Šta je novo?

Air Serbia

Tako smatra ova kompanija, kao što piše u toj vesti.

"Specijalizovani portal AirHelp, koji pruža podršku putnicima avio-kompanija širom sveta, uvrstio je Er Srbiju na visoko 10. mesto na svojoj godišnjoj listi Najboljih avio-kompanija za 2024. godinu."
 
Poslednja izmena:
Ajde što ovo smeće od portala deli ovakve nebuloze ali kako neko pri čistoj svesti u to poveruje pa još i podeli sa svima to mi nije jasno? Poštovani Dragane da li ti zaista veruješ u ovo što si podelio sa nama?

Pozdrav i živela Srbija?

U principu ti bi sada trebalo da procitas kriterijume obrazlozis svoje stavove zasto smatras da nije u top 10. Ne vezano koji je portal preneo vest, da li smece od b92 ili smece od N1.
 
. . ti bi sada trebalo da procitas kriterijume obrazlozis svoje stavove . .
Prvo mora da sprovede svoje istraživanje, pa onda objavi listu najuspešnijih kompanija, isto kao što je ovako uradio AirHelp.
"Kada je reč o opštem mišljenju putnika, istraživanje je sprovedeno od 1. januara do 31. oktobra 2024. godine. U njemu je učestvovalo skoro 20 hiljada putnika iz 54 zemlje, koji su ocenjivali avio-kompanije prema kvalitetu kabinske posade, udobnosti, čistoći, kvalitetu hrane i sadržaja na letu."
 
Dok god kompanija provodi diskriminatornu politiku prema domaćim putnicima - i pored svega dobrog što rade, neću imati mnogo lepih reči.
Čak su sistem tako "unapredili" da i ako kupujete preko eksternih portala za prodaju karata, kada odete na plaćanje (čak i preko PayPal-a, kada to eksterni servis podržava) kada detektuju da se za plaćanje koristi bilo dinarska, bilo devizna kartica izdata u Srbiji sistem odbija naplatu i usmerava vas na drugu tarifu - koja je okvirno, kako kada, 2.5 do 3 puta skuplja. Znači desilo mi se više od jednom.
Našao sam opet neke karte za 121 EUR, tri karte zajedno 363 EUR, prvo dok sam unosio email sa .rs domenom i broj telefona sa pozivnim brojem +381 nije me ni puštao do plaćanja, več bi se u fazi pripreme transakcije desila "greška", a kada sam iskoristio neutralan .com email i broj strane SIM kartice, odmah sam mogao da nastavim na plaćanje, ali je procesiranje naplate odbijeno zbog domaćih kartica). Ponuđeno mi je da isti let platim za te tri karte 877 EUR.

Ovaj AirHelp rangira kompanije suštinski po tome da li je bilo puno žalbi i kompenzacija, tj. koliko su ispoštovali prava putnika.Primarno su uzeti u obzir tačnost i procesiranje žalbi putnika (claim processing), mada piše da je ispitivanje uzimalo u obzir i ovo što je gore navedeno (customer opinion) - a i tu bih imao pritužbe, kad je let iz Barselone kasnio satima, iako je bila viša sila u pitanju - omanji sneg u BG, ako se to zimi može smatrati višom silom, ali suštinski je aerodrom uslovljavao kašnjenje - ne samo da se niko živ nije javljao na servisima za ramenu poruka, koji su kao primarni kontakt za putnike, nego ni email niko nije pogledao do tri dana nakon leta. Ali ok, to je jedan let, verovatno nije čest slučaj.

E pa ne hvala, po meni, nisu ni blizu da budu u prvih 10, jer očigledno da njihove jeftine ponude na stranim tržištima plaćamo mi iz Srbije, koji te iste karte mogu nabaviti samo ako mogu da obave plaćanje preko strane banke ili ih neko spolja kupi za nas. Nisam siguran da bi kompanija koja se smatra "nacionalnom" trebalo da ima ovakav poslovni pristup.
Nije sporno da oni mogu da imaju različite tarife, ali ako sam ja uspeo da nađem jeftinije karte koje su oni stavili u prodaju, zašto sam diskriminisan samo zato što sam iz Srbije? I to od domaće "nacionalne" avio-kompanije?!?!?!
Ali doduše kod nas sve što je povezano sa "nacionalnim" suštinski je ekvivalent za opravdanje za zavlačenje ruku u džep domaćeg stanovništva.

Ali evo čestitam im što su ipak postigli da su visoko rangirani u smislu da nema mnogo pritužbi na kašnjenja i kompenzacije - očigledno se ipak neki napredak vidi.
 
Prvo mora da sprovede svoje istraživanje, pa onda objavi listu najuspešnijih kompanija, isto kao što je ovako uradio AirHelp.
"Kada je reč o opštem mišljenju putnika, istraživanje je sprovedeno od 1. januara do 31. oktobra 2024. godine. U njemu je učestvovalo skoro 20 hiljada putnika iz 54 zemlje, koji su ocenjivali avio-kompanije prema kvalitetu kabinske posade, udobnosti, čistoći, kvalitetu hrane i sadržaja na letu."

