Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Што га на оборисмо? Побеже пре него ли га је наша ПВО видела?
То би било као да са снајпером стојиш на улици и обараш оне што прелазе на црвено. ПВО је вероватно проценила да овај није претња, него само бу****, а за то није смртна казна.
 
Nas je kanda načepio samo tamo oko Kladova, u preletu iz Rumunije u Bugarsku, ali izgleda da je primarni cilj bio preleteti Rumuniju i Bugarsku, leteli su nisko, sa isključenim transponderom, bez prijavljenog plana leta, a po sletanju ostavljen uredno pokriven ceradom, a posadi ni traga. Ne bih se čudio da je posada vukla neku kamericu za snimanje sa male visine, bilo bi zanimljivo videti putanju kojom su išli i šta su potencijalno zanimljivo takvom rutom preleteti.
 
Официјално се тврди да није имао зле намере, али да је намерно радио нешто што се не сме је факат: летети без транспондера, и НЕРЕГОВАТИ на визуалне знакове, значи да превозиш нешто или некога за кога су службе обезбедиле ћутање балканских банана република. И све је тако формирано, типа мали пилот се залетео, на није приметиоваздушну полицију.
 
Официјално се тврди да није имао зле намере, али да је намерно радио нешто што се не сме је факат: летети без транспондера, и НЕРЕГОВАТИ на визуалне знакове, значи да превозиш нешто или некога за кога су службе обезбедиле ћутање балканских банана република. И све је тако формирано, типа мали пилот се залетео, на није приметиоваздушну полицију.
Зар ти заиста верујеш да је лакше обезбедити ћутање ратног ваздухопловства четири државе, укључујући и команду НАТО чији су авиони такође пресрели овога, него стрпати "нешто или некога" у комби и прећи кроз две врло порозне границе Европске уније.

Бугарска полиција је лоцирала авион и тужилаштво у Варни је већ покренуло истрагу.

Међу спортским пилотима има свакаквог света који умеју да раде врло опасне ствари (опасне и за њих и за друге), и не само на Балкану. Ратно ваздухопловство ће реаговати ако то представља претњу за националну безбедност; остало је посао за полицију.
 
Не желим да се убеђујем, али недавно смо имали летење беспилотне летелице преко две државе НАТО и шта је било?
 
Evo malo novih slajbi sa aerodroma.Radi se baš udarnički čini mi se,odlazim jenom nedeljno i uvek je vidan napredak za tih 7 dana.Ovo je deo gde su nekada bile one barake,to će u budućnosti biti centralni parking.Radi se kišni odvod mislim.





Ovo je budući izlazak na parking sa dolazaka,kućice su za lift



Pogled na novi deo,inače onaj srednji deo gde je nekada bio tunel ubrzano stiže ova dva već izgrađena(levo i desno od njega)

Mostić koji će voditi sa parkinga na odlaske

A ovo je već završeni deo centralnog parkinga koji će uskoro pustiti u rad.Inače svuda su istaknuti cenovnici sa novim većim cenama,200 kinti prvi sat 300 drugi i svi ostali.Sistem će biti da se cenom stimulišu ljudi da parkiraju što dalje od zgrade,inače u garaži je isto podignuta cena mislim da je 100 kinti prvi sat,200 drugi a svi ostali 300.





Još jedan pogled na centralni deo nove zgrade
 
Video sam negde mapu kuda je leteo, ako je uopste i usao u srpski vazdusni prostor, buduci da se ne zna pouzdano, bio je u njemu jako kratko. Ako je zaista usao, leteo je 10-15km kroz nas vadzusni prostor. Za tako kratko vreme ne mogu se podici lovci i doleteti do njega. Veci je problem sto se on nije odazvao ni madjarskim, ni americkim, ni rumunskim lovcima.
 
Pa ako je leteo 15 minuta iznad Srbije, još kako su mogli i da polete i da ga presretnu. Ali nije bilo potrebe, bili su Rumuni sa F16 blizu.
 

Šta predviđa Generalni urbanistički plan Beograda do 2041?


