Šta je novo?

Air Serbia

у Македонији од тога нема сигурно ништа. За Бања Луку не знам, ту је све могуће

A kada su osnovani u Prištini (po sećanju)?

још 90их, типа одмах после бомбрадовања или тако нешто.

Verovatno, ali je u priči bio i Superjet, a mislim da je ovo samo ubrzalo celu proceduru. Svakako je pogodak.

никада СуперЏет није био у озбиљној причи нити у разматрању. од старта се размишљако ка ЦР9 и Е90
 
Балканер
Балканхопер

Не бих Маледонију искључио из процеса тим пре ако отворени балкан дође до некакве реалне сарадње. Тј ако људи крену да флуктуирају, онда ће и бити потребе...
 
Za BiH bi Banjaluka bila pogodna kao baza. Moglo bi se racunati na znatnu institucijalnu podrsku Republike Srpske, finansijske pogodnosti na aerodromu, pozitivan stav putnika iz zapadne RS.

Ali bi trebalo maksimalno koristiti stvorenu trzisnu potraznju na aerodromima Sarajevo i Tuzla. Koristiti poziciju i veze sa RS da se udje na trziste Federacije BiH. Ta potencijalna sestrinska kompanija AS bi bila jedina aviokompanija u BiH. Ne znam da li BiH ima neke bilateralne ugovore sa drugim drzavama, npr. Turskom. Da recimo postoje takvi ugovori koji definisu podelu trzista AS bi mogla da uzme veliki deo trzisnog kolaca za linije ka Turskoj.
Iz baze u BL bi se Sarajevo i Tuzla mogli eksploatisati W letovima prema gradovima za koje postoji velika potraznja iz sva tri BiH aerodroma (Bec, Cirih, Franfurkt, Minhen, Istanbul) uz poneki let ka Parizu, Milanu, Rimu, Beneluksu, Skandinaviji. Sve su ovo razradjene destinacije sa puno potencijalnih putnika za dva bazirana 100 sitera. Linije sa minimumom rizika. Treba tu dodati i letnje cartere kao i dodatni doprinos sestrinske kompanije beogradskom habu za transfer putnika ka istocnim, prekomorskim i drugim zapadnim destinacijama sa manjom traznjom.

Kompanija u Makedoniji bi mogla da ima uspeha u nekoj kombinaciji sa drzavom S. Makedonijom. Mogla bi s formirati nacionalna kompanija S. Makedonije pod pokroviteljstvom AS, nekog nacionalnog MK imena, a gde bi drzava SMK imala odredjeni udeo vlasnistva i bila neka vrsta garanta finansijske odrzivosti.
Dodatna korist bi takodje bila pozitivan uticaj sestrinske SMK kompanije na razvoj beogradskog haba ka prekomorskim, zapadnim i istocnim destinacijama sa manjom potraznjom iz SMK.
Jedino sto bi ulaz AS na trziste SMK sada bio problematican iz politickih razloga dok pitanje Kosova iz vruce na predje u hladnu fazu zbog cinjenice da Albanci drze skoro pola vlasti u SMK.

Za ulaz na trziste BiH, politicki problemi ne postoje jer bi sve islo preko RS, a zahvaljujuci blagodetima zajednicke drzave ekspolatisalo bi se trziste citave BiH.
Pre 25 godina tadasnja AirSrpska nije mogla da racuna na putnike iz Federacije sada se to ne dovodi u pitanje.
 
Poslednja izmena:
JetBlue and Air Serbia Announce New Codeshare Agreement
08/03/2023

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- JetBlue [NASDAQ:JBLU] and Air Serbia today announced a new partnership making Air Serbia-operated flights available on JetBlue.com with a new codeshare agreement.

Beginning July 26, 2023, JetBlue placed its “B6” airline code on Air Serbia-operated nonstop flights from New York’s John F. Kennedy International Airport (JFK) and Chicago's O'Hare International Airport (ORD) to Belgrade’s Nikola Tesla Airport (BEG). Additionally, JetBlue plans on placing its “B6” code on other flights between Belgrade and points in Europe in the near future. Air Serbia plans to add their “JU” airline code to 25 destinations throughout the JetBlue network.

"We continuously look to expand our partnerships to offer more options to our customers. Air Serbia has been a successful interline partner since 2016 and we see great potential with this new codeshare,” said Robin Hayes, chief executive officer, JetBlue. “We welcome customers from Air Serbia aboard our flights, so they can experience our low fares and great service.”

"We are very pleased with the future collaboration with JetBlue and believe that this significantly enhances the travel possibilities between the United States and destinations within the Air Serbia network, especially those in the broader Balkan region,” said Jiri Marek, chief executive officer of Air Serbia.

About JetBlue
JetBlue is New York's Hometown Airline®, and a leading carrier in Boston, Fort Lauderdale-Hollywood, Los Angeles, Orlando and San Juan. JetBlue carries customers to more than 100 destinations throughout the United States, Latin America, Caribbean, Canada, United Kingdom and France. For more information and the best fares, visit jetblue.com.

