Šta je novo?

Air Serbia

Не видим зашто укидају ако већ отварају други. Нек на другом важе своја правила а овај некђоставе за све који хоће да плате
 
“Air Serbia” do kraja godine otvara drugi salon u C produžetku (ne pominje se zatvaranje prvog). Šta će im dva salona iza pasoške, znaju samo oni.

Istovremeno se pominje i prekid saradnje sa LoungeKey programom.

Treba, zato što od postojećeg ima skoro 20 min hoda do daljih C gejtova... Proširio se aerodrom prilično.

Svakako bi trebalo da se i Dufry Business Club sredi, pošto je daleko ispod nivoa ostatka aerdroma. Da li će - ne znam.
 
Trenutno su Air Srbija klub i Biznis klub najveca zamerka na samom aeroromu.
Treba da stave lounge uz prozore sa najboljim mogucim pogledom sa pogledom na avione koji polecu/slecu. Lounge treba da ima tus kabine, krevete gde prilegnes a i privatan aprtaman gde imas ceo stan. Takodje bi trebali kao u Nemackoj ako putujes prvom klasom da te sprovedu u avion bez da ides po termnalima (kolima voze) od lounge direktno u avion bez kontrole. Na sve to taj first class experiance treba da bude sveobuhvatan, ne samo da ne ides po terminalu, nemas kontrolu, imas privatan apartman ili first class lounge nego treba da imas i poseban prolaz za pasosku kontrolu koji je bukvalno dok sedis u loungeu dodju da ti traze pasos i sve urade za tebe.

Na zalost ovo sto ima Air Srbija je "biznis klasa" i barem su posteni pa tako i reklamiraju.
Mnoge avio kompanije to isto prodaju kao first class a u stvari je biznis klasa.

Naravno bolje je nego ikada sto smo imali ali moj utisak je da je to daleko ispod LH prve klase ali na zalost losije i od United First Global.

Lounges na Nikoli Tesli su na zalost bas losi. Verovatno ce uraditi neki bolji vremenom.

Evo mali primer LH

Naravno pricamo o avio karti koja je 15k u jednom pravcu od i do US.
Screenshot 2024-03-16 at 5.25.12 PM.png
 
Trenutno su Air Srbija klub i Biznis klub najveca zamerka na samom aeroromu.
Treba da stave lounge uz prozore sa najboljim mogucim pogledom sa pogledom na avione koji polecu/slecu. Lounge treba da ima tus kabine, krevete gde prilegnes a i privatan aprtaman gde imas ceo stan. Takodje bi trebali kao u Nemackoj ako putujes prvom klasom da te sprovedu u avion bez da ides po termnalima (kolima voze) od lounge direktno u avion bez kontrole. Na sve to taj first class experiance treba da bude sveobuhvatan, ne samo da ne ides po terminalu, nemas kontrolu, imas privatan apartman ili first class lounge nego treba da imas i poseban prolaz za pasosku kontrolu koji je bukvalno dok sedis u loungeu dodju da ti traze pasos i sve urade za tebe.

Na zalost ovo sto ima Air Srbija je "biznis klasa" i barem su posteni pa tako i reklamiraju.
Mnoge avio kompanije to isto prodaju kao first class a u stvari je biznis klasa.

Naravno bolje je nego ikada sto smo imali ali moj utisak je da je to daleko ispod LH prve klase ali na zalost losije i od United First Global.

Lounges na Nikoli Tesli su na zalost bas losi. Verovatno ce uraditi neki bolji vremenom.

Evo mali primer LH

Naravno pricamo o avio karti koja je 15k u jednom pravcu od i do US.
Pogledajte prilog 192779

Air Serbia Premium Lounge je OK. Puno putujem i ovaj je gornja sredina neka.

Od AS Premium Lounge mi je bio bolji Primeclass JFK, Sky Lounge u Beču, možda Marhaba Lounge u Dubai-ju, verovatno i Goldair u Atini - kod njega imaš super na pistu i avione. Dobar pogled je i iz Dan Lounge-a u Tel Avivu (ima dva), ali je usluga lošija nego u AS Premium Lounge-u.

Sličan ili lošiji od AS Premium Lounge-u mi je bio onaj na Solunskom aerdoromu (oba, verovatno), Waršava, Aspire Cirih, Milan, Dusseldorf...

Sa druge strane, Dufry Business Club na ANT je definitivno jedan od najgorih na kojima sam bio...



Neke stvari koje si pobrojao nemaju veze sa Lounge access-om, već je isti deo kompletne usluge koju pruža avio kompanija. Air Serbia Premium Lounge ima tuš kabine, mada to nikada ne koristim.

