Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Osim sto sam cuo za njih ne znam cime se bave, ali pretpostavljam da imaju veze sa pretopom u kompet lepinji, dzemperima u Sirogojnu, letecom klijentelom na Zlatiboru i mladim partizankama u Uzickoj Republici. Vi me ispravite ako gresim.

Da dodam, razminiravanje aerodroma finansira Americka ambasada sa satelitima, nesto slicno su Rusi uradili u Nisu. Predlog ekipi iz Uzica i Zlatibora. Trazite da vam naprave brzu prugu do stanice Zlatibor, a ako Amerima bude trebao aerodrom za nedaj Boze, sami ce preko nasih da srede aerodrom, ne bacajte drzavne pare bezveze imate 1000 drugih problema koji bi vam bili pametniji da ih resite.
Аеродром Поникве је направљен на заласку Југославије као класичан војни аеродром каквих је било много у тој држави. Коришћен је током деведесеетих и онда су Американци на њему празнили своје авионе када год су се враћали у своје базе. Апсолутно никаквог смисла нема да било ко у НАТО пакту размишља о Пониквама у било којој варијанти и опцији. Поникве су толико небитне да су једини војници и официри НАТО пакта који су икад чули за Поникве они који су га бомбардовали 1999-е године.
То што је аеродром наводно веће носивости ширине или шта већ од свог "матичног" аеродрома има везе искључиво тим што су Лађевци направљени 1967е године а Поникве 1983е године. Да би се створила нова ваздухопловна јединица, то мора да буде одлука на највишем нивоу, а наш највиши ниво очигледно није имао потребу за тим. Нису Поникве једини аеродром који није имао ваздухопловну јединицу.
Поникве су чишћене од последица бомбардовања али то није урађено за комплетну површину аеродрома. Рекао си да си био горе више пута, па могао си да видиш шта се налази у капонирима.

Никакав ваздушни мост се неће правити преко Поникава, никакав комерцијални авио саобраћај неће постојати са Поникава, велико је питање да ли ће у скоријем року да се удостоје да почисте све последице бомбардовања и да извуку оне авионе из капонира, са свим што има у њима. Или ће да чекају да неко погине.
Поникве ће остати предизборна прича која служи да се идиотима извуку гласови. Такође ће да послужи да одређен круг привилегованих прима високе плате. Такође ће да послужи да глупи људи маштају о неким Америчким авио мостовима и путевима високе носивости до "аеродрома".

Ако ништа, бар могу да се оранизују драг трке сваке године. Имамо неку корист. А ми у Ужицу никад и не причамо о том "аеродрому" јер нам је крајње небитан. Никад га нико не помиње у било ком контексту, осим ако је тај неко дебил или докон човек. Али гледам да се таквим не окружујем.

Брза пруга до станице Златибор такође никад неће бити направљена. Макар неће у наредних 20-30 година. Нити је брза пруга до станице Златибор потребна. И на крају да се сложим са тобом да има 1000 других проблема које је потребно решити али се неће ни они решити као што се ни овај измишљени неће решити.
 
Не знам ни ја чиме се баве ни да ли постоје, али знам да их људи попут тебе често узимају за аргумент у својим бесмисленим покушајима да нешто бесмислено направе смисленим.
Sinovce, udario te je pretop u glavu, ako je ovo nacin ophodjenja na forumu mogu da ti objasnim gde zeko pije vodu! Ti si taj koji zna cemu nesto sluzi, a komanda koja ga je napravila ne zna?! Jesi li toliko opcinjen sobom ili te neke druge muke more posto moramo preci na nivo jednostavnosti.
Pokreni peticiju da sredite onu zgradu kasarne koja je u stanju raspadanja, prodali ste pola kasarne i gle cuda na mestu bivse piste je sagradjen Lidl, vodjeni tom logikom ocekujem da napravite ogroman Lidlov distributivni centar u Ponikvama. Tako cete sve da ih zejedno zaje*******ete Amere, Ruse i nase!

Od tog aerodroma nece biti nicega do trenutka kada bude neophodan za to zbog cega je i napravljen, a verovatno ce to biti nikada!
 
Sinovce, udario te je pretop u glavu, ako je ovo nacin ophodjenja na forumu mogu da ti objasnim gde zeko pije vodu! Ti si taj koji zna cemu nesto sluzi, a komanda koja ga je napravila ne zna?! Jesi li toliko opcinjen sobom ili te neke druge muke more posto moramo preci na nivo jednostavnosti.
Pokreni peticiju da sredite onu zgradu kasarne koja je u stanju raspadanja, prodali ste pola kasarne i gle cuda na mestu bivse piste je sagradjen Lidl, vodjeni tom logikom ocekujem da napravite ogroman Lidlov distributivni centar u Ponikvama. Tako cete sve da ih zejedno zaje*******ete Amere, Ruse i nase!

