Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Кажу бићемо центар Балкана

politika-830x0 (2).jpg
 
Odgovor za NoLimit. Umesto citiranja ogromne poruke kopiraću dve stvari za koje imam pitanja za tebe:

Проверио сам у катастру насумичним избором 15-ак парцела на том простору. Њиве чине око 3/4 простора и власник већине њива је БД Агро АД, док је власник оне шуме што чини 1/4 Република Србија а корисник Министарство Одбране.

Da li ovde govoriš o prostoru za planirani aerodrom kod Dobanovaca ili na plavu zonu na sledećoj slici Da li se zna ko je iza firme BD Agro AD? Da li se zna ko su većinski vlasnici zemljišta u plavoj zoni? Šta je problem sa rušenjem relativno malog broja kuća koja su ilegalno napravljena u toj plavoj zoni (u donjem desnom uglu), ako podrazumevamo da država isplati tržišnu cenu vlasnicima i ako je potrebno uvede lex specialis u tu svrhu?

Aerodrom-Nikola-Tesla-PDR%2Bnamena01.jpg



Ако се зна да ће нам за 40-50 година требати нови аеродром са три писте

Nije mi poznato da se to zna. Ako je to činjenica molim te potkrepi je nekim brojevima koji to pokazuju. Meni nije poznat ni jedan razlog zašto bi Beogradu za 40-50 godina trebao NOVI aerodrom sa tri piste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838959#p838959:3d2ni45a je napisao(la):
Posmatrac » Uto Apr 06, 2021 12:51 am[/url]":3d2ni45a]blago ovima koji imaju zemlju da prodaju aerodromu

Subotićeve veze sa koncesijom aerodroma: 47 miliona evra i firma sa advokatom čija je kancelarija savetovala Vladu
https://www.krik.rs/suboticeve-veze-sa- ... ala-vladu/
Zašto je Vansi kupovao zemlju oko aerodroma? Aerodrom nije prodat već je dat na koncesiju. Vlasnik aerodroma je bila i ostala država Srbija a Vansi je samo koncesionar, dakle građevinar i operater. Vansi nema potrebu da kupuje i poseduje nikakvu zemlju na aerdoromu.
 
Ако изставимо најввероватнију могућност да је у питању предизборна патка, која нема никакво утемељење, друга ствар је масовно друкање информације како би се негде повећала а негне управо обрунто спустила цена земљишта
 
Minhen ima 2 piste i 50 miliona putnika, a nocu je zatvoren, dok je Beograd tek na 6.
 
BEG treba porediti sa Sabihom. Slicne su velicine, jedna pista, po 20 aviomostova, 99% su uskotrupci, slican broj linija. Sabiha uspeva da opsluzi 35 miliona putnika godisnje, dakle 6 puta vise od BEG.

Realno je da BEG sa jednom pistom, plus umetnuta kao rezervna, moze komotno bar do 2050. godine da gura. Tada treba graditi drugu pistu.

Cak i najveci aerodromi kao sto je Dubai sa 100 miliona putnika godisnje imaju samo dve piste. Beograd nece imati 100 miliona putnika do 2150. godine.
 
Има четворочланих породица које живе у срећи и у љубави у једнособном стану, па моја ипак живи у трособном. Сваки од тих аеродрома имао би више писта да може, како би оптимално функционисао, као што онај нови у Стамболу треба да их има осам, а већ их има ваљда четири или пет. Нема ниједног већег аеродрома који својом вољом има само једну писту.

Изван сваке сумње - дугорочно боље две или три писте у Добановцима него једна и по у Сурчину. То је пет минута вожње разлике. Мислио сам да у Батајници има неограничено много простора, али ме је НоуЛимит поколебао.

Једино питање ове је по којој цени и под којим условима може Сурчин да се шири како је планирано. Ако закључимо да је то (знатно) скупље од новог аеродрома, или да су лепе шансе да му једног дана уведу забрану летова после 11 (због Ледина, Блокова, Бановог брда, Миљаковца), онда неке дилеме ту ни нема.
 
Петар је непрофесионално, али оправдано, надувао аутора текста на е-Капији. кажем, непрофесионално је написао, али је аргументовао и зашто је тај аеродром нереалан. тако да ту тему треба да ставимо у фиоку и заборавимо на исту

а у међувремену, Ванси је коначно објавио рендере како је то замишљено у будућности

ево пар слика:

6.jpg


3.jpg


10.jpg


2.jpg


1.jpg
 
Džoni pa ako je verovati tekstu oni neće napraviti novu zgradu sa romboidima u prvoj fazi vec tek u drugoj fazi koja će biti gotova tek 2030 godine. Da li je to ispalo pogrešno u tekstu ili stvarno neće biti te nove zgrade za čekin još godinama???
 
