Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839501#p839501:2awbw11u je napisao(la):
NoLimit » 07 Apr 2021, 16:17[/url]":2awbw11u]

Предности Добановаца: јефтиније, једноставније, даље од густо насељених подручја.
Мане Добановаца: мало даље.

Navedene prednosti: nit jeftnije, nit jednostavnije, a i dlajnina nije tako pozitivna stvar

E sad mane:

- NT ima malo tranzitnih putnika, a i to malo sto ima, dodatno im se useri u zivot sto ce morati da taksijem idu od jednog do drugog terminala, sto ce morati da prolaze duplu kontrolu, duplo cekanje u redovima, gubljenje konekcija....
- dupliranje svih funkcija i ljudstva kao sto su ljudstvo za odrzavanje objekata, upravljanje aerodromom, obezbedjenje i sigurnost, vatrogasne sluzbe, odrzavanje aviona, opsluzivanje aviona....
- dupliranje svih tehnickih resursa i opreme
- dupli troskovi odrzavanja

... a sve to moze na NT postepeno i po potrebi da se povecava, u skladu sa potrebama, kao sad sto se povecava. Sirenje aerodroma gradnjom potpuno novog na novoj lokaciji se radi samo kada drugacije nije moguce i izvodljivo. Ovde to nije slucaj.

Plan sirenja NT sa jos jednom pistom je kreiran jos 80-tih, zemljiste "rezervisano" a ko je dozvolio da se to zemljiste prebaci u privatne ruke, ko tog vlasnika stiti i usvaja ovako nebulozne planove je pitanje i tu lezi odgovor zasto Dobanovci. Ovo je toliko ludilo, da je pre verovatno da ce ovi ici na robiju nego sto ce graditi aerodrom u Dobanovcima.
 
Што се тиче овога у плавој зони у Сурчину, по мени би све нелегално требало да се поруши и да се прошири Тесла. То је у идеалном свету где сам ја "градоначелник" а свет је SimCity. А у стварности верујем да уопште није проблем да се то учини из правног аспекта, већ више из економског. Ако је већ скупље проширити Сурчин, него направити нов у Добановцима, вероватно је то превагнуло.
Svet o kome govorimo nije SimCity već mesto gde su fantomi sa buldožerima rušili u sred Savamale. Ako je to moglo da prođe sigurno bi i u EU u kojoj bi Srbija valjda trebalo da bude do 2043 legalno moglo da se nacionalizuje zemljište od državnog interesa i sruši što smeta. Pa nije Srbija Japan da se na sred piste u Nariti nalazi kuća! :bash:

To da je skuplje proširenje u Surčinu opet nije potkrepljeno brojkama. Zemlja se naravno otkupljuje po procenjenoj tržišnoj vrednosti a ne gusarskom pljačkom kao što je sadašnje proširenje navodno plaćeno 400 umesto procenjenih 100 evra. Ko god bude na vlasti od 2043 tu pljačku neće dozvoliti. Čak i da Đilas lično poseduje svu zemlju u toj plavoj zoni pa AV odbija da od njega otkupi zemlju, pa do 2043 ko zna ko će biti živ-mrtav i ko će biti na vlasti!

Мане Сурчина: скупље и компликованије ширење, улупаће се пуно пара а остаће заувек на 2 стазе. Постоји ризик увођења забране летова (Пантограф је ово добро приметио) ноћу једног дана.
Kada je Vučić rekao 2013 da će UAE preuzeti Er Srbiju i ANT zbog renoviranja i proširenja, predložio sam da se umesto toga napravi novi aerodrom u pravcu Šida, dakle slično predlogu za Dobanovce. Ali ne, niko nije hteo ni da čuje. Da su TADA to uradili imalo bi smisla. Ovako su ulupali godine i milijarde da prvo renoviraju C5-C6 i dodaju C7 (još pre dolaska Saše Vlaisavljevića) a tek onda sa renoviranjem T1, platformom za odleđivanje itd, pa sad umetnutom pistom, novim tornjem i svim što gradi Vansi. Koje bacanje para i vremena. A do sada bi bila gotova jedna pista i novi terminal na Dobanovcima verovatno za manje pare nego što je ulupano u Teslu od 2014 do sada plus što će Vansi potrošiti u sledećih nekoliko godina.