Od tog aerodroma nece biti nicega do trenutka kada bude neophodan za to zbog cega je i napravljen, a verovatno ce to biti nikada!
Te maloumne pokušaje prozivki sa pretopom koje konstantno pokusavas da provuces možeš da ostaviš za svoj kružok ljudi koji ima IQ ispod 90.

Aerodrom Ponikve nema nikakvu vrednost sa vojnog aspekta. Sa civilnog aspekta ima još manju vrednost. U kaponirima istog se i dalje nalaze zatrpani avioni. Nikakvi putevi ni pruge se ne prave zbog tog aerodroma niti će se ikada praviti.

Mnogo je bolje da gore bude lidl distributivni centar, makar će da bude nešto od čega će taj narod gore da ima leba da jede. Od zatrpanih kaponira i besmislenih teorija zavere neće se najesti leba niko. Ali ni lidl distributivni centar neće gore, jer su Ponikve na kraju svega i nikome nije interesantno tamo da pravi bilo šta.

A sto se tiče toga gde zeka pije vodicu, kad budeš dolazio sledeći put da posetiš anderkaver objekat NATO pakta, slobodno mi pošalji poruku, želim da saznam gde zeka pije vodicu.
 
A sto se tiče toga gde zeka pije vodicu, kad budeš dolazio sledeći put da posetiš anderkaver objekat NATO pakta, slobodno mi pošalji poruku, želim da saznam gde zeka pije vodicu.
Znas ti sta je bolje isfrustrirano deriste.
 
Poslednja izmena:
Te maloumne pokušaje prozivki sa pretopom koje konstantno pokusavas da provuces možeš da ostaviš za svoj kružok ljudi koji ima IQ ispod 90.

Aerodrom Ponikve nema nikakvu vrednost sa vojnog aspekta. Sa civilnog aspekta ima još manju vrednost. U kaponirima istog se i dalje nalaze zatrpani avioni. Nikakvi putevi ni pruge se ne prave zbog tog aerodroma niti će se ikada praviti.

Mnogo je bolje da gore bude lidl distributivni centar, makar će da bude nešto od čega će taj narod gore da ima leba da jede. Od zatrpanih kaponira i besmislenih teorija zavere neće se najesti leba niko. Ali ni lidl distributivni centar neće gore, jer su Ponikve na kraju svega i nikome nije interesantno tamo da pravi bilo šta.

A sto se tiče toga gde zeka pije vodicu, kad budeš dolazio sledeći put da posetiš anderkaver objekat NATO pakta, slobodno mi pošalji poruku, želim da saznam gde zeka pije vodicu.
Ти ако не видиш да цели свет иде у лудило, благо теби! Лепо је бити ној, глава у песку али дупе на ветрометини!
 
Ти ако не видиш да цели свет иде у лудило, благо теби! Лепо је бити ној, глава у песку али дупе на ветрометини!
Видим ја да је свет отишао у лудило. Због посла који обављам и који сам раније обављао доста ме то лудило тангира и на личном нивоу.
Само имам проблем са сулудим идејама о Пониквама као неком битном месту за неке ваздушне мостове НАТО пакта. Постоје хиљаде аеродрома који могу послужити у ту сврху у земљама које су наклоњене НАТО пакту за разлику од нас где 90% људи мрзи исти.
 
Кућа нам је на путу! Тренутно смо колонија, захваљујући Нерону и људима без кичме! Да нападаш Русију где би се прво стационирао? Где ћеш направити највише штете и Русији и народу који га подржава? О издајничкој власти не треба трошити речи за њих ће се побринути будући догађаји!
 
Кућа нам је на путу! Тренутно смо колонија, захваљујући Нерону и људима без кичме! Да нападаш Русију где би се прво стационирао? Где ћеш направити највише штете и Русији и народу који га подржава? О издајничкој власти не треба трошити речи за њих ће се побринути будући догађаји!
Нисмо ми одавно на путу, ми смо рупа унутар мора које се зове НАТО пакт. Ми смо једна потпуно контролисана мрља на њиховом миљеу. Где бих се стационирао? У Пољску, Чешку, Естонију, Летонију, Литванију, Бугарску, Румунију евентуално Грузију и Јерменију ако могу, Финску... Свакако се не бих стационирао у Србију или на шугаве Поникве. Ако бих се и стационирао у Србију свакако бих се пре стационирао на Батајницу, Ниш или Краљево него било где друго. Србија и Поникве не играју никакву улогу у тренутном рату НАТО-а и Русије, односно ако и постоји наша улога она је тривијална на великој шеми ствари.
Ако је ова власт издајничка онда је и народ издајнички јер народ бира ову власт. Онај прави српски домаћин сељак је највећи гласач ове власти. Ту нема никакве двојбе. Највећи (једини прави) противници ове власти су они које ти мрзиш много више од саме власти.
Иначе, за десет дана долази мај. Занима ме какве геополитичке потресе ћемо доживети. Шта ће то битно да се промени у нашим животима у мају.
 