Džoni pa ako je verovati tekstu oni neće napraviti novu zgradu sa romboidima u prvoj fazi vec tek u drugoj fazi koja će biti gotova tek 2030 godine. Da li je to ispalo pogrešno u tekstu ili stvarno neće biti te nove zgrade za čekin još godinama???
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839364#p839364:1s286r9m je napisao(la):
JohnnyLee » 07 Apr 2021 08:37 am[/url]":1s286r9m]Петар је непрофесионално, али оправдано, надувао аутора текста на е-Капији. кажем, непрофесионално је написао, али је аргументовао и зашто је тај аеродром нереалан. тако да ту тему треба да ставимо у фиоку и заборавимо на исту.

U planu izgradnja dva nova međunarodna aerodroma u Srbiji
BEOGRAD, 6. aprila (Tanjug) - Pored postojeća četiri aerodroma koji su u funkciji međunarodnog vazdušnog saobraćaja, u Srbiji je u planu izgradnja još dva aerodroma, još jednog u Beogradu i jednog u Novom Sadu, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
 
у плану су, зато што су стављени у ГПРС. то не значи да ће икада бити изграђено. и ја имам у плану да идем на Месец, па не значи да ћу отићи

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839371#p839371:1unfx2uf je napisao(la):
peper.mint » 07 Апр 2021, 10:05[/url]":1unfx2uf]Džoni pa ako je verovati tekstu oni neće napraviti novu zgradu sa romboidima u prvoj fazi vec tek u drugoj fazi koja će biti gotova tek 2030 godine. Da li je to ispalo pogrešno u tekstu ili stvarno neće biti te nove zgrade za čekin još godinama???

тако кажу. мада, план је да прва фаза буде готова до 2023, што значи да то проширење можда крену одмах чим њу и заврше, а најкасније до 2025. што значи да би тај нови простор могао да буде готово и пре, негде до 2027
 
Дир Џони, осим што паралела између твог евентуалног пута на Месец и градње аеродрома не пије никако воду - с обзиром на разлику у расположивим ресурсима између државе које је већ градила објекте нискоградње и високоградње у односу на градњу аеродрома, и тебе наспрам пута до оближњих небеских тела, ј л` - треба рећи и да је ово убедљиво најконзервативнији просторни план који је Србија икада донела: у њему су, у односу на већ најављивано и/или макар формално започето, нови само пун круг обилазнице око Београда, мост на Дунаву јужно од Беле Цркве, мислим претварање пута Параћин-Зајечар у брзи пут и још неке ситнице. Нема ниједне значајне нове пруге, осим патрљака за Нови Пазар и Собовицу (нису је продужили ни до Тополе!), чак ни преспајања Ресник-Мали Пожаревац. Никад мањи списак жеља. Али, ту су ова два аеродрома.

Сад, ако резервација 1.100 хектара земљишта надомак Београда није значајна вест...
 
узевши у обзир степен реализовања претходних просторних планова, ја се заиста не бих бавио овом темом даље. ионако од тога нема ништа
 
27 aviomostova (6 za widebody), 9 pozicija na B platformi (jedna widebody), 3 pozicije na E platformi nakon prosirenja. maksimalno 39 aviona ce moci da se opsluzuje istovremeno.

u perspektivi ima mesta za jos bar dva terminala, satelitskog karaktera. jedan paralelan C concoursu, drugi paralelan pistama, prekoputa JAT Tehnike. naravno povezani podzemnim vozom.
 
Бивши директор Аеродрома Београд (смењен од осуђених лопова), на тему "није важно шта је у просторном плану":

Đorđe Lukić15:07, 07. apr. 2021.
Izradi osnovnog planskog dokumenta države treba da prethode sektorske studije na osnovu čijih nalaza se u zavisnosti od namene planira tj. rezerviše potreban prostorni resurs. Prostorni plan republike Srbije je najviši planski dokument sa obaveznom implementacijom u planove nižeg reda. Znači, ako u Planu ostane lokacija budućeg aerodroma u Dobanovcima, onda svi planovi nižeg reda moraju da to uvaže i rezervišu prostor za tu namenu. Ozbiljne države planiraju na osnovu prethodnih analiza i studija izvodljivosti, tako da nije održiva konstacija iz članka da nije bino šta se ugrađuje u plan jer nije realno da se izvede. Pa svrha planiranja je da se planira ono što je realno i izvodljivo. Šta više, ugradnjom ovakvih ideja u Plan postoji realna opasnost daljeg donošenja pogrešnih odluka pozivajući se na navode iz Prostornog plana republike Srbije. U ovom slučaju klasičan primer: Kada je prva odluka pogrešna onda jedino možemo očekivati da sve dalje odluke budu pogrešne, ali sa sve više materijalnih posledica.
 