About Air Serbia
Air Serbia operates scheduled, seasonal and charter flights to over 70 destinations in Europe, the Mediterranean, North America, Asia and Africa, in passenger and cargo traffic. In cooperation with our airline partners, we also offer flights to international destinations in Asia, Australia, North America and Africa. In addition to Nikola Tesla Airport in Belgrade, which is our base, Air Serbia also flies from Constantine the Great Airport in Niš and from International Airport Morava near Kraljevo. Air Serbia is a member of the International Air Transport Association (IATA).

JetBlue Corporate Communications
Tel: +1.718.709.3089
corpcomm@jetblue.com
Source: JetBlue

 
Inače sam načuo da će Milutin Milanković krasiti rep sledećeg širokotrupnog vazduhoplova Air Serbia.

Bilo bi lepo da Air Serbia uzme u razmatranje i neki ženski lik - takođe imamo puno priznatih imena na koje smo ponosni. Jedan od mogućih kandidata bi bila Milena Pavlović Barili.

Takođe, naš nobelovac, Ivo Andrić bi "zaslužio" da se nađe na nekom od narednih širokotrupaca.
 
Neka N1 pothitno zove Purgera i Brkića da objasne kako to ne valja.
Za Purgera su i na N1 shvatili da je malo lud, dok za Brkića nema spasa. To su ti dinosaurusi čiji se autoritet ne dovodi u pitanje, makar došli u studio našminkani kao klovn i npr. glasno kukurikali 15 minuta :D
 
Nisu oni samo klovnovi za smejanje već imaju ozbiljnu agendu da rade direktno na štetu Er Srbije a kad zatreba i aerodroma. Na primer kad je bankrotirala Adrija, Brkić se zalagao da se ukine Er Srbija i da se Srblje uči na primeru razvijene Slovenije, bukvalno njegove reči Slovenci su srpskim patriotima efektno održali lekciju...Slovenija je dokazala da se može bez nacionalne avio-kompanije. Zbog toga nije propala država, građani nisu ostali bez avio-prevoza

izvor:
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/slovenci-srbi-i-drzavni-simboli/

To što je Slovenija nedavno objavila da je gubitak Adrije i ogroman pad avio prometa koštao preko 100 miliona, i što sada rade na stvaranju nove državne kompanije, to je pravi saldo ukidanja domaće avio firme. Ukidanje veće Er Srbije bi imalo još katastrofalniji ishod.

Ta dva tipa su možda klovnovi ali oni iz horor filmova, čuvajte se.
 
Aman ljudi, Brkić nije nikakvo merilo, lik je običan socijalni radnik, kome je zapalo da se bavi ekonomskim temama, pa je umislio da je ekspert, a N1 to prihvatio.
Isto kao što zovu Purgera (@Homer Jay, zvali su ga pre mesec dana), isto kao što zovu bivšeg direktora JAT-a, isto kao što broj demonstranata određuje lik za koga se ne zna zašto je baš njegov metod najbolji, ali eto, sam se prijavio.
 
Neću da zagušujem temu, jer smo već pričali o tome, ali po tvojoj logici ispada da je Miša Brkić neki anonimni penzos kog su N1 i Nova pokupili sa klupice na Kališu kako bi komentarisao Er Srbiju, a ne čovek koji se 50 godina bavi novinarstvom, radio za Večernje novosti, Borbu (i Našu Borbu), Vreme, Glas Amerike, Ekonomist, Politiku... I gle čuda, sve vreme uglavnom pisao o ekonomiji.

Verujem da si mlad čovek, pa se možda ne sećaš medijske slike pre 2012. godine, pa si sad u fazonu "ko je, bre, ov aj Miša Brkić!?" :D

E sad, to je jedna strana medalje. Druga je što Miša Brkić nije baš toliki ekspert za kog ga smaraju, i što se tvrdoglavo drži nekih svojih načela u vezi sa mnogim stvarima, pa tako i sa Er Srbijom.

Ali, kao što sam ti rekao, ti ljudi poput njega su dinosaurusi i njihov autoritet u medijima se retko kad dovodi u pitanje. I nažalost nije jedini primer, a ni najgori. Pogledajte samo ekipu koja defiluje kroz preglede štampe po jutarnjim programima.

O tim analitičarima opšte prakse je vrlo duhovito pisao Nemanja Rujević u kolumni za Danas.

No, naijilustrativniji primer ljudi koji su pozvani da komentarišu nešto u šta se ne razumeju ipak je izvesni Dragomir Janković koji je u prvoj dekadi 2000-ih gostovao po silnim televizijama, davao izjave za novine, pa i pisao za Novi magazin, predstavljajući se kao izvršni direktor Evropskog ekonomskog instituta. Na kraju se ispostavilo da je lik prevarant - nit je ekspert, nit taj njegov institut postoji, a svakako nije povezan sa EU :D

Što se konkretno Er Srbije tiče, jako, jako veliki problem je što je naša stvarnost postala "vučićocentrična", te se svaka ne samo politička, već i društvena, ekonomska, kulturna, pa i sportska tema meri isključivo u odnosu na El Prezidentea. To je, posle svih ovih godina, rezultiralo prilično simplifikovanim binarnim razmišljanjem, gde s jedne strane, u onim brojnijim, prorežimskim medijima, vlada zakon "sve što Vučić radi = super", a nažalost, u onim drugim medijima, koji bi trebalo da budu profesionalniji, "sve što Vučić radi = propast".

