Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 150 95,5%
  • BMC

    Glasovi: 7 4,5%

  • Ukupno glasača
    157

Toma

Intermediate
Učlanjen(a)
24.05.2020.
Poruke
222
Pohvaljen
628
Niko ne zna gde su očigledno. Ni kako izgledaju, ni u kojoj su fazi proizvodnje, ništa. Niti je iko išao u Tursku na proveru, niti se gradska vlast oglašava. Isti scenario je bio i sa Higerima.
 

Dart

Advanced
Učlanjen(a)
13.09.2018.
Poruke
2.180
Pohvaljen
2.605
Odakle vam to da probijaju rokove? Ugovor je potpisan tek 21. Oktobra sa rokom isporuke od 220 - 320 dana...
Takođe ne verujem da bi propustili inspekciju makar turistički, jer punuđač snosi troškove.
 

busspoter

Higher intermediate
Učlanjen(a)
06.02.2018.
Poruke
1.573
Pohvaljen
3.965
A i sad da dodju, nema gde da natoče gorivo. Taj problem se rešava ali je to kriminalno kako su uzeli buseve na gas a nisu rešili problem punionice za toliki broj vozila. Ovde se vidi koliko je sve ishitreno i lose urađeno. Kao da uzmeš telefon bez punjača, a pritom nemaš ni naznake kad ces dobiti(u ovom slučaju napraviti) punjač.
 

Zezeljko

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.06.2012.
Poruke
1.198
Pohvaljen
1.918
Ma šta ih briga, uvek mogu da natoče kod Orlovače, kao što su sa BIK-ovima radili 😂
 

branik

Advanced
Učlanjen(a)
10.09.2019.
Poruke
2.998
Pohvaljen
4.213
Trolejbusi bkm ne bi bili u takvom stanju da su nakon 7-8 godina ekaploatacije prošli remont i da se održavaju uredno. Ovako, jedan nerešeni problem izaziva nove i vozni park kreće nizbrdo. Zar amo toliko bogati da nam vozila traju 12 godina?
 

filipcukovic

Intermediate
Učlanjen(a)
27.04.2019.
Poruke
359
Pohvaljen
552
Lokacija
Beograd
Ja mislim da je u remont BKM potrebno uložiti toliko para koliko sam po sebi košta, i opet neće valjati.
U 2024 se par meseci posle remonta već sve trese i užasno je neudoban, lomi kamenje u bubregu na svakoj neravnini.
 
Učlanjen(a)
05.01.2022.
Poruke
81
Pohvaljen
377
1038 na 16😄
IMG_0706 (1).jpg
 

solecar

Professional
Učlanjen(a)
06.12.2011.
Poruke
16.297
Pohvaljen
16.735
Lokacija
Prokop
Trolejbusi bkm ne bi bili u takvom stanju da su nakon 7-8 godina ekaploatacije prošli remont i da se održavaju uredno. Ovako, jedan nerešeni problem izaziva nove i vozni park kreće nizbrdo. Zar amo toliko bogati da nam vozila traju 12 godina?
Na stranu kakvo je održavanje u GSP - u, Škoda je ipak Škoda, a ne neki biorazgradivi kinez. Čak i da je normalna situacija u svetu, da nema korone, rata u Ukrajini, koja je preko noći postala najveći proizvođač svega u svetu, opet ne bih naručivao biorazgradivog kineza, jer tako ćemo daleko brže da dođemo u situaciju da nam kretanje po gradu zavisi od naših ličnih kola.
 