Под тиме сам мислио ако они што одлучују процењују да ће за путничке и теретне токове у Београду бити потребно укупно три писте за следећих 50+ година. И напоменуо бих да мислим да се није кренуло у причу са претпоставком да нам нужно треба нови аеродром са три писте. Кренуло се са претпоставком да нам требају укупно три писте дугорочно
Oni što odlučuju su katastrofalno pogrešili. Ne vidim prognoze i brojeve koje ni blizu to mogu da opravdaju. To je neko video slučaj LHR u Londonu i hteo da ispadne pametan. To je kao da su rekli da treba novi prostor za aerodrom Niš, jer će jednog dana tamo trebati dve piste i terminal za 30 miliona putnika. I da su rekli da treba nova lokacija za Aerodrom Moravu jer treba još dve piste za kargo saobraćaj. Ovo nije pametno planiranje za daleku budućnost već razbacivanje bez osnova.

Верујем да предлагање новог аеродрома у Београду први пут у 70 година има иза себе ваљане разлоге који обухватају осим стриктно економских и друге интересе једне државе...А што се тиче ових прича да неће бити реализовано. Поновио бих једну реченицу које се често сетим: "урбанизам је спор, али достижан"...И такви пројекти бивају завршени кад тад
Nije nikad dostižan zato što je baziran na totalno nerealnim i nepotrebnim osnovama. Za sve ove projekte koje si naveo, od auto puteva do metroa, zaista postoji realna potreba. Za BEG aerodrom sa tri piste nikad neće biti potrebe. Pogledaj koliko je aerodroma po svetu, od Španije do St Louis STL u Americi, koji nikad nisu dostigli svoj planirani kapacitet ili su dostigli u prošlom veku i nikad više.

Ceo projekat sa odbijanjem proširenja u Surčinu i rezervisanjem novog prostora u Dobanovcima je iz sadašnje perspektive teška glupost. :bubanj:
 
план је да прва фаза буде готова до 2023, што значи да то проширење можда крену одмах чим њу и заврше, а најкасније до 2025. што значи да би тај нови простор могао да буде готово и пре, негде до 2027
Počeli su da grade 2019 a ako završe taj novi terminal 2027 to će biti ukupno 8 godina gradnje za proširenje i renoviranje terminala. Kraće je trajalo da se od livade napravi nov terminal u Zagrebu. Ma kakav Zagreb, manje je trebalo da se od livade napravi džinovski novi aerodrom Istanbul. Gde je tu odgovornost, ko to kontroliše i odobrava takva odugovlačenja?
 
Dobro je da smo dobili i ovo c proširenje hodnika.

Ko zna kada će se broj putnika vratiti na nivo iz 2019. Prema tome ne vidim ni da će ovaj dograđeni deo terminala koji se planira biti potreban pre 2025.
 
ANT.png


Комотно две псс без рушења кућа у Сурчину, и црвено означено место за нови терминал.
 
Kakav je ovo novoplanirani aerodrom kod Dobanovaca, po Nacrtu PP Srbije ???

