, ali da se nadovežem sa jednom sličnom pričom. Juče sam poslom trebao da odem do Galerije, jer nisam mogao da obavim posao u gradu zbog toga što milicija nije puštala vozila na liniji 41 da idu dalje od Muzeja Jugoslavije, pošto je pukla mreža na uglu Takovske i Svetogorske. Spustio sam se do ulaza u Prokop. Nailazi autobus na liniji 36, tačno u minut polaska. Devojka koja je stajala tu i čekala autobus, pita šta se to dešava jer jako dugo čeka prevoz, više od pola sata. Vozač joj odgovara da je nenormalna gužva i da je 1h vozio krug, a predviđeno vreme mu je 40 minuta. Napravio je pauzu 5 minuta i krenuo.
Поента приче је да су становници Церака запретили блокадом ако не добију зглобове. Преоптерећена 83 је тада завршила у Космају а 52 је добила зглобове. То је било пре 6 година, А то што су испадала врата из лежишта од гужве на 83 пре две године то нема везе.
Jedan deo korisnika linije 83 je bio zadovoljniji solo vozilima jer su dobili češće polaske.
 
Nijedan bus danas na 52 ne videh sa garaznim brojem...ima i zglobnih i solo i svi su plavi...nikad u zivotu nisam video bus bez garaznog broja....do danas...ja stvarno ne znam o cemu dalje pricati...naravno bio sam u Zarkovu na stanici u Trgovackoj,došle su odmah 2 zaredom ,naravno usred subote....sve sve,ali busevi bez garaznog broja....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
е, а какве су то К и Л линије које ГСП уводи? често виђам 26Л који иде до Вука и 18К који иде до општине НБГ
Када испадну из реда вожње не возе више празни него са путницима донекле то само има на линијама које ГСП ради, на линијама које ради приватник не.
 
Ево СНСтрела иде у конвојима и неће се довести у ред баш као ни Крш Спораћ. Само лупајте пријаве да вам врате ГСП. Није приватник мед и млеко као што неки овде мисле, а није ни ГСП.
Први дан је, опуштено. Довешће се у ред нису ни виљдљива сва возила колико видим. Мислим може се пријави ако их нема дуже.
 
Slobodno neka rade, i treba tako Streli. Da dodam ista situacija je u trolejbusima i za to se niko ne sokira. Pisi sve u jednoj poruci..

Banbus isto ima plave autobuse bez garaznih. Strela, Banbus i C&LC prava SNS banda.
Која је понета овога што се ради, какве има везе превозник ово је за осуду и није у складу пре свега са моралом и друштвеним нормама, а вероватно и законом. За овакве ствари треба људе санкционисати. Зашто други корисници превоза да испаштају јер је неко бахат и некултуран... Смарате са тим причама о снс групама. Јавни превоз је један у Београду и треба бити јединствен и најважније је услуга која се пружа на линијама и ако постоје неке неправилности да се пријављују како би се исправили то је наша грађанска дужност.
 
Ma Strela je sigurno,nego zaboravili kad su farbali buseve ofarbali i naziv prevoznika i garazni broj
А мени није јасно како нема назив превозника кад то код њих стоји на првим вратима на стаклу на дну. Мислим то је једно од места, ал опет што су то скидали без разлога ако им неко тако није наложио или ако нешто не мењају..
 
pa ne gledamo svi u dno prvih vrata kad dolazi bus...a opet... možda su se toliko brukali da je stiglo naređenje s vrha da se sa svih privatnika skidaju imena prevoznika kad se ofarbaju? :unsure:
Нене, мене занима дал је и ту скинуто ако неко зна ко се возио. Можда није тачно дефинисано шта ће бити са ознакама или њихово место после фарбања. Покушаћу да контактрирам Стрелу па ако сазнам јављам.
 


