Šta je novo?

Air Serbia

Vucic najavio da ce do kraja 2024 biti, preko nacionalnog prevoznika, uspostavljena direktna linija do Kampale. On gde god da je isao najavljivao je direktne linije (Azerbejdzan, Indija... ) ali ova bi, ukoliko bi bila dobro transferno povezana, zapravo imala smisla.
 
Vucic najavio da ce do kraja 2024 biti, preko nacionalnog prevoznika, uspostavljena direktna linija do Kampale. On gde god da je isao najavljivao je direktne linije (Azerbejdzan, Indija... ) ali ova bi, ukoliko bi bila dobro transferno povezana, zapravo imala smisla.

Nije rekao da će biti otvorena, nego da se nada da će moći da se otvori... da ne bude posle da je slagao. Ovako nešto što bi moglo da se desi u nekom dalekom periodu, a do tada svi zaborave izrečeno.

"U prethodnom periodu smo imali veliko povećanje broja linija Er Srbije a u narednom periodu ćemo se fokusirati na određene strateške tačke u Africi. Nadam se da ćemo do kraja sledeće godine moći da uspotavimo direktnu avio liniju između Beograda i Kampale", rekao je Vučić.
Izvor


"Veoma je važno da u relativno kratkom periodu, do kraja 2024. pokušamo da preko našeg nacionalnog avio-prevoznika obezbedimo direktnu liniju do Kampale, a od Kampale možemo da idemo ka jugu i Južnoj Afirici, gde imamo prilično veliku dijasporu, ali i ka zapadu i drugim zemljama u centralnoj Africi", rekao je Vučić na srpsko-ugandskom poslovnom susretu.

On je istakao da Er Srbija, uz sve probleme sa kojima se suočava da ispuni sve obaveze prema putnicima, danas ima 200 miliona evra na svom računu, što, kako je naglasio, nikada u istoriji nije bio slučaj.

"Dobro funkcioniše, takva je konjuktura da avio-sabraćaj dobro funkcioniše, i u ovakvim uslovima je važno da pronađemo određene strateške destinacije, a Kampala bi bila od takvog značaja i dodatno bi učvrstila istorijsko prijateljstvo, koje nikada nije dovedeno u pitanje nijednog trenutka", naglasio je Vučić.
Izvor
 
Ovo je takav krindž da boli. Ako ne ponovi isto ovo sa Eritrejom, džaba je krečio.
 

Uh! Dolet ovog E195AR je preko 4000 km. Sa izuzetkom Kine i SAD ima dolet do svih drugih destinacija ErSrbije, teoretski bi trebalo cak i do Emirata.
A sa druge strane moze da koristi sve domace aerodrome, ukljucujuci Moravu.


Embraer E195AR. AR je skraćenica od „Advanced Range“. Advanced range verzija je zapravo long-range ali sa ojačanjima strukture koji letelici omogućuju povećanje maksimalne težine na poletanju (MTOW) što se prevodi na povećanje kapaciteta u kontekstu nosivosti plaćenog tereta (putnika i prtljaga). AR ima za 743 kilometra veći dolet od LR (ukupno 4.077 kilometara).
 
Poslednja izmena:
Мирише ли на заједничко предузеће Монтенегро Ерлајнс и Ер Србија?
 
Kakva li ce biti registracija na Embraerima kad udju u dry lease? YU-AS*, YU-AP* ili nesto novo cak? :)
 
Pa ne ulaze embraeri na dry lease. makar ne ove i sledece godine...
 
Ostaju wet-lease, a jedina razlika za sada je to što će "farba" "Er Srbije" biti prisutna na telu letilica. I možda će unutra biti ketering i in-flight magazini AS, što je već viđeno na onim rumunskim avionima što su uzeti u mokri najam.
 
Pa i na Exyu i na T6 navode da je plan da u jednom trenutku Embraeri budu uzeti pod dry lease
 
Da dozvolim sebi da malo mastam.

Uz planirane E190/195, nabaviti dva dodatna Embraera za sestrinsku kompaniju ErSrbije, registrovanu u Banjaluci.

Povlacenjem niskotarifnih aviokompanija iz BiH, ostalo je trziste u susednoj zemlji bez domace aviokompanije.
Pri tome je rec o razradjenom trzistu od oko 3 000 000 stanovnika sa brojnom dijasporom, sa tri aerodroma koji su i pored porasta broja putnika drasticno srezali broj redovnih letova. Postoji znatan potencijal za porast broja putnika u BiH.