Нисмо ми одавно на путу, ми смо рупа унутар мора које се зове НАТО пакт. Ми смо једна потпуно контролисана мрља на њиховом миљеу. Где бих се стационирао? У Пољску, Чешку, Естонију, Летонију, Литванију, Бугарску, Румунију евентуално Грузију и Јерменију ако могу, Финску... Свакако се не бих стационирао у Србију или на шугаве Поникве. Ако бих се и стационирао у Србију свакако бих се пре стационирао на Батајницу, Ниш или Краљево него било где друго. Србија и Поникве не играју никакву улогу у тренутном рату НАТО-а и Русије, односно ако и постоји наша улога она је тривијална на великој шеми ствари.
Ако је ова власт издајничка онда је и народ издајнички јер народ бира ову власт. Онај прави српски домаћин сељак је највећи гласач ове власти. Ту нема никакве двојбе. Највећи (једини прави) противници ове власти су они које ти мрзиш много више од саме власти.
Иначе, за десет дана долази мај. Занима ме какве геополитичке потресе ћемо доживети. Шта ће то битно да се промени у нашим животима у мају.
Поникве су на око 900м висине, углавном су изнад магле, имају чудесно дугачку писту која нема смисла за ловце којима је и 1 км довољно. Прављене су као и Бихаћ за НАТО. Друго је ствар што су " југословени " ( углавном приглупи Срби ) мислили да је то за нас. Када ће га разминирати не знам, али видим да се убрзавају! Пројекат да на њега може слетити авион величине Боинга 757 је потпуно безсмислен са становишта Србије. Једва слећу и мали приватни авиони. КОме је онда потребно да слеће авион од 45м дужине? Ко плаћа разминирање? Базе у близини Русије ће брзо бити уништене ракетама. Поникве мало теже! Ни мени као ни теби није у интересу да се на Тари обнавља војна инфраструктура али нико нас не пита!
 
Руси нису у стању да онеспособе аеродроме у Украјини са којих редовно полећу авиони, прича о томе да могу да онеспособе аеродроме у целој источној Европи није чак ни машта, то је потпуна научна фантастика. Али хајде да узмемо да је то реалност. Зашто се не би користиле стотине потенцијалних аеродрома у Хрватској, Словенији, Црној Гори, Италији, Немачкој, Данској, Холандији и осталим државама које нису на линији фронта? Ево например аеродром Тиват има још мање дана са маглом има писту сличне дужине и може да прими много озбиљније авионе него Поникве. Зашто се не би користио он? Шта је компаративна предност Поникава у односу на било који други аеродром у окружењу? Таквих аеродрома има буквално на стотине.
Не знам чему та потреба да се свему нађе неки дубок смисао. Зашто све у животу мора да има неку дубоко сакривену позадину који ми морамо да разоткријемо? Зашто не може да буде једноставно као што скоро увек и јесте. Доживљавам то кроз целу професионалну каријеру, људи су просто склони теоријама завере а истина је заправо скоро увек оно најједноставније решење.

Као човек из овог града, мислим да држава треба да уложи неки новац у неке смислене ствари и пројекте. Оспособљавање Поникава за летове Боинга 757 није ни на првих 50 места на листи приоритета овог града. Али тај пројекат јако лепо звучи код гласача, па ће из тог разлога бити максимално прокламован заједно са својим братским пројектом тунелом испод Кадињаче. Све друго је празна прича. Да Поникве имају икакву (али буквално икакву) стратешку вредност за НАТО пакт, до сада би тамо све било под конац, а не би деца ишла да се сликају са затрпаним авионима, нити би се горе одржавале параде аутомобила са наложеним богаташима из целе Србије.

ПС: Ја се искрено надам да си свестан да си до пре неколико година горе могао да уђеш без ИКАКВЕ контроле или препреке. Пре 15 година смо ишли горе да се тркамо колима. Најобичнија асфалтирана ливада, са авионима разбацаним около испод гомиле крша.
 