Danas se zatekoh na trasi 57. Jedan je prošao dok sam prilazio stajalištu, a narednih 10 - ak minuta, koliko sam čekao da dođe autobus koji mi treba, nije bilo 57. Ovo pišem apropo priče o vožnji jedan iza drugog u razmaku od par minuta. Ovo je čisto izveštaj sa terena, ne neko negiranje onoga što su drugi pisali, čisto da ne bude zabune.
Slike su od četvrtka, 14 novembra u 18.06h. Ovo se ne dešava non stop ali čim je inostrani vozač, ovakva je situacija.
Jutros je bio karambol na 57 pošto je ušao u ulicu gde se su radovi i gde nije trebao, isto šrilanka. Obično je na jednom vozilu naš vozač koji je u vremenu i drugi šrilanka koji ga prati. Kada se zadese oba naša, obično su oba u vremenu. Danas tokom dana nije bilo kolonijalne vožnje.
Screenshot_20241114_180623.jpg
Screenshot_20241114_181118.jpg
 
Pogledajte prilog 219965jos jedna slika iste one 706-ice samo mesto gde ja sedim je citavo
Bato skloni masking iz kadra da te ne razapne ceo forum hahahahahahah 😂

Inače mislim da sam pročitao ovde na nekoj temi da na plavim autobusima neće biti više oznaka prevoznika nego samo grada, ali voziti bez GB-a je stvarno kriminalno.
 
37L Knezevac-Mostarska Petlja videh danas dotle je trasa ako nekoga zanima
Ako bi moglo da se skupe sve te L linije na jedno mesto pa da se zna koje postoje bilo bi interesantno posto se ja mislim one ne vide na aplikaciji
 
37L Knezevac-Mostarska Petlja videh danas dotle je trasa ako nekoga zanima
Ako bi moglo da se skupe sve te L linije na jedno mesto pa da se zna koje postoje bilo bi interesantno posto se ja mislim one ne vide na aplikaciji
Не можемо да скупимо јер ГСП од сада крати са путницима, не смеју више да возе празни, а трасе краћења варирају.
 
Ја сам против донације, не бих био против ње и старосне границе да је град лепо набавио једнако квалитетна или квалитетнија зглобна возила у већиј количини која ће их заменити јер се зглобни бмц већ превише квари за двогодишње возило, а сада са 200 солариса и 100 бмц на превише зглобних линија излази пребише соло бусева, а могу мислити како ће бити са само 200 бмц.
Слажем се да не треба град да буде београдски отпад, али куповином 17 година старих зглобних Сканија градска власт у Новом Саду је показала да је не интересује куповина нових зглобова, па ипак боље да имају Соларисе да могу најстарије зглобове да искључе из саобраћаја.
Nikako nije dobro da ih Beograd ne zameni ekvivalentnim bar u odnosu 1:1, ali nije poželjno ni da Novi Sad priželjkujući nove evropske zglobove dozvoli da godinama gomila turske šklopocije i mikro serije polovnjska iz EU, kada ima naših koji se mogu dovesti na nivo skoro novih (i viši od turskih novih) ako ne u mehaničkom onda u svakom drugom pogledu (nešto što je donedavno bilo nezamislivo sa Ikar-lešinama), pri čemu u tamošnjim uslovima mogu duže da služe. U svakom slučaju je bolje da ih za NS remontuju nego da kasacijom oba grada izgube mogućnost dalje eksploatscije vozila koja nikako nisu na kraju radnog veka.

Dodatni benefit predstavlja doprinos smanjenju tehnološkog otpada (koji električni najviše generišu) koji teško da će bilo kakav ekološki ratnik pomenuti u javnosti. Pitanje koliko bi CNG konverzija bila isplativa, ali nema sumnje da bi jednostavnija konverzija na domaći bioetanol (nek Šapićštajn pozove braću Šveđane za pomić) umanjila i emisiju gasova, otpad (čiji bi obim elektrobusi samo povećali) uz povećanu energetsku nezavisnost (za vozila na domaći alkohol nisu potrebni ni arapski dizel, ni ruski gas).

Inače juče sam se verujem poslednji put u životu vratio Solarisom 3052 na 52 (sa simbolično poklopljenim brojevima) iz grada i mogu da tvrdim da iako ih u velikoj seriji ima raznih, da ne znam koje je godište za taj nikad ne bih rekao da je dosta stariji od solo BMC. To dovoljno govori o mogućnosti racionalne duže eksploatacije.