Rs8qaxo.png

file.php


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839595#p839595:v1oocpd6 je napisao(la):
Pendolino » Wed Apr 07, 2021 10:49 pm[/url]":v1oocpd6]JAVNI UVID U NACRT PROSTORNOG PLANA REPUBLIKE SRBIJE OD 2021. DO 2035. GODINE I IZVEŠTAJ O STRATEŠKOJ PROCENI UTICAJA PROSTORNOG PLANA REPUBLIKE SRBIJE OD 2021. DO 2035. GODINE NA ŽIVOTNU SREDINU

... mapa saobraćaj:
https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/03aREF_PPRS_saobracaj.jpg
...
Ostale mape i dokumenti na:
https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumen...ke-srbije-od-2021-do-2035-godine-i-izvestaj-o

Tema na Forumu
http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839595#p839595


Edit:
našao sam
нова локација аеродрома Београд – услед просторног ограничења на постојећој локацији аеродрома, предвиђена је нова локација на 10 km западно од аеродрома „Никола Тесла”, 24 km од Београда у непосредној близини ауто-пута E70 на потезу Грмовац –Добановци – Деч. Полазно дефинисање капацитета и потреба, на основу чега ће се приступити изради потребне документације, указује на комплекс од око 1.100 ha, са три полетно-слетне стазе, два путничка терминала, два робна терминала, логистичком и слободном царинском зоном, модерном навигационом опремом и системом светлосног обележавања и Кодном ознаком аеродрома 4F;
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839566#p839566:2h75kbif je napisao(la):
peper.mint » 07 Апр 2021, 21:21[/url]":2h75kbif]Počeli su da grade 2019 a ako završe taj novi terminal 2027 to će biti ukupno 8 godina gradnje za proširenje i renoviranje terminala. Kraće je trajalo da se od livade napravi nov terminal u Zagrebu. Ma kakav Zagreb, manje je trebalo da se od livade napravi džinovski novi aerodrom Istanbul. Gde je tu odgovornost, ko to kontroliše i odobrava takva odugovlačenja?

Загреб је имао шупу уместо терминала и хитно му је требао нов терминал. Истанбул је своје капацитете прешао још пре 5 година. Београд има потпуно добар и функционалан терминал којем је требала реконструкција и проширење, а капацитети још нису достигнути, зато и не журе. мени је криминал шта (не)раде са Нишом. то је аеродром којем хитно треба нов терминал, а они развлаче

едит:

простор који треба резервисати и који је довољан за Теслу:
Hvataj.JPG
 
Е, оће, и Радиофар ће да се расељава... Много маштате, другари:)
 
да је реда и закона, Радиофар не би постојао. барем не са те стране ауто-пута. мада, ја да сам држава, изашао би им у сусрет и са друге стране ауто-пута им дао парцеле исте величине као што имају са те стране, па нека сами преселе своје куће
 
Што би се свело на исто као баснословно расељавање, јер то земљиште ту, уз аутопут, има огромну вредност. И било где да им даш, мораш да платиш поштено. Исто и онима доле на Лединама. Али, тога бити неће: ако се вратимо на стопе раста од пре ковида, у шта ја баш и не верујем - оде Сурчин у Добановце, до 2050. цео, у супротном, радиће ту где је, са једном и по пистом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839659#p839659:2g5876fi je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Apr 08, 2021 9:11 am[/url]":2g5876fi]
Београд има потпуно добар и функционалан терминал којем је требала реконструкција и проширење, а капацитети још нису достигнути, зато и не журе.
Zamisli da za godinu-dve kažu da zbog Dobanovaca menjaju planove i da neće graditi taj novi deo na Tesli. Recimo da kažu da su potpisali ugovor za Dobanovce pa je nepotrebno da dovrše proširenje na Tesli. Deluje nerealno ali luđe stvari su se dešavale. Kad će onda Beograd da dobije reprezentativni terminal, za 10-12 godina?
 
онда ће добити ганц нов аеродром, а за ово ће бити џаба сте кречили. у шта сумњам да ће се десити, јер изградња потпуно новог аеродрома није нимало јефтина за*********
 
Ovi što brane odluku o Dobanovcima samo skaču sa razloga na razlog. Kad im se pokaže da nisu u pravu za planirani kapacitet na Surčinu, onda skoče na buku, pa onda skoče na cenu zemljišta, pa skoče na izgrađene kuće i nedostatak mesta. Pokazuju da u stvari nemaju ni jedan dobar razlog.

