Šta je novo?

Air Serbia

Ponos srpske flote u kvaru, a sedmoro Srba 3 dana zarobljeno na moskovskom aerodromu​


29/05/2022 09:16
Redakcija Luftika.rs

air-srbija.avioni
Foto: Air Serbia


Na moskovskom aerodromu „Šermetjevo“ već tri dana traje agonija sedmoro putnika i članova posade sa leta „Er Srbije“ Moskva-Beograd. Njihove muke počele su kada se pokravio „ponos“ flote srpskog avio-prevozniika.

Putnici i članovi posade aviona „erbas“ koji je trebalo da poleti iz Moske za Beograd u sredu (25. maj), već treći dan čekaju na aerodromu „Šermetjevo“. Sve je počelo kada se letelica, koja je ponos flote srpskog avio-prevoznika, pokvarila, otpala mu je oplata motora.


Ruski avio-mehaničari su popravili kvar, ali kompanije „erbas“ nije odobrila let, verovatno zbog političkih i ekonomskih tenzija na relaciji između Evropske unije i Ruske federacije. Tu počinje pakao srpskih putnika.
– Na letu je bilo ukupno 146 ljudi, od toga 140 Rusa, koji su u međuvremenu otišli kućama. Na aerodromu je ostalo sedmoro Srba, putnika i članova posade, koji već tri dana ne znaju šta da rade i zarobljeni su u aerodrmu. Ne mogu da koriste platne kartice, koje Rusi ne priznaju, ne mogu ni evre da zamene za rublje, jer menjačnice odbijaju to da urade. Doduše, imaju smeštaj, u aerodromskom hotelu, ali im svakog dana govore da će sobe morati da napuste sutradan u 11 časova – kaže za portal Nova.rs rođak jednog od zarobljenih putnika.
Zarobljeni Srbi jesu žrtve globalnog konflikta, ali ono što ih najviše boli je odnos kompanije koja nosi ime „Er Srbija“.


– Na rasporedu letova stalno piše da je novi let za Beograd za jedan sat, a taj jedan sat traje već tri dana. Ti ljudi tamo imaju obaveze, planove, sve to pada u vodu zbog nebrige kompanije. Oni su nemoćni, već bi sve sami rešili i snašli se ali ne mogu da koriste ni kartice niti novac, a iz kompanije se niko ne oglašava. Smeštaj im je plaćen, ali je sve to od dana do dana. Nezvanično se priča da nema nijedne slobodne letelice, jer su sve na čarter letovima koji donose novac, tako da je ovih 7 ljudi zaboravljeno. Oni su predlagali da ‘Er Srbija’ u saradnji sa ‘Turkiš ervejzom’, koji takođe leti za Moskvu, organizuje neki alternativni pravac pevoza, ali odgovor nisu dobili – objašnjava sagovornik Nova.rs.

Prema poslednjim informacijama, zaglavljeni putnici bi trebalo večeras konačno da polete za Beograd, međutim na sajtu aerodroma Šermetjevo na spisku odlazaka nismo uspeli da nađemo let ka srpskoj prestonici.
Redakcija Nova.rs pokušala je da stupi u kontakt sa aviokompanijom „Er Srbija“, ali do objavljivanja ovog teksta nisu dobili nikakve informacije o spornom letu.
Izvor: Nova
Izvor: https://luftika.rs/srbi-zarobljeni-aerodrom-moskva-q2/
 
Redakcija Nova.rs pokušala je da stupi u kontakt sa aviokompanijom „Er Srbija“, ali do objavljivanja ovog teksta nisu dobili nikakve informacije o spornom letu.
😁😁😁

Mislim naravno smejem se što potvrđuju ono što svi misle i govore o njima.
Inače naravno da je ovo tragično i da je odličan pokazatelj kako se partija, državni aparat i državni uhlebi odnose prema svojim ljudima i još bitnije - svojim klijentima i izdžavaocima.