Šta sve ljudi pišu, neverovatno je.
@Orfanelin , uludo trošiš energiju. Neke ljude ne možeš jednostavno ni u šta ubediti.
Do napuštanju Udbine i Željava, Ponikve su zvrjale prazne. 1985, kad god smo imali para za benzin, dolazili smo da jurcamo po pisti i onim stazama između kaponira.
Posle rata, opet ničemu nije služilo, ljudi iz okoline nisu čak ni stoku na ispašu puštali. Počelo je sve da zarasta. Onda se neko setio da može da se prevede u civilne svrhe pa osnovao firmu, kao što je i beogradski metro - da neko njima bitan primao masnu platu. Grad Užice tek nije znao šta će sa tim prostorom, pa ga predsju Aerodromima.
Ne znaju ni šta će sa bivšim Domom Vojske, jer ga ni posle 20 godina još nisu priveli nameni.
U kasarni jedte nastao Lidl, studentski dom, kovid bolnica, forenzički centar, servisna radionica lokalnog prevoznika, crkva... Još silni hektari čekaju ideje koje garnitura koja vodi Grad, jednostavno nema.
U zgradi kasarne trebalo bi da bude Trening centar za dualno obrazovanje, za šta bi radovi trebalo krenu uskoro. U toku je isečjavanje trenutnih korisnika, a novac za adaptaciju je stigao. To su činjenice, šta god neko ili ja, o tome mislio.
Ni u jednoj varijanti aerodrom na Ponikvama nema budućnost, bez obzira na nosivost i dužinu piste.
Zapravo, i ta nosivost je sada pod ozbiljnom znakom pitanja, jer to više nije originalna pista. Još u toku bombardovanja, noću je zatrpavano i presvlačeno asfaltom, da bi već sutradan bilo ponovo preorano. U zoni piste nije bilo 10m u prečniku da nešto nije palo. Od nekih se tresao ceo grad, petnaestak km udaljen.
Ovim čišćenjem razminirava se tek mali deo ukupne površine aerodromskog kompleksa, a glavni problemi, kaponiri iz kojih je već niklo i drveće prečnika dvadesetak cm, i dalje ostaje, čeka projekte i pare. A dole ispod, vreme i korozija rade svoje: tika taka, tika taka...
Zato i jeste bilo neophodno da se sve ogradi, da neki radoznalac ne bi prošao iza one sklepane tarabe na ulazu u jedan kaponir. Ovako, ostaje to prostor sa koga će jednom nedeljno, kad je lepo vreme poleteti neki aviončić lokalnog kluba, 1-2 puta godišnje okupiti se avioni ono malo preostalih srpskih aero-klubova ili neko, poput Đokovića, egzibicije radi, sleteti tu. I to je sve.
Samo još nisu počeli da prodaju karte kao pre negde za beogradski metro. Paradoks je da na Ponikvama nema mnogo magle, ali su i dalje obavijene vrlo gustom koji neki vrlo rado kupuju od ovih veštih prodavaca, koji jedino to i znaju.
 
A sve što su preuzeli od Vojske, Užice je poprilično platilo, sa idejom da dođe do korisnog građevinskog zemljišta. Onda je došla garnitura koja nema blage veze šts će sa tim. I dad sve stoji. I stajaće.
 
A sve što su preuzeli od Vojske, Užice je poprilično platilo, sa idejom da dođe do korisnog građevinskog zemljišta. Onda je došla garnitura koja nema blage veze šts će sa tim. I dad sve stoji. I stajaće.
Била је идеја да се оснује универзитет и да се поврате изгубљени факултети на челу са машинским. Такође је идеја била да се факултет драмских уметности тог универзитета измести код Кустурице у Дрвенград и Каменград. Идеја је била феноменална и онда је СНС дошао на власт. Питање је шта би се од тога десило и да је остала стара власт али вероватно за нијансу више него што се десило под овом влашћу.
 
Благодарим Балтазаре што држиш овај мој пост око геополитике! Сад кад крене срање широм света ти ћеш имати првобитну вест!
 
Vodim kod Šukila na klopu ako se tvrdnje mudraca ostvare. Može?
 
