Šta je novo?

Air Serbia

I drugi avion Lumiwingsa je otisao. SX-LWC (B737) upravo leti za Italiju, dok je SX-LWA (B733) pre par dana takodje odleteo u Italiju. Ostaju jos dva wet-leased aviona u floti JU: SX-MAM (B734) i YR-URS (A319).
 
Tu ima 35 naziva mesta ali se neki ponavljaju recimo Beč, Budimpešta, Sofija. Borovo je selo i danas, ali Žika valjda misli da je grad i da ih na toj slici ima 35. U to vreme se često letelo sa međusletanjima tipa Beograd Skoplje Solun Atina što je danas neisplativo.

Pogledah listu destinacija Aeroputa na wikipediji ali tamo ne stoji da su leteli za Pariz, London, Amsterdam, Berlin i neke druge destinacije sa slike. Da nisu to sa presedanjem na ove druge kompanije tipa Dojče Luft Hanze, KLM itd?
 
Poslednja izmena:
Da, Er Frans je leteo za Francusku (bez presedanja), Lufthanza za Nemačku, tu je i KLM za Holandiju (i za Džakartu, samo se nije stizalo istog dana). Piše na dnu da prodaju i njihove karte.

Avion na letu Beograd-Zagreb sletao je u Borovo zbog fabrike Bata-Borovo, najveće u zemlji. Nažalost, jedan Lokid se 1940. tu i srušio.
 
VQBZZ2.jpg
 
И овако је прсиран лого не 6нсм зашто није цео офарбан...

Слажем се да би било логичније да је као реп.
 
Аеродром Храброво у Калининграду од 1ог октобра биће у отвореном небу следеће 2 године. Можда нова шанса за Ерсрбију?
 
Аеродром Храброво у Калининграду од 1ог октобра биће у отвореном небу следеће 2 године. Можда нова шанса за Ерсрбију?
Ne, nema nikakve ekonomske opravdanosti da lete za KGD. To je jako mali aerodrom sa 2,15 miliona lutnika u 2018. godini. Manje od 100.000 stranih turista poseti Kaljiningrad godisnje. Ima mnogo drugih destinacija u Rusiji dokle bi JU mogla da leti, a logicnije su od KGD. Na primer: Jekaterinburg, Niznji Novgorod, Volgograd, itd...
 
Samo da nas ekipa sa zapada ne primora da obustavimo letove za Rusiju. To im je izgleda veliki trn u oku.
 
Ne, sad im odgovara, da se vidi kako Rusi beže..
 
Danas se sve moze. Uslovljavanjem, pretnjama i slicno. Zasto su zabranili AS da poveca broj letova? Tj. nisu zabranili vec su zahtevali to.
 
Nisu zabranili ni zahtevali. Kada je poceo rat JU je povecala na 15pw koliko se secam i niko nije rec rekao. Problem nastaje kada ukrajinska ministarka objavljuje da je JU ratni profiter i da zaradjuje pare na ukrajinskim zrtvama. Tada je JU zbog pritiska javnosti koji je bio enorman, kao i zbog silnih dojava o bombama odlucila da ukine dodatnih 7 letova koje je bila uvela kada je poceo rat. EU je vise puta tada rekla da letovi Air Serbie nisu protiv EU sankcija: https://www.exyuaviation.com/2022/03/eu-air-serbia-not-in-violation-of.html Od tada su na mala vrata povecali na 10pw letove za Moskvu, uveli Sochi sa 2pw, pa ga povecali na 3pw, St. Petersburg produzili na zimu sa 2pw, uveli Kazanj 2pw bez ijedne objave na drustvenim mrezama i portalima. Uvedene su dodatne sigurnosne provere na letovima za Rusiju i situacija je trenutno mirna.

Dakle, EU ne moze zabraniti JU da leti za Rusiju, niti moze odlucivati o broju letova. O broju letova odlucuju iskljucivo Rusija i Srbija kroz svoj bilateralni ugovor. EU je to samo kao zemlja preleta, sto predstavlja First freedom of the air. Svaka zabrana preleta znaci uvodjenje sankcija. Znamo da je Poljska pokusala da zabrani prelet JU, pa je EK rekla da to ne smeju da rade. Jedino lizing kuce mogu da zahtevaju da njihovi avioni ne lete za Rusiju zbog nemogucnosti osiguranja ili slicnog. Ali se i to lako da resiti buduci da drzava moze da da garancije za bezbednost aviona, kao sto je to uradio Izrael.
 
U pravu si, Luka, ipak, to su mirnodopska pravila, a ona više ne važe. Video si eksplozije na gasovodu... Što rekli komunisti, sve se može, kad se hoće. Ali, što neko napisa, sa Rusima koji beže iz zemlje, sad reč ne bi rekli ni Lufthanzi da leti za Moskvu.
 
Мени се чини да могућност продаје карата за своје линије унутар Русије није лоша могућност. Вероватно би тај сегмент летео Аерофлот али мислим да је и то добро.
 
Nisam bas najbolje razumeo sta si hteo da kazes. Ako mozes da pojasnis i das neki primer bio bih jako zahvalan :)
 
Vrh