"planira aktiviranje vojnog aerodroma "Batajnica" za letove loukost kompanija"

Generalni urbanistički plan Beograda do 2041. godine će od ponedeljka biti na ranom javnom uvidu. Naručilac izrade plana je Direkcija za građevinsko zemljšte i izgradnju Beograda, a obrađivač Urbanistički zavod Beograda.

izvor:
GUP aerodrom Batajnica
 
Ja sam ipak za zatvaranje Surčina i prebacivanje svega u Bataju

1. već ima dve piste.
2. boca-ica će obustaviti svoje batajničarenje jer će mu želje biti ispunjene, umesto vožnje 15 minuta, moći će za isto vreme pešice na let. :D
3. nama u Rakovici je svejedno, meni je i Tesla u vreme popodnevnog špica jedanko vremenski udaljen kao i Konstantin a ni Temišvar nije predaleko. Dal je Surčin ili Bataja sa ove distance je nijansa
A ja sam za onu ideju da Surčin ostane putnički aerodrom a da Batajnica bude delom vojni, delom cargo i/ili za low cost letove. Da je to već urađeno, ne bismo imali problem danas, jer bi verovatno (ne tvrdim, al pretpostavljam) takav aerodrom bez problema mogao vanredno da primi ove avione što su čekali da slete na Surčin.

Inače nisam za to da se ukida Batajnica kao vojni aerodrom jer je on poslednji preostali te vrste. Uz ustupanje dela svog aerodroma ali zadržavanje vlasništva nad njim, Vojska tj. MO bi inkasiralo dosta para, koje bi mogla da iskoristi za modernizaciju. A s druge strane, Beograd bi dobio plodno tlo za cargo i (nove) low cost letove. O toj ideji se već godinama priča, ali kao i sve što ima veze s državom, proteći će još mnogo vode Dunavom i Savom dok neko tamo ko se pita shvati i natera se da to prihvati i realizuje.
O ovome smo pričali još davne 2018, izgleda da su nas čuli :D Naravno, jedno je najava a drugo realizacija, pošto ovi lažu kao psi. A znam i da prate forum i ostale mreže, pa ih ništa ne sprečava da pričaju ono što ljudi žele da čuju, a da opet sve ostave u fazi ŠBB KBB.
 
Poslednja izmena:
Ma to je i u starijim planovima bilo. Sumnjam u to, sa ovolikim investicijama u Surčin. Jedino ako (kad) tamo bude gužva.
 
O ovome smo pričali još davne 2018, izgleda da su nas čuli :D Naravno, jedno je najava a drugo realizacija, pošto ovi lažu kao psi. A znam i da prate forum i ostale mreže, pa ih ništa ne sprečava da pričaju ono što ljudi žele da čuju, a da opet sve ostave u fazi ŠBB KBB.
Људи, бре, Брисел са 2,5 милиона становника, седиштем Европске комисије са 30 хиљада добро плаћених бирократа, седиштем НАТО, бројних лобистичких група и разних других машинерија за прављење рата и прање новца има један аеродром, а ми причамо о комерцијализацији Батаје.

Крстимо јариће док нам људи падају као кегле са Панчевачког моста, побогу.

Ко би да помене Шарлруа као други бриселски аеродром, нека погледа густину насељености Белгије. Између Завентема и Шарлруа живи још 3 милиона.
 
Крстимо јариће док нам људи падају као кегле са Панчевачког моста, побогу.
Pa za to se obrati nadležnima. Evo upravo okačih meme o Pančevačkom mostu, koji će verovatno svi iskulirati, jer je ovde uvek bitnije ko je autor nečega, nego šta se poručuje i predlaže.

A Batajnica je odavno nedovoljno upotrebljena. Ako su Belgijanci slepci, ne moramo i mi da budemo. Ako se uradi računica i kaže da bi bilo isplativo - ne samo za vazdušni saobraćaj nego i za MO - da Batajnica bude vojno-civilni aerodrom, ja ću biti za. Ako se pokaže da to ne bi bilo isplativo, ok, onda neka ostane ovako kako je. Ne vidim potrebu za relativizacijom i povezivanjem nepovezivog.

