Šta je novo?

Air Serbia

Avion sa ovakv oštećenjima je potpuno bezbedan ZA SLETANJE sve dok nisu izloženi delovi sa gorivom. A obzirom da je u pitanju praktično visoko rafinisabi dizel ni on se ne pali lako ako se izbegnu varbice ii komora motora, tj.ulazak goriva u motor mimo ubrizgavanja, što može uključivato i oštećenje samog sistema ili dovoda goriva).
Ako je dostigao visinu da može bezbedno sleteti na najbližu sletnu površinu (vojni aerodrom, civilni aerodrom, pravac autoputa pripremljen za prinudna sletanja, ili veća vodena površina) nema opasnosti po putnike. Obzirom da imamo Savu i Dunav da mu je bio oštećen stakni trap sleteo bi na rečnu površinu.
U svakom slučaju jako ozbiljan incident koji zahteva ozbiljnu reviziju operativnog poslovanja kompanije.
 
Moram da stavim jako veliki upitnik na to "bezbedan". Imamo teška oštećenja kontrolnih površina, i samo će istraga pokazati koliko blizu su bili da potpuno onesposobe vertikalni stabilizator. Bilo čisto mehanički bilo gubitkom hidraulike.
 
Meni je i dalje potpuno nejasno šta je navelo pilota da koristi ovaj izlaz. Da je bio prazan avion bez opterećenja pa i da razumem, ali sa 106 ljudi i verovatno punim kargom, zaista ne znam. U većini ostalih slučajeva avioni taksiraju do početka piste, zato mi nije jasan taj argument o uštedi goriva zbog 2 km, niti bi piloti trebalo time da se vode prilikom poletanja.

Kad god bacim pogled na radar, vidim da avoni koriste plavu putanju za poletanje (čak i manji avion ATR koristi ponekad celu pistu). Pilot Embraer-a se odlučuje da krene crvenom putanjom, što je suludo pored tolike piste koja mu je na raspoloaganju.

Pogledajte prilog 190037

Gde je on zakačio te reflektore, prilikom ovog skretanja? Nije mi baš najjasnije šta se desilo, osim da je zakačio avion...
 
Rekli smo već, proračunava se za svaki tip aviona posebno u datim uslovima. E sad, neko misli da je baja k'o ovaj a neko voli da ima 3 km piste ispred sebe iako će mu biti dovoljno 1800 m na primer u slučaju otkaza motora ili nekog drugog sr@nya.
 
Rekli smo već, proračunava se za svaki tip aviona posebno u datim uslovima. E sad, neko misli da je baja k'o ovaj a neko voli da ima 3 km piste ispred sebe iako će mu biti dovoljno 1800 m na primer u slučaju otkaza motora ili nekog drugog sr@nya.
Proracun performansi ukljucuje scenario otkaza motora. Ako uzimas vecu duzinu staze, poleces sa manjom snagom motora pa ti dodje na isto osim sto se stede motori (sto nije mala stvar)
 
Ne verujem da ce biti rezultata istrage.
Imamo spregu posledica neoliberalne organizacija kompanije (sa unjamljenim radnicima i podizvodjacima) i politickih interesa vladajuce bande.
A što tako lupetaš da neće biti rezultata istrage.
Pa nije to traktor tamo nekog poljoprivrednog kombinata prošao kroz nečiju ogradu, već je incident avio kompanije koja leti širom sveta. Zar misliš da bi bilo dozvoljeno AS da leti bilo gde kada ne bi uradila istragu ovog incidenta?
 
A što tako lupetaš da neće biti rezultata istrage.
Pa nije to traktor tamo nekog poljoprivrednog kombinata prošao kroz nečiju ogradu, već je incident avio kompanije koja leti širom sveta. Zar misliš da bi bilo dozvoljeno AS da leti bilo gde kada ne bi uradila istragu ovog incidenta?
Koji su to mehanizmi kojima bi se zabranilo ASu da leti ili ne leti u zavisnosti od te istrage?
Inicijalna cenzura medija pokazuje da nece biti kvalitetne istrage.
 
