Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Solarise nisu puštali tako. Al oni imaju i pravi ovlašćeni servis ovde. Higeri očigledno ne, ili je u pitanju vrlo neozbiljna firma. Kamo su nam, mislim na GSP, podvalili sa njima, a za xy narednih godina. Bez pravog servisa, sve veće popravke su komplikovane, pa onda imamo to čekanje unedogled.
 
Da li su baš sva vozila sa 83-ke prebačena na zglob? Mislim da sam sinoć video jednu solo 83-ku.
 
Ускоро има да крене сеча по свим погонима.
Можда оде и тај 487 и читава свита у ЦЕЗАР.
 
Ускоро има да крене сеча по свим погонима.
pa vec je pocela. ja danas na posao kad ono neprijatno iznenadjenje. odneti 862, 1030, 1006 i jos jedan man. u III zoni su poredjani 1084, 1003, 1037, 861, 881, 1052, 1055, 901, 1038, 1073, 1049 i jos 2 mana da cekaju kamione. aj 1030 i onaj man su bili prevrnuti i jos 2-3 busa polurasturena, ali na otpad se nose u sustini ispravna i kompletna kola koja je par dana delilo od povratka u saobracaj. dileje ih seku odmah umesto da se sklone kao sto je radjeno ranije za slucaj da potrebaju (a jasno je da ce potrebati).

ujedno bih porucio ocima prepametnim da oni malo dodju da vozze 944, 948, 971, 946, 942 i slicne niskopadajuce raspade koje su odredili za zadrzavanje. 90 posto kola koja se seku je 5 puta ispravnije i bezbednije od ovih N. sve naopako.
 
Preostali IK201 idu svi u rashod čim dodju BMCi i kada se izvrši predaja Karaburminih i Novobeogradskih IK218M Zemunu. Samo je pitanje koji će im biti tempo rashodovanja, ali polako će sve pod presu. Japanaca na NBG jedva da će ostati, šanse da prežive dolazak novih vozila imaju samo oni remontovani u Srboautu i to ne svi. Vozni park će biti relativno čist, 120 BMCa i 100 Solarisa i to je to.
Što se tiče Karaburme, ona do kraja godine ima još dosta da rashoduje, da li će povući baš sve IK201 ili će to biti mešano sa N i Japancima videćemo, ali pre bih rekao ovo drugo. Ono što je danas vidjeno u Karaburmi da stoji od staraca, to sve ide po nož, a uskoro će im se pridružiti i nova tura.
 
Moram potvrditi horor priče drugih forumaša o zimskom redu vožnje. Obična kupovina se dans pretvorila u pravu pustolovinu.

U Požeškoj mi naišla furuna 499 na 85. Padao 200x za 200 sec s petog sprata ko Temsa. Narod se okretao od bojazni da se ne polupaju stakla. Svojevrsni GSP podsetnik da je i MAZ bolji. Kod Ade prolazili i solo i zglobni, ali nijedan ne lupa ni približno. Uvala Bogu pa sam izašao na sledećoj.

Prođe 883 na 23. Jaše ko gliser. Kako ih je sve manje sve više odudaraju od ostatka voznog parka. Kotrljali se ili ne pregazilo ih je vreme. Za rezervu dobro došlo u nedostatku savremenijih vozila. Ne videh Solaris na 23 danas, al zato Japanaca i N krdo celo. Ne zna se koji je gori.

744 i 3069 na 88. Ovaj prvi nije vozio manje od 80 putnika (opterećenje 75% u 19:45), drugi komotan sa ponekim straphengerom i praznim sedištem (oko 40 putnika, opt. 33% kako i treba u 20:45). 744 nije bilo 10 minuta kod Ade. Tu se i napunio, pa se praznio i punio kod Sajma i Sava centra.

