Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840016#p840016:19fg1cv9 je napisao(la):
Пантограф » Pet Apr 09, 2021 9:36 am[/url]":19fg1cv9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839898#p839898:19fg1cv9 je napisao(la):
surovi » 08 Apr 2021 06:17 pm[/url]":19fg1cv9]Imali smo 6miliona putnika pre korone,potrebe za drugu pistu a kamoli za novi aerodrom neće biti u ovom veku,daj bože za 100godina da pređemo 30 miliona a do tad ko živ ko mrtav :bubanj:

Пусти векове и миленијуме. Зачас то оде у вис, ако крене (може, а не мора - немамо кристалну куглу):

Варшава:

2005 7,071,881
2019 18,860,000

С тим што су у међувремену отворили још један аеродром, који је пре кризе имао око 3 милиона путника годишње. Тако је један град са нивоа саобраћаја какав је имао Београд пред корону, за 15 година дошао до 22 милиона путника.

Такође, Беч је пре само 30-ак година био аеродром са мањим прометом од Београда, а већ неколико година пред корону је кукао да му треба трећа писта (две је имао још пре скоро 50 година).

Убрзао се свет, не чекамо више векове у данашње време. Да скратим, не знам зашто вам сад толико смета што неко бар покушава да размишља опрезно и далековидо.
Razliku između dalekovidog i nerazumnog sam pojasnio u jednom od prethodnih komentara. Razumno je napraviti plan da se ANT dalje širi kad dođe 2043 do projektovanog kapaciteta od 15 miliona putnika. Nerazumno je planirati da Nis ima dve piste i 30 miliona putnika ili da Beogradu do 2035 treba prostor za još jedan aerodrom sa tri piste.

Dalekovido planiranje je već napravljeno u žutoj mapi koju sam stavio pre par komentara. Prostor u crvenom dodaje još jednu pistu i veliki terminal sa satelitskim terminalom. Taj deo dodaje ANTu još barem 25 miliona. Dakle 15 miliona sa ovim što gradi Vansi + 25 miliona je bar 40 miliona godišnje ako ne i više. Rešen problem. Dobanovci su nerazumni.
 
Do tad će mo svi imati leteća odela,stojim iza toga da su Dobanovci nebuloza a pritom ima toliko nerešenih pitanja
 
А притом и процене да ће Србија до 2050 изгубити око 10% - 15% становништва..
 
Evo malo sličica,kako to izgleda sa kraja A terminala

Toranj "lepo napreduje" i zahteva slikanje iz sve veće daljine da bi ceo stao u kadar







Fasada na C je u grubo gotova







Kopaju se rupe za stubove za onaj nabudzeni deo,depadans.

Kopaju i na dolascima uz same stubove.Čekao sam dvadesetak minuta i treslo se kao ludo doduše prestali su kada su krenuli putnici da izlaze.

Baj-pas asfaltiran


Pošto je u toku polemika oko proširenja NT i novog aerodroma u Dobanovcima evo da i ja kažem svoje mišljenje.Po meni,ovo što sada rade je glupost.Manje bi koštalo i brže bi bilo gotovo da su napravili novu zgradu ovde gde sada rade produžetak C i ka autoputu.Ovako dobićemo našminkanu babu i to je to.
Dobanovce ne bih komentarisao to je tek glupost.
 
Tikvice hvala za slike. Nisam siguran da rade stubove za novu zgradu. Možda rade stubove na kojima će biti nastavak trećeg nivoa, onog kojim dolazni putnici treba da dođu od aviona do pasoške, ovaj okvir gore levo:

file.php


Novi render koji je pre par dana objavljen pokazuje da se taj deo nastavlja linearno i da će stajati na nekim stubovima. Možda se radi na tome?

Cstubovi.JPG


To može da bude objašnjenje zašto se radi bajpas.
 
Odakle ti to plećko? Nemam veze ni sa taksijem ni sa aerodromom.
 
Кад смо код аеродрома и таксија, да ли је тачно да је тарифа за Вождовац на пример повећана са 15 на 25€ због короне?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840648#p840648:11gjkgq2 je napisao(la):
Tikvica » 11 Apr 2021, 14:08[/url]":11gjkgq2]Odakle ti to plećko? Nemam veze ni sa taksijem ni sa aerodromom.
Pa naveo si na onoj jednoj slici na dolascima "dok si čekao" a ono je parking za taxi vozila, pa sam pomislio da si taxi vozač...šalim se malo.
 
Ma sve je OK.Stigao sam malo ranije da bih napravio neku sličicu a i stranac kojeg sam čekao se malo zadržao na kontroli tako da sam proveo neko vreme tamo.Inače od kada traje ovo sa Kovidom ne puštaju ulazak u zgradu tako da se putnici dočekuju baš tu ispred ulaza.
Za tarifu stvarno ne znam,pitaću sledeći put.
@peper.mint tačno,moguće da su rupe za te stubove,poklapa se.Nisam do sada video ovaj render a baš sam se pitao jel moguće da će ostaviti onako uži onaj stari C deo.
 
Bezveze je da bude na stubovima novi sprat, a da stari deo ostane uzak kao sto je sad. Mogli su celicnu konstrukciju da naprave, tako prosire sprat za odlazne putnike, a u tom dodatnom delu smeste male prodavnice.
 