Ja kad isto tako upoređujem pa na drugim temama pišem da se bacaju stotine miliona evra na bespotrebne aerodrome u vukoje*******inama Hercegovine ili se bacaju na prenose fudbala, ili nepotrebne stadione, ljudi me bojkotuju ili gledaju s podozrenjem. Jer im kvarim užitak i tripove. A kad se ovde sad radi o nekoj investiciji koja bi zapravo verovatno i bila pametna i isplativa, odmah se poteže priča ''da ali šta ćemo sa...'' Kao što rekoh, izgleda da je na ovom forumu uvek najbitnije KO nešto piše, a ne ŠTA piše...
 
Poslednja izmena:
Pa za to se obrati nadležnima. Evo upravo okačih meme o Pančevačkom mostu, koji će verovatno svi iskulirati, jer je ovde uvek bitnije ko je autor nečega, nego šta se poručuje i predlaže.

A Batajnica je odavno nedovoljno upotrebljena. Ako su Belgijanci slepci, ne moramo i mi da budemo. Ako se uradi računica i kaže da bi bilo isplativo - ne samo za vazdušni saobraćaj nego i za MO - da Batajnica bude vojno-civilni aerodrom, ja ću biti za. Ako se pokaže da to ne bi bilo isplativo, ok, onda neka ostane ovako kako je. Ne vidim potrebu za relativizacijom i povezivanjem nepovezivog.

Ja kad isto tako relativizujem pa na drugim temama pišem da se bacaju stotine miliona evra na bespotrebne aerodrome u vukoje*******inama Hercegovine ili se bacaju na prenose fudbala, ili nepotrebne stadione, ljudi me bojkotuju ili gledaju s podozrenjem. Jer im kvarim užitak i tripove. A kad se ovde sad radi o nekoj investiciji koja bi zapravo verovatno i bila pametna i isplativa, odmah se poteže priča ''da ali šta ćemo sa...'' Kao što rekoh, izgleda da je na ovom forumu uvek najbitnije KO nešto piše, a ne ŠTA piše...
Мем ти је одличан, горко отрежњујући.

За Батају је рачуница већ јасна, конверзија војног аеродрома у мешовити је врло скуп спорт, без економске рачунице у конкретном случају, а да бисмо закрпили ту рупу, морамо негде да одсечемо уши (Београд). Ја не видим како то може да се исплати српском друштву (видим како може да се исплати МО, ал’ они су само делић слике).
 
Hvala.

Konverzija vojnih aerodroma u mešovite je nešto što se uradilo širom Evrope. Sumnjam da bi se u tolikoj meri radilo da nije isplativo na više načina, a ne samo direktno finansijski. Posebnu težinu u celoj toj priči meni predstavlja činjenica da Batajnica ima čak dve piste dok ANT ima samo jednu. I to da je RV, logično, skresano i smanjeno sa nivoa JRV na jedan mnogo skromniji i racionalniji nivo za jednu mnogo manju Srbiju. Tako da deluje kao da je Batajnica, prosto rečeno, i prevelika za potrebe tamošnjih letačkih komponenti.

Ako računica pak kaže da to ne bi bilo isplativo, onda u redu, neka ostane ovako kako je. Ali nije ni na odmet ni štetno razmišljati i razmatrati sve opcije. Kao što razmatramo svašta nešto na forumu, čak i onda kada su šanse za realizaciju izuzetno male i čak i onda kada imamo druge, goruće probleme. Prosto, na temi o aerodromima pričaće se o aerodromima. A na temi o Pančevačkom mostu, priča se o Pančevačkom mostu. A ako neko zaslužuje vaspitno resetovanje i dovođenje u realnost po principu ''čoveče, na šta vi bacate pare!?'' onda su to upravo vlasti i nadležni, koji bacaju pare na aerodrome u bestragijama, fudbal i stadione. Ali ako bismo na svakoj temi isticali to, vrteli bismo se u krug non stop.

