Šta je novo?

Air Serbia

Da li stvarno očekujemo da će napisati da je bezbednost bila ugrožena? Koja kompanija bi to uradila?
To neće uraditi niko, ali svaka pismena PR strategija (tj. ona koju nije pisao debil) zahteva da se u ovakvoj prilici ne napiše da 'bezbednost nije bila ugrožena' - pošto je očito bila ugrožena, tj. ne laže se flagrantno, jer će onda da poviču: 'Lažovi!' A to je već PR debakl. Da je moja firma, ekspert(kinja) zaslužna za to ne bi dočekala sutrašnje jutro na radnom mestu.
 
Laički pitam, da li je dozvoljeno da E195 sa skoro maksimalnim brojem putnika poleti sa te pozicije? Da li je to po proceduri?

Nije zabranjeno da bilo ko poleće sa te intersekcije, a da li su bili ispunjeni uslovi što se tiče vazduhoplova o tome možemo da raspravljamo. Svakako, pilot donosi odluku o tome mnogo pre nego što krene u taksiranje.
 
nije poenta u izjavi nego da su Blic i ostali skinuli slike i samo okacili saopstenje. sta ima da kriju ako bezbednost stvarno nije bila ugrozena? sta pokusavaju da sakriju? ako kriju ovo sta su sve do sada sakrili?

da nisu sklonili slike mi sad ne bi o tome diskutovali, ljudi ne bi kukali na twiteru itd... bolje da su ostavili i za dan-dva bi se sve zaboravilo verovatno...
Nisu se same te slike skinule. Neko je morao da pozove, jednog, drugog urednika. Neko je morao da napiše saopštenje da životi putnika nisu bili ugroženi (što se samo istragom može utvrditi).

"Taj i taj avion se zbog vanrednog događaja vratio na aerodrom, naše ekipe su na terenu i kad budemo imali više informacija obratićemo se javnosti. Ostali saobraćaj se odvija neometano (ili ako ima kašnjenje napiše se koliko)."

Zašto se ovako ponašaju mi nikad neće biti jasno. Da se makar nešto dobija iz toga pa da razumem, ovako naprave još veću štetu.
 
Ovde je lako mogao da se desi i tail strike prilikom ovako kratkog zaleta i da cela situacija bude još crnja. Neshvatljivo mi je da kontrola u tom momentu sedi skrštenih ruku i bar ne uradi još jednu vanrednu radio kontrolu sa pilotima pre poletanja i da ih pita zašto su na tom izlazu, jer 99% letelica takvih razmera ne koristi 1/3 piste za zalet.

Mislio sam da su nakon incidenta sa Flydubai neke procedure pooštrili, ali izgleda da stvarno diletanti (aerodrom+SMATSA+JU) prizivaju katastrofu i apsolutno ih nije briga za to...

Kako znaš da neko sedi skrštenih ruku?
Jel ti je palo na pamet da je zapravo urađena još jedna "radio kontrola pre poletanja"? Odakle ti ideja da baš 99% takvih letelica ne koristi tu intersekciju?

Ne postoje oštrije procedure, ali ljudski faktor će uvek biti problem. Bitno je da ti nazivaš ljude diletantima, a očigledno lupetaš gluposti i nemaš pojma o čemu pričaš.
 

Accident: Marathon E195 at Belgrade on Feb 18th 2024, overran runway on takeoff

Не познајем уопште ову област, али изгледа да путнички авион ипак нје тако “свилен” и да може са овако озбиљним (бар мени тако делују) оштећењима да без проблема проведе сат времена у ваздуху и безбедно слети

IMG_3318.jpeg
IMG_3319.jpeg
 
Kako znaš da neko sedi skrštenih ruku?
Jel ti je palo na pamet da je zapravo urađena još jedna "radio kontrola pre poletanja"? Odakle ti ideja da baš 99% takvih letelica ne koristi tu intersekciju?

Ne postoje oštrije procedure, ali ljudski faktor će uvek biti problem. Bitno je da ti nazivaš ljude diletantima, a očigledno lupetaš gluposti i nemaš pojma o čemu pričaš.
Urađena je provera i ustanovljeno je da su na pogrešnom izlazu, i nakon "procene" pilota oni i dalje nastavalju a u potencijalnom su riziku (bez obzira što u teoriji to možda ne izgleda tako). Izvini ali u tom momentu ne treba niko da se pravi naivan i da se ponaša normalno. Zar je toliki problem vratiti se opet na rulnicu i ponoviti poletanje? Upravo pričam o nelogičnosti takvih procedura i nešto mora da se menja.

