[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385272#p385272:2h7p9vqp je napisao(la):
Karlo del Ponte » 10 May 2016 06:24 pm[/url]":2h7p9vqp]
- Аутопутеви уопште не спадају у инфраструктуру националног значаја, и њих треба градити искључиво по комерцијалним основама, ако има довољно возача који желе да плате путарину. Прављење аутопутева није једино решење којим се могу решити проблеми капацитета. Аутомобилски туристи су неисплативи, а код транспорта робе ништа не значе брзине преко 80км/с, скупља дара него мера.
Autoputevi ne spadaju u infrastrukturu od nacionalnog značaja? Isključivo ih treba praviti po komercijalnim osnovama? Ne, ne, ne.
Isključivo ih treba praviti tuđim parama na onim doenicama gde su komercijalno isplativi, a na ostalim deonicama ih takođe treba praviti radi bezbednosti, ali državnim novcem jer tu privatni neće da uđe jer nije odmah isplativo. Zadatak države je da tebi, meni, svakome napravi što bezbedniji put, a ne da gleda profit koji taj put treba da donese. Nije država preduzeće koje je osnovano da bi ostvarivalo profit.
Zato država one deonice gde već postoji dovoljna gustina saobraćaja treba da pravi tuđim parama (koncesija ili neki oblik javno-privatnog-partnerstva), a tamo gde trenutno nema dovoljne gustine saobraćaja da pravi svojim kešom, a jednom izgrađeni autoput onda privuče deo saobraćaja i eto dovoljne gustine onda i na toj deonici.
Automobilski turisti u SRB su neisplativi? Sa geografskim položajem koji SRB ima? Možda se nismo razumeli...misliš li na ljude koji prođu autoputevima SRB prilikom proputovanja ka Austriji/Nemačkoj/Grčkoj/Turskoj? Misliš da tih vozila (putnički i komercijalni saobraćaj) nema dovoljno, ili misliš na nešto drugo pod pojmom ''automobilski turisti''?
Kod transporta robe ne znači ništa brže od 80 jer svi ti kamioni i imaju zabranu da voze preko toga, pa i tehnička ograničenja koja sprečavaju kamione/autobuse da idu preko 80 ili 100. Slažemo se. Ali, tebi ili meni svi ti kamioni/autobusi smetaju ako nema autoputa ili motoputa (ili kako se već zove kada put izgleda kao autoput samo bez zaustavne trake). Zbog tebe ili mene treba da se pravi ta dodatna traka po smeru. Svuda gde je moguće treba praviti autoputeve i/ili motoputeve. Kad kažem ''svuda gde je moguće'' mislim na to dokle god se ima novca za njih treba ih praviti, bez obzira na trenutnu isplativost konkretne deonice.
Evo primer od pre neki dan. Nema obilaznice = ozbiljan problem.
Skoro su pustili pun profil autoputa od mosta preko Save kod Ostružnice, ka Dobanovcima. Prošle nedelje su bili radovi u Radničkoj, veeeeeelike gužve zbog toga. Do grada sam dolazio upravo obilaznicom. 25-30 minuta do Sava Centra. Da nema punog profila autoputa, išao bih jedno 35-40 minuta. Da je urađen pun profil i od Orlovače do mosta, stigao bih još brže. Čim to urade zaboraviću da postoji Trgovačka i pravac preko Sajma i novi most na Adi. Neće me zanimati taj pravac, nikada više neću ići njime kada god mi je odredište negde na NBGD. Trenutno, od Orlovače do mosta preko Save se smara sa vožnjom 80-100, pod uslovom da se ne naiđe baš odmah na šleper. Jedan, drugi tunel. I, ti kažeš da praviti tu autoput nije od nac. značaja? Ko zna koliko ljudi me je obišlo preko pune, jer ljude smara da voze 60-70 kad se naiđe na šleper. Nego šta je nego od nacionalnog značaja da se tu uradi dodatna traka.
Čim se pređe most stiže se do nove deonice, i tu onda gas i 200 km/h. Posle samo par minuta eto te već na skretanju na autoput za BG. Tu se uključiš i voziš 140 km/h bez problema. Isključenje za BEG, počinje gužva, usporava se obično na 120 km/h. Prilazi se Zmaju, ograničenje se smanjuje na 100, ali i dalje može da se vozi 100-120. Od Bež. Kose pa dalje se vozi 80. Toliko je ograničenje, a i realno uglavnom ne može brže zbog gužve. Sa takvom vožnjom 25, plafon 30 minuta do SC. Da ima punog profila autoputa i od Orlovače do Ostružnice, onda i tu odmah 200 km/h, i eto me do SC za 20 min. Ne postoji logika koja može da kaže da tu treba ostaviti po jednu traku u smeru jer eto...transportu robe ionako ne treba više od 80. Ne treba, ali treba meni i tebi, a kada je samo jedna traka ti i ja smo ugroženi. Pretiču ljudi preko pune, pretiču nekoliko šlepera odjednom i eto poginulih. Da li će postojati voz/metro iz Rakovice koji će me voziti do Prokopa ili Vukovog spomenika za 5, 15, ili 55 minuta nije mi od značaja. Treba razumeti da postoji veliki broj ljudi koji prosto ne želi, neće da ide sredstvima masovnog prevoza bez obzira koliko je taj sistem dobar, ili srednji, ili loš. Čini mi se da ima par ljudi na forumu koji bi sve stanovnike BG ''potrpali'' u metro i buseve/tramvaje, koji kao da veruju da može postojati grad bez puteva, i kao da bi svi išli GSP-om samo kada bi eto imali i metro kao njegov deo, ili bolje buseve.