[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839276#p839276:36o4bg4k je napisao(la):
peper.mint » Tue Apr 06, 2021 8:40 pm[/url]":36o4bg4k]Odgovor za NoLimit. Umesto citiranja ogromne poruke kopiraću dve stvari za koje imam pitanja za tebe:
Проверио сам у катастру насумичним избором 15-ак парцела на том простору. Њиве чине око 3/4 простора и власник већине њива је БД Агро АД, док је власник оне шуме што чини 1/4 Република Србија а корисник Министарство Одбране.
Da li ovde govoriš o prostoru za planirani aerodrom kod Dobanovaca ili na plavu zonu na sledećoj slici Da li se zna ko je iza firme BD Agro AD? Da li se zna ko su većinski vlasnici zemljišta u plavoj zoni? Šta je problem sa rušenjem relativno malog broja kuća koja su ilegalno napravljena u toj plavoj zoni (u donjem desnom uglu), ako podrazumevamo da država isplati tržišnu cenu vlasnicima i ako je potrebno uvede lex specialis u tu svrhu?
Причам за планирани аеродром код Добановаца. Не знам ко стоји иза БД Агро АД, то можда неко други зна.
Што се тиче овога у плавој зони у Сурчину, по мени би све нелегално требало да се поруши и да се прошири Тесла. То је у идеалном свету где сам ја "градоначелник" а свет је SimCity. А у стварности верујем да уопште није проблем да се то учини из правног аспекта, већ више из економског. Ако је већ скупље проширити Сурчин, него направити нов у Добановцима, вероватно је то превагнуло.
Некако ми делује да су овако размишљали:
Предности Сурчина: ближе, постоји тренутно.
Мане Сурчина: скупље и компликованије ширење, улупаће се пуно пара а остаће заувек на 2 стазе. Постоји ризик увођења забране летова (Пантограф је ово добро приметио) ноћу једног дана.
Предности Добановаца: јефтиније, једноставније, даље од густо насељених подручја.
Мане Добановаца: мало даље.
Не кажем да је тако стварно било, само да ми делује да се тако дошло до одлуке. По осталим факторима су слични. Ни један ни други тренутно нису опслужени железницом, а оба су близу пруге.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839276#p839276:36o4bg4k je napisao(la):
peper.mint » Tue Apr 06, 2021 8:40 pm[/url]":36o4bg4k]
Ако се зна да ће нам за 40-50 година требати нови аеродром са три писте
Nije mi poznato da se to zna. Ako je to činjenica molim te potkrepi je nekim brojevima koji to pokazuju. Meni nije poznat ni jedan razlog zašto bi Beogradu za 40-50 godina trebao NOVI aerodrom sa tri piste.
Није ни мени познато, зато кажем "ако се зна". Под тиме сам мислио ако они што одлучују процењују да ће за путничке и теретне токове у Београду бити потребно укупно три писте за следећих 50+ година. Навео сам све потенцијалне локације у околини Београда и из тога се види да нема пуно избора. И ово што се изабере сада, то је вероватно то до 22. века, али то нико не може предвидети.
И напоменуо бих да мислим да се није кренуло у причу са претпоставком да нам нужно треба нови аеродром са три писте. Кренуло се са претпоставком да нам требају укупно три писте дугорочно. То да ће бити нови са три је вероватно проистекло из економске рачунице. Јефтиније нам је направити нови са три, него проширити постојећи са једне на две. И лакше је да буде све заједно. А уједно можемо и стари оставити из било ког разлога са том једном.
И само да разјасним, не браним овај план. Само покушавам да разумем зашто би се неко одлучио на овакав потез. Верујем да предлагање новог аеродрома у Београду први пут у 70 година има иза себе ваљане разлоге који обухватају осим стриктно економских и друге интересе једне државе. Напоменуо бих државе, а не града. Не смемо заборавити да је ово главни аеродром целе државе, а да је значајан и по регион, тако да се не може сагледавати само из перспективе Београђана. Очигледно је да постоји стратешки интерес да Батајница остане чисто војни аеродром. Очигледно је да држава дугорочно жели да има простора за више од две писте у главном граду. Карго и контрола ту вероватно имају добар утицај, с обзиром да се очекује пораст и у том сектору.
А што се тиче ових прича да неће бити реализовано. Поновио бих једну реченицу које се често сетим: "урбанизам је спор, али достижан". Ово није баш урбанизам, али иста ствар важи.
Обилазница кренула да се гради око 1990., биће завршена са сектором Ц можда тек за неколико година. Аутопут Братства и јединства кренуо са градњом 1950., завршен тек пре 2 године. Метро у Београду се спомиње од 1930-тих, а биће вероватно саграђен тек 2030-тих. Брзе пруге Србије кренуле у другом делу 1980-тих, прва деоница ће бити пуштена тек следеће године, а цела мрежа од Суботице до Ниша и даље можда 2030-тих. Моравски коридор, аутопут ка ЦГ, аутопут ка Хоргошу, итд., све је то актуелно од краја 1970-тих. Прокоп кренуо 1970-тих, био завршен, па поново започет 1990-тих, па ће ево тек сада бити опет завршен у потпуности. А Нови чвор? А тунел испод Фрушке Горе?
Колико пута сам чуо за сваку од тих ствари да "неће бити никад", "то је за изборе", да би на крају стварност оповргнула све такве изјаве. Једноставно постоје неки пројекти који превазилазе генерације, власти, а у нашем случају и државе. Пројекти који су у интересу нације. И такви пројекти бивају завршени кад тад. Можда се варам, али ово ми делује као да је један од тих пројеката.
Има наравно и примера попут пруге Ваљево - Лозница, али то су више изузеци. Моје искуство читања планских докумената из протеклих неколико деценија је да већина ствари из њих на крају буде саграђена. Не у року, не чак ни у генерацији, али на крају буде.
Зато не бих олако одбацио овакву ствар. Поготово што је, као што је Пантограф већ истакао, ово један од најконзервативнијих планова које смо икада имали и постоје озбиљне шансе да се већина ствари и реализује.