Šta je novo?

Air Serbia

Koliki bi bio pad saobraćaja ako se opet uvedu vize za EU? A sad već ne prodje dva dana, a da ta vest negde ne izroni, danas je opet neki sastanak u Luksemburgu gde se opet spominju vize za nas, jer uporno držimo bezvizni režim za zemlje kojima je potrebna viza za EU. A između ostalog naša vizna liberalizacija podrazumeva usaglašavanje sa viznom politikom EU. Mada je to realno i sredstvo tipa “štap i šargarepa”. Makron je već presekao i Kosovu ukinuo mogućnost ukidanja viza, sad samo da se ne usmere i na nas.
Mislim da smo sad već na 50:50 da nam vrate vize uz tendenciju pogoršanja.
 
Kako planiraju dalja povećanja broja putnika, a već sad malo-malo vozi Dan Air umesto njih, praktično kao redovna pojava. Da li planiraju da kupe neki avion napokon i poboljšaju uslove za posadu?
 
Izgleda da zakuvavaju ad hoc mehanizam za uvodjenje pod izgovorom zaštite šengena. Danas su izdvojili nas i BiH kao problem i potencijalno vraćanje viza.
Bojim se da ionako više ne veruju u naše ”pričamo vama jedno, a interno kući drugo”.
Koliko saobraćaj iz BG može posustati ako se to desi? Vize naravno nikako ne treba poistovetiti sa sankcijama kad je bio zabranjen sam saobraćaj, ali koliko bi obim saobraćaja trpeo ako bi se uvođenje viza desilo? Ima neko bar neki način da se to okvirno proceni?
 
Ko su ti što su izdvojili nas i BiH kao problem i zašto?
Ovo što kaže @Igormartin. Ako nam vrate vize, bukvalno će privredna saradnja biti vraćena na pre-2009 nivo, a koliko god opozicija tvrdila da je tada bilo sve med i mleko, ipak to nije istina.
 
Ne bi privredna saradnja nešto stradala, to baš i nema veze s vizama - mi ih ionako ne bismo uveli njima. Oni bi dobili manje radne snage odavde - to im uopšte ne odgovara - a naravo, aviokompanija, aerodrom i sektor turizma ovde bi teško postradali.
 
Danas je bio sastanak ministara unutrasnjih poslova zemalja clanica sa tematikom upravljanja migracijama i dodatno bezbednosnim pretnjama. Italija postavila ponovo kontrole na granici sa Slovenijom, Austrija i sa Slovenijom i sa Mađarskom, Slovenija sa Hrvatskom, ni u jednom slučaju se ne uspostavlja puna granična kontrola na graničnim kućicama, već policijske patrole uz granične prelaze koje će po nahođenju pregledati one koji prelaze granicu (bilo je takvih patrola sa “levkom” za saobraćaj i relativno nedavno). A sama Evropska komisija je jučer razmatrala paket mera za zaštitu šengena i kontrolu migracija, i jedna od mera u paketu je suspenzija vizne liberalizacije za zemlje koje ne usklađuju viznu politiku sa EU. Koliko brzo planiraju da primenjuju paket i da li su ga usvojili videćemo, verovatno će sve zemlje dobiti neki vremenski okvir da se “usaglase”.
 
Bilo kakvo primoravanje vezano za vize ce jako nastetiti Air Serbiji, pre svega jer EU trazi da uvedemo vize za Rusiju, Kinu i Tursku, a to su tri jako bitna trzista za Air Serbiu. Air Serbiji nece nastetiti uvodjenje viza za Tunis, Burundi, Kubu i slicne zemlje, ali itekako hoce za Rusiju, Kinu i Tursku.
O uvodjenju viza za Srbe necu ni da mislim, to bi doslovno prepolovilo Air Serbiu.
 
Koliko su bitna? Imaju par letova za Rusiju, par za Istanbul i Izmir i par za Kinu.

A koliko je ostalih letova i koliko je popunjenost prema ovim koje ti spominješ.

Ti letovi su bitni jedino da se kaže da ih se ima.

Istanbul će patiti ali to ionako ide i preko Turkisha pola

Ispatit će samo ovih 7 procenata Rusa u Beogradu.koji će morati u Tursku

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ubedljivo najskuplje karte prodaju za Rusiju, tako da će kompanija tu biti na ozbiljnoj šteti. Izostanak turskih (i kineskih) turista pogodiće srpski turizam.
 
Hoće. Ali ajde da probamo sa saberemo linije prema zapadu i broj mesta i ove druge.

Kina dva leta sedmično, prema Budimpešti ih ima više.

