Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Na 300 linijama je nemoguće ispoštovati red vožnje, pa zato voze kad ko I kako, baš nezgodno vikendom kada je takt 23-01:10 min.... Užas.

Zato u ponedeljak izjutra očekujem harakiri 😢
 
Lepo se namestio, pre skretanja u Terminus Ustanička 😎
IMG_20230318_142209.jpg
 
Ne razumem zašto 3515 ima dva validatora na trećim vratima?
 
Validatori se na solo autobusima prebacuju sa srednjih vrata kod zadnjih, a na zglobnim sa drugih i trećih vrata na prva i četvrta.
 
Mahom svi solo osim IK112LE imaju tako izmeštene, jer se prema budućem planu, karte očitavaju na prvim i trećim vratima, a izlazi se na srednjim.

Debilii*am I nepraktičnost u jednom.
Doduse, ja nikad nisam video dva validators na trecim vratima.. na drugim ih samo nema.

O zglobnim da ne pricam...na sva cetvora vrata su validatori jos uvek, nisam ni na jednom busu video da su sklonjeni...
 
Odmah se vidi ko ne preživljava potez 300, Ćurdića, Zemun... :)

Saglasan sam sa svim iznetim primedbama, ali zaista zadnji na spisku za kukanje ste vi sa poteza Požeške ili npr. Z. Venac - Opština NBG i slično.

Podržavam svačiji zahtev da mu prevoz bude na nivou Hamburga, ali ne pre nego što rešimo delove grada gde je prevoz na nivou Krasnojarska u najboljem slučaju.
Citiram samog sebe, a ti zaključi šta sam ustvari rekao, da li sam ukazao na razmeru problema indiciranu drastičnim urušavanjem čak i na poslednjem uporištu uslovno "dobrog prevoza" po mnogim (ne i svim) parametrima, ili sam kukao kako je ovde gore nego bilo gde drugde (što inače mnogi drugi rade pa im tapšu):
M nema već godinama, i sudeći po onom što se kotrlja na 73 bolje neka tako i ostane.

Činjenica je da je u čitavom gradu (i prigradu) stanje sve lošije. Istina je da svaki deo grada ima neki svoj problem, međutim dovoljno da se prisetimo Miljakovca koji nema nikakav zglob od zaključivanja ugovora sa privatnicima i biće nam jasno gde je situacija nepodnošljiva već mnogo, mnogo duže.
Dakle rasprava oko toga gde je najgori prevoz nažalost u poslednje vreme više liči na mrtvu trku. Zemun je i bog zaboravio (al eto ipak ga pomenuh), tradicionalno je najgori već decenijama. Kosmaj isto i pored grdnih novih vozila, a Ćurdić je iz Niša s razlogom proteran. Pa ako išta drugo lokalpatriote nek zasuču rukave pa možda nešto i postignu.

Ako bi batalili takt kao kliše (ni Glavna ništa mnogo ne zaostaje po broju linija i taktu, čak prednjači po broju zglobnih linija do centra) zaključili bi u kolikoj je meri upravo zona opslužena pogonom Zemun ispred svih ostalih delova grada u rangu delova Pešte, osim možda Zjabljikovskog Novog Beograda. Sve one koji su zaboravili podsećam kako bi 83 posmatrano od Savskog Trga do Bačke jedva dotegla do Ratka Mitrovića da prati 52, injače uz 51 među najkraćim radijalnim linijama u južnom delu grada. Na drugom kraju Mirijevo 4 (27E) možda izgleda zabačeno iako od centra na primer nije ništa dalje od Žarkova (37), Filmskog Grada (53) ili Banjice II (41). Jasno je da su planska gradska naselja južno od Pere Velimirovića i Jablaničke najugroženija (o da, čak i ozloglašeni komunjarski Cerak Vinogradi) jer su uzvan te zone bez neke značajne saobraćajne infrastrukture. Lako je prikazati razlike čak i u bližim delovima grada izolinijama dobijenih odgovarajućim programom. Jerković i Medak su ubedljivo najgori u 9-kilometarskom radijusu a Dušanovac i Vračar u 4,5-kilometarskom, dok su samo zone uz Miljakovac i Vidikovac izvan svih merila zahvaljujući fiks idejama Urbanističkog zavoda još od pre pola veka. Ona se bez značajnih infrastrukturnih ulaganja neće pomaći s mrtve tačke. Svaka promena ili rotacija pogona/prevoznika/vozila, održavanja ostaće samo šminka.

