Ја сам против донације, не бих био против ње и старосне границе да је град лепо набавио једнако квалитетна или квалитетнија зглобна возила у већиј количини која ће их заменити јер се зглобни бмц већ превише квари за двогодишње возило, а сада са 200 солариса и 100 бмц на превише зглобних линија излази пребише соло бусева, а могу мислити како ће бити са само 200 бмц.
Слажем се да не треба град да буде београдски отпад, али куповином 17 година старих зглобних Сканија градска власт у Новом Саду је показала да је не интересује куповина нових зглобова, па ипак боље да имају Соларисе да могу најстарије зглобове да искључе из саобраћаја.
Nikako nije dobro da ih Beograd ne zameni ekvivalentnim bar u odnosu 1:1, ali nije poželjno ni da Novi Sad priželjkujući nove evropske zglobove dozvoli da godinama gomila turske šklopocije i mikro serije polovnjska iz EU, kada ima naših koji se mogu dovesti na nivo skoro novih (i viši od turskih novih) ako ne u mehaničkom onda u svakom drugom pogledu (nešto što je donedavno bilo nezamislivo sa Ikar-lešinama), pri čemu u tamošnjim uslovima mogu duže da služe. U svakom slučaju je bolje da ih za NS remontuju nego da kasacijom oba grada izgube mogućnost dalje eksploatscije vozila koja nikako nisu na kraju radnog veka.
Dodatni benefit predstavlja doprinos smanjenju tehnološkog otpada (koji električni najviše generišu) koji teško da će bilo kakav ekološki ratnik pomenuti u javnosti. Pitanje koliko bi CNG konverzija bila isplativa, ali nema sumnje da bi jednostavnija konverzija na domaći bioetanol (nek Šapićštajn pozove braću Šveđane za pomić) umanjila i emisiju gasova, otpad (čiji bi obim elektrobusi samo povećali) uz povećanu energetsku nezavisnost (za vozila na domaći alkohol nisu potrebni ni arapski dizel, ni ruski gas).
Inače juče sam se verujem poslednji put u životu vratio Solarisom 3052 na 52 (sa simbolično poklopljenim brojevima) iz grada i mogu da tvrdim da iako ih u velikoj seriji ima raznih, da ne znam koje je godište za taj nikad ne bih rekao da je dosta stariji od solo BMC. To dovoljno govori o mogućnosti racionalne duže eksploatacije.
Закључак је тај добар посао за Нови Сад, а лош за Београд. Занима ме шта ли ће набавити следеће године за гсп пошто се помиње нови тендер возила.
Pogotovo kad se uzme proporcionalna brojnost (60 za NS=300 za BG, znači kao da je 50% više nego što ih je Beograd ikada imao, odnosno 87% više nego što trenutno ima aktivnih), stanje infrastrukture i uslovi saobraćaja (nema jedan funkcionalan most na 250k stanovnika, nema 20% manji broj autobusa zbog tramvaja da bi kad isti zakažu nastao belaj, niti sa 1,3 miliona "uživa" u svemu tome - hoću reći da najveći gradovi trpe disproporcionalno visokom cenom odlaganja neodložive infrastrukture poput metroa uporedo sa politikom decentralizacije zasnovanom na značajnoj fragmentaciji ulaganja i prioriteta), mada u stvarnosti nema sumnje da su svi na gubitku u smislu da NS i Skoplje gube CNG Solarise i M.A.N-ove zahvaljujući "darežljivom" Beogradu koji ne ume da upravlja ni sopstvenim domaćinstvom.
Iz tog razloga što se politički iracionalan pravi važan pola zapadnog Balkana mora da zagadi mehaničkim Euro 5 vozilima, umesto da ih sam sebi kao strukturalno čvrste konvertuje u ekološk(ij)u varijantu i na taj način sprrči kasaciju turskih ekoloških šklopocija za par godina.
Moze Cerak da neće solo vozila, ali potrebe i opravdanja za silne zglobove nema
prosto gužvi u Jablaničkoj, kao i dalje ka Vinogradima nema, osim ako autobus nije prošao 30 minuta, što u slučaju GSP-a na 52 nije bila retkost.
Ako Jablanička nema potrebe za zglobom na 7min ne znači da ni ceo Vidikovac nema potrebe za zglobom direktno do BAS i Zemuna (što ne može sa 89 bila zglobna ili ne) Zmijicom na 15min (85), niti za solo 51 u Jablaničkoj pored 100% zglobne 37.
Zapravo GSP sada ima toliko slobodnih vozila da bi i pored 37 mogli celu 53 da pokriju Solarisima s 52, uzevši u obzir da bi 37 bila pokrivena prebačenim s 88. Čak bi mogli i 89 da pretvore zahvaljujući oslobađanju ostalih linija, pogotovo ako zadrže bar deo Solarisa nakon dolaska 100 BMC.
Nažalost pri obnovama nikad nisu razmišljali o zadovoljavanju potreba putnika širenjem kapaciteta GSP za održavanje više vozila. Sad ispada da Solarise na silu političko-ideološko-pomodarski proteruju, a delom i zbog toga što nemaju gde da ih održavaju ako pogone uoči ekspa natrpaju novim, iako bi u cilju efektivnog povećanja kapaciteta trebalo da im dodele ceo jedan novi pogon preko svih postojećih ili zamenskih kapaciteta (u slučaju premeštanja u nove pogone).
Ovo bi trebalo prijaviti zato što već postoji linija 26L koja vozi kao regularna linija.
Stvarno su prevršili svaku meru više, pa zar nisu mogli 26S da iskoriste (S=skraćen obrt).
Nije da ni ranije nisu brljavili (27E i 32E iako su samo prečice, 38L odavno omašena iako treba da bude rotirana s 38 ili da bude A/B varijante/segmenti).
Što je najgore slovne oznake ne trpe ograničenja brojnih u smislu da nemaju izbora kada ispucaju sve, već se isključivo radi o brljivoj poslovnoj praksi.