Šta je novo?

Air Serbia

Ne zvuči kao neurotičar. Verovatno je i sam poludeo, jer nema rezervne posade. A ako ne sme da leti - ne sme da leti. U krajnjem slučaju, izašao je tu pred putnike, nije mrmljao iz kokpita. Muški je, i neće nikome da padne kruna sa glave ako mu se ne obraća birokratski, nego govornim jezikom. Niti je psovao, niti vređao, a ako se našalio, nije smak sveta.

Ne preterujte.
 
Ne zvuči kao neurotičar. Verovatno je i sam poludeo, jer nema rezervne posade. A ako ne sme da leti - ne sme da leti. U krajnjem slučaju, izašao je tu pred putnike, nije mrmljao iz kokpita. Muški je, i neće nikome da padne kruna sa glave ako mu se ne obraća birokratski, nego govornim jezikom. Niti je psovao, niti vređao, a ako se našalio, nije smak sveta.

Ne preterujte.
Pilot ni u kom slučaju ne sme da poludi, niti da govori kao uličar, već putnicima treba da uliva poverenje i da pokazuje uravnoteženost i stabilnost.. pazi majku mu, on može njih da izbaci iz aviona.. u jbt, koja faca. I još kaže što nisu išli kolima.

A taj drugi pilot, koji ovog treba da zameni, možda isto dođe nadrndan što su ga zvali kao zamenu u subotu.

Ma, raspuštenost u svim sferama društva pa može i u aviosaobraćaju.. Strava. Meni ne bi bilo prijatno da me ovakav lik vozi, a kome je ok samo napred.
 
Pilot ni u kom slučaju ne sme da poludi, niti da govori kao uličar, već putnicima treba da uliva poverenje i da pokazuje uravnoteženost i stabilnost.. pazi majku mu, on može njih da izbaci iz aviona.. u jbt, koja faca. I još kaže što nisu išli kolima.

A taj drugi pilot, koji ovog treba da zameni, možda isto dođe nadrndan što su ga zvali kao zamenu u subotu.

Ma, raspuštenost u svim sferama društva pa može i u aviosaobraćaju.. Strava. Meni ne bi bilo prijatno da me ovakav lik vozi, a kome je ok samo napred.

AIr Serbia se mogu mnoge stvari zameriti, ali evo, odslušao sam snimak, i nigde nisam čuo da su putnici trebali kolima da idu?! Da li je neko odslušao snimak pre nego što je bilo šta komentarisao?

Pilotu nedostaje malo šlifa (i to je nešto što bi Air Serbia trebala da obuči svoje osoblje kako u tim nenadanim situacijama da reaguje), ali ništa što nije istinito nije rekao. Njemu zakon zabranjuje da leti.

Meni bi više zabrinulo da je stvarno 200 putnika čekalo... jer A319 može da primi "samo" 144 putnika. Ili je možda neko objavio neproverene informacije?

Jutro je u Beogradu bilo veliko nevreme, tako da je većina aviona u jutarnjem talasu manje ili znatno više kasnila... a to se odražava na sve talase koji slede. Nažalost, putnici za Tivat su najgore prošli.

Opet - Air Serbia je kriva što nema šlifa, i što ne reaguje bolje u okavkim situacijama.
 
Vox91

Ne govori kao uličar, a ne znamo kako je tekao dijalog sa putnicima od početka. Iz iskustva znam - a prvi let mi je bio za Split, 1979. god. - da su naśi ljudi užasno teški putnici (kad lete našom kompanijom - a kad lete sa strancima, onda su mirni ko bubice).

Uz to mi je teško da poverujem da su svi piloti koji su me vozili - među njima mnogi eks JRV oficiri iz krajnjih pripizdina - bili bečka gospoda... A i ja sam sa Fontane, gde se navijačka grupa FK IMT zvala 'Klošari', a susedni kraj su Paviljoni.

Ne preteruj.
 
Da, vama je ovo ok, meni nije. Možda i zbog godina koje imate pa ste na neke gluposti već oguglali. Ja nisam još.

Pa bih ovom pilotu najpre rekao da putnici koji su platili tu kartu, ne jeftino, nisu tu zbog njega, nego je on tu zbog njih.

Kao i svi drugi službenici državnih kompanija, koji često taj svoj položaj zaborave, pa prema građanima glume ludilo.
Dakle, ti ljudi su platili skupe karte da bi na vreme stigli na odredište, udobno i bez neprijatnosti.