Ajmo sada jovo nanovo:
1) Pa šta ako su ostavljeni i zaboravljeni na tuđem aerodromu;
2) Pa to nije razlog da se kritikuje naša divna državica i Er Srbijica;
3) zar mislite da bi državljani neke druge zemlje ili putnici neke druge kompanije prošli bolje;

I moja omiljena fraza s ove teme - 4) to je sve normalna i uobičajena pojava, šta je tu čudno...
:bubanj:
 
Avion je stvarno bio zarobljen na sermetjevu, kaze nova.rs. Tri Dana, nisam razumeo da li su putnici dosli drugim avionom ili su ga ipak pustili. Kako su samo umesno sakrili tu vest. Hocu da odam postovanje clanu ovog forums Sto je predvideo mogucnost da Avion Bude zarobljen na aerodrome u rusiji bash iz ovog razloga. Izvinjavam se sto ne mogu da se setim njegovog imena, a previse Sam lenj da listam stare postove
 
Slučajnost ili ne, ali sad dok pospremam neke stvari, slušam epizodu podcasta onog Ratka iz Hrvatske kad mu je bio Ivan Ivanović. Naletim na ovaj deo i setim se ove teme:
''Premotano'' je na relevantni deo videa. Da može da se skloni thumbnail, sklonio bih ga ali čini mi se da ne može.

Koga mrzi da pušta, ukratko - Ivan priča kako je njegov brat, pilot, dobio otkaz dan posle zaposlenja u Er Srbiji, zato što su otkrili ko mu je brat. I još interesantnije - u roku od par dana dok su Ivanovići našli advokate i pokrenuli tužbu, svi zapisi i dokazi njegovom zaposlenju su prosto izbrisani, uništeni. Znači prošao je sve testove, primljen je u firmu, došao sutradan na posao i onda saznao da ne radi više tu, a ubrzo nakon toga saznao i da, pravno gledano, nikad nije ni radio.

Elem, eto, da ne bude da o Er Srbiji pričaju samo ljudi koji nisu imali direktnog kontakta s njom. Ali verujem da nije ni bitno i da ko god rekao bilo šta, ništa ne bi vredelo. Pogotovu sad u ovo neko novije doba u kome je izgleda popularno da se brane profiteri, korporatokratija, izrabljivanje i sve te nečasne prakse i establišmenti. Sutra da Er Srbija, ili bilo koja druga ljudima ovde popularna i draga korporacija, kaže da će da se u avionima ubuduće da se stoji, a cene ostati iste... dakle, čisto grabljivačka odluka da se uveća profit na račun nečijeg osnovnog komfora... verujem da bi ljudi i to branili i pravdali. Tako da... pitanje je ima li uopšte smisla potezati takve teme više.
 
Poslednja izmena:
Jedno pitanje od mene kao laika.
Postoji li mogućnost da se deo koji je problematičan dopremi iz Beograda redovnim letom i da se pošalje ekipa JAT tehnike da odradi tu popravku?
Ili je i takva mogućnost nemoguća zbog sankcija?
Laički odgovor.

To bi onda bio izvoz tih delova u Rusiju a Erbas je to prekinuo.
Za to im je sigurno potrebna dozvola Erbasa ili ko god da je proizvođač tog dela (a očigledno više nije prisutan u Rusiji).

Možda I dobiju neku specijalnu dozvolu ili izuzeće, ali kao što vidimo to se ne rešava za jedan dan.
 
