Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Evo i ja kao žestoki protivnik koncesije da dam par komentara nakon objave veridbe:

- Kad je već odlučeno da se ide u koncesiju, postignuta cena nije loša, ali i dalje nemamo definitivnu potvrdu da li će 417 miliona evra leći u budžet odmah i jednokratno. Ako bude tako onda ostaje pitanje kako potrošiti te pare. Ideja @vox91 je fantastična - muzej NT i kulturno/obrazovni sadržaji prosto moraju da dobiju lep deo ovog kolača. To je investicija sa najznačajnijim povratom za nas. Ako već kroz redovno finansiranje ne možemo da ulažemo više u kulturu i obrazovanje, onda ovakve vanredne stavke prosto moraju da se utroše na to - pritom naravno ne očekujem svih 417, nego bar 50,60 milki.
- Investicione obaveze su besmislena stavka, jer je to samo računovodstvena kategorija. Dakle preduzeće Aerodrom NT, će u periodu od narednih 25 godina morati da prikaže knjigovodstveno 732 miliona evra investicija, što se svakako i podrazumeva. Svaka nabavka bilo čega može biti investicija, a finansira se iz kredita ili sopstvenih prihoda. Mi od toga nemamo ništa, čak ovo može biti prilično štetno po nas, jer investitor u praksi naduvava fakture svojih uhodanih dobavljača i izvlači silne novce napolje.
- Moramo da sačekamo plan razvoja aviosaobraćaja, kao i samog aerodroma, da bismo mogli da komentarišemo te aspekte.
- Ostaje da sačekamo i kraj procesa ugovaranja i da vidimo (ako nam dopuste) sve stavke crno na belo.
 
Jeste odmah 400 miliona evra. Neko sa SSC-a reče da te pare treba uložiti u prvu liniju metroa.
 
Mene zanima kako niko ne komentarise ponudu Vincija:

- jednokratno 501mil eur
- godisnje naknade od 4.5-16mil eur - nek bude da je prosek 10mil eur godisnje = to je 250mil eur za 25godina koncesije
- investicije 732mil eur - nek bude da je naduvana cifra i da ce kroz naduvane fakture realno biti 50% prava investicija u terminale, gejtove , ulepsavanje aerodroma, hotel itd ~ 300-400mil eur = nek bude oko 350mil eur da uzmemo cifru odokativno realnu za investicije.

Koncesionar znaci mora da plati odmah 501 + kroz 25god u etapama jos 250+350mil eur = 1.1 mlrd eur.

Za Aerodrom koji ce ove godine napraviti po recima predsednika realan profit od 26-27mil eur.

Kolike profite treba da pravi Aerodrom posle 5,10,15,20,25god da bi mu se vratio ulozeni novac i doneo mu zaradu u poslu u Srbiji?
 
"Vinci"-jev plan za BEG u grafici same kompanije:
VINCI-Belgrade_Infog-En.jpg

Mnogo toga iziskuje pojašnjenje od strane kompanije:
-Kada kažu "poboljšati povezanost aerodroma", da li se odnosi na vazdušnu ili kopnenu povezanost?
-Kada kažu "sređivanje terminala", na šta se tačno odnosi, kada je T1 prošle godine završen, a T2 je takođe relativno "svež" (možda mu treba malo fejs-liftinga, ali nema tu mnogo posla). Faktički, ostaje da se srede hodnik i kapije iza T1.
(...)
 
Pegasus":18eyz4ff je napisao(la):
Za Aerodrom koji ce ove godine napraviti po recima predsednika realan profit od 26-27mil eur.

Kolike profite treba da pravi Aerodrom posle 5,10,15,20,25god da bi mu se vratio ulozeni novac i doneo mu zaradu u poslu u Srbiji?

Preveo ih predsednik žedne preko vode.
 
DzonTravolta":34s9og7c je napisao(la):
"Vinci"-jev plan za BEG u grafici same kompanije:
[img
Mnogo toga iziskuje pojašnjenje od strane kompanije:

Ostaje nam da se nadamo da će javni deo ugovora biti detaljniji od ove grafike...
 
