Šta je novo?

Airport City Belgrade [ Poslovni kompleks | 186 000 m²]

Citat iz članka "Predrag Vujović, izvršni direktor Multicon Inženjeringa" na 'eKapiji' :

Poslovni centar "Airport City", uskoro će biti nova adresa "Multicona", kako zbog praćenja radova u tom
parku, tako i zbog dinamičnog razvoja i stalnog povećanja broja zaposlenih u ovoj inženjerskoj kompaniji.

Naime, prvi biznis park u Srbiji, beogradski "Airport City", dobiće još dve nove kule, luksuzni hotel i zgrade
za stanovanje, a projektovanje, konsalting i nadzor poveren je "Multicon Inženjeringu".
Prema rečima Predraga Vujovića, reč je četvrtoj fazi, koja obuhvata izgradnju dve poslovne kule od po 23.000 m2,
moderne podzemne garaže od 15.000 m2, hotela od 17.000 m2 i apartmanskog dela od 66.000 m2.
Vujović ističe da se izrada projekta privodi kraju, a početak građevinskih radova očekuje se na jesen ove godine.
eKapija
 
Multicon inženjering projektuje i nadzire II fazu izgradnje Airport City-a – ugovorene dve poslovne kule od 17 spratova i tri stambena solitera
Multicon inženjering je ugovorio sa kompanijom "Africa Isreal" projektovanje i stručni nadzor za II fazu izgradnje Airport city-a na Novom Beogradu.

Ukupna površina II faze iznosi oko 140.000 m2.

II faza se sastoji iz dve poslovne kule po 17 spratova do ulice Omladinskih brigada. U jednoj kuli se nalazi hotel + poslovni prostor P=24.000 m2, a u drugoj poslovni prostor P 22.000 m2.

Predviđena je i garaža od 15.000 m2.

Takođe, u okviru II faze, iza postojećih poslovnih zgrada, Multicon inženjering projektuje tri stambena solitera od po 20.000 m2 kao i garažni prostor od 15.000 m2.
Izvor E Kapija
 
Poslovni centar "Airport City", uskoro će biti nova adresa "Multicona", kako zbog praćenja radova u tom parku, tako i zbog dinamičnog razvoja i stalnog povećanja broja zaposlenih u ovoj inženjerskoj kompaniji.
...
Multicon inženjering projektuje i nadzire II fazu izgradnje Airport City-a – ugovorene dve poslovne kule od 17 spratova i tri stambena solitera
Dođem ti, dođeš mi?
 
Ništa neobično, i Mercury ima kancelarije u Airport City-ju.
 
ovo samo govori da nije tacno da ima dovoljno poslovnog prostora,ochigledno nedostaje ozbiljnih projekata poput ovog,b23,campus 41
 
^^Trenutna vacancy rate u Beogradu, za Class A and B je nesto vise od 10%. U poredjenju sa recimo Parizom, koji ima najmanje 30 puta veci office stock, a vacancy rate je ispod 5% :)

Jos uvek nema dovoljno velikih igraca na nasem trzistu kojima ce recimo trebati ceo jedan soliter ili cela jedna zgrada. Tek kada trziste postane dovoljno atraktivno za takve kompanije, videce se konkretni razvoji na trzistu poslovnog prostora.
 
Nenad":2jmp6hou je napisao(la):
Jos uvek nema dovoljno velikih igraca na nasem trzistu kojima ce recimo trebati ceo jedan soliter ili cela jedna zgrada. Tek kada trziste postane dovoljno atraktivno za takve kompanije, videce se konkretni razvoji na trzistu poslovnog prostora.
A to će se desiti kada se pokrene proizvodnja, što opet koči uvozničko/trgovački "lobi"...gledam kod mene u Airport City-ju, osim najvećih zakupaca Telenora i Unikredita, koliko ima "proizvodnih" firmi koje tu samo imaju kancelarije odvojene od prozvodnje, a koliko ima "brirokratskih" i raznih stranih predstavništava. Proizvodne se mogu nabrojati na prste.
Kad pričamo o "dolasku velikih stranih firmi" na šta mislimo: u Srbiju dodje npr General Electric i otvori:

a) predstavništvo sa 30-tak zaposlenih za kontakt sa lokalnim distributerima
b) pokrene proizvodnju i usput zaposli buljuk prateće birokratije za koju je potreban i veliki poslovni prostor

Za mene je dolazak velike strane firme ovo pod b), a to ćemo morati još da pričekamo...otvaranje predstavništva je pilićarenje.
 
Pa zavisi, ne mora ni proizvodnja u direktnom smislu pravljenja, mislim da je bolje da je u pitanju usluzna industrija ili industrija informacija ciji proizvod nije fizicki...finansije, IT, konsultantske firme...

Em sto donose veci profit, em sto se nece preseliti negde drugde cim se tamo malo otvori vise trziste i padne cena rada... :D
 
Naravno. Nasa privreda jos uvek nije dovoljno diversifikovana. Iako spadamo u industrijalizovane zemlje (i to samo po odnosu industrija / poljoprivreda), daleko smo od IT i servisne generacije visoko razvijenih drzava. Naravno, tome prethodi visina standarda, ali ako pogledamo razvoj Koreje ili Singapura (koji su sa dugorocnim razvojem krenuli posle WWII), ako se dugorocno dobro postavimo, moze da nas zadesi slican scenario, ali... traje....
 