Evo šta je ekipa iz EU i Engleske zajedno sa našima planirala za proširenje 2003 godine, deo u crvenoj ogradi. Ima mesta za pistu od 3500 metara uz neophodna rušenja, a i ne mora baš tolika pista.

red1a.jpg
 
писта може да се повуче ка обилазници, и не мора ништа да се руши. јер очигледно људи имају проблем да руше објекте који се налазе где не треба

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839696#p839696:308c3yzd je napisao(la):
Пантограф » 08 Апр 2021, 10:18[/url]":308c3yzd]Што би се свело на исто као баснословно расељавање, јер то земљиште ту, уз аутопут, има огромну вредност.

ако су објекти нелегални, треба да буду срећни ако добију ново земљиште за изградњу, а не само да дођу багери. друго, не мора ту, ено им Алтина, Плави хоризонти, Земун поље и Бусије, па нека граде шта хоће
 
Да ли су нелегални? Могли су у ранзним перодима да се легализуjу за 100евра...
 
зависи како која парцела. ево ја сада гледам једну, има 13 делова и 24 власника, на тој парцели је уписан само један објекат без дозволе за градњу. а када гледаш из сателита има 12 објеката. сада, ко има времена, нека се бави тиме
 
Рекла партија: зидај! - и зида се. Папире ћемо после. Некад...
 
Izgradnja nove staze na lokaciji predvidjenoj prethodnim planom je jedino logicno i normalno resenje. Ok, treba da se porusi nekoliko kuca, nije kraj sveta. Da je to uradjeno umesto "umetnute" staze, ispalo bi 50% skuplje u startu, ali bi se dugorocno resilo to pitanje.
 
Imali smo 6miliona putnika pre korone,potrebe za drugu pistu a kamoli za novi aerodrom neće biti u ovom veku,daj bože za 100godina da pređemo 30 miliona a do tad ko živ ko mrtav :bubanj: tako da su to totalne budalaštine,pored toliko gorućih problema oni prave ovakve planove kao da imaju imunitet da rade gluposti
 
Bas me zanima sta misli Vinci o tom projektu u Dobanovcima... sem ako im nisu vec spremili koncesiju/ prodaju i za to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839898#p839898:3ayhkkv4 je napisao(la):
surovi » 08 Apr 2021 06:17 pm[/url]":3ayhkkv4]Imali smo 6miliona putnika pre korone,potrebe za drugu pistu a kamoli za novi aerodrom neće biti u ovom veku,daj bože za 100godina da pređemo 30 miliona a do tad ko živ ko mrtav :bubanj:

Пусти векове и миленијуме. Зачас то оде у вис, ако крене (може, а не мора - немамо кристалну куглу):

Варшава:

2005 7,071,881
2019 18,860,000

С тим што су у међувремену отворили још један аеродром, који је пре кризе имао око 3 милиона путника годишње. Тако је један град са нивоа саобраћаја какав је имао Београд пред корону, за 15 година дошао до 22 милиона путника.

Такође, Беч је пре само 30-ак година био аеродром са мањим прометом од Београда, а већ неколико година пред корону је кукао да му треба трећа писта (две је имао још пре скоро 50 година).

Убрзао се свет, не чекамо више векове у данашње време. Да скратим, не знам зашто вам сад толико смета што неко бар покушава да размишља опрезно и далековидо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839990#p839990:17gtl05a je napisao(la):
Misha V » Pet Apr 09, 2021 4:02 am[/url]":17gtl05a]Bas me zanima sta misli Vinci o tom projektu u Dobanovcima... sem ako im nisu vec spremili koncesiju/ prodaju i za to.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mene zanima kakav će to biti aerodrom tako blizu ovaj što već postoji u Surčinu. Jedino mogu da zamislim neki manji aerodrom što će biti zamena.
 
Лако је замислити. За почетак је потребно замислити да Београд има 6 милиона становника, а Србија 24
 
Vrh