Avion je stvarno bio zarobljen na sermetjevu, kaze nova.rs. Tri Dana, nisam razumeo da li su putnici dosli drugim avionom ili su ga ipak pustili. Kako su samo umesno sakrili tu vest. Hocu da odam postovanje clanu ovog forums Sto je predvideo mogucnost da Avion Bude zarobljen na aerodrome u rusiji bash iz ovog razloga. Izvinjavam se sto ne mogu da se setim njegovog imena, a previse Sam lenj da listam stare postove

Ja sam to bio napisao još u februaru. Ali tada je lakše bilo reći da će se Air Serbia obogatiti na ovim letovima, jer jedina leti u Rusiju. A u međuvremenu smo imali dojave o eksplozivnim napravama (zamislite samo trošak goriva zbog diverzija, trošak smeštaja putnika koji presedaju a letovi im kasne), gubitak aviona u sred sezone na nedelju dana (pošto je forum pun "eksperata", neka kažu koliko je to para izgubljeno), trošak gubitka reputacije (da, postoje brojne kompanije i putnici koji su obustavili korišćenje usluga Air Serbia-je zbog ovoga), itd. itd.

Nadajmo se da će se ovaj avion ipak vratiti - skoro nedelju dana je u Moskvi. Na sajtu aerodroma Beograd piše da se danas vraća u 15:05:

Red letenja Moskva.png
 
Tačno sam isto napisao još početkom marta - šta kad prvi put bude morao da se zameni deo - i evo ga sad vidimo šta.
Pokušaj da polete bez Airbus-ovog "amina" bi ih izložio otkazu osiguranja i verovatno lizinga.
 
Што нас дефитивно доводи дао закључка како је потребно куповати авионе не само за западне већ и источне и јужне хемисфере.
 
Hmm, sa južne hemisfere još i da, Embraeri su nešto sasvim pouzdano, ludovanje sa Suhojem u situaciji kad više ni motore ne mogu da dobave, jer su francuske proizvodnje i gomila elektronike upitna, a i inače su bili poznati po tome što ih se većina kompanija koja ih je uzela odrekla zbog problema s održavanjem - ne hvala, ja u to ne bih seo. Kinezi možda i imaju nešto pouzdano, ali o tome se bar po Evropi malo zna.
Ne bih ja tu puno "šarao" - Airbus i ATR kako su i krenuli, i eventualno kad flota bude morala da se širi Embraer, puno različitih tipova je problem i za licence pilota, a i za održavanje.
 
okej, nek iznajme superjet, ali neće im dati da time preleću iznad EU. Ako ovo potraje a Srbija nekko ostane neutralna a ne propadne ekonomski usled toga (u šta sumnjam) onda za putovanja u Rusosferu uzeti na lizing COMAC C919 koji bi trebalo da uđe u komercijalni saobraćaj za par meseci.
 
Hmm, sa južne hemisfere još i da, Embraeri su nešto sasvim pouzdano, ludovanje sa Suhojem u situaciji kad više ni motore ne mogu da dobave, jer su francuske proizvodnje i gomila elektronike upitna, a i inače su bili poznati po tome što ih se većina kompanija koja ih je uzela odrekla zbog problema s održavanjem - ne hvala, ja u to ne bih seo. Kinezi možda i imaju nešto pouzdano, ali o tome se bar po Evropi malo zna.
Ne bih ja tu puno "šarao" - Airbus i ATR kako su i krenuli, i eventualno kad flota bude morala da se širi Embraer, puno različitih tipova je problem i za licence pilota, a i za održavanje.

Mislim da ovde niko nije svestan kako aviokompanije (iliti bili kakav biznis) funkcionišu, niti je svestan sveta u kome živimo.

Ne može aviokompanije da svaštari, jer onda je osuđena na propast. Uvek se ide na simplifikaciju, jer to dovodi do smanjenja troškova. Ako imate 100 različitih aviona u floti, to znači da morate da imate sto različitih servisera, sto različitih alata, sto različitih rezervnih delova, sto različitih dobavljača neke usluge, sto sertifikata za letnje, itd. itd.

Drugo nerazumevanje je mnogo opasnije, i odraz je toga da Srbija generalno ne razume (ili ne želi da razume) svet u kojem živi. A to je jedan svet koji je povezan, globalizovan, koliko god se to nekome sviđalo ili ne.