Kako je do nepredviđenih okolnosti došlo, krivicom aviokompanije, aerodroma ili koga već, ali najpre aviokompanije čiji je taj pilot jedan od zaposlenih- da je šmeker rekao bi: "Dragi putnici, u svoje i ime Er Srbije vam se izvinjavam zbog odloženog leta i dugog kašnjenja. Razlozi su ti i ti.. meteorološki, kvar aviona ili loš radni raspored.. molim vas za razumevanje i verujem da ćete u najskorije vreme poleteti. Meni ističe smena, zbog zakonskih razloga i ograničenja dnevnog naleta ja vas neću prevoziti, već moj kolega koji uskoro stiže. Hvala vam na strpljenju i nadam se da ćete uprkos ovoj neprijatnosti i dalje koristiti usluge vaše aviokompanije. "

Tako nekako bih se recimo ja obratio putnicima i verujem da bi na takav pristup retko ko negativno reagovao. Treba imati šlifa i stila, bez obzira na teškoće. Pogotovu u radu sa ljudima.

A ne da glumata, ja mogu da vas izbacim, ja mogu ovo, ja mogu ono.. Kako bre nemaš obzira, nisu svi putnici krenuli na odmor, neko je možda trebalo da stigne na sahranu, neko da dovede decu.. Zabrljali ste i gledajte kako da peglate situaciju, a ne da glumite silu i ludilo.
 
Pa ima snimak u tekstu, čuj ga kako priča. Kao neurotičar, i taj treba da upravlja avionom, ja bih sam izašao kad bih ga čuo..
Čak i da pilot je u pravu (a 99% da jeste), nisu putnici krivi. Posle ove scene bi ga poslao da vozi noću kargo ili Antonova da prska komarce i zaprašuje njive.

Ipak, ako su ga stavili na let, a već je imao ispucane časove leta, i dispečer treba da dobije otkaz. Vozač međugradskog busa ili kamiona ne sme da vozi ako ima časove.

edit:
valjda to nije menjano, kapetan naređuje ukrcanje putnika. Zašto su pustili ljude unutra, ako je bilo problema?
 
Poslednja izmena:
Ma ljudi, ko da dobije otkaz? Poremetio se red letenja i ponestalo posada. Dešava se stalno. Meni se desilo poslednji put u Frankfurtu, 2018. sa Lufthanzom, na povratku iz Talina. Toga dana bilo veliko nevreme, pa nisam ni išao u grad, iako je bilo 8 sati razmaka. Beogradski let je kasnio i aerodromska službenica je rekla da 'pokušava da skupi posadu' (!). Ovaj čovek je uzeo da se raspravi s putnicima, što nije u obavezi - Švaba ne bi - a moguće je i da su stjuardese bile izložene pravedničkom gnevu putnika, pa da ih zaštiti.

Mislim, ja sam gledao i kako putnici psuju JAT-u sve po spisku jer kasni avion za Skoplje, a iz gejta vide da mu menjaju gumu.

Iskulirajte.
 
Ne vidim ništa sporno u obraćanju ovog pilota putnicima.
Čovek lepo objasnio da su mu sati istekli i da po zakonu ne sme da leti.
 
Jeste, lepo im je rekao, imao je eto milosti pa nije uzeo prut da ih malo ošine po prstima.

Negoo, jedan manipulant, kako zna da kaže-eto, ja sedim sa vama i čekam, a mogao sam da vas izbacim napolje.. Kao sad putnici krivi, a on se smilovao dobrica. Šta te ljude uopšte briga što oni nisu dobro isplanirali radni raspored, ili imaju kvarove. Zabrljali su i treba da priznaju i da se izvine, ali pošto su u državnom vlasništvu i radio će da im svira radili oni ili ne-boli ih uvo da budu ljubazni prema onima od kojih zapravo primaju plate.

Ne treba da dobije otkaz, ali da u toj firmi neko vodi računa o imidžu- cepnuo bi mu od plate pa neka se puši. Kriv za ovo danas ili ne, on je u tom momentu predstavljao kompaniju i morao je da pazi kako razgovara sa ljudima koji nisu dobili to što su platili i očekivali, a ne da glumi Boga.
 