не знам зашто браниш непотребан аеродром, а нападаш непотребан стадион. a аеродром у Добановцима је непотребан, нити ће нам требати у наредних 50 година. а ППРС има обухват до 2035. године, а тек до тада нам неће требати. боље је да су у ППРС резервисали додатни простор за Теслу ка обилазници и са друге стране ауто-пута, а не да резервишу простор 10 км одатле, низашта
 
Cim se nalazi u planu, znaci predvidja se / planira se/ gradnja i svi se ostali planovi prilagodjavaju tome. Da li ce do realizacije zaista i doci i kada, je drugo pitanje. Ne znam gde je doslo do nesporazuma. I sasvim je oprvdana diskusija oko nevidjene gluposti oko lokacije i pitanje da li je to Beogradu uopste potrebno, da li je racionalno i zasto se odustalo od "rezervisane" tj planirane povrsine za sirenje jos od 80-tih.
 
Jasno se iz ovog Master plana vidi da su ozbiljni u nameri da prave novi aerodrom na poljani kod Dobanovaca i Grmovca. Ovo je popriličan skarabudž. C finger će imati nekih 800 metara, sa sve ovim iskošenim widebody pozicijama. Postoje i mnogo srećnija rešenja od toga.
 
Па што не граде метро како је то увек било планирано
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839276#p839276:36o4bg4k je napisao(la):
peper.mint » Tue Apr 06, 2021 8:40 pm[/url]":36o4bg4k]Odgovor za NoLimit. Umesto citiranja ogromne poruke kopiraću dve stvari za koje imam pitanja za tebe:

Проверио сам у катастру насумичним избором 15-ак парцела на том простору. Њиве чине око 3/4 простора и власник већине њива је БД Агро АД, док је власник оне шуме што чини 1/4 Република Србија а корисник Министарство Одбране.

Da li ovde govoriš o prostoru za planirani aerodrom kod Dobanovaca ili na plavu zonu na sledećoj slici Da li se zna ko je iza firme BD Agro AD? Da li se zna ko su većinski vlasnici zemljišta u plavoj zoni? Šta je problem sa rušenjem relativno malog broja kuća koja su ilegalno napravljena u toj plavoj zoni (u donjem desnom uglu), ako podrazumevamo da država isplati tržišnu cenu vlasnicima i ako je potrebno uvede lex specialis u tu svrhu?
Причам за планирани аеродром код Добановаца. Не знам ко стоји иза БД Агро АД, то можда неко други зна.
Што се тиче овога у плавој зони у Сурчину, по мени би све нелегално требало да се поруши и да се прошири Тесла. То је у идеалном свету где сам ја "градоначелник" а свет је SimCity. А у стварности верујем да уопште није проблем да се то учини из правног аспекта, већ више из економског. Ако је већ скупље проширити Сурчин, него направити нов у Добановцима, вероватно је то превагнуло.

Некако ми делује да су овако размишљали:
Предности Сурчина: ближе, постоји тренутно.
Мане Сурчина: скупље и компликованије ширење, улупаће се пуно пара а остаће заувек на 2 стазе. Постоји ризик увођења забране летова (Пантограф је ово добро приметио) ноћу једног дана.

Предности Добановаца: јефтиније, једноставније, даље од густо насељених подручја.
Мане Добановаца: мало даље.

Не кажем да је тако стварно било, само да ми делује да се тако дошло до одлуке. По осталим факторима су слични. Ни један ни други тренутно нису опслужени железницом, а оба су близу пруге.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839276#p839276:36o4bg4k je napisao(la):
peper.mint » Tue Apr 06, 2021 8:40 pm[/url]":36o4bg4k]
Ако се зна да ће нам за 40-50 година требати нови аеродром са три писте

Nije mi poznato da se to zna. Ako je to činjenica molim te potkrepi je nekim brojevima koji to pokazuju. Meni nije poznat ni jedan razlog zašto bi Beogradu za 40-50 godina trebao NOVI aerodrom sa tri piste.

