Dobro pitanje. Koliko se ja razumem "u medicinu", a proveo sam u saobraćaju 20+ godina, sve te linije van grada potpadaju pod medjumesni tojest, međugradski prevoz. A tu važe druga pravila, jer polaske izdaje Ministarstvo saobraćaja, i određena je cena karte po kilometru, manje više. GSP da vozi do Čente, ne znam kako su do sada radili, ne može po "nekoj simboličnoj ceni karte", jer prave nelojalnu konkurenciju prevoznicima u medjumesnom saobraćaju. Ne znam da li postoji još Autobanat Zrenjanin, i ostali odatle. Isto važi i za Opovo i taj potez. Ne poričem činjenicu da svi ljudi odatle gravitiraju Beogradu. Opovo kao opština bi mogla da se formalno pravno utopi u grad Beograd, možda bi i Čenta mogla neki "referendum" i onda bi bila druga priča. Svojevremeno je i Pančevu nuđeno da se prisajedini Beogradu, ali su odbili. Zato GSP ide do Reve, ne ulazi u Pančevo, jer to ostaje prevoznicima na republičkom nivou. Ista priča važi i za "GSP do Nove Pazove". Jednostavno je nemoguće, jer je to međugradski polazak, i pravi konkurenciju svim prevoznicima na lokalu a i polascima za NS i dalje na sever Vojvodine. Ako sam pogrešio, ispravite me slobodnoКако се уопште воде те зоне ван Београда мислим како се плаћа карта за то? Јел има још нека линија осим те две која излази ван територије Бдограда?
To nije tačno, rade autobusi gsp-a kao i jutros, a nema Mobilitasa.96 koliko sam video uzela Strela od danas, na 47 48 vracena Ariva. Danas su vratili Gsp buseve u garazu
Ladno preskocen polazak u 20:02 sa Ustaničke na 307, ovo je stvarno sramota i neće biti nijednog vozila oko 40 minuta. Jedva čekam da preuzme Strela, jer i da se ne pojavi jedan bus, neće se čekati više od 20-25 minuta.
GSP da vozi do Čente, ne znam kako su do sada radili, ne može po "nekoj simboličnoj ceni karte", jer prave nelojalnu konkurenciju prevoznicima u medjumesnom saobraćaju.
Solekare, ja sam pokušao da pojasnim sa pravne strane kako to treba da izgleda. A Srbi su poznati po tome da nalaze "rešenja" u svim tim pravnim lavirintimaA šta ako neki drugi prevoznik radi međumesnu liniju po simboličnoj ceni? Da li je i onda nelojlna konkurencija? Da li je nelojlna konkurencija i kada jedan prevoznik drži monopol nad nekim pravcem i niko drugi ne(sme) vozi, a pritom "zabiberi" cenu karte?
Ponavljam, nisam pravnik, i kao laik složiću se sa tobom da su verovatno našli neki modalitet da GSP pokrije vangradsku vožnju. Bar smo mi poznati po slobodnim tumačenjima zakona.Ma oni su tu našli rupu u zakonu, Opština ima puno pravo da samoinicijativno organizuje javni prevoz na svojoj teritoriji (gradski & prigradski) i to je uradila potpisavši sa GSP-om ugovor samo na svojoj teritoriji, Grad je već finansirao do Mosta i spojena je linija. Ne znam kakav je ugovor, ali moždas se registarski vode 2 linije, kažem možda, jer ne znam ugovor
Da je protivzakonito pravna služba GSP-a bi morala svakako da reaguje, da ne pričamo o Gradu.
Drugo je međugradski saobraćaj koji je pod PKS koji sam izvodi analize koliko je polazaka potrebno (to je tek za jednu specijalnu temu) i nema veze sa javnim prevozom koji organizuje opština/Grad. PKS nema dodirnih tačaka sa prigradskim & gradskim saobraćajem.
A što se tiče nelojalne konkurencije, pa Srbijavoz bi mogao da ukine BG:VOZ-ove između Prokopa i Batajnice, jer su nelojalna konkurencija redovnim vozovima.
Ili još bolje Niš ekspres bi mogao da ukine prigeadsku liniju do Ostrovice i da ostavi samo Međugradske polaske za Palanku / Pirot / Niš da staju tu.
A Strela se teško proserava u ovom slučaju, dobili su pola Grada na poklon, hrpu novih linija i sada ne žele da za 2 linije izađu u susret za nižu cenu, sada je jasno da njih korisnici ne zanimaju.
Vozili 2 dana samoincijativno besplatno i povukli se, čemu to?
Ја сам ове године 4-5 пута чеко на устаничкој око 40 мин бас стално неки изостављени поласци. И ја једва чекам да више не гледам гспLadno preskocen polazak u 20:02 sa Ustaničke na 307, ovo je stvarno sramota i neće biti nijednog vozila oko 40 minuta. Jedva čekam da preuzme Strela, jer i da se ne pojavi jedan bus, neće se čekati više od 20-25 minuta.