Naravno da ih nazivam diletantima jer su dokazali mnogo puta kako vode avio sektor i kako vešto prebacuju odgovornost jedni na druge. Kako bi ih ti molim te nazvao da si bio jedan od 106 putnika na ovom letu i da ti oni kažu da je sve bilo bezbedno, stvari treba apsolutno nazvati pravim imenom, dosta više tog uvijanja u folije.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Kako je moguce da je avion posle ovolikog rizika sa curenjem goriva smesten na gejt sa avio mostom a ne remote, jer je curilo gorivo, a odmah na c1 pored je bio anadolu koji je tek zavrsio sa tocenjem. Bezbednost na aerodromu je tolika da je stvarno ne daj Boze izbio pozar i zgrada bi buknula u plamen. Treba ispitati razlog zasto je nakon svega avion smesten na gejt do zgrade, a ne na remote posto se to obicno i radi u emergency situacijama.
 
Не познајем уопште ову област, али изгледа да путнички авион ипак нје тако “свилен” и да може са овако озбиљним (бар мени тако делују) оштећењима да без проблема проведе сат времена у ваздуху и безбедно слети

Pogledajte prilog 190026Pogledajte prilog 190027
Svaka čast braći Brazilcima kako su ga napravili, ali ovde je narušena i aerodinamika aviona i kako mi se čini, sve su šanse bile da se ovo završi loše. Da je samo malo veći komad krila otišao... Na sreću, nije.
 
Jako smo jadno društvo postali kada je bukvalno svaku lošu vest potrebno brže-bolje i pošto-poto ukloniti iz medijskog prostora. ova vest je čak i jako loša sa jako sretnim završetkom, ali eto ni takva ne sme da se “širi”. Ovo je užasno loše ne zbog samog medijskog prostora, nego prosto postavlja temelje da se sve zataškava, da do prave istrage koja bi sprečila da se ovako nešto ponovi ni ne dođe, da niko ne učini ništa da se stanje unapredi.

Naprotiv. Kod nas je crna hronika headlines. Gotovo svi portali su preneli ovu vest, bice u naslovima danima, a takodje i politicka tema.

Primera radi: Eurowings je imao problem pri sletanju danas i sem specijalizovih portala niko nije preneo vest.


Kao i svaka nesreca i ova nema jedan uzrok. Srecom, kako je moglo, dobro se zavrsilo. Rezultati istrage moraju biti javni, takva su pravila. Ovo se ne tice samo AirSerbie ili kontrole letenja.
 
Pa u sta jos je mogao da udari? Po propisima tu mogu da se nalaze jedino prilazna svetla, localizer antena i ograda.
 
Primera radi: Eurowings je imao problem pri sletanju danas i sem specijalizovih portala niko nije preneo vest.


Potpuno nepovezane vesti. Reći da je slučaj koji si citirao sličan problem kao i ovaj sa Embraerom je krajnje neprofesionalno.

U slučaju Embraera možemo biti srećni što se ovako završio, bez ijedne žrtve kako u avionu, tako i na zemlji. Ovo je jedan vrlo ozbiljna nezgoda, koja se na svu sreću završila bez smrtnog ishoda. Vrlo je moguće da ovaj avion više neće leteti, ili će zahtevati izuzetno skupe popravke.
 
I jel sad reparaciju (ako do nje dodje) placa Maraton ili AS? Posto mislim da je sve moguce da ce posle ovoga AS raskinuti sve sa Maratonom zbog posade.(ne krivim posadu za ovo, ali Air Serbia svakako nece dozvoliti da se ona blati zbog ovoga)
 
Nisu mogli sat vremena da kruže iznad Beograda. Fascinantna je potreba da se neka loša stvar načini još strašnijom.

Mislim da putnici verovatno nisu mogli da pretpostave stepen oštećenja na avionu. Jesu li im se otvorile maske za kiseoniok, je li avion naglo gubio visinu, je li bilo nestabilnosti...

Ovakve stvari jednostavno ne mogu da se zataškaju kada govorimo o stručnoj javnosti. Za široke narodne mase će ostati ovo opšte objašnjenje kompanije.

Po mom laičkom mišljenju, ovo je greška i tornja. Kako su im dozvolili ili ih nisu videli da poleću sa mesta odakle ne bi trebali poletati?

@MC_ Radnici AirSerbia-e nisu preopterećeni. Zna se koliko piloti i posade mogu da lete. Pa prošle godine je zbog toga išlo drvlje i kamenje na AirSerbia-u jer jedan avion nije poleteo neko vreme jer nisu imali zamensku posadu odmah jer je prethodnoj posadi isteklo vreme koje mogu provesti na letu.

Ovo će dosta da utiče na operacije AirSerbia-e jer praktično ostaju bez jednog Embraera koji im se odlično pokazao i to će svakako uticati na operacije i njihovo planiranje u narednom periodu.

Da li je avion nepovratno unisten?
 