Није ни мени познато, зато кажем "ако се зна". Под тиме сам мислио ако они што одлучују процењују да ће за путничке и теретне токове у Београду бити потребно укупно три писте за следећих 50+ година. Навео сам све потенцијалне локације у околини Београда и из тога се види да нема пуно избора. И ово што се изабере сада, то је вероватно то до 22. века, али то нико не може предвидети.

И напоменуо бих да мислим да се није кренуло у причу са претпоставком да нам нужно треба нови аеродром са три писте. Кренуло се са претпоставком да нам требају укупно три писте дугорочно. То да ће бити нови са три је вероватно проистекло из економске рачунице. Јефтиније нам је направити нови са три, него проширити постојећи са једне на две. И лакше је да буде све заједно. А уједно можемо и стари оставити из било ког разлога са том једном.

И само да разјасним, не браним овај план. Само покушавам да разумем зашто би се неко одлучио на овакав потез. Верујем да предлагање новог аеродрома у Београду први пут у 70 година има иза себе ваљане разлоге који обухватају осим стриктно економских и друге интересе једне државе. Напоменуо бих државе, а не града. Не смемо заборавити да је ово главни аеродром целе државе, а да је значајан и по регион, тако да се не може сагледавати само из перспективе Београђана. Очигледно је да постоји стратешки интерес да Батајница остане чисто војни аеродром. Очигледно је да држава дугорочно жели да има простора за више од две писте у главном граду. Карго и контрола ту вероватно имају добар утицај, с обзиром да се очекује пораст и у том сектору.

А што се тиче ових прича да неће бити реализовано. Поновио бих једну реченицу које се често сетим: "урбанизам је спор, али достижан". Ово није баш урбанизам, али иста ствар важи.
Обилазница кренула да се гради око 1990., биће завршена са сектором Ц можда тек за неколико година. Аутопут Братства и јединства кренуо са градњом 1950., завршен тек пре 2 године. Метро у Београду се спомиње од 1930-тих, а биће вероватно саграђен тек 2030-тих. Брзе пруге Србије кренуле у другом делу 1980-тих, прва деоница ће бити пуштена тек следеће године, а цела мрежа од Суботице до Ниша и даље можда 2030-тих. Моравски коридор, аутопут ка ЦГ, аутопут ка Хоргошу, итд., све је то актуелно од краја 1970-тих. Прокоп кренуо 1970-тих, био завршен, па поново започет 1990-тих, па ће ево тек сада бити опет завршен у потпуности. А Нови чвор? А тунел испод Фрушке Горе?
Колико пута сам чуо за сваку од тих ствари да "неће бити никад", "то је за изборе", да би на крају стварност оповргнула све такве изјаве. Једноставно постоје неки пројекти који превазилазе генерације, власти, а у нашем случају и државе. Пројекти који су у интересу нације. И такви пројекти бивају завршени кад тад. Можда се варам, али ово ми делује као да је један од тих пројеката.

Има наравно и примера попут пруге Ваљево - Лозница, али то су више изузеци. Моје искуство читања планских докумената из протеклих неколико деценија је да већина ствари из њих на крају буде саграђена. Не у року, не чак ни у генерацији, али на крају буде.

Зато не бих олако одбацио овакву ствар. Поготово што је, као што је Пантограф већ истакао, ово један од најконзервативнијих планова које смо икада имали и постоје озбиљне шансе да се већина ствари и реализује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=839501#p839501:2fmb2m0n je napisao(la):
NoLimit » 07 Apr 2021 04:17 pm[/url]":2fmb2m0n]
Причам за планирани аеродром код Добановаца. Не знам ко стоји иза БД Агро АД, то можда неко други зна.
MK Group.

Inače, bravo za post.
 
@БезЛимита

И напоменуо бих да мислим да се није кренуло у причу са претпоставком да нам нужно треба нови аеродром са три писте. Кренуло се са претпоставком да нам требају укупно три писте дугорочно. То да ће бити нови са три је вероватно проистекло из економске рачунице. Јефтиније нам је направити нови са три, него проширити постојећи са једне на две. И лакше је да буде све заједно. А уједно можемо и стари оставити из било ког разлога са том једном.

Да је баш толико скупље да им се више исплати да праве опет 3 псс + терминале + торањ,паркинг, хангаре, мостове, платформе итд итд него једноставно да додају једну псс и један терминал са пратећим мостовима, чисто сумњам, није Сурчин доунтоун менхетн па да је толико скупа земља.
 
Vrh