Šta je novo?

Air Serbia

Može na Kanarska ostrva, pogotovo ako bude imala višak kapaciteta sa širokotrupnim.
Ta linija bi dobro radila tokom cele godine.
Moze, ali pitanje je kakva bi cena bila. Isao sam par puta na Tenerife, preko Barse i cena je bila stvarno smesna. Wizz do BCN, a onda Ryan do juznog aerodroma - oko 200e sa malim koferom.
 
Mislim da je Tenerife predaleka destinacija za Er Srbiju. To znači da bi Airbus 319/320 radio pola dana samo tu jednu rotaciju, umesto dve ili tri rotacije do nekih bližih destinacija. Za širokotrupac bi morale agencije ozbiljno da se isprse i prodaju što više sedišta, a ne verujem da bi se toliko cimali pored mnogih drugih popularnih destinacija.

Opet kažem, greška je što su odustali od dva Erbasa 321, jer osim što taj tip aviona može da pokriva Moskvu, Cirih, Pariz, takođe otvara mogućnosti za neke dalje sezonske i čarter destinacije i ima idealan broj sedišta. Na kraju će verovatno Wizz da pokuša Tenerife, a mislim da će probati i Alikante.
 
Mislim da je Tenerife predaleka destinacija za Er Srbiju. To znači da bi Airbus 319/320 radio pola dana samo tu jednu rotaciju, umesto dve ili tri rotacije do nekih bližih destinacija. Za širokotrupac bi morale agencije ozbiljno da se isprse i prodaju što više sedišta, a ne verujem da bi se toliko cimali pored mnogih drugih popularnih destinacija.

Opet kažem, greška je što su odustali od dva Erbasa 321, jer osim što taj tip aviona može da pokriva Moskvu, Cirih, Pariz, takođe otvara mogućnosti za neke dalje sezonske i čarter destinacije i ima idealan broj sedišta. Na kraju će verovatno Wizz da pokuša Tenerife, a mislim da će probati i Alikante.
Mislim da grešiš što misliš da imaju ikakvu strategiju vezanu za A321. Dok je postojala mogućnost za jeftinu nabavku, bili su zainteresovani, kad je ta mogućnost propala, prestali su da budu. Znaju oni da bi im dobro došao ovaj avion, samo je ponuda loša i biće još neko vreme dok se situacija sa motorima ne stabilzuje.
 
Može na Kanarska ostrva, pogotovo ako bude imala višak kapaciteta sa širokotrupnim.

предност Канарских Острва је у томе што је тамо сезона целе године. мана, далеко је то одавде, преко 4:30 у једном правцу, а потражња је смешно мала
 
Od jutros kod Air Srbije veoma dinamično, pozvan sam mejlom na korporativnu proslavu 14. decembra, uz zahtev da potvrdim prisustvo. Prvo sam pomislio da je neka fora da figurativno proslavimo zajedno tako što ću dobiti 25% na sve letove (khm, khm), da bi posle stiglo pismo izvinjenja da je u pitanju ''sistemska greška'' ili ''izazov'', što bi rekli u Jetelu. Kao da nije dovoljno jedno pismo, pre 2 minuta stiže još jedno, identičnog sadržaja
 
предност Канарских Острва је у томе што је тамо сезона целе године. мана, далеко је то одавде, преко 4:30 у једном правцу, а потражња је смешно мала
Tako se pričalo i za ostatak Španije i Portugal ranije, da je potražnja mala i da nije isplativo. Kad ono međutim.

Wizz i Ryan lete iz Budimpešte i na Tenerife i na Gran Kanariju. Gledam sad decembar, ukupno 16 letova nedeljno. U zavisnosti od veličine aviona to je 3k+ mesta nedeljno.
Nemam dokaze, ali sumnjam da to sve lete mađari i da u tih 16 aviona nema makar 1-2 aviona srba. + transfer putnici, sigurno bi linija funkcionisala sa 2-3 leta nedeljno, pogotovo period oktobar-mart.
Pošto je daleko, ne znam da li se isplati i da li ima aviona za to, više sam naveo destinaciju u Španiji za koju sigurno postoji potražnja i linija koju će neko pre ili kasnije da uspostavi.
 
Ako može Rajan za poluanonimni Lanzarote iz Zagreba dvaput tjedno, valjda bi mogla i Er Serbija za Gran Kanariju makar jednom-dvaput nedeljno?

Ili makar da se pojača Madrid i naprave neka dobra presedanja sa Er Evropom, ne znam čemu služe ti silni kodšerovi.
 
предност Канарских Острва је у томе што је тамо сезона целе године. мана, далеко је то одавде, преко 4:30 у једном правцу, а потражња је смешно мала
Potražnja je mala jer niko ni ne promoviše - jer ne postoji direktna veza koja bi bila zanimljiva agencijama za paket aranzmane. Pogledajte samo koliko su sada popularne linije za Barselonu, Malagu, Valensiju, Lisabon, Proto...
A pre par godina nije bilo niti jedne linije za Iberijsko poluostrvo - kad se napravi direktna veza ona može i da generiše potražnju.
Ovako je to svedeno na individualno putovanje, pa je onda skupo, pa to opet odbija ljude. Ja sam isto leteo iz Budimpešte, tada preko Barselone, sada i u ovo doba ima direktnih letova i Ryan i Wizz. Povratna moze da se nađe za 150 EUR pa naviše, uz naravno doplatu još za kofer. Smeštaj na Tenerifima (i uopšte na Kanarskim ostrvima) je inače generalno jeftiniji u poređenju sa istim tipom smeštaja u kontinentalnim odredištima (osim možda lux kategorije). Dosta stvari je tamo i jeftinije po prodavnicama jer uživaju status bescarinske zone - i Španija drži niže stope porez na ostrvima kao podršku ostanku stanovništva na ostrvima.
 
Ako može Rajan za poluanonimni Lanzarote iz Zagreba dvaput tjedno, valjda bi mogla i Er Serbija za Gran Kanariju makar jednom-dvaput nedeljno?

Ili makar da se pojača Madrid i naprave neka dobra presedanja sa Er Evropom, ne znam čemu služe ti silni kodšerovi.
Lanzarote nije poluanoniman i top je destinacija za slovence (aktivni odmor)

Pretpostavljam da je pola aviona slovenaca, proverim u januaru :)
 
Vučić najavio uskoro liniju Beograd Košice a za godinu dana i do Bratislave. Pre neki dan najavio da će Srbija plaćati letove Kazakstanu a ko još može da zaboravi obećanje o letovima za Japan koji evo kreću za samo par meseci. Ah da, zaboravih da je obećao i Kairo i druge destinacije, a šampion je obećanje o Torontu koje prekriva debeli sloj prašine.

U međuvremenu Er Srbija najavila Mikonos, Ibicu i Olbiu. Mašta i stvarnost. San i java.
 
Казахстан ће, колико сам прочитао, ускоро да крене. Али казашким компанијама.
 
Tačno - taj ugovor mi je vrlo čudna stvar - prvo Smartwings kupi udeo u CSA, onda sad se CSA transformišu u holding koji će biti vlasnik Smartwings-a (dakle ime ostaje, ali ne za letove), a Smartwings preuzima sve letačke operacije. Nekako bih se kladio da iza svega postoji neki finansijski konstrukt koji onogućava ili nove kredite ili preraspodelu plaćanja postojećih pobaveza.
 
Vrh