Avio kompanija, a ne business lounge, organizuje prevoz do aviona, pa to što si video npr. u Frankfurtu da te vozi S-klasa do aviona, je Lufhansa First Class i sl. Naravno, ovo "bez kontrole" je suludo, ne možeš da platiš i da izbegneš kontrolu. Kontrolišu i pilota, a nekog rusa koji je keširao za First Class. Ne može tebi da dolazi u lounge policija da ti kontroliše pasoš, mora da ima ispred sebe informacioni sistem na računaru itd... Budimo ozbiljni. Svakako uz First Class karte imaš sve moguće priority pass-ove, pa ne ideš u "obične redove", ali i to zavisi od dostupnosti takve usluge na aerodromu, a ne od avio kompanije. Takođe, Lufthansa ima posebne lounge-ove za First Class, ali samo na "njihovim" aerdromima.

Nisam često viđao nekakve spavaonice po lounge-ovima, ali ako imas npr. Priority Pass često imaš access za one kapsule u kojima možeš da spavaš, ako baš hoćeš.
 
Poslednja izmena:
Postoji razlika između salona koji primaju Lounge Key ili Priority Pass koje drže firme koje rade na aerodromu i salona za biznis ili prvu klasu koje drže samo aviokompanije.

Obično su ovi prvi nižeg kvaliteta i imaju nižu klasu usluga.

Uvek mi je bilo čudno što se moglo ući u Air Serbia salon sa Lounge Key ili Priority Pass. Uglavnom nisam viđao slično na drugim aerodromima.

Recimo u Lufthansine salone možeš ući samo ako imaš biznis ili prvu klasu ili ako imaš status preko skupljenih milja.

Na Tesli će verovatno Biznis Klub igrati tu ulogu da prima Lounge Key ili Priority Pass dok će Air Serbia salon biti ekskluzivan za njihove putnike.

Ako tako ostane, biće neophodno ili u potpunosti renovirati Biznis Klub (jer je trenutno u očajnom stanju) ili dozvoliti nekoj drugoj firmi da otvori salon koji će primati Lounge Key i Priority Pass putnike, kao i biznis putnike ostalih aviokompanija.
 
Postoji razlika između salona koji primaju Lounge Key ili Priority Pass koje drže firme koje rade na aerodromu i salona za biznis ili prvu klasu koje drže samo aviokompanije.

Obično su ovi prvi nižeg kvaliteta i imaju nižu klasu usluga.

Uvek mi je bilo čudno što se moglo ući u Air Serbia salon sa Lounge Key ili Priority Pass. Uglavnom nisam viđao slično na drugim aerodromima.

Recimo u Lufthansine salone možeš ući samo ako imaš biznis ili prvu klasu ili ako imaš status preko skupljenih milja.

Na Tesli će verovatno Biznis Klub igrati tu ulogu da prima Lounge Key ili Priority Pass dok će Air Serbia salon biti ekskluzivan za njihove putnike.

Ako tako ostane, biće neophodno ili u potpunosti renovirati Biznis Klub (jer je trenutno u očajnom stanju) ili dozvoliti nekoj drugoj firmi da otvori salon koji će primati Lounge Key i Priority Pass putnike, kao i biznis putnike ostalih aviokompanija.

Nije u potpunosi tačno to za Lufthansa salone. Naveo sam u postu da i oni imaju više kategorija salona... Npr. Senator Lunge, Business Lounge, ali negde koriste i druge salnoe itd... Ako sa First Class kartom sletiš u BG, ideš u AS Premium Lounge ili Dufry, jer nema trećeg.

Uglavnom, to je bila i moja poenta - usluga o kojoj Vradovic priča nema direktne veze sa samim aerodromom, već to neko iskustvo pruža avio kompanije: poseban lounge, prevoz do aviona i sl, ali samo na određenim lokacijama gde su to organizovali.

Aerodrom ima veze sa time, jer se sve dešava na njemu, ali ne pružaju oni tu uslugu.
 
Sigurno nešto pregovaraju oko uslova sa Prioritiy passom. Ne verujem da je AS toliko jaka i da toliko ljudi koristi AS premium servise da ne želi prihode priority Passa.

Ono što sam primetio doduše jeste da je ogromna gužva u salonu i da je ponekad "zatvoren" tako da sa te strane ima smisla..

Sa dva salona jedan bi mogao da ostane otvoren za PP a jedan samo za AS premium



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Nije u potpunosi tačno to za Lufthansa salone. Naveo sam u postu da i oni imaju više kategorija salona... Npr. Senator Lunge, Business Lounge, ali negde koriste i druge salnoe itd... Ako sa First Class kartom sletiš u BG, ideš u AS Premium Lounge ili Dufry, jer nema trećeg.

Uglavnom, to je bila i moja poenta - usluga o kojoj Vradovic priča nema direktne veze sa samim aerodromom, već to neko iskustvo pruža avio kompanije: poseban lounge, prevoz do aviona i sl, ali samo na određenim lokacijama gde su to organizovali.