Istanbul ima koliko i Barsa. Ajde, takmiči se dobro
Rusija koliko i prema Hrvatskoj :D

To je sitnica u odnosu na letove prema Europi.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Koliko su bitna? Imaju par letova za Rusiju, par za Istanbul i Izmir i par za Kinu.
Par letova za Rusiju? Air Serbia ima 14pw za SVO, 4pw za LED, 3pw za AER i 2pw za KZN. To je 23pw za Rusiju. To nije malo uopste, pritom sto iz Rusije imaju vec skoro dve godine ubedljivo najveci yield.

Par letova za Istanbul? Pa tebi zaista nije dobro. Imaju 21pw za IST, 4pw za ESB, 2pw za ADB, kao i po 2pw za IST iz INI i KVO. Na to Turkish kao codeshare partner ima 21pw za IST, 4pw za ESB i 2pw za ADB. I na kraju imas i Pegasus sa 4pw za SAW. To je ukupno 62pw izmedju Srbije i Turske. Danas je Turska najznacajnije trziste iz Srbije i trziste sa ubedljivo najvise putnika, preko pola miliona godisnje.

Sada imaju 2pw za TSN, a i Hainan ima 2pw za PEK. U buducnosti ce biti i za CAN i za PVG. Nimalo beznacajno, to je nekih 9-10 letova nedeljno za Kinu.
A koliko je ostalih letova i koliko je popunjenost prema ovim koje ti spominješ.
Vidi, Air Serbia ima 40% transfera i njoj je jako bitno da ima letove i ka Turskoj i ka Rusiji. To su trzista odakle JU uzima puno transfera, pa se ti putnici racunaju duplo.
Istanbul će patiti ali to ionako ide i preko Turkisha pola
A ne pada ti na pamet da ce i Turkish patiti ako se uvedu vize? JU i TK su jako bliski partneri.
 
Hoće. Ali ajde da probamo sa saberemo linije prema zapadu i broj mesta i ove druge.
Saberi slobodno i obavesti nas. Ocigledno nisi cuo za transfere. Verovatno jer ih tvoja Croatia ni nema.
Kina dva leta sedmično, prema Budimpešti ih ima više.
I ta dva leta za Kinu daju vise novca nego svi letovi za Budimpestu zajedno. Daleko vise!
Istanbul ima koliko i Barsa.
Ajde pogledaj jos jednom, zakazalo ti brojanje. Barselona ima 9pw, Istanbul 21pw sa JU. Ukupno u codeshare izmedju Srbije i Turske ima 58 letova nedeljno.
To je sitnica u odnosu na letove prema Europi.
Ali nije sitnica u finansijskom smislu, plus sto se dobar deo ruta prema Evropi feeda ovim letovima.
 
Pa ako se feeda šta će im Vize. U tranzitu su.

Ajde sad saberi ostale, i stavi ih u procenat pa ćeš doći sam do zaključka koliko su bitne.

Istanbul je bitan, to nitko ne spori. Ali ako je tranzit, patit će samo turizam Beograda

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
1.000 povratnih letova godišnje za Rusiju, 300 putnika po povratnom letu, 100€ zarade po putniku i dobiješ 30 miliona €.

A ako je 200€ po putniku, onda Air Serbia možda uopšte nije profitabilna kompanija - bez letova za Rusiju...

(Ne broje se putnici i ponuđena sedišta, nego pare.)
 
Pa ako se feeda šta će im Vize. U tranzitu su.

Ajde sad saberi ostale, i stavi ih u procenat pa ćeš doći sam do zaključka koliko su bitne.

Istanbul je bitan, to nitko ne spori. Ali ako je tranzit, patit će samo turizam Beograda

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Jer je feedanje 40%, ostalih 60% su P2P putnici. Air Serbia nije MEB3 kompanija da moze da zivi samo na transferima ili P2P, njoj su neophodne obe kategorije.

Nema sta da se sabira, da nema letova za Rusiju i Tursku ne bi bilo ni 20ak linija za Evropu.

Patice turizam Srbije i to dosta jer su Turci i Rusi u samom vrhu.
 
1.000 povratnih letova godišnje za Rusiju, 300 putnika po povratnom letu, 100€ zarade po putniku i dobiješ 30 miliona €.

A ako je 200€ po putniku, onda Air Serbia možda uopšte nije profitabilna kompanija - bez letova za Rusiju...

)Ne broje se putnici, nego pare.)
1196 letova godisnje, da budemo precizni.

1196 letova * 300 putnika * 400 evra karta po smeru = 140 miliona evra prihoda. Oduzmi rashode, profit je ogroman.