Etihad je imao 90% LF u 2019. godini, ali su se ipak povukli. Realno je ocekivati ili da ce Etihad ponovo uspostaviti liniju ili da ce FlyDubai povecati frekvenciju na dva leta dnevno tokom leta. Etihad je u 2019. imao oko 114 hiljada putnika iz Beograda, te ce toliki broj morati da se raspodeli na Qatar i FlyDubai-Emirates jer su to vecinom transferni putnici. Mislim da bi Emirates sa jednim letom dnevno tokom leta i 5 nedeljno tokom zime mogao da funkcionise. Boeing 777-300 bi mogao da se popuni.
 
Emirates ima 777 sa duplo vise sedista od FlyDubai 737. Sada je pitanje da li je bolje imati 1 777 ili 2 puta 737 na dan. Flydubai planira da leti 10 puta nedeljno ovog leta, pa mislim da ce relativno brzo doci i do 14 u narednih par godina.
 
737-800 (a pogotovo 8 MAX) potrosi dosta manje goriva po putniku po milji (ako racunamo 378 putnika dnevno), ali let traje nesto duze. Ima tu jos i cene usluga preleta, poletanja, sletanja... za 777 su sigurno 2-3x vece.

Cini mi se da im je jeftinije da lete 2x sa 737, ali pravo pitanje je sta im na kraju donosi vise novca.
 
Mora se uzeti u obzir i broj putnika u biznis klasi. Emirates b777-300 ima 30+ sedista u biznis klasi. Od toga najvise zavisi, takvi putnici donose kompaniji najvise novca.

Emirates ce 2023. godine, taman kada se trziste oporavi, dobiti b787 i a330neo, te bi sa njima sigurno mogao leteti za beograd. Oni nemaju 350+ sedista, nego oko 250.
 
не верујем да ће Емирејтс долазити пре уласка 787 или 359 у флоту. мислим, можда би могли са 772, али не верујем да имају рачуницу да шаљу LR на тако кратку деоницу. иначе, 773 има 50 места у првој и бизнис класи, и то нема шансе да попуне до Београда
 
To zavisi najvise od traznje za biznis klasom. Inace uskoro dobijaju i Dreamlinere koj isu nesto manji od 777.
 
Mislim da su u Zagreb cesto slali 772 jer je manji, ali izgleda da su se prerano prebacili na Emirates jer im nije dugo trebalo da se vrate na FlyDubai tokom cele godine.
 
772 bi odgovarao Beogradu jer nema prvu klasu. Stvarno je nepotrebno 8 sedista prve klase iz Beograda, a b772 ima i manji kapacitet (38+264). 264 sedista ekonomske klase bi moglo da se popuni svaki dan, cak mislim da je potraznja i veca. Flydubai ima 162 sedista u ekonomskoj, 2019. je imao dva dnevna leta, sto znaci 324 sedista. Sa odlaskom Etihada taj broj bi verovatno bio i 400+ dnevno. U perspektivi mogao bi da leti b773 bez prve klase u konfiguraciji 42+386.
 
Napreduje rad na trećem nivou iznad postojećih gejtova A2 i A3 na budućem hodniku za dolazne putnike, vide se novi metalni delovi koji će verovatno služiti za taj hodnik. Struktura između A3 i A4 na levoj strani slike dobila je neku rešetku, možda kao fasadni element:

A2A3.JPG


Izvor: Youtube Plane Spotting TV kanal
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EibwisZ89zA[/youtube]
 
Aerodrom Beograd Nikola Tesla
 

Prilozi

  • IMG_2150.jpeg
    IMG_2150.jpeg
    141,8 KB · Pregleda: 1.180
  • IMG_2145.jpeg
    IMG_2145.jpeg
    465,5 KB · Pregleda: 1.179
  • IMG_2154.jpeg
    IMG_2154.jpeg
    294,1 KB · Pregleda: 1.182
  • IMG_2152.jpeg
    IMG_2152.jpeg
    587,8 KB · Pregleda: 1.191
  • IMG_2146.jpeg
    IMG_2146.jpeg
    443,6 KB · Pregleda: 1.170
  • IMG_2149.jpeg
    IMG_2149.jpeg
    148,8 KB · Pregleda: 1.187
  • IMG_2148.jpeg
    IMG_2148.jpeg
    313,7 KB · Pregleda: 1.182
  • IMG_2153.jpeg
    IMG_2153.jpeg
    521,3 KB · Pregleda: 1.151
  • IMG_2151.jpeg
    IMG_2151.jpeg
    150,5 KB · Pregleda: 1.181
Još nekoliko sličica :)
Izvor: https://www.1pax.com/projects/belgrade- ... rt-design/

Koliko vidim, rade već dugo na projektu. Ovo je iz 2019. godine.

1.jpg

2.jpg

3.jpg


Izgleda da im je Muzej vazduhoplovstva bio inspiracija za proširenje centralnog dela i one rombove. Objava sa Facebook stranice 1PAX - Architects (31.05.2019.):

1PAX work for Belgrade's Airport Expansion includes architectural and landscape synergies with the muzej vazduhoplovs (aeronautical museum), a brutalist jewel of Serbian Architecture. Using the airport as a showcase to reveal Serbian Aeronautical past and future, the project opens to a potential agricultural field integrated with the local pine forest”.
 
Vrh