I jel sad reparaciju (ako do nje dodje) placa Maraton ili AS? Posto mislim da je sve moguce da ce posle ovoga AS raskinuti sve sa Maratonom zbog posade.(ne krivim posadu za ovo, ali Air Serbia svakako nece dozvoliti da se ona blati zbog ovoga)
Ovaj avion je u potpunosti pod upravom Marathon Airlines - avion, piloti, kabinsko osoblje. "Samo" je ofarban u boje Air Serbia. Registrovan je u Grčkoj (leti pod grčkom, a ne srpskom zastavom), tako da su oni isključivo odgovorni za isti, i sve što mu se može desiti (ako je njihovom krivicom).
 
Valjda plaća osiguranje ?!

...jedan od komentara sa interneta
"I took off from BEG a couple of weeks ago and at ATC services provided was the worst by far in Europe. There is one ground frequency where they just issue clearances and hand you off to tower who is responsible from pushback to departure handoff to Approach. When we were there, an airplane went around and another plane stopped responding and the overloaded controller totally lost the plot. We called him multiple times for push and it took him almost 11 minutes before he even replied. All this time, the ground controller was sitting and doing nothing. Funny enough a plane air serbia were reading out taxi instructions with their requests before they were even given clearances. It was so chaotic. When we queried later why ground controller wasn't handling ground movement, the tower told us ground only issued clearances in a couple of months there will be a separate frequency for clearance delivery and then ground will handle ground movement. Very absurd."


Koliko mogu da izmerim na mapi, a na osnovu pozicije koju prikazuje FR majstor je imao samo 1200m staze, što je dosta kraće nego minimalna (oko 1500m) https://www.embraercommercialaviation.com/wp-content/uploads/2017/02/Embraer_spec_195_web.pdf

Ružno je što ovo kažem, ali neko će morati da odgovara zbog ovog neverovatnog propusta.
 
Poslednja izmena:
Da li je avion nepovratno unisten?

Leading edge slats, horizontal stab, itd valjda mogu da se zamene ali ova rupetina a-la Titanik u samom trupu ne znam da li se krpi. Takodje, ako gorivo curi zato sto je rezervoar u krilu pukao...

Sad razmisljam, da je situacija bila malo drugacija bi mozda mehanizam za spustanje levih tockova bio onesposobljen..
 
Potpuno nepovezane vesti. Reći da je slučaj koji si citirao sličan problem kao i ovaj sa Embraerom je krajnje neprofesionalno.

U slučaju Embraera možemo biti srećni što se ovako završio, bez ijedne žrtve kako u avionu, tako i na zemlji. Ovo je jedan vrlo ozbiljna nezgoda, koja se na svu sreću završila bez smrtnog ishoda. Vrlo je moguće da ovaj avion više neće leteti, ili će zahtevati izuzetno skupe popravke.

Kako nisu povezane vesti? U oba slucaja su avio nezgode. Ono sto nisam poredio to je tezina i ozbiljnost nezgoda. Niti sam kvalifikovan, niti sebi dajem za pravo. Nemoj da mi spocitavas ono sto nisam napisao. Moj post se odnosio iskljucivo na objavljivanje nezgoda u vestima bez ikakvog poredjenja istih.

Ovo je najozbiljniji avio incident koji ja pamtim na BEG. Na svu srecu bez posledica po putnike. Interesantno ili ne, ovo nije prvi put da avion poleti sa pogresne pozicije. Pre dve godine je Flydubai FZ1746 pun pitnika takodje poleteo sa pogresne pozicije.
 
Ovaj avion je u potpunosti pod upravom Marathon Airlines - avion, piloti, kabinsko osoblje. "Samo" je ofarban u boje Air Serbia. Registrovan je u Grčkoj (leti pod grčkom, a ne srpskom zastavom), tako da su oni isključivo odgovorni za isti, i sve što mu se može desiti (ako je njihovom krivicom).

*Registrovan je u Danskoj, leti pod danskom zastavom
 
Većina medija ćuti i ovom vrlo ozbiljnom incidentu, pa čak i Danas, koji prenosi ovo onako usput

Po svetu se itekako javlja o tome. Pre par godina sam bio u Cirihu kada se zamalo dogodio sudar na ukrštaju dve piste i to je bila jedna od glavnih vesti.
Rekli su da je ljudski faktor (atc) ali da se takve greške dešavaju i pored svih mera, da će vlasti analizirati događaj i dati predloge za unapređenje.
Ali, to je Švica.
 
Ako je po propisima bilo dozvoljeno da avion poleti sa pozicije sa koje je poleteo-ko je mogao da sačini takve propise ako to očigledno nije bezbedno?

A ako je pilot odlučio da poleti odatle uprkos upozorenju tornja da je na pogrešnoj poziciji sa koje nije bezbedno poleteti-kako je moguće da pilot ima toliku samostalnost i da može da ignoriše upozorenja tornja?

Ovo je toliko loše da nemam reči.
 
Vrh