Ni u jednom vozilu nije radila klima ni na 27C, a kad se temp spustila ni na 21C sa maskom nije baš bilo prijatno (napolju da, u koyrljajućim staklenim baštama za provetravanje insekata jok). Subjektivan osećaj na stajalištu 20, u vozilu 30. Ovi cirkuzanti što pišu tendere još ne naučiše da krdo u stočnom vagonu ipak mora da diše. Jedna žena pri ulasku kod Sava Centra se prodrala, pa zar ni ovde ne radi klima! Narod izgleda gubi strpljenje.

Puna stajališta ne zbog patronaže nego čekanja jer masovno odlaze za garažu kada za tim nrma potrebe (ako ima pitnika obezbedi vozilo i osoblje kako god znaš). Isto je oko 20h svaki bogovetni dan kod Šumica sa 17.

I najbolje za kraj. Saosećam s stanovnicima Blokova. Pa ono je horor. 10min ni tramvaja ni kučeta ni mačeta, zatim se pojavi krcat 3141 kao da je 7 ujutru! Ljudi stalno nadolaze na stajalište kod Hajata, da ih ništa ne odvozi. Niko ne bi rekao da je 20:40 radnim danom. Mnoge svetske metropole se u to vreme retvaraju u pustare.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
 
Nemam info koje sve probleme imaju, al prosto mi je neverovatno da im je pouzdanost toliko slaba. Ne znam dal je to slučaj samo kod nekih primeraka ili svih. Većina delova ugrađenih kod njih, trebalo bi da su od renomiranih proizvođača. Najgore što ih je uzeto čak 174, i što im je tek tri godine, a zbog te nabavke skoro ne verujem da će uzeti solo vozila. Kroz par godina možemo biti u teškim problemima, kao sa trolama sad.

Najmanji je problem da nabavis delove renomiranih proizvodjaca, ali i dalje moras da dizajniras ostatak autobusa oko njih, i onda da ga sastavis. Nema tu pomoci ako koristis neki jeftini celik ili jeftine premaze protiv rdje, neku šlv elektroniku, ili je barem ne izolujes kako treba, koristis najjeftiniju plastiku, ne pazis kako sastavljas delove, ne pazis na kvalitet varova, koristis neke slabe lepkove ili ih ne koristis kako treba, stavis hladnjak tako da ne funkcionise dobro, ne izolujes od vibracija i toplote delove koji su osetljivi na to... Nije lako napraviti dobar autobus.
Na kraju krajeva, svi smo videli razliku izmedju Ikarbusa i Solarisa pre 10 godina, tj. MAN-ova pre skoro 20, i koliko posvecenost proizvodnji pravi razliku.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Preostali IK201 idu svi u rashod čim dodju BMCi i kada se izvrši predaja Karaburminih i Novobeogradskih IK218M Zemunu. Samo je pitanje koji će im biti tempo rashodovanja, ali polako će sve pod presu. Japanaca na NBG jedva da će ostati, šanse da prežive dolazak novih vozila imaju samo oni remontovani u Srboautu i to ne svi. Vozni park će biti relativno čist, 120 BMCa i 100 Solarisa i to je to.
Što se tiče Karaburme, ona do kraja godine ima još dosta da rashoduje, da li će povući baš sve IK201 ili će to biti mešano sa N i Japancima videćemo, ali pre bih rekao ovo drugo. Ono što je danas vidjeno u Karaburmi da stoji od staraca, to sve ide po nož, a uskoro će im se pridružiti i nova tura.
ГСП отприлике расходује возила по годиштима, тако да верујем да ће пре посећи све Ик103/201, Манове и Конекте него 112Н/218Н. Плус сигурно иду на то да цео аутобуски возни парк буде нископодан (први пут у новијој историји!).
 