Učlanjen(a)
10.06.2015.
Poruke
157
Pohvaljen
115
33 linija koja ide uvece oko 11 pola 12 ka kumodrazu. Bahati vozac koji nema zivaca da saceka da svi ljudi udju u autobus, cak je u zadnje vreme poceo i da vredja ljude. Zatvara ljudima vrata ispred nosa ili prikljesti ruku ili nogu onima koji sporije ulaze/izlaze iz autobusa. Cuo sam vec da je par puta izbegao batine a jednom sam licno prisustvovao kada su neki momci pokusali da ga napadnu jer im je ostavio drugara na stanici nije sacekao da udju svi na zadnja vrata. Situacija od preksinoc gde je psovao sve redom koji ulaze pa i mene i gde sam mu odbrusio da ce biti prijavljen on je nesto promrljao u bradu i nastavio po svom. Naglo kocenje , bahata voznja itd. Nisam stigao preksinoc da slikam broj autobusa ali cu sledeci put to svakako uraditi.
 

Express

Higher intermediate
Učlanjen(a)
05.11.2011.
Poruke
1.642
Pohvaljen
1.767
Ja mislim da je u remont BKM potrebno uložiti toliko para koliko sam po sebi košta, i opet neće valjati.
U 2024 se par meseci posle remonta već sve trese i užasno je neudoban, lomi kamenje u bubregu na svakoj neravnini.
Da ne idem u off, ali moram se nadovezati, upravo na pomen remonta na koji su očito bačene pare. Trole su nam kao iz horor filma. Danas se vozio neremontovanim i remontovanim beloruskim frankenštajnom, jednim za drugom jer je u prvom neremontovanom bilo vrućina. U paru išle već od terminusa Medak 3. U prvoj osim što je bilo vrućina da crkneš s maskom, standardno se nenormalno tresla i klepetala, međutim ona druga remontovana (čitaj dobro našminkana) me iznenadila. Ta trese i lupa još više, samo što osim dobre šminke sedišta ne vise kao da će otpasti svakog momenta. Na slaviji izašao da uhvatim EKO2 jer ne verujem da će mi se skoro ukazati prilika kad uvek koristim 29 ili 31.

Ovo pomenuh upravo zbog autobusa, od kojih većina nije ništa bolja. Ljudi moji, vizio se dizel Higerom na 70, tim električnim trovratašem na EKO2, Akiom na 35, BMC-om na 601 i Temsom na 37. Pa ono je stvarno bruka i sramota za jednu evropsku metropolu. Dizel Higer lupa slično kao Ikarbus, pri čemu čak više krcka a (konkretno ovaj, ne videh broj) manje cvili. Osim klime jedino što valja je motor. Dobro vuče i to je to. Nije ružan i ima potencijal, ali ta neujednačenost kvaliteta je sramota za proizvođača koji želi da njegov portfolio postane deo evropskog tržišta. Električni (2113) me ostavio zabezeknutog, i nadasve besnog! Nit manje serije, nit lošijeg kvaliteta! Lupa, trese, drnda, posebno u zoni pogonske osovine, do te mere da nadjačava muziku glasniju od tihog motora dizelaša. Delovi su isti. Ima ugašen ekran montiran u panelu naspram drugih vrata. Zadnji deo se razlikuje od dizela po nedostatku tri sedišta iza trećih vrata, čiji je poklopac šipke začuđujuće isti kao i kod drugih krila sa prostorom za staklo. Umesto motornog dela koji prodire dublje u putnički salon ima tri sedišta, sa dodatnim stepenikom.

Idemo dalje, sa Kinezana različit pogon prelazimo na Turke. Akia je više krckala nego što je treskala, ali ništa ekstremno. BMC ima grozan svuk motora, što dodatno kvari mukanje hladnjaka. Osim što izgleda bolje od konkurencije (čak je skladniji od Isuzua), manje lupa i krcka. Ukratko nit smrdi nit miriše. Može da mi smeta jedna osobina, a druga da mi baš odgovara (zglob izgleda još bolje). Dolazimo do onog modela koji je dosta hvaljen. Potpuno me šokirala Temsa - negativno. Osim toga što je lupala kao poneki MAZ, ljuljala se levo-desno kao Ikarbus po 10cm. To krči, to drnda, to je strašno. Displej zaglavljen na Mirijevo 3, flomasterom napisano 37. Svi ti autobusi idu kao besni, ali to vam je kao da raketu zakačite na papirni avion.