Ali šta je sporno u njegovom obraćanju,Vox?
Ton,vokabular,gestikulacija?
 
Gotovo izvesno se posada dotle više puta izvinila putnicima, verovatno i stjuardese i on iz kokpita. A ovaj ne bi izlazio pred putnike bez neke muke. Ili što je i njemu glupo zbog svega.

Ne znam zašto ti u osnovi ljudski a ne robotski, korporativni postupak stvara toliko problema.
 
Robotski bi postupio da je rekao- kapiram vas ljudi, došlo je do greške u kompaniji, oprostite jer niste stigli na odredište po planu? Nema on šta da preti izbacivanjem. Da, i ta reč i upotrebljena konstrukcija je sporna. Čak je i tu mogao da kaže- mogao bih da vas zamolim da izađete, ali da vas ne bismo ponovo deranžirali (pročitali smo da su već jednom putnici izlazili i prolazili proveru) možete ostati na vašim mestima do dolaska zamene.

Prosto, putnici ne snose nikakvu krivicu za ovo, nego kompanija. I ta njegova priča pred putnicima da mu je istekla smena je malo blam. Daj čoveče, čuvaj ugled firme. Koliko je ljudi tad pomislilo- pa kakvi su ovo diletanti kad ne mogu da isplaniraju raspored. Povrh svega, ako je još stvarno i rekao-ko vam je kriv što niste išli kolima, pa to je tek hit. Nisu oni kućni prijatelji da se zahebavaju međusobno.

Možda ovo nekome deluje kao da teram mak na konac, ali i ja se bavim radom sa ljudima i znam koliko su finese u pristupu bitne. To mora da se brusi, ako već nemaš prirodni talenat.
 
Evo, iskustvo od prošlog petka, ja sam svedok: Vraćao sam se iz Brisela preko Minhena za Beograd. Prevoznik: Lufthansa. U Minhenu pauza nešto duža od tri sata. Prošlo to, došao na kapiju, ukrcali nas na bus za avion, dovezli do letelice i nikako da nas puste unutra (napominjem, napolju je oko 30 C). Primećujem da vozač busa nešto komunicira sa stjuardesom i odmah shvatam da nešto nije u redu. Prvo nam govore da avion još nije spreman, a posle 3-4 minuta se vozač izvinjava u svoje ime, govori da ne radi za Lufthansu i vraća nas na gejt. Mi se balkanski naljutili, odmah hoćemo onu ženu što opslužuje gejt da uhvatimo za gušu, ona nas samo smiruje i govori: "Reći ću vam, molim vas, samo prvo da se svi vrate". Ispostavlja se da je u dolaznom letu jednom pilotu pozlilo, te da se let odlaže do daljnjeg dok se ne pronađe druga posada. Odlaganje prvo traje 20 minuta, pa još 10, pa nas posle oko sat vremena (od prvobitnog ukrcavanja) ponovo voze u letelicu.
Tamo čekamo još 20 minuta, jer su neki krenuli da se vrzmaju po terminalu.

Naravoučenije: Naravno da nije do putnika, nije ni do tog zlosrećnog pilota, ali malo ljubaznosti nije bilo naodmet. Važi i za ovu današnju situaciju oko "Er Srbije".

P.S: Pri takvim kašnjenjima, "Er Srbija" je, ranije barem, davala sendviče i neko piće. Izuzev "izvinjavamo se na kašnjenju" od LH nismo dobili ništa.
 
И ја послушао обраћање, поставио сам се у положају путника, и кажем: пилот је фаца а новинаре ни на робију због клевете.
 
Ovakve frke i medjusobne eskalacije i gardovi (putnici se ljute na pilota, onda se pilot ljuti na putnike, pa onda jedni druge iziritiraju) se ne bi desavale da u ovo danasnje obolelo vreme sve na svetu nije podredjeno korporativnom bulšitu.