Trebalo bi uci na trziste BiH i registrovati tamo kompaniju, sto bi dalo pravo da se uspostave letovi iz BiH ka evropskim i bliskoistocnim destinacijama. Prvenstveno letovi iz Banjaluke, zatim Tuzle i Sarajeva. Banjaluka je presla pola miliona putnika godisnje, Tuzla jos ranije, a sada ostaje bez baziranih aviona.
Sada je trenutak koji treba iskoristiti, a Embraer je verovatno najpogodnija masina.
 
ЕрСрбија већ има једну такву компанију у Македонији, а чини ми се да је постојао у Српској слично (ЕрСрпска се звало ако ме сећање служи). Али то је све време ЈАТа.
Идеја сама по себи није лоша, не знам колико је исплативо, јер модел сигурно не би био лоу кост,

Ја у отвореном блакану видим места за једну компанију, одвојении бренд који би пословао као ЕрБалтик. Јер и тамо се сигурно 50% становништва иселило на запад европског континента...
 
Da u Srpskoj je bila AirSrpska u periodu 1998. - 2003. sa dva JAT-ova aviona ATR 72. Govorimo o vremenu pre 25 godina, 3 godine nakon rata u BiH. Od tada se broj putnika u BiH drasticno povecao.
Ako ErSrbija racuna na dalje sirenje bilo bi dobro da uskoro razmotri ulazak na trziste BiH, a sto da ne mozda i u Makedoniju i CG (Ne verujem da Montenegro moze da opstane bez ozbiljne drzavne pomoci). Rastom zivotnog standa i trzista u BiH i Makedoniji pojavice se rast potraznje za uslugom koja ne podrazumeva samo obicnu niskotarifnu uslugu.

Slika sa Wikipedije

ATR_ATR-72-202,_Air_Srpska_(JAT_-_Yugoslav_Airlines)_AN0205128.jpg
 
Poslednja izmena:
и Ер Српска и АероМак и даље формално постоје, и 100% су у власништву Ер Србије. има и у Приштини регистрована компанија, али сам заборавио име

Mislim da je ovaj Embraer, iako iznuđeno rešenje, sekira u med za AS.

није изнуђено решење. још док је био Данкан директор рекли су да пранирају увођење тог типа авиона у флоту у наредних 5 година

Kakva li ce biti registracija na Embraerima kad udju u dry lease? YU-AS*, YU-AP* ili nesto novo cak? :)

за сада грчке регистрације. када пређу на српске, вероватно ће наставити са YU-AP
 
Ovo za Makedoniju i RS stvarno baca drugu sliku. A kada su osnovani u Prištini (po sećanju)?
Meni pada na pamet da mi mogli da sub-leasuju (sebi) ATR-ove.
 
није изнуђено решење. још док је био Данкан директор рекли су да пранирају увођење тог типа авиона у флоту у наредних 5 година
Verovatno, ali je u priči bio i Superjet, a mislim da je ovo samo ubrzalo celu proceduru. Svakako je pogodak.
 
Pa i na Exyu i na T6 navode da je plan da u jednom trenutku Embraeri budu uzeti pod dry lease

Ova faza sa maratonom kao capacity providerom je eksperimentalna jer kompanija nije jos sigurna treba li joj 100seater na duzi rok, a uvodjenje novog tipa aviona u flotu je skupo i komplikovano.

Ne znam koliko traje ugovor sa Maratonom, ako neko ima informaciju neka postavi ali ne verujem da je manje od 2 godine.
 
ЕрСрбија већ има једну такву компанију у Македонији, а чини ми се да је постојао у Српској слично (ЕрСрпска се звало ако ме сећање служи). Али то је све време ЈАТа.
Идеја сама по себи није лоша, не знам колико је исплативо, јер модел сигурно не би био лоу кост,

Ја у отвореном блакану видим места за једну компанију, одвојении бренд који би пословао као ЕрБалтик. Јер и тамо се сигурно 50% становништва иселило на запад европског континента...

Apsolutno se slazem, za godinu dve treba razmisliti u tom pravcu, AirBalkan (ili neko lepse ime, ovo zvuci satiricno) koji bi bio registrovan u Skoplju i/ili Banjaluci sa JU kao vecinskim vlasnikom i jos jednom zemljom kao manjinskim. Mislim da i LCC i legacy varijanta dolaze u obzir, pogotovo ako bi moglo da se leti iz 2-3 balkanske zemlje ka EU i trecim zemljama
 
Da ne idemo predaleko, možda bi ovde pre imalo smisla neko strukturisanje a la "Lufthansa": Jedna "glavna" firma i dve podružnice koje imaju svoj život.
 
Vrh