To što je avion proizveden u Brazilu, ne znači da taj avion ne sadrži "milion" delova koji dolaze kako iz Amerike, tako i iz Evrope. Pa samo motori na tom avionu su proizvedeni u Americi (npr. Pratt & Whitney, General Electric) ili Evropi (npr. Rolls Royce). Gde se proizvode čipovi koji se koriste u avionima (ulgavnom na Tajvanu, Južnoj Koreji i Americi)...
 
Kako god, neko je trebao da uzme u razmatranje rizik. Po marfiju problems ce se sigurno javiti, naravno da ce neko to jedva docekati, rat je, ne biraju se sredstva
 
Њих скоро и да нема.
СуперЏет са француско-руским мотором је сертификован у Европи, тако да по том основу прелет не може да буде забрањен.
 
Očigledno ne razumem kako u današnjem svetu neke stvari funkcionišu. Zdrava logika nalaže da kada kupac neki proizvod kupi, on postaje vlasnik i sa tom stvari može da radi šta hoće i da je upotrebljava kako hoće, ono, apsolutno pravo.

Sad izgleda to ne važi, pa čitam da bi Francuzi mogli da nam "zaključaju" Rafale ako bismo ih od njih kupili, znači ne bi mogli da ih pokrenemo dok dispečer u Parizu ne pritisne dugme!? Pa kakva je to kupovina?

Sad i Erbas avioni. Kako proizvođač može da zabrani prelet tih aviona kad više nije njihov vlasnik?

Ista priča i za neke kombajne koje su kao Rusi zaplenili u Ukrajini i sad navodno ne mogu da ih pokrenu u Rusiji jer nemaju neke šifre koje kontroliše proizvođač sa Zapada.

Pa kao kada bih kupio kilo paradajza i hoću da ga sameljem u sok, ali mi prodavac sa pijace ne da, nego samo mogu da ga iseckam u salatu.. Ludilo.
 
Ти мораш да пратиш светиски тренд ида правиш само салату јер је то исправно, а сок да правиш је варватски примитивно и није зелено. Не могу директнод а те условљавам, али могу да ти спречим испоруку решетки и ножева за машину за млевење, тако да ти сам "решиш" шта ти је чинити. Дакле слободно, без да мораш.
 
Pa avioni ne mogu da lete ukoliko ih ne servisiraju licencirani serviseri. To je oduvek pravilo. Ruski serviseri trenutno nemaju licencu da rade servis. Da su pokušali da polete sa tako servisiranim avionom, s obzirom da je avion iznajmljen(nije u vlasništvu), sigurno bi ga lizing kuća oduzela zbog nepoštovanja servisnih procedura i ugrožavanja bezbednosti letelice.
Sigurno letenje se zasniva pre i iznad svega na pridržavanju propisanih procedura. Jasno je bilo kao dan da svaki let u zonu u kojoj više ne postoji ovlašteni serviser potencijalno može dovesti do nečega ovakvog. E sad ima i drugih mesta gde nema servisera ali oni onda mogu doći sa potrebnim delovima i obaviti servis, ali ta opcija zbog sankcija u Rusiji ne postoji trenutno. Šta god mi mislili o procedurama da bi avioni leteli one se moraju poštovati i u pogledu servisiranja i u pogledu osiguranja. Filozofiranje “mogli smo mi to sami da odradimo” pre ili kasnije vodi u nesreću.
Apropo nekih spomenutih traktora, pa ti traktori su zaključani daljinski na zahtev zakonitih vlasnika, ne vidim problem u tome. Isto kao što ja mogu trajno da onesposobim svoj mobilni na daljinu ako ukapiram da mi ga je neko ukrao, tako je i na tim traktorima “spržena” elektronika da oni koji su ih otuđili ne mogu protiv volje vlasnika da ih koriste.
 
Vrh