Mislim da sam se juče vozio Solarisom 3160 na 95 sa odvaljenim graničnikom za vrata koja su ostala 5cm spolja, što govori o onim ekstremnim opterećenjima što sam pominjao, ali i o prestanku održavanja pogona Karaburma. Gde su delovi. Čim se klima ako ne može da se zategne mora da se zameni novim. U njima štroka, smrad, pola šipki fali, spolja izgrebanih dosta. Novobeogradski bolji. Ako se ne varam 3166 prošao pored mene kao traktor. Deo Solarisa (Karaburminih) naglo propao od završetka tendera za BMC kao da namerno žele što pre da ih se reše ili da ih šalju na skarabudžen remont. Interesantno da i kao takvi, deluju samo kao kvalitetna vozila koja svakodnevno primaju ozbiljne udarce. Kao da je bager za prevoz putnika. Kad stane u rupu nema klepetanja svega živog, samo tamo gde st*** ne pričvrsti dobro. Odma znaš koje delove nemaju u magacinu. Konstrukcija izuzetno čvrsta. Kod onog istočnog krša ni održavanje ne pomaže. To drnda pravo iz fabrike.

Ovih dana što mi se najbolje desilo, to je današnja vožnja CAF-om 1523 na 12. Kao nov. Nema više prljavih tapacirunga, čist, lepo ide, brzo. Pravi savremeni tramvaj. Utisak kvari samo total reklama i naručena neudobna sedišta. Šteta što ih nije nabavljeno bar 60. Đilas debil zakidao na CAF-ovima i Solarisima, kupovao one klepetuše. Bolje da je remontovao ljudski Zijače novije, a posebno starije BKM i Trolze. On ih sve poseko osim BKM. Vozio se i Katicom koja je u stanju kao za vreme 90-ih. Švajcarci se još dobro drže. Imao sam sreće da u par dana dva puta uhvatim 12, što mi se nije desilo u proteklih nekoliko godina. CAF je bio pravo iznenađenje, s obzirom na to da su na 12 i 13 u poslednje vreme uglavnom KT4, i to samostalne (o Švajcarcima ni govora).

Stekao sam utisak da su što se voznog parka tiče, a posebno udela novih vozila i stanja vozila svih godišta tramvaji ubedljivo u najboljoj formi. Nit manja ulaganja, nit bolje stanje. Kod autobusa, a posebno trola (ako zmemo u obzir da je relativno skoro obnovljen skoro ceo vozni park) utisak je obrnut. Ne možete na bolji način uvideti iracionalno rasipanje gradskog budžeta.
 

Košutnjak

Beginner
Učlanjen(a)
19.09.2019.
Poruke
84
Pohvaljen
49
Nije tačno da je svaki Guleryuz cobra.Postoje i modeli Guleryuz Panora(gradski dabl-deker,može se videti u Berlinu recimo) i Guleryuz Efora(kao neki međugradski)
 

Gaspar18

Higher intermediate
Učlanjen(a)
28.10.2014.
Poruke
1.528
Pohvaljen
1.038
Ma moze solo na 85? Video sam ga posle podne, polomili su ga kod Saobraćajne skole...
 

Djole Pevcanin

Advanced
Učlanjen(a)
16.11.2016.
Poruke
2.149
Pohvaljen
1.054
3348 био на 56. Надам се све чешћем упаду солаћа на 52.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 

KizaNoSleep

Intermediate
Učlanjen(a)
18.11.2019.
Poruke
381
Pohvaljen
328
Vozih se danas sa remontovanim Conectom #181, odlično ide, vuče jako fino, unutra sve blista ali brate onaj poklopac pozadi kod motora ubi, zveči u drugoj brzini uši iščupa 😀
 
Vrh