Koji su to mehanizmi kojima bi se zabranilo ASu da leti ili ne leti u zavisnosti od te istrage?
Inicijalna cenzura medija pokazuje da nece biti kvalitetne istrage.
Istraga ne zavisi od cenzure po državnim medijima, istraga će biti odrađena i prosleđena internacionalnim telima zaduženim za avijaciju, biće evaluacije i eventualno modifikovanja operacija na BEG da se to ne ponovi i to je to. To sve može da prođe bez priče po medijima. Na kraju će AS da nastavi da leti kao što i ostale avio kompanije to čine posle sličnih a i većih udesa.

Zašto se o tome ne priča na medijima je sasvim druga tema i tiče se više slobode medija po Srbiji a ne toga koliko AS dobro radi svoj posao.
 
Mehanizma ne manjka veruj mi. Evo ti jedan mehanizam koji Aeroflotu ne dozvoljava da leti u pola zemalja. Tu je i FAA, safety ratings koje kompanije moraju da ispune za neke linije i dozvole.
 
Sinoć je bila vest tipa da se desio "manji incident" i da niko od putnika nije bio ugrožen, a avion se bezbedno vration na BEG. Što bi zamarali javnost sa detaljima...

Da citiram samog sebe, pošto mi je izašla ova ista vest ponovo na portalu B92:

Ova situacija izazvala je blagi zastoj, a ubrzo zatim se oglasila i naša avio-kompanija Er Srbija. Oni su saopštenjem obavestili da je let JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen u Beograd iz tehničkih razloga. U saopštenju Er Srbije piše:


"Avion je bezbedno sleteo na beogradski aerodrom. Er Srbija žali zbog neprijatnosti i čini sve što je u njenoj moći da osigura da se let nastavi što je moguće pre Bezbednost putnika nije bila ugrožena ni u jednom trenutku. Za više informacija, molimo putnike da pozovu Kontakt centar Er Srbije", navodi se u saopštenju.


PS: Mislim da su u međuvremenu dopunili vest, navodima sa portala TangoSix. Verovatno su u inicijalnoj vesti samo preneli ovo "saopštenje" Air Serbia-a... Možda je trebalo da pozovu kontakt centar da se raspitaju šta se desilo...
 
Svaka kpmpanija tezi da zataska svoje nedostatke. Kada se radi o drzavnin i paradrzavnim konpanijama to ide i lakse

Setimo se paradrzavnog Boinga koji je uspesno zataskavao problem sa B737 Max dok nije poginulo 600+ ljudi.
 
најбоље је ћутати док се не заврши званична истрага. поред наших, учествоваће и Данци (где је авион регистрован), а вероватно и Грци (чија је компанија која је обављала лет)

Koji su to mehanizmi kojima bi se zabranilo ASu da leti ili ne leti u zavisnosti od te istrage?

извини, а зашто би било ко њима забранио да лете?
 
најбоље је ћутати док се не заврши званична истрага. поред наших, учествоваће и Данци (где је авион регистрован), а вероватно и Грци (чија је компанија која је обављала лет)
Hoćeš međunarodnu istragu?? Udar na srpski suverenitet..
 
Da vidi se da je muški kontrolor uleteo i preuzeo komunikaciju jer je iznenađen pozicijom aviona. Pilot deluje pogubljeno skroz.
 
Moje viđenje.
Promašili su izlaz jer ne poznaju dobro aerodrom a i bili su umorni.
Onda kapetan koji je i instruktor letenja ostaje dosledan sebi i svojoj greški. Odbija da se ispravi odlaskom na D6 nego reskira sa D5.
Nije hteo da ispadne šonja pred rukije.

Ne znam samo da li je kontrola imala pravo da povuče klirens kada su videli da se bud*la izgubio.
 
Mislim da se malo (više) preteruje... Ne radi se ni o kakvoj nebezbednoj kompaniji, niti o banana državici... Niti je Srbija banana država, niti je to Grčka. Radi se o individualnoj odgovornosti i izolovanom incidentu, a ne o ustaljenoj praksi.
Mislim da treba još više da se preteruje jer je bu**** stavila 100 glava u torbu zbog te male greškice, umora ili nepaznje.
 
Vrh