Šta je novo?

Air Serbia

Значи, пети широкотрупац, од руске лизинг куће и проблем решен за све дестинације које траже прелет преко Русије.

Šta da iznajmimo od njih, neki ruski Iljušin koji ne sme da leti u EU ili neki Airbus za koji su prestali da plaćaju lizing i koji u EU čekaju da sleti negde, pa da ga zaplene? Ćorava su to posla, bolje da se mi ne peljamo u to. Kao i mi kada smo bili po sankcijama, niko nije hteo da ima posla sa nama. Ne bez razloga.
 
Има Ербаса који нису у власништву. Много тога је већ "пребијено".
Да ли су ћорава или не, зависи од потребе тј рачуница може да покаже. Због једног Токија сигурно се не исплати, али често летење, Токио, Сеул, Тјанђин итекако могу да покажу другу економску рачуницу ако летиш најкраћом рутом.
 
Има Ербаса који нису у власништву. Много тога је већ "пребијено".
Да ли су ћорава или не, зависи од потребе тј рачуница може да покаже. Због једног Токија сигурно се не исплати, али често летење, Токио, Сеул, Тјанђин итекако могу да покажу другу економску рачуницу ако летиш најкраћом рутом.

Ne možeš to da radiš u ovim političkim okolnostima sa zemljom koja je pod sankcijama EU i SAD. Zato su to ćorava posla, računica je tu u drugom planu...
 
Rusija je promenila registracije svim avionima na lizing i stavila privremene ruske oznake i oni su sada de facto zaplenjeni. Sve dok ih ne vrate prvo onima koji pripadaju nema od tih aviona ništa, a dok ne prođu sankcije neće ni moći fizički da vrate avione.
 
нема од тога ништа у наредних 6 месеци, пустите Вођу. он воли да булазни по обичају. Марек је најавио потенцијално Кореју и Јапан, али тек у другој половини 2025. или првој половини 2026. године
 
Rusija je promenila registracije svim avionima na lizing i stavila privremene ruske oznake i oni su sada de facto zaplenjeni. Sve dok ih ne vrate prvo onima koji pripadaju nema od tih aviona ništa, a dok ne prođu sankcije neće ni moći fizički da vrate avione.
Као што рекох, добар део тих авиона је већ преузет од лизинг компанија, тако да су легални. Лете они свуда осим у Европу, и Англосаксасију са све окупираним територијама попут Јапана и Јужне Кореје. И нигде се ти авиони не плене.
 
Као што рекох, добар део тих авиона је већ преузет од лизинг компанија, тако да су легални. Лете они свуда осим у Европу, и Англосаксасију са све окупираним територијама попут Јапана и Јужне Кореје. И нигде се ти авиони не плене.
Ti avioni nemaju licencirano odrzavanje i licencirane delove. Oni ce ostatak svog zivota provesti u Rusiji, Belorusiji, Iranu, Siriji, Severnoj Koreji i africkim zemljama. Nijedna kompanija iz Evrope ih nece preuzeti zbog upitnog odrzavanja.
 
Као што рекох, добар део тих авиона је већ преузет од лизинг компанија, тако да су легални. Лете они свуда осим у Европу, и Англосаксасију са све окупираним територијама попут Јапана и Јужне Кореје. И нигде се ти авиони не плене.

Kaži ovima u Južnoj Koreji da su okupirana teritorija. Plaćaju Amerikance da budu tamo i najveći strah u životu im je da će Amerikanci otići.

Nema potrebe za spinovima jer poznajem zemlju jako dobro.
 

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo​


„Globe Air Cargo“, ćerka kompanija ECS Grupe, sklopila je strateško partnerstvo sa srpskom nacionalnom avio-kompanijom, saopšteno je danas iz ove GSA kompanije koja posluje u preko 50 zemalja globalno.

– Od 1. oktobra „Globe Air Cargo“ ekskluzivno predstavlja usluge prevoza tereta Er Srbije u SAD-u, značajno jačajući prisustvo srpske nacionalne avio-kompanije na ovom ključnom tržištu. Prema ovom sporazumu, „Globe Air Cargo“ će upravljati prodajom i marketingom za Er Srbiju, nudeći 60 tona nedeljnog kapaciteta za teret na pet A330 letova između Njujorka (JFK) i Čikaga (ORD) do Beograda (BEG).