Samo da se osvrnem na 2x17 sprata, to nimalo nije "mali" objekat a sigurno će biti ljudi koji su priželjkivali nešto dosta više. Baš se stiče utisak da BGD mic po mic raste, prvo sava city sa 12 sprata, pa belville sa 13, a sada i ovo sa 17, nadam se da je Campus sledeći na redu :D
 
Južna Koreja baš i nije najsrećniji primer. Igrom slučaja sam pogledao emisiju na Diskaveriju o nesrećama, konkretno kada se u Seulu srušio tržni centar sa 6 spratova i pobio silan neki narod. Ustanovili su niz malverzacija, par visokih rukovodilaca velikih firmi je otišlo na robiju ali ono što frapira je što je naknadnom istragom utvrđeno da 9 od 10 visokih zgrada nisu bezbedne. Oni su u zadnjih 20 godina gradili strašno mnogo i užasno brzo, ali ispostavlja se na račun kvaliteta.

btw. - može da se gradi brzo a kvalitetno, neko je već pominjao da je Empire State Building izgrađen 1930 za manje od godinu dana. Voleo bih da vidim neki objekat takve arhitekture i sličnih gabarita u Trećem Bulevaru.
 
Juzna Koreja u smislu zemlje koja je bila destinacija za "jeftin" kapital pre 30 godina, atraktivna za prljavu industriju. Danas je Koreja Hi Tech destinacija. Kvalitet je u svakom slucaju u celoj Asiji jedno veliko pitanje.
 
Prva faza izgradnje najvećeg regionalnog poslovnog parka polako se privodi kraju. Tokom ove faze izgrađeno je 6 poslovnih zgrada od oko 65.000 kvadratnih metara poslovnog prostora po najvišim standardima. U junu je pocela izgradnja i sedmog objekta od 14.000 kvadratnih metara, koja će biti spremna za useljenje najkasnije do kraja 2009. godine.

Početkom obog leta “Afrika Israel” i “Tidhar” su potpisali ugovor sa jednom austrijskom bankom o finansiranju naredne faze radova vredan 25 miliona Evra, a prethodne nedelje je potpisan i ugovor sa "Multikon Inzenjering" o projektovanju svih građevina koje uključuju sledeću fazu u razvoju ovog velikog projekta. Po tom ugovoru Multikon ce projektovati dve poslovne kule od po 17 spratova od kojih će jedna imati 24.000 kvadratnih metara kombinovanog poslovnog i hotelskog prostora, dok ce druga imati 22.000 kvadratnih metara iskljucivo poslovnog prostora. Ove dve kule će se nalaziti prema Ulici Omladinskih brigada i biće opremljene i sa 15.000 kvadratnih metara podzemne garaže.

Multikon će takodje projektovati i 3 stambena objekta od po 20.000 kvadratnih metara, koji će se nalaziti ka Ulici Tošin Bunar, takođe sa adekvatnom podzemnom garažom povrsine 15.000 kvadratnih metara. Na taj način ACB će povezati ove dve značajne arterije, a ceo park kada se završi imaće skoro 190 000 kvadrata prostora kombinovane namene.

...čisto da ima.
 
Samo da prijavim, mehanizacija je usla na travnjak na kojem je sada "Orao", počelo je raskopavanje i odnošenje zemlje.
Od sad ćemo imati pogled i na gradilište i u pravcu Omladinskih brigada :)
 
Lepo lepo, drago mi je da postoji jedno malo sporije ali dosledno gradiliste kao sto je ACB
 
Zašto sporo? Po meni - za ugledati se, kao jedan mini primer održivog razvoja.
 
Sporo recimo u odnosu na blok23 mada svaka im cast na planskom radu i istrajnosti na nasem ne toliko razvijenom trzistu.
 
Verano zgrada u bloku 23, ali zelim takodje da istaknem da sam u principu veoma zadovoljan ACB projektom
 
Aha, ja sam mislio u odnosu na neki useljeni prostor.
 
Super vesti. A to je naravno dobra vest i za celo trziste nekretnina u Beogradu jer se vec primecuje trend i kontinuitet.
 
Kompleks "Airport City Belgrade" će, kada budu završeni luksuzni hotel i stambeni deo, postati fantastičan "grad u gradu", po meri čoveka. Nisam protiv izgradnje visokih zgrada, naprotiv, volim lepe kule, ali je činjenica da mnoge korporacije, ako postoji ekonomska opravdanost, beze iz previsokih tornjeva. Neki cak tvrde da se tada povecala produktivnost, o cemu sam citao pre nekoliko godina (a sad sam pokusao da pronadjem).
 
Ovi su bogami debelo zalegli na posao, temeljna jama je sve dublja, kamioni stalno iznose pesak.
Izgleda da će vrlo brzo da uklone i "Orla".
 
Evo tri fotke na danasnji dan. Nije bas nesto (mislim na fotke), ali cisto da se vidi da rade aktivno. Kamioni sa zemljom izlaze na svakih pet minuta, a isto tako se i vracaju, ako sam dobro pamtio tablice cini mi se da je u rotaciji bilo 4 komada, mada nisam siguran.







Jedina stvar koja meni smeta kod ACB je sto su totalno okupirali deo ulice u jednom smeru i tu stavili rampu. To mi malo ne ide u glavu, ali ajde

p.s. ne znam kako vama prikazuje slike, ali kada kliknete na njih imacete nekoliko linkova ispod slike, ako zelite da vidite sliku u punoj velicini (1024x768) prekopirajte link iz poslednjeg reda tj. red koji nosi naziv URL
 
Da, izgleda kao da su oni "uzurpirali" deo ulice, ali prema GUP-u ta ulica vise ne postoji, tj. od O. Brigada pa dalje prema Tosinom Bulevaru se zatvara.

Inace, ne mogu da verujem da vec krecu sa ovim soliterima! Svaka cast!
 
Vrh