Od Deleza, preko Lelekoma, Er Srbije, pa sve do svetskih korporativnih behemota, biznisi se prave i odgajaju tako da sve bude podeljeno u 1000 nivoa, tako da obican smrtnik nikad ne moze da dopre do visih instanci u nekom preduzecu ili kompaniji. Jer su to bozanska bica, oni nisu na ovom svetu da bi komunicirali sa svojim klijentima i izdrzavaocima, vec samo da bi ususkani u oblake kupili pare i sa visine gledali na sve ispod. Elem, dakle poenta i cilj svakog biznisa je uvek da obican smrtnik do njih ne sme da dopre. Nego stalno nailazi na razne zidove i odbojnike u vidu: kol operatera, sekretarica, govornih automata, PR pajaca, sluzbi za reklamacije i slicne stupidarije. U 9 od 10 ovakvih slucajeva (kad je neki spor u pitanju a kriv je sam biznis) to dovodi do toga da obicni ljudi nagomilan bes usmere i izbace na nekom od piona koji nemaju veze sa samim problemom. I obicno se sve zavrsi tako sto se klijent i radnik datog biznisa medjusobno iznerviraju i uniste si dan i to je to. Niko iznad ne odgovara, nista se ne menja, nista se ne nauci iz toga, a tikvurine na visim instancama zabole za sve to. Najpre zato sto najcesce nikad ni ne saznaju za sporne situacije. A i da saznaju, dokle god to ne predje odredjenu kvotu (jer statistika, majka nasa...) vristi im za klijenta odnosno korisnika odnosno putnika.

Dakle ovo je odlican primer gde do izrazaja dolaze neke od grozota i odvratnosti korporativne k'cobolje i nonsalantnosti vrhovnih lica u biznisima prema ljudima koji ih izdrzavaju. Isto ovo se moze iskusiti i kad zovete mnoge druge biznise. A i drzavne sluzbe se tu ugledaju na njih, jer ne znam koliko samo meseci zivota sam ostavio po raznim kol centrima i salterima cekajuci da krpelji iz Komunalne, inspekcija, opstina... me samo proslede gde treba, a kamoli da urade ono za sta ih placam. Veci deo "problema" sam na kraju "resio" sam, na svoj nacin.

Elem, to je tako i bice tako dokle god narodi to trpe, odnosno dokle god 95% ljudi "zavrsi" stvar tako sto opsuje u etar i digne ruke. Inace kada bi samo pola klijenata bojkotovalo nekog na mesec dana, sve to bi postalo stvar proslosti. Ali jbg. Nece ljudi.

Inace, funjarski je sto se Nova isklepetala o svemu ovome a da nije trazila odgovore od Er Srbije.

A jos je vise funjarski da se oni sami nisu oglasili. To znaci da im u PR sluzbi sede supljoglavi partijski uhlebi koji nisu sposobni da delaju odnosno oglasavaju se autonomno nego samo po nalogu vrhovnih poglavica. Kao i sve ostale drzavne sluzbe u Nacionalnom parku Srbija. Faking Zeleznice imaju bolju PR sluzbu nego ovi pajseri.
 
Poslednja izmena:
Sta je ovde cudno? Pa cela drzava se tako ponasa, pocevsi od onog odozgo koji sa visine omalovazava novinare, preko politicke "elite", sve do nadrndanih medicinara i mica ubica. Zasto se tako ponasaju? Pa moze im se, posledica nema. Ovakvo obracanje zapravo lepo opisuje stanje u drzavnim firmama.

"Da se lepo ponasate il cu vas izbacim napolje, ja sam bog i batina" 🤡
 
Ovde je istina negde izmedju verovatno. Činjenica je da je kompanija mogla da se oglasi i da je izjava pilota mogla da bude „profesionalnija“.
Ali je i činjenica ono što je @Pantograf napisao, da naši ljudi imaju mnogo manje razumevanja kada se ovako nešto desi AS u odnosu na strane kompanije.
 
Ljudi lako se vama prepucavati, meni zena doputovala iz Sydneja I sve islo minut u minut perfektno! Sinoc me zove iz Tivta I kaze da hoce da se razvede sto sam je zeznuo I kupio joj kartu da "cami" u Beogradu citav dan umorna posle tolikog putovanja!🥵 Kaze bar da je znala da ce toliko dugo cekati, pa bar da ode do grada, ali...
 
Koji pametni ljudi kažu da ne treba da se ikada putuje??? Putovanjem se stiče mnogo više znanja, kulture, prihvatanja, itd, nego bilo kada. Osoba koja to propagira, i koja istovremeno sama ne putuje, je zatucana i neobrazovana.
Ekolozi to preporucuju, osim ako ne putujete peske ili biciklom.
 
Komentari po Montenegro portalima su odvratni.
Srbijanska posla i slično.
 
Vrh