Isto i letovi za Kinu, nema ih mnogo, ali donose veliki novac jer su avioni puni. I cargo je tu ogroman faktor.
 
Ajde da onda sve to dovedemo u kontekst

Prihodi od Rusije - 140 milja eura
Total prihodi ASa za 2023? 600 milja ? Više?

Znači ti misliš da je Rusija 1/4 prihoda. I da će imigranti dolaziti svake godine u ovom broju ?

Ako uvedu vize za Ruse, onda to nije ni loše za AS jer će svi opet u emigraciju :D

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Danas je bio sastanak ministara unutrasnjih poslova zemalja clanica sa tematikom upravljanja migracijama i dodatno bezbednosnim pretnjama. Italija postavila ponovo kontrole na granici sa Slovenijom, Austrija i sa Slovenijom i sa Mađarskom, Slovenija sa Hrvatskom, ni u jednom slučaju se ne uspostavlja puna granična kontrola na graničnim kućicama, već policijske patrole uz granične prelaze koje će po nahođenju pregledati one koji prelaze granicu (bilo je takvih patrola sa “levkom” za saobraćaj i relativno nedavno). A sama Evropska komisija je jučer razmatrala paket mera za zaštitu šengena i kontrolu migracija, i jedna od mera u paketu je suspenzija vizne liberalizacije za zemlje koje ne usklađuju viznu politiku sa EU. Koliko brzo planiraju da primenjuju paket i da li su ga usvojili videćemo, verovatno će sve zemlje dobiti neki vremenski okvir da se “usaglase”.

Ja isto mislim da neće uvoditi vize. To bi bilo kontraproduktivno i realno gledano baš glup potez iz Brisela. No kakva nas garnitura predstavlja tamo, i takva glupost bi im mogla pasti na pamet.

Druga stvar, stvarno je licemerno optuživati Srbiju, Bosnu, Makedoniju ili Albaniju za bilo šta u vezi sa tim migracijama. Krajnje jadno, niti su te države krive za te migracije, niti su krajnji cilj migrantima, niti u te države migranti dolazi direktno iz Afrike ili Azije, već preko EU čanica, Grčke i Bugarske. Licemerje je postalo zaštitni znak briselske administracije.

U kontekstu AirSerbia-e, ne verujem da će se mnogo toga promeniti. Vanci je uzeo koncesiju ANT. Njima ne ide u prilog da se broj putnika u Beogradu osakati.
 
Ajde da onda sve to dovedemo u kontekst

Prihodi od Rusije - 140 milja eura
Total prihodi ASa za 2023? 600 milja ? Više?

Znači ti misliš da je Rusija 1/4 prihoda. I da će imigranti dolaziti svake godine u ovom broju ?

Ako uvedu vize za Ruse, onda to nije ni loše za AS jer će svi opet u emigraciju :D

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Direktni prihodi od Rusije = ~140 miliona
Indirektni prihodi od Rusije (transferi i kargo) = ~20 miliona
Direktni prihodi od Turske = ~70 miliona
Indirektni prihodi od Turske (transferi i kargo) = ~10 miliona
Direktni prihodi od Kine = ~30 miliona
Indirektni prihodi od Kine (transferi i kargo) = ~10 miliona

To je oko 260 miliona evra prihoda od ova tri trzista. Ukupni prihodi JU su negde oko 600 miliona. Znaci ova tri trzista zajedno generisu preko 40% svih prihoda.
 
с обзиром да је доле добро ескалирало, чуди ме да раније нису обуставили летове

EU neće uvesti vize. Videćete.

нема од тога ништа

Bilo kakvo primoravanje vezano za vize ce jako nastetiti Air Serbiji, pre svega jer EU trazi da uvedemo vize za Rusiju, Kinu i Tursku, a to su tri jako bitna trzista za Air Serbiu. Air Serbiji nece nastetiti uvodjenje viza za Tunis, Burundi, Kubu i slicne zemlje, ali itekako hoce za Rusiju, Kinu i Tursku.
O uvodjenju viza za Srbe necu ni da mislim, to bi doslovno prepolovilo Air Serbiu.

до уласка у Унију, не морамо да уводимо визе Русији, Кини и Турској. а чак и да им уведемо, за Србију важи ЕУ виза, тако да ко има исту, може слободно да уђе у Србију (важи за било коју државу којој требају и српска и ЕУ виза). треће, на полазним аеродромима се проверава да ли путници који настављају ка ЕУ имају валидну ЕУ визу. ако немају, не могу да се чекирају
 
Vrh