@Dusan2110
Znam ja to sve, jer sam i sam pisao o tome ko zna koliko puta. Kod Ikarbusa je bio problem u nedostatku vremena, manjku novca, tehnologija itd. Svaki proizvod mora proći kroz dobru fazu razvoja, a to je malo gde bio slučaj kod domaćih fabrika zadnjih nekoliko decenija. Razvoj se svodio na iskustva iz direktne eksploatacije. Al ovde govorimo o Higeru. Pa oni naprave više autobusa od mnogih nama daleko poznatijih proizvođača. Znači na desetine hiljada. Nije to tamo neka radionica. Ako su već ugrađivali solidne komponente, ne bi smeli biti toliko nepouzdani, a kvalitet limova sa tim nema nikakve veze, kao što i sam sigurno znaš. Sa temperaturom ne verujem da imaju problema. Ovako stvarno ne znam šta ih u tolikoj meri izbacuje iz stroja. Nemam to ni koga u firmi da pitam. Većina delova u njima bi moralo biti proverenog porekla zbog homologacija za evropsko tržište. Higeri za Kinu, i ovi za Evropu ne bi smeli imati puno dodirnih tačaka.
 
Хигер има зезнуту електронику, затим око погонских точкова, види се да им је онај важнији сегмент конструкције, значи челични троугао који повезује два задња краја и сужава се према погонској осовини, зарђао и почео да се скруни. Лично сам видео, у пролазу с тротоара (сунце је осветлило), да се изнад тог сегмента конструкције, дакле у шупљем делу каросерије, налази неуредно развучен сноп некаквих каблова, који су код 3402 већ почели да штрче из задњег краја.
 
Poslednja izmena:
E to su već konkretni nedostaci. Rekao već više puta da mi je to prosto neverovatno da izađe iz jednog Higera. Nisam očekivao ne znam šta, al takve propuste. Ispade Ikarbus stvarno bolji u nekim stvarima, mislim na LE i M seriju.
 
E to su već konkretni nedostaci. Rekao već više puta da mi je to prosto neverovatno da izađe iz jednog Higera. Nisam očekivao ne znam šta, al takve propuste. Ispade Ikarbus stvarno bolji u nekim stvarima, mislim na LE i M seriju.
Pitaš svakog vozača u Kosmaju i svako će ti reći da je bolje Ikarbus, to su mi pričali vozači čim su uzeli da ih voze od prvog dana
 
Мени је ИК112ЛЕ удобнији и пријатнији од све и једног кинеског. Мислио сам једно време да је то субјективан осећај, међутим заиста је тако. И познаници се више свиђа ЛЕ него кинез, каже не само да је пријатнија атмосфера него и далеко удобнија вожња. Кинез је промашај потпуни.
 
Мени је ИК112ЛЕ удобнији и пријатнији од све и једног кинеског. Мислио сам једно време да је то субјективан осећај, међутим заиста је тако. И познаници се више свиђа ЛЕ него кинез, каже не само да је пријатнија атмосфера него и далеко удобнија вожња. Кинез је промашај потпуни.
LE je lepši ali je šporet.
 
Le stvarno nije loša serija i mnogo su prešli, ali i oni već polako posustaju, evo 3222 nije radio neko vreme, juče ga isterali na 70, danas se vratio na 307 i odmah ostao u kvaru u Vinči, on par dana radi, pa ga nema neko vreme i tako u krug, mislim da je cela LE serija zrela za remont, jer su mnogo prešli i neki su prešli čak i preko milion kilometara
 
LE je faličan a u isto vreme pouzdan.
Pouzdaniji od Higera, ali nije za temperature iznad 25°.Nema prozore pozadi pa bude kao u loncu.
Zadnja vrata beskorisna, stalno su u kvaru.

Voze I #3211 I #3212 kod mene a prvi od 2015.
 
3052 na liniji 83
69aabb05af2643885e57c2ecd7c4f10c.jpg


Послато са SM-A530F помоћу Тапатока
 
77 данас мало залутао у улицу Илије Гарашанина🤔. Не памтим да је аутобус икада пролазио том улицом. Шта се ту издешавало и куда је ишао немам појма (путника је било у бусу као што можете закључити по слици), у питању је био #1357.
IMG_20220908_191638_332.jpg
IMG_20220908_191638_332.jpg
IMG_20220908_192141_144.jpg
 
Vrh