Комерцијална логика не иде у прилог другој писти још најмање неколико деценија, и није чудо што се Ванси није повео било каквом политичком или идеолошком функцијом коју би та писта вршила (јер комерцијалну не би).И две писте
Београд | Гетвик | |
Број путника | 6,2 милиона | 46,5 милиона |
Број операција (пол/слет) | 70,365 | 282,896 |
Ја сам управо на то мислио кад сам рекао "идеолошком или политичком функцијом".Ма пусти то, и Беч и Пешта су имали две писте кад су били мањи аеродроми од Београда (седамдесетих). ...
То је вероватно тачно, али оно што оправдава уметнуту писту, а не оправдава независну паралелну, нису грађевински трошкови, већ трошкови опремања и оперативни трошкови."... А кошта исто грађевински, гдегод је градио...
Управо тако. Штавише, градња укрштенен писте у Београду би тек била разбацивање ресурса. Београд има ретко правилно корито ветра (доминантан правац) који омогућава искоришћеност писте преко 98% укупног времена. Стога, писта која би била изван корита ветра би била врло често (практично кад год дува) изложена ефекту бочног ветра (најгоре могуће), што би драстично смањило њену употребљивост.Али у Сурчину је ружа ветрова таква да нису потребне "непаралелне".
Ја, на пример, овај аргумент уопште не разумем. Па то је као да кажете "нећу да музем краву и ујутру и увече, да је не гурам до самих лимита, него ћу нпр. три пута недељно"."...Pustite to sto LGW i SAW imaju jednu pistu i 45 miliona putnika. To je guranje do samih limita...."
Пантографе, Гетвик не разара свој систем користећи га (као што би радио превозник из твог примера), он само користи систем у потпуности. Уосталом, једини проблем који Гетвик има је што он има притисак корисника (авиопревозилаца) да још повећа капацитет, ал’ нема где. Да нема тог притиска, не би ни на Гетвику нико причао о паралелној независној писти. Тако и код нас, прича о другој (паралелној независној) писти треба да почне кад постане извесно да ће потражња корисника превазићи капацитет једне писте. То за сада није на видику од 20 година, ни из перспективе вршног сата (сата са највећим оптерећењем), нити из перспективе дневног оптерећења.Ја, напротив, разумем. Ако је оплтимална километража за градски аутобус 350 км дневно - јер у супротном брже губи вредност него што треба, а и требало би ти више људи за сервисирање - онда не треба да прелази 600 км дневно, иако може. Ако, дакле, имаш 1.100 аутобуса а у саобраћај дневно пушташ 900, то је уређени ГСП из 1989, а ако пушташ, 1.090 од 1.100, онда је то садашњи ГСП.
Такође, ја бих се сутра преселио из двоипособног у троипособан стан, иако би инфостан био мало већи. Разлог? Хиљаду њих, једноставно,лакше је и комотније, негде ће то и у новцу на крају да се исплати.
Тешко се функционише "кнап" и нико то на крају не жели, него само ако мора. Тако и Гетвик. Па и Хитроу. Није нека мудрост.
Ух, сад си ме за срце ујео. Ја не причам напамет, радим у ваздухопловству већ 30 година.Добро, сад то, са продавачицом... узмимо у обзир да је уистину и саграђена друга писта, па јој нисмо много помогли.
Ето, да је направљена права писта од 2.500 метара за почетак, то можда и са рулницим не би изашло на много више од ове једноипопистности.
А за Гетвик га машиш биг тајм - саградили би они још три писте одавно, само да могу. Али не могу. Ко може, он гради одмах. Турци нису узели за светао пример рахметли Сабиху, него ено им на новом аеродрому већ ради 5 писта.
Који је "капацитет једне писте"? Имаш ли неки стручан рад на ту тему? Колики у јутарњем шпицу са развијеним регионалним саобраћајем, кад ти сваки АТР за Ниш и Бањалуку заузима слот? Који је максимални, а који оптимални капацитет? Да не причамо овако напамет.
Хајмо о бројкама.Niko nije hteo da te ujede za srce, mani se toga, razgovaraj normalno.
Iz ovoga što si naveo, Beograd je na oko 30% kapaciteta piste. Šta kaže nauka - kada se gradi druga pista? Na 60% sa izgledima rasta saobraćaja od 7% godišnje? Na manje? Ili na više? Na koliko procenata počinju poremećaji u saobraćaju?
Bez velikih kriza, šta ako bi Er Srbija imala 40 aviona kroz neku godinu? To ti je onda već dupliran vršni čas.
A drugu pistu - upravo pravimo. Dakle, nije ovde pitanje jedna ili dve piste, nego dve piste ili dve piste koje mogu da se koriste kao jedna pista. Mi smo se opredelili za ovo drugo. OK. Ja ne bih.