Šta je novo?

Air Serbia

У Батајници контролори рутински раде GCA (Ground-controlled approach) - оно што је требало несрећном Мехићу ономад са хеликоптером, али је сурчински контролор са њим мислио као са цивилним пилотом
Остало је ово да ме жуља (мада мало скрећем с теме) - врсту прилаза (инструментални или визуелни, а ако инструментални, који инструментални) бира пилот. Контролор ће одобрити или не одобрити тражени прилаз искључиво у функцији спречавања судара са другим авионом. Да ли је прилаз безбедан са становишта метео и других услова је искључива одговорност пилота.

Није случајно контрола летења, а не контрола лета. Пилот је одговоран за свој лет, а контролор за летење, односно како сви ти појединачни летови утичу један на други. Односно, што каже ИКАО:
IMG_0541.jpeg
 
Da, ali sam nailazio na pisanije civilnih pilota koji se sprdaju sa sposobnostima svojih kolega iz našeg RV, upravo zato što im je potrebna aktivna pomoć sa zemlje da slete. To bi značilo da su oni baždareni na kontrolu - leta.

A ustvari, samo sam racionalizovao moguće razloge za 'посадку' (rus. sletanje) u Batajnicu.
 
Da, ali sam nailazio na pisanije civilnih pilota koji se sprdaju sa sposobnostima svojih kolega iz našeg RV, upravo zato što im je potrebna aktivna pomoć sa zemlje da slete. To bi značilo da su oni baždareni na kontrolu - leta.
То су неки мегатренд пилоти, кад могу тако да пишу. У млазном ловачком авиону седи човек сам, у кабини која је толико стиснута да у њој нема места ни за оловку, а некамоли за послужавник, и седи на две тоне експлозива, а не на WiFi антени, нормално да добија навигациону подршку са земље.
A ustvari, samo sam racionalizovao moguće razloge za 'посадку' (rus. sletanje) u Batajnicu.
Путнички авион би непланирано слетео у Батајницу искључиво у неком катастрофичном сценарију који се граничи са невероватним, осим да му није озбиљно (баш озбиљно) угрожена пловидбеност.

Ако путнички авион не може да слети на одредиште из било ког разлога, он мора да иде на алтернативно одредиште које је планирао (а мора да планира најмање два алтернативна одредишта). Батајница није ни доступна за планирање, тако да не би могао ни да је разматра.
 
Sta bi na kraju za onim izvestajem oko incidenta sa Marathonom? Zar nisu rekli da ce istraga biti gotova za maksimum tri meseca?
 
Sta bi na kraju za onim izvestajem oko incidenta sa Marathonom? Zar nisu rekli da ce istraga biti gotova za maksimum tri meseca?
Мало је три месеца за такав извештај. Све краће од годину дана је прилично брзо.

За извештај није довољно да закључи “ми му рекли немој, ал’ он није послушао”. Извештај мора да понуди објашњење зашто је професионални пилот и поред све обуке, више хиљада сати искуства, лекарског прегледа… на крају одлучио да не послуша. Тражећи објашњење, извештај не интересују ни Пера ни Жика, већ системски фактори који су до тога довели, да не би за коју годину неки нови Мика урадио исто.

На време до извештаја утиче и то што у случају удеса (а овде је био удес) морају да буду укључене и комисије државе у којима је регистрован превозилац и државе у којој је произведен авион.
 
Vrh