Закључак је тај добар посао за Нови Сад, а лош за Београд. Занима ме шта ли ће набавити следеће године за гсп пошто се помиње нови тендер возила.
Pogotovo kad se uzme proporcionalna brojnost (60 za NS=300 za BG, znači kao da je 50% više nego što ih je Beograd ikada imao, odnosno 87% više nego što trenutno ima aktivnih), stanje infrastrukture i uslovi saobraćaja (nema jedan funkcionalan most na 250k stanovnika, nema 20% manji broj autobusa zbog tramvaja da bi kad isti zakažu nastao belaj, niti sa 1,3 miliona "uživa" u svemu tome - hoću reći da najveći gradovi trpe disproporcionalno visokom cenom odlaganja neodložive infrastrukture poput metroa uporedo sa politikom decentralizacije zasnovanom na značajnoj fragmentaciji ulaganja i prioriteta), mada u stvarnosti nema sumnje da su svi na gubitku u smislu da NS i Skoplje gube CNG Solarise i M.A.N-ove zahvaljujući "darežljivom" Beogradu koji ne ume da upravlja ni sopstvenim domaćinstvom.

Iz tog razloga što se politički iracionalan pravi važan pola zapadnog Balkana mora da zagadi mehaničkim Euro 5 vozilima, umesto da ih sam sebi kao strukturalno čvrste konvertuje u ekološk(ij)u varijantu i na taj način sprrči kasaciju turskih ekoloških šklopocija za par godina.

Moze Cerak da neće solo vozila, ali potrebe i opravdanja za silne zglobove nema 🙂 prosto gužvi u Jablaničkoj, kao i dalje ka Vinogradima nema, osim ako autobus nije prošao 30 minuta, što u slučaju GSP-a na 52 nije bila retkost.
Ako Jablanička nema potrebe za zglobom na 7min ne znači da ni ceo Vidikovac nema potrebe za zglobom direktno do BAS i Zemuna (što ne može sa 89 bila zglobna ili ne) Zmijicom na 15min (85), niti za solo 51 u Jablaničkoj pored 100% zglobne 37.

Zapravo GSP sada ima toliko slobodnih vozila da bi i pored 37 mogli celu 53 da pokriju Solarisima s 52, uzevši u obzir da bi 37 bila pokrivena prebačenim s 88. Čak bi mogli i 89 da pretvore zahvaljujući oslobađanju ostalih linija, pogotovo ako zadrže bar deo Solarisa nakon dolaska 100 BMC.

Nažalost pri obnovama nikad nisu razmišljali o zadovoljavanju potreba putnika širenjem kapaciteta GSP za održavanje više vozila. Sad ispada da Solarise na silu političko-ideološko-pomodarski proteruju, a delom i zbog toga što nemaju gde da ih održavaju ako pogone uoči ekspa natrpaju novim, iako bi u cilju efektivnog povećanja kapaciteta trebalo da im dodele ceo jedan novi pogon preko svih postojećih ili zamenskih kapaciteta (u slučaju premeštanja u nove pogone).

Ovo bi trebalo prijaviti zato što već postoji linija 26L koja vozi kao regularna linija.
Stvarno su prevršili svaku meru više, pa zar nisu mogli 26S da iskoriste (S=skraćen obrt).

Nije da ni ranije nisu brljavili (27E i 32E iako su samo prečice, 38L odavno omašena iako treba da bude rotirana s 38 ili da bude A/B varijante/segmenti).

Što je najgore slovne oznake ne trpe ograničenja brojnih u smislu da nemaju izbora kada ispucaju sve, već se isključivo radi o brljivoj poslovnoj praksi.
 
Не можемо да скупимо јер ГСП од сада крати са путницима, не смеју више да возе празни, а трасе краћења варирају.
Ovo nisam znao sada znam hvala.Ali bi bilo interesantno da se znaju koje varijante postoje ako neko primeti kao ja sto sam danas primetio i seti se da napise
 
Vrh