Hm, zar AirHelp nije kompanija koja pomaže kupcima da pošalju "claim" kada se desi neko kašnjenje letova? Mislim da su meni jednom nešto sređivali za neki let do Ciriha.
Ako kompanija ima puno kašnjenja, onda je i klijent za AirHelp-ove korisnike.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
AirHelp je organizovao to istraživanje prema odredjenim kriterijumima, a jedan je u gornjem citatu. Znači ocenjivalo je "skoro 20.000 putnika iz 54 zemlje" i to je neki validan uzorak.

Da, ali putnika kojima je zajednički imenitelj da su imali problem sa otkazanim letovima.

Imaš tamo u metodologiji, ako si pogledao, da je "claim processing" 33% težine u rangiranju, jednako kao i "on-time performance".

Preostalih 33% su glasovi korisnika, ali da bi kontaktirali korisnike, moraju da budu registrovani na AirHelp-u. Zašto bi neko bio registrovan na AirHelp-u, ako nije imao problem sa otkazanim letovima.

Dakle, 66% uzorka se odnosi na podatke koje su oni prikupili vezano za situacije u kojima letovi kasne: anketa njihovih korisnika i claim proces. Dakle, veoma sužen i usmeren uzorak. Svega 33% su generalni javni podaci, ali opet sa fokusom na poštovanje reda letenja (usmereno istraživanje)

Fokus ovog rangiranja je zapravo po pitanju kašnjenja letova i kako kompanija rešava te situacije nakon što se dese. Ništa loše u tome, ali nije relevantno da se kaže da je ta i ta kompanija bolja generalno od te i te kompanije.
 
Pa da ali se bombastično prenese vest o tome kako su ušli u 10 najboljih bez ulaska u kriterijum i da su to u stvari ljudi koji su imali prigovore - onda bi precizniji naslov bio
AirSerbia među 10 najboljih kompanija pri rešavanju prigovora putnika

Što svakako samo po sebi uopšte nije loš rezultat. Bolje nego da vas ostave na cedilu kad je već bilo kašnjenja i problema - što bi recimo garantovano bio slučaj sa low-costerima, koji funkcionišu odlično dok nema problema, kad ima -snađite se sami.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Мало више детаља о критеријумима и генерално тој вести можете наћи овде.

Додатно, заборавих у претходном упису да поменем, у том лету од Атине више од половине путника је било за трансфер. Слично је било и при повратку из Солуна, ево и сада се потврдило то. Делује да је направљен добар хаб за даље летење, што је свакако похвално.
 
Vest jeste "bombastična", sli su u poslednjem pasusu dali link za detalje.
1000003984.jpg
 
Postoje platforme koje nisu imune na marketing (čitaj plaćanje za bolji ranking), i to u svakoj profesiji. Poznato je npr. da u advokaturi Legal 500, iako popularna, snižava kriterujume u odnosu na onog ko plati, a npr. Chambers & Partners ima veći integritet. Ne znam kakva je platforma AirHelp, ali...

Ono što mogu da kažem i iz ličnog iskustva, ali i iz iskustva u svom poslu, Lufthansa je daleko ispred Air Serbie u rešavanju claim-ova, a nema ih na listi. Air France/KLM takođe (i to znam iz prve ruke) a nema ih na listi.

Štaviše, ako bi se izvršila podela na domaće i strane putnike, i tu je pitanje kakav bi rezultat bio. Iz nekoliko iskustava, Air Serbia je kasnila debelo sa isplatom.

Prema tome, mršav kredibilitet ove vesti. Nit' manjeg k*** nit' veće galame.
 
Isti AirHelp koji me je odbio za diskrentno iskulirao za refunadiciju za kašnjenje iz Minhena preko 5sati. Hm...
 
Isti AirHelp koji me je odbio za diskrentno iskulirao za refunadiciju za kašnjenje iz Minhena preko 5sati. Hm...
Postoje kriterijumi na osnovu kojih možeš da tražiš nadoknadu. Nema automatizma po kome ti za svako kašnje preko tri sata dobijaš nadoknadu. Vole oni novac više od tebe, budi siguran.
 
Nisam detaljno ulazio u te kriterijume, ali prema njima smo na solidnom 10. mestu
Nije mi želja da se prepucavam ali deliti ovako tendenciozne vesti iz kategorije "zlatno doba" bez ikakvog objašnjenja je po meni ravno SNS botovanju. Naravno da ima detalja kad se klikne pa uđe pa još ne daj bože i pročita ali ko to danas još radi?

Iskreno se radujem svakom uspehu AirSrbije i uz more kritika kojih naravno ima mislim da su prešli ogroman put u poslednjih 10 (da ne kažem 12) godina ali ovakvi članci ne pomažu nikome.
 
Vrh