Tako da se bojim da u vezi sa Er Srbijom neće u skorije vreme biti objektivnijeg pristupa, jer će se ona s jedne strane, nekritički hvaliti na sva zvona, a s druge strane će se prenaglašavati njeni problemi, jer se na nju glada kao na meru Vučićevog neuspeha.
 
Prvo, nisam toliko mlad da se ne sećam čak i Miše Brkića s kraja 90-ih, s tim što sam tada stekao utisak da je novinar, kad je izveštavao za VOA iz Beograda. Posle sam shvatio da je ekonomista. Sad sam čuo da je socijalni radnik.
 
То је тај гранични случај, када године и искуство не дају за право да имаш тапују на свезнање. А код г. Бркића се то претворило у гордињу у којој он себи не даје повратну везу, већ "све зна".

Бити економиста можеш да будеш у разним областима, за све тешко можеш да будеш стручан. Ја јесам електро инжењер, и у све се "разумем", али ипак моја специјалност је осветљење и интервју могу да дам сам, без консултација само у тој области. А Бркић се уватио за крајње сложену грану економије у коме нема никаквог искуства. Исправите ме ако грешим.
 
s druge strane će se prenaglašavati njeni problemi, jer se na nju glada kao na meru Vučićevog neuspeha.
Ja verujem da je sve stvar interesa. Kad vidiš čiji su interesi u avijaciji na Balkanu ugroženi u poslednjih desetak godina biće ti jasnije odakle dolaze napadi na Er Srbiju.
 
Eh... ovih s kojima ću 8. septembra iz Beograda za Solun preko Beča (što, doduše, pokazuje da im interesi nešto i nisu ugroženi).
 
Интереси можда и не, али жеље и планови свакако да. Ипак, "убер алес" није баш узето про форме.
 
Шта се дешава са набаком А321? Јел се одустало од те приче?
 
Ako se nemacki kapital i austrian airlines oslanjaju na izlapelog Misu Brkica (mada nije bio nesto ostar ni kad je bio "gaziran" od strane amerikanaca) onda im se tesko pise :) Bili su i oni kraljevi iz fiskalnog saveta, pisali smo o njima pre 10ak stranica. Voditelj Zagrebackih Mazoretkinja je za njih licno Skot Kirbi :)

Austrian je inace u teskom polozaju, 2022 je zavrsio na pozitivnoj nuli, a mislim da lufthansa samo trazi razlog da "downsize"-uje i pretvori u feedera, jer imaju previse troskova i previse letelica, a malo meda daju. Postoji tu i neki pokusaj promene flote na Dreamliner koje ce im ustupiti lufthansa uz jos neke narucene... Uz svo to zameseteljstvo mislim da je JU u mnogo boljem polozaju trenutno. Do 2027 bi trebalo da budu na slicnom broju linija, pa cemo videti. Ova kakofonija sa trovackih medija im ne pravi puno stete.
 
Ni ja ne verujem da će biti veće štete, naročito ako stvarno pokažu da se bolje spremaju za sledeće leto. Taj sa mažoretkinjama je očajan zbog rasta Er Srbije, on se kao davljenik hvata za slamčice. Jedva čeka da nešto oceni kao jako loše vesti za Er Srbiju. Kad vidite very bad news to je njegov potpis.
 
Za Purgera su i na N1 shvatili da je malo lud, dok za Brkića nema spasa. To su ti dinosaurusi čiji se autoritet ne dovodi u pitanje, makar došli u studio našminkani kao klovn i npr. glasno kukurikali 15 minuta :D
Nikad necu zaboraviti kad je taj Purger pre vise godina tvrdio da je dolazak Emiratesa u Zagreb na istom nivou kao otvaranje long haula Air Serbia do NY :ROFLMAO:
 
Шта се дешава са набаком А321? Јел се одустало од те приче?
Sto se tice one price o Aviancinim A321, evo jednog od njih u Ljubljani, slikano pre tri dana. Oba su bila tu i parkirana na drugom mestu 17.7., sad je drugi predpostavljam u hangaru Adria Tehnike.
764E9323-75A5-409B-B8DD-4BF5A5491A1D.jpeg


548FABB0-3549-4169-BAF5-04B07EEC2D5C.jpeg
 
Poslednja izmena:
Ako je verovati novom intervju šefa Er Srbije, izgleda da osim Kine neće skoro biti dugolinijskih proširenja. Destinacije koje su sada "potencijalne ambicije na duži rok": Toronto, Majami, Tokio, Seul i Delhi.

Izgleda da još nisu sigurni kad dolazi treći avion za širenje po Kini a kamoli četvrti za ove dugoročne potencijalne namere. Još ako opet udari globalna recesija ne bi me čudilo ako ne bude ništa od tih ambicija pre 2025 ili 2026.
 
Vrh