Dok god kompanija provodi diskriminatornu politiku prema domaćim putnicima - i pored svega dobrog što rade, neću imati mnogo lepih reči.
Čak su sistem tako "unapredili" da i ako kupujete preko eksternih portala za prodaju karata, kada odete na plaćanje (čak i preko PayPal-a, kada to eksterni servis podržava) kada detektuju da se za plaćanje koristi bilo dinarska, bilo devizna kartica izdata u Srbiji sistem odbija naplatu i usmerava vas na drugu tarifu - koja je okvirno, kako kada, 2.5 do 3 puta skuplja. Znači desilo mi se više od jednom.
Našao sam opet neke karte za 121 EUR, tri karte zajedno 363 EUR, prvo dok sam unosio email sa .rs domenom i broj telefona sa pozivnim brojem +381 nije me ni puštao do plaćanja, več bi se u fazi pripreme transakcije desila "greška", a kada sam iskoristio neutralan .com email i broj strane SIM kartice, odmah sam mogao da nastavim na plaćanje, ali je procesiranje naplate odbijeno zbog domaćih kartica). Ponuđeno mi je da isti let platim za te tri karte 877 EUR.
Ovaj AirHelp rangira kompanije suštinski po tome da li je bilo puno žalbi i kompenzacija, tj. koliko su ispoštovali prava putnika.Primarno su uzeti u obzir tačnost i procesiranje žalbi putnika (claim processing), mada piše da je ispitivanje uzimalo u obzir i ovo što je gore navedeno (customer opinion) - a i tu bih imao pritužbe, kad je let iz Barselone kasnio satima, iako je bila viša sila u pitanju - omanji sneg u BG, ako se to zimi može smatrati višom silom, ali suštinski je aerodrom uslovljavao kašnjenje - ne samo da se niko živ nije javljao na servisima za ramenu poruka, koji su kao primarni kontakt za putnike, nego ni email niko nije pogledao do tri dana nakon leta. Ali ok, to je jedan let, verovatno nije čest slučaj.
E pa ne hvala, po meni, nisu ni blizu da budu u prvih 10, jer očigledno da njihove jeftine ponude na stranim tržištima plaćamo mi iz Srbije, koji te iste karte mogu nabaviti samo ako mogu da obave plaćanje preko strane banke ili ih neko spolja kupi za nas. Nisam siguran da bi kompanija koja se smatra "nacionalnom" trebalo da ima ovakav poslovni pristup.
Nije sporno da oni mogu da imaju različite tarife, ali ako sam ja uspeo da nađem jeftinije karte koje su oni stavili u prodaju, zašto sam diskriminisan samo zato što sam iz Srbije? I to od domaće "nacionalne" avio-kompanije?!?!?!
Ali doduše kod nas sve što je povezano sa "nacionalnim" suštinski je ekvivalent za opravdanje za zavlačenje ruku u džep domaćeg stanovništva.
Ali evo čestitam im što su ipak postigli da su visoko rangirani u smislu da nema mnogo pritužbi na kašnjenja i kompenzacije - očigledno se ipak neki napredak vidi.