Šta je novo?

Air Serbia

Evo ih. Ovaj u sredini je taj kome urezan tekst nije dobro ofarban

Pogledajte prilog 178243

Pogledajte prilog 178244

Moracu ovo da uzmem, svakako zanimljiv deo istorije.

Inace pre nekog vremena sam uzeo maketu ATR72-600
IMG20231029200058.jpg
 
I ranije je izgledalo da je ČSA gotov pa su se spasili. Taj isti AŠP ne priznaje da je Air Serbia osma najstarija avio kompanija, neko treba da mu pošalje taj link.
 
Taman htedoh da kažem da je sa ovog spiska ČSA jedina imala manje putnika od Er Srbije, iako nisu naveli rezultat.
Sve u svemu, bez obzira, sjajno što smo tu.
 
I ranije je izgledalo da je ČSA gotov pa su se spasili. Taj isti AŠP ne priznaje da je Air Serbia osma najstarija avio kompanija, neko treba da mu pošalje taj link.
A to jeste sporno, jerbo je Aeroput zvanično likvidiran kao preduzeće posle rata, nije ga nasledio ni JAT, ni JUSTA. Najveća poveznica su ljudi - pilot Rođa Milovanović i sl.
 
Авиони, радионице, алати, људство, земљиште, имовина уопште... Све ново?
 
A to jeste sporno, jerbo je Aeroput zvanično likvidiran kao preduzeće posle rata, nije ga nasledio ni JAT, ni JUSTA. Najveća poveznica su ljudi - pilot Rođa Milovanović i sl.
Kome je sporno? Gledao sam dokumenta od 60-tih nadalje, uvek se pominjalo da je JAT kontinuitet Avioputa. Da je bilo sporno još tada, rešilo bi se na međunarodnom nivou. Ali nije bilo sporno. Osim revizionista kao što su AŠP koji pokušavaju da falsifikuju istinu na štetu Er Srbije ja ne vidim relevantne institucije tipa IATA, ICAO itd koje poriču te godine.
 
Тешко је шта од авиона могло преживети рат. Први ЈАТови авиони су беше Јункерси и Дакоте дониране од ЈРВ.
 
Kome je sporno? Gledao sam dokumenta od 60-tih nadalje, uvek se pominjalo da je JAT kontinuitet Avioputa. Da je bilo sporno još tada, rešilo bi se na međunarodnom nivou. Ali nije bilo sporno. Osim revizionista kao što su AŠP koji pokušavaju da falsifikuju istinu na štetu Er Srbije ja ne vidim relevantne institucije tipa IATA, ICAO itd koje poriču te godine.
Pa meni je sporno, jbg :)

Baš briga ICAO, Iatu, i ko bi radio tu reviziju na međunarodnom nivou uopšte i za čije babe zdravlje? JAT se sam pozivao na kontinuitet, slavili su, sećam se 40/60 godina tamo 1987. Imam i privezak negde. Ko bi to osporavao i proveravao?

Pravnog kontinuiteta, bez ikakve sumnje, nema. Suštinskog - pa, ima, poprilično. Ali da li je to dovoljno? Jer, 'ista kompanija' to nije.

Lufthanza npr. odriče kontinuitet sa predratnom/ratnom kompanijom.

Zanimljvo je da ni Er Fransa nema na tim listama, a mogao bi biti tu s KLM-om, jer se ona francusko-rumunska kompanija što je otvorila avio-saobraćaj kod nas, kasnije preimenovana, utopila u AF.

После рата, Аеропут је обновио рад 2. јула 1945. године, када је на скупштини акционара изабрано прво послератно руководство компаније. Скупштини су присуствовали и делегати нове власти ДФЈ, као и уз учешће тадашњег шефа државе Ивана Рибара, који је био предратни акционар и члан Управног одбора. Дозвола за рад је била само фарса, јер је 1. априла 1947. године створен ЈАТ који је једини почео да обавља ваздушни саобраћај. Комунистичке власти доносе уредбу о забрани приватних акционарских друштава, на основу које је Аеропут, решењем од 24. децембра 1948. године, ликвидиран.
(Vikipedija)
Kako je ovo ista firma?
 
Poslednja izmena:
Pa ako ćemo tako, unutrašnji pravni kontinuitet od Kneževine do Republike Srbije postoji do danas (preko Kraljevine Srbije, Kraljevine Jugoslavije, DFJ, FNRJ, SFRJ, SRJ. SCG, do Republike Srbije), a međunarodno-pravno postoji prekid 1992, kada je UN rekao da neće priznati kontinuitet SRJ spram SFRJ, pa je DOS 2000. to i prihvatio. Ovde imamo, dakle, obratnu situaciju. Za međunarodne institucije, postoji kontinuitet, za domaće jok.
Ili još bolje, što Crevna Žlezda nalazi kontinuitet sa SK Jugoslavijom ili slavi 100 godina veslačkog kluba.
 
Nema Zvezda kontinuitet sa Jugoslavijom, to su gluposti (mada je nasledila stadion, igrače, trenere i dresove). Svejedno je novi klub. I BSK i OFK isto. To se nama malo snilo, što nam milo.