Aerodrom ima veze sa time, jer se sve dešava na njemu, ali ne pružaju oni tu uslugu.
Mislio sam na Lufthansine salone u Minhenu i Frankfurtu. To su njihovi saloni i samo putnici iz Star Alliance mreže mogu da im pristupe ukoliko imaju biznis, prvu klasu ili status sa Star Alliance programima. Na nekim većim aerodromima u inostranstvu imaju svoje salone i van Nemačke.

Na ostalim aerodromima u inostranstvu koriste salone aviokompanija iz Star Alliance, a ako njih nema onda koriste bilo koji salon sa kojim mogu da sklope dogovor.

Što se tiče kateogorija samih salona, mislim da imaju Biznis, Senator i First Class. Da li spadaš u jedan od ova tri zavisi od kombinacije kategorije karte i nivoa statusa programa gde se skupljaju milje.
 
U senator i biznis na Fra ili Minhenu mozes da udjes ako si gold member ili ako putujes sa Star Aliance biznis/first class ali u LH Frist Class mozes da udjes samo ako putujes LH first class. First class ima poseban nivo usluge gde ti stvarno uzimaju pasos dok si u lounegu. Ne samo da imas krevet vec imas i private apartman tu. Dobro je sve to organizovano.

Takodje na primer u US imas kad ulazis ima "Global Entry"
Gde za one koji nisu pravili probleme u zivotu mogu da pustaju da udju u US bez ikakvog cekanja.
Ovo bi bilo dobro da ima u Srb. Slicno kao ENP samo prolazis a ne da se ceka u redu.
(Slicno kao i za ono gore to nema veze sa aviokompanijom vec vise sa aerodromom).

United Global (koji se razlikuje od Global Entry) od "United Airlines" nije los ali po meni opet daleko ispod LH first class
 
As EX-YU Aviation News learns, this will involve the addition of dry-leased Embraer jets to its fleet this summer, which will be operated by the carrier’s own crew. In addition, the it is expected to wet-lease an Embraer jet as well.
The Serbian airline also plans to take on three dry-leased ATR72-600s in the coming period as well as two Airbus A330-200 aircraft, formerly operated by Etihad Airways. Although the two wide-body jets were in storage for two years, they more recently flew on behalf of Air Belgium. Their arrival in Belgrade is expected in July and September, respectively.
Pretpostavljam da ce uzeti Embraere od Maratona koji su ofarbani u Air Serbia boje u dry lease i verovatno wet lease Bulgaria Air. Svakako odlicne vesti kao i za A330-200 koji nisu stari uopste.

Link za ceo clanak
 
Koliko traje obuka za jedan tip aviona?
Hoće li zapošljavati pilote sa licencama za Embraere ili će piloti iz Marathon-a biti na pozajmici dok se AS letačko osoblje ne obuči.
 
Druže na tom portalu se aktivno brišu komentari.....
Svuda se brišu komentari, ja sam napravio par gluposti ovde i dobio šta sam zaslužio. Ali šampion je purger, probaj da pitaš na zamaaero ima li kakvog radnog iskustva u avio kompanijama ili istraživanju udesa, da vidiš šta je brisanje...
 
Имају ваљда 12 Црногораца из Маратона за почетак.

нису само Црногорци. укупно је 12 држављана Србије и Црне Горе, не зна се колико је којих. наводно, запослили су све кабинце који су радили у Маратону
 
Večeras sam pričao sa osobom koja je upućena u incident od pre 40 dana,
Slabo priča, ali kada sam mu ispričao moju teoriju:
Promašili su izlaz jer ne poznaju dobro aerodrom a i bili su umorni.
Onda kapetan koji je i instruktor letenja ostaje dosledan sebi i svojoj greški. Odbija da se ispravi odlaskom na D6 nego reskira sa D5.
Nije hteo da ispadne šonja pred rukije.

Ne znam samo da li je kontrola imala pravo da povuče klirens kada su videli da se bud*la izgubio.
Povukao je dim i samo je rekao "verovatno umorni, a kopilot neiskusan ili nije hteo da se suprotstavlja instruktoru".
Kaže i da kontrola nije ništa mogla. Mada, kaže da postoji trik. Pre nego što nešto škakljivo odobri, kontrolor ponovi pilotu kritične podatke i pita da li potvrđuje. To deluje psihički.

...na kraju, hvala Bogu, nema žrtava, zahvaljujući istom tom pilotu.
Na kraju, ostaje samo pitanje zbog čega je avion došao na gejt umesto da iskrcaju putnike na onom mestu
 

EU sankcioniše tursku kompaniju zato što leti za rusiju. Nije Turkish airlines, neka manja prvi put čujem. razlog je izgleda što ima ruski kapital. Ali, ipak, da li to znači da i Air Serbia treba d aočekuje nešto slično?
 
Vrh