Nadajmo se da će "Vinci" biti transparentniji od domaćih vlasti, mada ostaje upitno ko će objaviti ugovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506668#p506668:1wnoas2j je napisao(la):
Pegasus » 08 Јан 2018, 12:44[/url]":1wnoas2j]Mene zanima kako niko ne komentarise ponudu Vincija:

- jednokratno 501mil eur
- godisnje naknade od 4.5-16mil eur - nek bude da je prosek 10mil eur godisnje = to je 250mil eur za 25godina koncesije
- investicije 732mil eur - nek bude da je naduvana cifra i da ce kroz naduvane fakture realno biti 50% prava investicija u terminale, gejtove , ulepsavanje aerodroma, hotel itd ~ 300-400mil eur = nek bude oko 350mil eur da uzmemo cifru odokativno realnu za investicije.

Koncesionar znaci mora da plati odmah 501 + kroz 25god u etapama jos 250+350mil eur = 1.1 mlrd eur.

Za Aerodrom koji ce ove godine napraviti po recima predsednika realan profit od 26-27mil eur.

Kolike profite treba da pravi Aerodrom posle 5,10,15,20,25god da bi mu se vratio ulozeni novac i doneo mu zaradu u poslu u Srbiji?

људи очекују раст путника, а и повећање прихода од осталих, несаобраћајних делатности.

иначе, када се добију те паре, по 20 милиона € уложио у Ниш, Краљево и Ужице. у Нишу бих проширио терминал и стајанку и изградио рулну стазу. у Краљеву бих продужио писту и проширио стајанку, а у Ужицу средио писту до краја, изградио рулну стазу и направио нову стајанку. таман је то и више него довољно пара
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506668#p506668:2f9cqjzq je napisao(la):
Pegasus » 08 Jan 2018 12:44 pm[/url]":2f9cqjzq]Mene zanima kako niko ne komentarise ponudu Vincija:

- jednokratno 501mil eur
- godisnje naknade od 4.5-16mil eur - nek bude da je prosek 10mil eur godisnje = to je 250mil eur za 25godina koncesije
- investicije 732mil eur - nek bude da je naduvana cifra i da ce kroz naduvane fakture realno biti 50% prava investicija u terminale, gejtove , ulepsavanje aerodroma, hotel itd ~ 300-400mil eur = nek bude oko 350mil eur da uzmemo cifru odokativno realnu za investicije.

Koncesionar znaci mora da plati odmah 501 + kroz 25god u etapama jos 250+350mil eur = 1.1 mlrd eur.

Za Aerodrom koji ce ove godine napraviti po recima predsednika realan profit od 26-27mil eur.

Kolike profite treba da pravi Aerodrom posle 5,10,15,20,25god da bi mu se vratio ulozeni novac i doneo mu zaradu u poslu u Srbiji?
Ja sam već komentarisao. Investicija se ne sabira jer to nije novac investitora koji on daje aerodromu, već je to sopstveni ili pozajmljeni novac samog aerodroma (koji najčešće povezana lica investitora isisavaju iz zemlje).

A iz cifara koje si naveo, jasno ti je koliko će godišnje dodatno investitor uzimati da bi "bio dobar".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506631#p506631:tvzwonxm je napisao(la):
GOJE » 08 Jan 2018 10:06 am[/url]":tvzwonxm]

- Investicione obaveze su besmislena stavka, jer je to samo računovodstvena kategorija. Dakle preduzeće Aerodrom NT, će u periodu od narednih 25 godina morati da prikaže knjigovodstveno 732 miliona evra investicija, što se svakako i podrazumeva. Svaka nabavka bilo čega može biti investicija, a finansira se iz kredita ili sopstvenih prihoda. Mi od toga nemamo ništa, čak ovo može biti prilično štetno po nas, jer investitor u praksi naduvava fakture svojih uhodanih dobavljača i izvlači silne novce napolje.