Čitav sistem vazdušnog saobraćaja je posleratni; nema tu 'međunarodnog kontinuiteta', nikakvog. Sve je bilo drukčije pre rata, potpuno drugi sistem.
 
Apsolutno, postoji jasna razlika između onih smešnih aviona sa po 10-ak putnika i posleratne flote, bazirane na civilnim varijantama "velikih tvrđava".
 
Ma ne samo to. Tad su npr. naši piloti leteli za Lufthanzu, na osnovu međudržavnog ugovora. Drugi svet.
 
Realno, ima i još razlika, ne samo pravnih. Uostalom, koliko se samo od 1940-ih razvio saobraćaj. Prvo, do 1960-ih je gro interkonti letova bilo sa 10-ak stanica za dosipanje kerozina.
Otkako se ušlo u mlaznu eru, toga je bivalo sve manje i manje.
 
Da, još je prvi 707 sletao u Šenon i Gander do Njujorka (pa i Titov 727).
 
Poslednja izmena:
Lufthanza npr. odriče kontinuitet sa predratnom/ratnom kompanijom.

то није баш најтачније. наиме, Луфтханза узима 1926. годину као годину оснивања свог претходника (који је ликвидиран 1951), чији лого користи и данас (уз мање измене). мада они јасно назначе да су посебна фирма

Zanimljvo je da ni Er Fransa nema na tim listama, a mogao bi biti tu s KLM-om, jer se ona francusko-rumunska kompanija što je otvorila avio-saobraćaj kod nas, kasnije preimenovana, utopila u AF.

основан је 1933, тако да не улази у топ 10

Pravnog kontinuiteta, bez ikakve sumnje, nema. Suštinskog - pa, ima, poprilično. Ali da li je to dovoljno? Jer, 'ista kompanija' to nije.

па нема ни код Бритиша, па се налази на листама. историјат Бритиша ти је историјат 14 авио компанија које су се временом спајале, да би се на крају 1974. спојили British Overseas Airways Corporation (BOAC) и British European Airways (BEA). а за свој почетак воле да користе 1919. када је обављен први међународни лет између Лондона и Париза, иако немају везе са тим


тако да, све компаније имају право да се позивају на континуитет, тако и Ер Србија има право да се позива на Аеропут и да га прихвата као део своје историје. и то не треба узимати за зло

Тешко је шта од авиона могло преживети рат. Први ЈАТови авиони су беше Јункерси и Дакоте дониране од ЈРВ.

да. после су дошли совјетски Лисунови, копије Дакоте. мислим, прича је мало компликованија, али суштински да, ЈРВ је донирао авионе ЈАТ-у

Taman htedoh da kažem da je sa ovog spiska ČSA jedina imala manje putnika od Er Srbije, iako nisu naveli rezultat.

ЧСА је спао на два авиона и три дестинације. и не верујем да ће се ту ишта променити докле год Smartwings има и 1% власништва
 
основан је 1933, тако да не улази у топ 10
(мисли се на Ер Франс - прим. Пантографа)
CFRNA ("The French-Romanian Company for Air Transport"; French: Compagnie franco-roumaine de navigation aérienne; Romanian: Compania franco-română de navigație aeriană) was a FrenchRomanian airline, founded on 1 January 1920. Its name changed on 1 January 1925 to CIDNA ("The International Air Navigation Company"; French: Compagnie internationale de navigation aérienne)...
The company also made the first passenger international night flight, between Belgrade and Bucharest in 1923...
The company ceased to exist when it became one of the constituting companies of Air France on 7 October 1933.

Дакле, Ер Франс може `ладно да каже да је основан 1920 и да је старији и од КЛМ-а, јербо континуитет има. Али не кажу људи, јер нису тиме оптерећени. А рекло би се да ми јесмо...

(Помињеш Лисунове, а они су стигли Јусти, не Јату - знаш да је постојала и та компанија после рата, и да је била јача од Јата, зар не?)
 
Da smo ostali u IB-u JAT bi bio ugašen a JUSTA ostala kao nacionalni avioprevoznik koji bi imao samo sovjetske aparate do kasnih osamdesetih.
Što se tiče CFRNA Rumuni smatraju da je Tarom naslednik te kompanije.
 
(Помињеш Лисунове, а они су стигли Јусти, не Јату - знаш да је постојала и та компанија после рата, и да је била јача од Јата, зар не?)

знам. после су завршили у ЈАТ-уако се добро сећам, али их је ЈАТ одмах избацио из употребе. зато сам и дописао "прича је мало компликованија"
 
Poslednja izmena:
Људи одите у Луксембург да видите какав маркетинг они имају и шта причају туристима...место ми да "продамо" нашу историју и да се њом поносимо, полемишемо о истој...
 
Ако ћу је другом продавати, себи нећу сигурно. А све то неког и занима, онолико; свет с нестрпљењем очекује разрешење.
 
Poslednja izmena:
Vrh