Dakle nije sve ni u održavanju, niti u taktu, komforu i punktualnosti već mnogo više nego što možeš da zamisliš u urbanizmu (mala matrica i novih naselja), infrastrukturi (izostanak bulevarsko-autoputne mreže sa jasnom hijerarhijom, nedostatak funkcionalnih, efektivnih šinskih sistema) kao i organizaciji mreže linija (nema pravih ekspresa, čak i na autoputu sade stajališta gde vide zgodno mesto) i samih preduzeća (iracionalno raspolaganje resursima, neadekvatan vozni park, neravnomerna pokrivenost grada pogonima). To sve utiče na bitnu razliku u celokupnoj proženoj usluzi čak i kada su svi ostali parametri manje-više isti.

Stoga je poređenje Požeške kao uskog grla bez alternative sa duplo bližim poslovono-administrativnim potezom Mihajla Pupina-Brankova krajnje bespredmetno. Požeška i Glavna su po udaljenosti u rangu sa Gandijevom, pa je taj pravac uslovno uporediv sa Sajmom ili Despota Stefana, i to samo ako izuzmemo ukupnu širinu i broj alternativnih paralelnih koridora. Super što si pomenuo i potez 300 jer bi ako zanemarimo da je Kosmaj isto đubre ko i Zemun realnije bilo uporediti 302 sa 706 nego sa 53 iz prostog razloga što je 706 upravo ekspres poteza 700 (uz 600 najbolje pokrivenog zglobovima) do centra i to upravo onaj pokriven vozilima lokalnog pogona čega je potez 300 lišen i pored Karaburme i Laste (kao što je inače i ceo gradski potez od Petlovog brda "centru pod nosom" sa "odličnim prevozom").

Eto ostavljam tebi i ostalima prostor za lament nad vašim komšilukom pa obećavam da neću više pominjati Banovo brdo kao da je Columbus Circle. To prepuštam nekim upornijim,
 
Conecto #168 (2003) u kvaru, stanica posle Vinče.

Juče #3211 pobrljavio odjednom I kreće iz pete brzine i ne može da povuče, da nisam video ne bih verovao.
Evo ga sada ide normalno ujutru.
 
Šta bi sa preuzimanjem 70 od Nbgd, evo ga Higer 3521 na 70, a koliko sam procitao trebalo je da uzmu celu liniju
 
Pre 15ak min, #3106 na izletu u Kosutnjaku :D prosao uzbrdo 2x Zarkovackom i zaglavio se u raskrsnici Beogradskog Bataljona i Zarkovacka, hteo desno ali ne moze, na kraju ode gore ka trim stazi i ka Hidrometeoroloskom zavodu... uopste ne znam ni kuda je krenuo ni sta pokusava da uradi... 2013 su isli zglobovi nizbrdo kad su radili Blagoja Parovica kao i 57 ali uzbrdo nikad nisu. Nesto izgleda pokusavaju da istestiraju da li tuda moze da se ,,protera zglob'' obzirom da je prosao 2x, nije slucajnost. Ili planiraju neke radove ili nesto hoce da menjaju. Posebno me buni sto je #3106 vozilo pogona NBG a ovde u blizini NBG ne drzi nista.
20230321_095837.jpg
20230321_095859.jpg
 
Oni dobijaju displeje verovatno zato sto je kosmaj poceo da baca 21X, ik112N.
Inace, da li se 194 vratio u sluzbu?
 
Da li iko zna zasto Solunska stanica u pravcu centra i dalje sluzi samo za EKO2 umesto da na nju staju i 79 i 24?
 
Vrh