Bravo. Ovo je suština prevare i manipulacije u ovoj koncesiji na kojoj je zasnovana teza o uspehu potencijalnog posla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506608#p506608:31yqt9op je napisao(la):
lukarts » 08 Jan 2018 07:38 am[/url]":31yqt9op]Ajd i ja malo da budem pametan sa tudjim parama ))

- Obilaznica oko BG u punom profilu!
- UMP u punom profilu
- Prokop
- Nova izolacija za stambene zgrade iz perioda 1950-85

Samo moje misljenje... )))

Sve u Beograd .. :) Nisam bas siguran da ce se ostatak Srbije sloziti sa time.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506777#p506777:1wwu4n0d je napisao(la):
Diogen » 08 Jan 2018 04:49 pm[/url]":1wwu4n0d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506631#p506631:1wwu4n0d je napisao(la):
GOJE » 08 Jan 2018 10:06 am[/url]":1wwu4n0d]

- Investicione obaveze su besmislena stavka, jer je to samo računovodstvena kategorija. Dakle preduzeće Aerodrom NT, će u periodu od narednih 25 godina morati da prikaže knjigovodstveno 732 miliona evra investicija, što se svakako i podrazumeva. Svaka nabavka bilo čega može biti investicija, a finansira se iz kredita ili sopstvenih prihoda. Mi od toga nemamo ništa, čak ovo može biti prilično štetno po nas, jer investitor u praksi naduvava fakture svojih uhodanih dobavljača i izvlači silne novce napolje.

Bravo. Ovo je suština prevare i manipulacije u ovoj koncesiji na kojoj je zasnovana teza o uspehu potencijalnog posla.
Hmm.. da , mada jos sve zavisi od konkretnog ugovora.ovako postavljena obaveza ïnvesticija je jako amaterska od strane drzave, jer bi potpuno druga slika bila da se u ponudi navelo konkretno sta investicije moraju da podrazumevaju, bar u najkokretnije mogucim stvarima, tipa, a to podrazumeva, novi terminal za najmanje 10 miliona novog kapaciteta, druga pista, i sl.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506802#p506802:3dinlzk2 je napisao(la):
gygy11 » 08 Jan 2018 06:23 pm[/url]":3dinlzk2]
Hmm.. da , mada jos sve zavisi od konkretnog ugovora.ovako postavljena obaveza ïnvesticija je jako amaterska od strane drzave, jer bi potpuno druga slika bila da se u ponudi navelo konkretno sta investicije moraju da podrazumevaju, bar u najkokretnije mogucim stvarima, tipa, a to podrazumeva, novi terminal za najmanje 10 miliona novog kapaciteta, druga pista, i sl.

Suština ovakvih poslova za koncesionara je da ne snosi nikakav rizik u tom poslu. ili će da obezbedi sigurne prihode(profite) u budžetu kao u slučaju deponije u Vinči ili će stavka "investicije" ostati otvorena. Ova cifra od 700 miliona je nekakva maksimalna vrednost za čitavih 25 godina, prema urađenim projekcijama(koje su pravljene da bi prodavci poverovali u velike obaveze). Ona će biti maksimalno relativizovana formulacijama "praćenjem potreba rasta broja putnika", ali što je najgore u ovakvim poslovima nikada ne postoji vremenski okvir za realizaciju tih investicija. To bi bilo u direktnom sukobu sa najvažnijim zahtevom koncesionara da on ne snosi rizike. U tom smislu, ukoliko aerodrom ne ispuni projektovane rastove i investicije će biti u "skladu sa potrebama".

Koncesionar se nikada neće, da tako kažemo, preinvestirati. Pogotovo ako znate da će zadnju deceniju koncesije obustaviti sve investicije, pa čak i vrednije investiciono održavanje. Taj period se koristi da se gule profiti, a po njihovim projekcijama ANT će tada praviti između 100-150 miliona evra neto profita godišnje. Čak i one malobrojne koncesije koje su istekle, kao primer u svetu, pokazuju da se imovina nakon najma uvek vraća spremna za temeljnu rekonstrukciju.

Nego, jel neko čuo da je koncesiom određen limit na Niškom aerdromu? Vučić je u onom govoru rekao da je postignut "neverovatan uspeh" i kao da su se izborili da Niš ne sme da pređe milion putnika u narednih 25 godina? Da li neko zna više o tome?
 