Partnerstvo će takođe iskoristiti opsežnu mrežu drumskog prevoza tereta (RFS) širom SAD-a, povezujući ključne stanice Er Srbije na JFK i ORD da bi se osigurali efikasni transferi ka Istočnoj Evropi i dalje. – stoji u saopštenju ECS Grupe.

Francisko Hernandez, generalni direktor „Globe Air Cargo USA“, izjavio je:

– Ovo partnerstvo je ključni korak u jačanju našeg prisustva na tržištu SAD-a. Kombinovanjem stručnosti „Globe Air Cargo-a“ sa rastućom mrežom Er Srbije, cilj nam je da pružimo besprekorna globalna logistička rešenja. –

– Zadovoljni smo partnerstvom sa „ECS Group-om“ kao našim GSA za teret u SAD. Oni su poznati igrač u industriji i globalni lideri ovom segmentu. Naša mreža nudi pristup teže dostupnijim destinacijama uključujući Podgoricu, Tiranu, Skoplje, Sarajevo, Sofiju i Zagreb, pored Beograda. – kazao je Veselin Đorđević, šef Er Srbija Karga:

– Sa preko 50 tačaka za preuzimanje pokrivenih opsežnim RFS vezama preko ORD i JFK, naša usluga je cenjena u SAD. Služeći i Čikago i Njujork tokom cele godine, pružamo visokokvalitetnu, pouzdanu uslugu za podršku izvoznoj zajednici Amerike. –

 
Као што рекох, добар део тих авиона је већ преузет од лизинг компанија, тако да су легални. Лете они свуда осим у Европу, и Англосаксасију са све окупираним територијама попут Јапана и Јужне Кореје. И нигде се ти авиони не плене.

Da li bi leteo ovakvim avionom?

Srećom pa u avijaciji postoje striktni standardi, a po njima ovi avioni neće nikada moći da lete u EU i SAD. Praktično ti avioni su trajno uništeni.
 
Neuredna servisna istorija, sa izveanim neovlašćenim radovima i intervencijama, neovlašćenim izmenama, falsifikovanim delovima i prazninim u osiguranju onemogućavaju dalju trgovinu tim avionima. Logično nijedna osiguravajuća kuća, niti reosiguravajuća institucija ne želi taj rizik, ali ni avio-kompanija u krajnjoj liniji.
Ono što će se najverovatnije dogoditi je da će delovi, oni originalni, naći put do crnog tržišta. Plašim se da će se među njima naći i falsifikati, naravno za kompanije u zemljama gde bi takav deo mogao da prođe bez sankcija.
Pa, na Air Force One su pronađeni fake delovi, što vam govori o tome kako ovi umešni kriminalci vešto ubace delove u legalne tokove. Legalizujući tim delovima deo porekla. Tek dubljom istragom se ustanovi stvarno ppreklo, nažalost često tek nakon što se u laboratoriji ustanovi da nikako ne zadovoljavaju osnovna fizičko-mehanička svojstva dela na čijem se mestu nalaze. Duga priča.
 
Često na onim emisijama tipa Air Crash Investigation uzrok pada aviona bude neki šraf ili poluga... Nešto što deluje nebitno. E, sada da u Airbus, kao u Golf, stavljaš replika delove... Ipak, to verovatno nema veze sa AirSerbia-om koja je, ipak, više nego dovoljno ozbiljna kompanija da ne iznajmi "ruski" avion.
 
западни авиони који се користе у Русији ће, највероватније, своје каријере и завршити тамо. чисто сумњам да ће ико хтети да их преузме од руских компанија
 
Da li bi leteo ovakvim avionom?
Из хипотетичком у практично: Летео и како ми се чини, летећу. Не хвалим се, просто је ситуација таква.

Чекајте, а ко је крив што су пали новцијати Боинзи? И то не смета ни осигуравајућим кућама ни стриктним стандардима.
 
Па, сад, то је мегасрамота, али били су ван саобраћаја прилично дуго.
 
Zbog položaja Beograda, za jug Kine, Indokinu idealna putanja (great circle) skoro nikako ili jedva dotiče Rusiju, zato sada i jesmo u prednosti u odnosu na neke velike aerodrome na Zapadu Evrope, kojima ruski vazdušni prostor predstavlja optimalnu putanju. Prosuti tu prednost, za rizik izlaganja aviona nekim sankcijama je besmisleno. Treba maksimalno iskoristiti prednost koja nam je "pala u krilo", uz minimalni rizik.
Situacija je tek nešto malo lošija (ali ne drastično) za Tianjin i Tokio.
Veći deo preleta po idealnoj putanji zapravo kači Kazhstan, Kinu i evenutalno Mongoliju, Rusiju kači tek tek, po samim južnim granicama, tako da je lako i zaobići bez većeg uticaja na ekonomičnost leta.
Od aerodroma u Evropi, sličnu poziciju još mogu da iskorste Atina, i tek RIm, ostalima dalje na zapadu najkrace rute jesu duboko preko ruske teritorije.
 