Doduše, nije da nema vrtenja na nekim temama i ovako. :LOL: Eno, na temi o Pošti u Savskoj se već nedeljama vrte u krug i još uvek im nije dosadilo. :LOL:
 
…. Posebnu težinu u celoj toj priči meni predstavlja činjenica da Batajnica ima čak dve piste dok ANT ima samo jednu…
Да расветлимо мало и те две писте. Бочно растојање између две батајничке бетонске писте (има и трећа, травната, али њу не узимам у обзир), је 400 м, додуше са уздужно смакнутим праговима. У сваком случају, недовољно да би допустиле независне операције са становишта заштите од судара у ваздуху и заштите од утицаја од турбуленције у трагу.

Упроштено говорећи, такве две писте за цивилно ваздухопловство се имају посматрати као једна за све елементе операција осим за кретање по земљи. Тј. капацитет две батајничке писте је (скоро) једнак капацитету једне београдске. А “скоро” ће нестати када у Београду буде завршена уметнута писта.
 
Meni je ta umetnuta pista uvek zvučala kao sklepotina od rešenja, no dobro, nisam iz te struke, pa verovatno i grešim.


P.S.
Potpuno sam zaboravio i izostavio da je 2020. krenula njena gradnja , ako sam dobro razumeo? Pošto od 2018, kad samo pisali o ANTu i Batajnici, i nisam nigde putovao tako da ANT nisam video 4 godine, nisam znao da su u međuvremenu započeli i novu pistu.
 
Poslednja izmena:
Imamo primer za isto u Srbiji, vojni aerodrom u Lađevcima kod Kraljeva je sada mešoviti vojno-civilni (Morava), investicija za novi toranj i pristanišnu zgradu uz opremanje je bila oko 35 miliona evra i tu se koristi zajednički jedna pista, to su smešne pare za državu, ali i taj aerodrom zbog odnosa države nema niskobudžetne kompanije već se subvencioniše Air Serbia, verujem da i u Bg nikada ne bi dozvolili da se Batajnica preuredi da ne ugrozi interese koncesionara Tesle i Air Serbia.
 
U Kraljevu fali nova pista da bi mogli da sleću LCC, to neće biti tako mala investicija na koncu.

A u u Bataji bi trebalo zaista malo para. Prednost tog aerodroma je i što do njega postoji pruga.

Ima dosta sličnih gradova gde je uspela priča sa dva aerodroma (Varšava, Kijev), to nije zero sum game da bi ulaganje bilo čist trošak čak i bez posrednih efekata, ali ovde toga neće biti - ni ugovor sa koncesionarom ne ide u prilog.
 
Да расветлимо мало и те две писте. Бочно растојање између две батајничке бетонске писте (има и трећа, травната, али њу не узимам у обзир), је 400 м, додуше са уздужно смакнутим праговима. У сваком случају, недовољно да би допустиле независне операције са становишта заштите од судара у ваздуху и заштите од утицаја од турбуленције у трагу.

Упроштено говорећи, такве две писте за цивилно ваздухопловство се имају посматрати као једна за све елементе операција осим за кретање по земљи. Тј. капацитет две батајничке писте је (скоро) једнак капацитету једне београдске. А “скоро” ће нестати када у Београду буде завршена уметнута писта.
Kako 400m medjuosovinskog rastojanja nije dovoljno za paralelne operacije? SFO je verovatno najpoznatiji aerodrom sa paralelnim operacijama, a medjuosovinsko rastojanje mu je 230m. DXB ima takodje smaknute piste medjuosovinskog rastojanja 380m. Inace se retko gde dve paralelne piste koriste istovremeno za istu namenu. Naime, obicno se jedna koristi za poletanje, a druga za sletanje.

Veca briga oko batajnickih pisti i rulnica je njihova nosivost. Apsolutno je opravdana sumnja da bi na njih mogao da sleti A320/B737. Takodje, potrebne su dodatne rulnice jer sadasnje nisu dovoljne za civilne operacije.
 
Vrh