B757 i A321 su avioni dizajnirani za kratke i srednje linije. Tek A321 XLR jeste za duge, ali nije ni on tipičan long-haul avion. I jedan i drugi se ređe koriste na nekim dužim linijama (npr. preko Atlantika), ali to ih ne svrstava u dugolinijske.
Polako i stidljivo se približavate pravom odgovoru, A321 u toj najnovijoj XLR varijanti jeste uskotrupni avion i dugolinijski (tzv long haul), i to XLR znači Extra Long Range. Što dalje znači da može da poveže Kinu ili Njujork sa Zlatiborom, ako za to nekad bude postojala potreba. Ti avioni su za to i pravljeni kako bi se izbegle velike vazdušne luke (tzv čvorišta) i direktno letelo do krajnje destinacije. B757 ima neznatno kraći dolet i već se dosta (ili najviše) koristi u turizmu za dolazak direktno na udaljene turističke destinacije (bez presedanja).

Dalje ovde ljudi napamet pišu i spominju ta dva aviona, a da su lepo u miru i sa strpljenjem pročitali vest o rekonstrukciji koja je ovde okačena, i bar malko razmislili, saznali bi da će aerodrom u prvim fazama biti rekonstruisan za avione B737 i A320 (tzv.srednje linijaše), a tek u poslednjim fazama rekonstrukcije (koja će se raditi tek ako bude uspešna komercijalna upotreba B737 i A320) se proširivati za pomenute dugolinijaše. Zato se i radi FAZNO, niko više nije ovde lud da olako baca finansijska sredstva...i to se u poslu zove RAZVOJ...i to NE IDE preko noći !
 
Poslednja izmena:
U slučaju kao što neki ovde pominju da će se koristiti za napad na Rusiju, ja se nadam da ste svesni da je vojska već odobrila ovaj projekat rekonstrukcije. U slučaju da je to nečiji skriveni cilj onda pričamo o veleizdaji !! Koliko znam lokalna vlast je proruska i nešto ne verujem u taj scenario.

A ovi što pričaju da je aerodrom nepotreban, onda ajde da ili ugasimo temu, ili bar malo ubacite konstruktivnosti kad budete pisali, jer postajete naporno dosadni sa ispraznim hejtovanjem
 
Jeste, samo koliko puta? I to je bio deo nekog ondašnjeg predizbornog marketinga.
Па и нека је. Лети се и сад из Краљева за Тиват; и није нека разлика, чак је и боље, јер има смисла продавати и карте Београд-Ужице. Не знам што вам смета да имате опцију, кад купујете карте да укуцате:

from: Uzice

to: London Heathrow
(New York JFK)
(Moscow Sheremetyevo)


То је ситан трошак за државу, а није лоше за крај. Постане и делом света за једну јоту више. И све земље тако нешто, иначе, раде, јер вреди одређену своту новца свакако.
 
Poslednja izmena:
Jeste, avionom (kojim) iz Beograda za Užice....

Troškovi koji su povezani sa tim ni najmanje ne opravdavaju to ni kao ideju
 
Polako i stidljivo se približavate pravom odgovoru, A321 u toj najnovijoj XLR varijanti jeste uskotrupni avion i dugolinijski (tzv long haul), i to XLR znači Extra Long Range. Što dalje znači da može da poveže Kinu ili Njujork sa Zlatiborom, ako za to nekad bude postojala potreba. Ti avioni su za to i pravljeni kako bi se izbegle velike vazdušne luke (tzv čvorišta) i direktno letelo do krajnje destinacije. B757 ima neznatno kraći dolet i već se dosta (ili najviše) koristi u turizmu za dolazak direktno na udaljene turističke destinacije (bez presedanja).

Dalje ovde ljudi napamet pišu i spominju ta dva aviona, a da su lepo u miru i sa strpljenjem pročitali vest o rekonstrukciji koja je ovde okačena, i bar malko razmislili, saznali bi da će aerodrom u prvim fazama biti rekonstruisan za avione B737 i A320 (tzv.srednje linijaše), a tek u poslednjim fazama rekonstrukcije (koja će se raditi tek ako bude uspešna komercijalna upotreba B737 i A320) se proširivati za pomenute dugolinijaše. Zato se i radi FAZNO, niko više nije ovde lud da olako baca finansijska sredstva...i to se u poslu zove RAZVOJ...i to NE IDE preko noći !

Ni B757 ni A321 nisu primarno dugoprugaši. Tako da jeste površno nazivati ova dva aviona "ukotrupnim dugoprugašima".

Ostalo je deplasirano komentarisati.
 
Jeste, avionom (kojim) iz Beograda za Užice....

Troškovi koji su povezani sa tim ni najmanje ne opravdavaju to ni kao ideju
Ко је то рачунао?

Врло ћеш тешко наћи европски регион неповезан квалитетним јавним превозом типа авион или брза железница. Колико такво стање кошта? Вероватно постоје и студије, може бити и да их није мало.
 
Vrh