Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Linija 92 propuštena 2 polaska a i onako ide retko.. ništa od moje Ade danas..

Mozda zbog protesta na gazeli, ne znam..
 
^ Ako si mene pitao, 2 polaska oko 16 do 17h sa Bg na vodi nisu ostvarena.. ja sam čekao kod Sajma sat vremena i onda ušao u 91 i pesačio posle.. ceo dan jurim, čekam bus po suncu i na kraju kad sam stigao na Adu i skinuo majicu da malo pocrnim kao čovek, krenulo oblačno vreme.. ispizdeo sam...
 
Trebalo je da napišeš da su neostvareni polasci i sve bi bilo OK. Ovako sam razumeo da je bila tolika gužva da nisi mogao fizički da uđeš u autobus.
 
Jedan zanimljiv podatak na koji sam naišao na internetu:

Glavni grad Avganistana Kabul je jedna od retkih svetskih prestonica većih od Beograda bez metroa, ali zato trenutno gradi sistem brzih autobusa, metrobus ili BRT( Bus rapid transit). To je mreža izdvojenih saobraćajnica i stajališta koje koriste samo gradski autobusi, ali za razliku od naših žutih traka, ostala vozila njima nemaju nikakav pristup u bilo koje doba dana, odvojeni su fizičkom barijerom od ostalih traka i ne ukrštaju se nigde, osim možda na nekim raskrsnicama uz signalizaciju. Time se izbegava gužva i nepoštovanje polazaka u taktu koje u BG viđamo svakodnevno skoro na svakoj liniji. Taj "autobuski metro" otprilike izgleda ovako, primer Istanbula:
brt-istanbul.jpg
 
Broj #1797 ne postoji, ali generalno stanje te serije u pogonu Zemun nije mnogo drugačije od priloženog snimka. Ima boljih i lošijih što se tiče enterijera ali tako je. Do skoro je u jednom busu falilo 6 sedišta unutra 😂
 
@Bender Rodriguez
Falila su ta sedišta možda 20ak dana pa su posle sva vraćena i to dobro zašrafljena, čak i onda dva sedišta koja su u redu iznad motora, ispred poslednjeg reda, koja su uvek klimava.
 
Мени је БРТ сасвим ок прича.
Nažalost, nije rešenje za Beograd. Njegova urbana morfologija je takva da južno od Save i Dunava nema prostora za odvojene saobraćajnice koje bi koristili samo busevi, a i ekološki je neprihvatljiv masovni autobuski prevoz u gradu gde većina vozila GSP koristi dizel kao gorivo.

BRT sistem bi možda mogao da zaživi samo u velikim novobeogradskim bulevarima, ali i tamo bi zbog zagađenja više odgovaralo proširenje tramvaja i izgradnja pravog metroa, jednog lepog dana.
 
Sa izuzetkom Kabula, većina BRT sistema se nalazi u srednje razvijenim zemljama, i to u gradovima gde postoji barem jedna ili dve linije metroa.

Gradski prevoz u Istanbulu se zasniva na kombinaciji BRT-a, metroa, običnih autobusa, tramvaja i trajekta.
 
Vrh