Samo da tiih 700 mil. ne bude isplaceno sa 25 god. buškanjem metro tunela njihovom krticom
te jedini reačundjiski rezultat bi bio
da mnogim Beogradjanima koj vec čekaju metro pod zemljom, bi se samo pridružili novi i novi .... :lool:
 
Da li zemljište na kojem je Muzej vazduhoplovstva potpada pod aerodrom i ulazi u koncesiju? Takođe, šta će biti sa zgradom(ama) SMATS-a?
 
To su uvek bile odvojene firme. Ako same parcele do sada nisu bile katastarski odvojene, sada je prilika. Koncesija ne može da se odnosi na nešto deseto što nema veze sa aerodromom, mada možemo i da poklonimo sve što nam dođe pod ruku, kao što je sa NIS bio slučaj...
Imaš tamo i garažu parking servisa, verovatno još nešto...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Garaza nije parking servisova oni samo upravljaju sa njom ona je od aerodroma
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506691#p506691:1701juyy je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Jan 08, 2018 1:18 pm[/url]":1701juyy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506668#p506668:1701juyy je napisao(la):
Pegasus » 08 Јан 2018, 12:44[/url]":1701juyy]Mene zanima kako niko ne komentarise ponudu Vincija:

- jednokratno 501mil eur
- godisnje naknade od 4.5-16mil eur - nek bude da je prosek 10mil eur godisnje = to je 250mil eur za 25godina koncesije
- investicije 732mil eur - nek bude da je naduvana cifra i da ce kroz naduvane fakture realno biti 50% prava investicija u terminale, gejtove , ulepsavanje aerodroma, hotel itd ~ 300-400mil eur = nek bude oko 350mil eur da uzmemo cifru odokativno realnu za investicije.

Koncesionar znaci mora da plati odmah 501 + kroz 25god u etapama jos 250+350mil eur = 1.1 mlrd eur.

Za Aerodrom koji ce ove godine napraviti po recima predsednika realan profit od 26-27mil eur.

Kolike profite treba da pravi Aerodrom posle 5,10,15,20,25god da bi mu se vratio ulozeni novac i doneo mu zaradu u poslu u Srbiji?

људи очекују раст путника, а и повећање прихода од осталих, несаобраћајних делатности.

иначе, када се добију те паре, по 20 милиона € уложио у Ниш, Краљево и Ужице. у Нишу бих проширио терминал и стајанку и изградио рулну стазу. у Краљеву бих продужио писту и проширио стајанку, а у Ужицу средио писту до краја, изградио рулну стазу и направио нову стајанку. таман је то и више него довољно пара

Slazem se sa tobom, za Nis i za Kraljevo. Nis maksimalno iskoristiti i Kraljevo osposobiti u uljuciti u saobracaj, dok za Uzice u smislu putnickog saobracaja ne bi imalo smisla, dok za kargo ok.
 
direktor":2f6rxs21 je napisao(la):
Garaza nije parking servisova oni samo upravljaju sa njom ona je od aerodroma
U tom slučaju i profit parking servisa na tom mestu treba uzeti u kalkulaciju uspešnosti posla...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506798#p506798:2mxb3pqs je napisao(la):
marat » 08 Jan 2018 05:53 pm[/url]":2mxb3pqs]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506608#p506608:2mxb3pqs je napisao(la):
lukarts » 08 Jan 2018 07:38 am[/url]":2mxb3pqs]Ajd i ja malo da budem pametan sa tudjim parama ))

- Obilaznica oko BG u punom profilu!
- UMP u punom profilu
- Prokop
- Nova izolacija za stambene zgrade iz perioda 1950-85

Samo moje misljenje... )))

Sve u Beograd .. :) Nisam bas siguran da ce se ostatak Srbije sloziti sa time.

Beogradski aerodrom, pare u Beograd!
 
Pozdrav svima,


Opet ja da se oglasim posle nekog vremena i postavim jedno pitanje svima. Nadam se da neko zna mozda odgovor. Da li se zna kad pocinje eksproprijacija zemljista oko aerodroma Nikola Tesla za izgradnju nove piste i ostalih sadrzaja oko nje? Unapred hvala svima na odgovoru. :)
 
Pa nije. U pitanju je oko 300 hektara zemljista, a do kraja osamdestih je otkupljeno mozda oko polovine te povrsine. Ima sigurno jos 150 hektara najmanje da se otkupi.
 
Vrh