Šta je novo?

Air Serbia

Ja nemam auto u vlasništvu i nemam nameru da ga kupim. Lepo mi je ovako. Jel imaš neki savet zašto da ne vozim auto na lizing?

Loša ti je analogija, prevod u naše termine izraza dry lease nije lizing, nego iznajmljivanje. Dakle, to nije "lease-to-buy" kao što ti imaš za kola, gde na kraju ti dobiješ opciju da bez doplate ili uz malu doplatu prebaciš vlasništvo na sebe, već je kao da iznajmljuješ kola sve vreme. Razlika je očigledna, u prvom slučaju će kola u jednom trenutku postati tvoja imovina, više nećeš plaćati i ako budeš hteo, moći ćeš da ih prodaš. U drugom slučaju, kao i u slučaju Air Serbije i aviona, to se nikad neće desiti, samo će u nedogled da se plaća, bez uvećanja imovine/kapitala.
 
Upravo si odgovorio na svoje pitanje, na kraće staze, dakle na novim relacijama, naročito ako nisi siguran koliko će dugoročno biti isplative, apsolutno ima smisla. Air Serbia se dosta širila u poslednje vreme i normalno je da veliki deo flote bude lease.
Ali, ako projektuješ tolike uspehe, dakle neku dugoročnu finansijsku stabilnost, zašto ne bi kupio avione za relacije koje su uvek bile i uvek će biti isplative. Neka je to pet aviona, ali time i dugoročno gledaš da uvećaš kapital kompanije, ne samo da uvećaš trenutni profit. Ovo izgleda kao i poslovanje američkih kompanija, što više, što brže, sa što manje rizika, a dugoročno nije bitno. Samo što ovo nije američka kompanija na berzi gde gledamo da izvučemo što pre pare, nego naša kompanija koja treba da postoji i u budućnosti.
 
Naravno da je to pametniji potez. Pogotovo u današnja vremena gde možeš da projiciraš možda par meseci unapred

Evo "moja" Croatia kupuje za 500 mileona avione. Put u propast.

Ali mislim da je tu pitanje "moranja", a ne želje.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Inače kad vozi Dan Air, svaki put ide izvinjenje u avionu šta nisu boje Airserbie.

I za Krakov i za Zagreb sam imao istu poruku.

Šta se tiče krakova inače neki dan samnom Poljska kadetska reprezentacija i AEK rukometni tim u konekciji sa nekog drugog aerodroma.

AEK je bio iz Atine noćni, ove druge ne znam

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Inače kad vozi Dan Air, svaki put ide izvinjenje u avionu šta nisu boje Airserbie.

I za Krakov i za Zagreb sam imao istu poruku.

Šta se tiče krakova inače neki dan samnom Poljska kadetska reprezentacija i AEK rukometni tim u konekciji sa nekog drugog aerodroma.

AEK je bio iz Atine noćni, ove druge ne znam

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

Dan Air nikad nije leteo za Krakov i Zagreb
 
A čiji su onda ovi beli avioni sa posadom. Bili su neki Rumunji


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Za Zagreb su sigurno bili nek rumunji. To je bilo možda pre godinu dana

Ovi su bili prekjučer za kraków.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Da, taj je bio. Tako je. Ovaj zadnji je bio beli. Pa sam zaključio da je isti.


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ja kad sam leteo iz Madrida Dan Airom, nije bilo nikakvog izvinjenja/objašnjenja, a ni kad su moji prijatelji leteli iz Atine, mada za to samo znam da je posada bila rumunska. U oba slučaja avioni nisu bili brendirani kao Air Serbia, a da ne pominjem što su naše stjuardese mnogo bolje (ne samo u smislu jezičke barijere :) ) od tih iznajmljenih.
 
Problem sa ovim iznajmljenim avionima je da često nemaju biznis klasu niti mogućnosti da se kupi hrana i osveženje.

Problem je takođe što oni stalno menjaju avione. Tako mi se desilo da sam licitirao za bisnis klasu, dobio je i posle shvatio da je nema jer je avion zamenjen za jedan ovaj iznajmljen. Zvali su me doduše dan pre da mi vrate novac.

Takođe je problem kad nema mogućnosti da se kupi osveženje ili hrana. To dovodi do nepredvidivosti i čovek ne zna kako da isplanira put.

Možda većini naših putnika gorenavedeno ne predstavlja problem, ali poslovni ljudi i česti putnici itekako gledaju na to.

Recimo, iako je Lufthansin proizvod za biznis klasu dosta siromašan, barem uvek znaš šta da očekuješ. A ne da do poslednjeg trenutka ne znaš da li će je biti ako si već platio.

Isto važi i za osveženje. Daju oni vodu i keks, ali ako nemaš vremena da jedeš na aerodromu, pogotovo aki su u transferu iz jednog u drugi avion, onda je to problem.
 
Upravo si odgovorio na svoje pitanje, na kraće staze, dakle na novim relacijama, naročito ako nisi siguran koliko će dugoročno biti isplative, apsolutno ima smisla. Air Serbia se dosta širila u poslednje vreme i normalno je da veliki deo flote bude lease.
Ali, ako projektuješ tolike uspehe, dakle neku dugoročnu finansijsku stabilnost, zašto ne bi kupio avione za relacije koje su uvek bile i uvek će biti isplative. Neka je to pet aviona, ali time i dugoročno gledaš da uvećaš kapital kompanije, ne samo da uvećaš trenutni profit. Ovo izgleda kao i poslovanje američkih kompanija, što više, što brže, sa što manje rizika, a dugoročno nije bitno. Samo što ovo nije američka kompanija na berzi gde gledamo da izvučemo što pre pare, nego naša kompanija koja treba da postoji i u budućnosti.
Vidi, nerealno je sada JU da narucuje avione direktno od Airbus-a. Ono sto je realnije je da negde 2025. otkupe od lezora neki avion. Marek je lepo rekao da nece imati avion u vlasnistvu dok ne budu imali 35 aviona u floti. I to ima smisla.
Naravno da je to pametniji potez. Pogotovo u današnja vremena gde možeš da projiciraš možda par meseci unapred

Evo "moja" Croatia kupuje za 500 mileona avione. Put u propast.

Ali mislim da je tu pitanje "moranja", a ne želje.



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Malo manje citaj tabloide, Croatia ne kupuje nijedan avion. Svi A220 ce im biti u dry-lease, operativni lizing. To je isto ono sto i JU radi, samo sto ce OU placati dosta vise.
 
Da razjasnimo vec jednom, DAT (danska kompanija) leti sa ATR72-500 i radi rotacije za Zagreb, Krakov i slicne, a Dan Air (rumunska kompanija) leti sa A319 (YR-URS) i A320 (YR-JUL) i radi rotacije za Grcku, Spaniju, Nemacku i slicne. Sva tri ova aviona su bela.
 
Detaljnije je opisao lukakaludjerovic. Reko'pominju se Rumuni,pa da razjasnimo odakle.
 
Osvežen sajt https://www.airserbia.com/sr_latin_RS
Snimak ekrana 2023-10-20 225540.png
 
Vrh