Из хипотетичком у практично: Летео и како ми се чини, летећу. Не хвалим се, просто је ситуација таква.

Чекајте, а ко је крив што су пали новцијати Боинзи? И то не смета ни осигуравајућим кућама ни стриктним стандардима.
Pa smeta, Boeing je u ogromnim problemima, između ostalog i baš zbog velikih potraživanja od osiguravajućih kuća, ne samo zbog nesreća, već i zahteva za naknade štete zbog kašnjenja u isporuci, uslovljenih novim odlganjima u proizvodnji. Osiguravajuće kuće su im i podizale premije, pa sad moraju da "dokažu" osiguravajućim kućama da će proizvodnja ponovno postati pouzdana.
Naravno sve ovo utiče i na to da avio kompanije u nekim slučajevima odustaju od Boeinga jer su i troškovi eksploatacije tih novih tipova postali veći, jer je osiguranje poskupelo.
Tako da smeta to celoj industriji, i te kako.
 
Yu-ard odlete za Tokio
Screenshot_20241018-181315.png
 
враћа Јапанце

Чекајте, а ко је крив што су пали новцијати Боинзи? И то не смета ни осигуравајућим кућама ни стриктним стандардима.

смета, и те како смета. Боинг је у толиком каналу, да је питање када ће и како ће се извући
 
смета, и те како смета. Боинг је у толиком каналу, да је питање када ће и како ће се извући

Јесте, али ја не могу да замислим сценарио у коме ће американци да га пусте низ воду.
 
па то неће, наравно. Боинг је много више од путничких авиона. али, та компанија мора да се врати у винкло
 
Јесте, али ја не могу да замислим сценарио у коме ће американци да га пусте низ воду.
Pa mogu da ga puste i niz vodu, za putničke avione, ali verovatno neće - samo će isplivavanje iz ovoga potrajati. I Lokid je nekad proizvodio putničke avione, pa je taj posao "pukao", ali vojne avione rade i dalje.
Inače Boeing je dobio novi hitan zahtev za inspekciju horizontalnih stabilizatora na 737 Ng i 737 MAX, imaju tendenciju da se zaglave. (Nije ponovljen problem od pre 20-ak godina na originalnim 737). Tako da se sa tom kompanijom igranka nastavlja - na sve to imaju štrajkove, otpuštaju 17000 radnika (ako sam dobro pročitao), vraćaju proizvodnju trupova aviona u svoje okrilje...
Potrajaće.
Problem je što im je lista naručenih aviona poduža, a svako odlaganje proizvodnje pravi problem avio kompanijama, a Airbus i da hoće ne može toliko da poveća proizvodnju (bar ne, a da to ne ugrozi kontrolu kvaliteta), da bi zadovoljio eventualne "prebege", a kineski avion de facto nije za komercijalnu prodaju još - a i pati od 20%+ manje efikasnosti - pa nije rešenje za visoko kompetitivna tržišta gde svaki dolar troškova može da znači preživljavanje ili propadanje.
Za kineske kompanije je on OK, jer su sve državne, pa ta isplativost i nije toliko kritična (dok država može/želi/sme da pokriva razliku troškova).
Mislim da jedino ne bi smeli te troškove da podmiruju direktno na letovima ka EU, SAD, Kanadi, Australiji da se ne bi desilo da se avio kompanije sankcionišu zbog netržišnog poslovanja, ali ti avioni ionako još nisu interkontinentalne verzije, pa taj problem još ne postoji.
 
Vlasnici aviona ne dozvoljavaju, ne postoji licencirani servis aviona u Rusiji u slucaju kvara, prelet preko Sibira je abnormalno skup, itd...


Zato sto njihovi mehanicari nemaju vise licencu da poprave avion. Takodje, tamo nema licenciranih delova pa svaki kvar prizemljuje avion mnogo duze jer JU onda mora deo da odveze drugim avionom za Rusiju zajedno sa svojim mehanicarima koji ce ga popraviti.

Kako onda lete A320 i a319 do Moskve, Kazanja itd… I oni su isto pod lizingom
 
Vrh