Francuskom Vinciju koncesija za Aerodrom Nikola Tesla
Zeleno svetlo za to dala je i Vlada Srbije, koja je razmatrala odluku tog stručnog tima na vanrednoj sednici, prenose N1 i Blic, dok Novosti saznaju da je vrednost koncesije čak 501 milion evra za 25 godina.
Stručni tim za dodelu koncesija prosledio je zaključak i rang listu Vladi Srbije, koja je vanredno zasedala kako bi dala zeleno svetlo za rang listu.
Ranije je rečeno da će odluku Vlade u subotu saopštiti predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Rok za odluku o izboru koncesionara za beogradski aerodrom Nikola Tesla istekao je, a za koncesiju beogradskog aerodroma stigle su četiri ponude.
Ponude su dostavili švajcarsko-francuski konzorcijum Zurich Airport sa kompanijama Eiffage i Meridiam Eastern Europe Investments, indijsko-grčki konzorcijum GMR Infrastructure ltd i Terna, francuska kompanija Vinci Airports i južnokorejsko-tursko-kiparski konzorcijum Inčeon international Airport corporation, Yatirimlari ve Islatme, VTB capital infrastructure.
Koncesija za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom aerodroma i obavljanje delatnosti operatera daje se na rok od 25 godina.
Međutim, priču o koncesiji pratile su i kritike stručnjaka da je neosnovano davati koncesionarima kompaniju koja ostvaruje profit i koja iz sopstvenih prihoda može da finansira neophodne poslove.
Iz Vlade su na kritike odgovarali da je koncesija dobar model da se dodatno unapredi i modernizuje sam aerodrom i da je to bio ključni razlog što su 10. februara 2017. godine obavili poziv zainteresovanim koncesionarima.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je ekskluzivno za Kurir izjavio da je više nego zadovoljan postignutom koncesijom za Aerodrom Nikola Tesla.
"Treba napomenuti da je investiciona obaveza francuske kompanije 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju će biti od pet do 16 miliona evra."
Prezadovoljan sam ovim uspehom Srbije, zaista nisam očekivao da će biti 501 milion. Ovim smo postigli ogroman uspeh i pokazali veliki međunarodni ugled. Zato od srca čestitam i Vladi Srbije i svim građanima na ovom odličnom poslu, izjavio je predsednik Srbije za Kurir.
http://www.seebiz.eu/francuskom-vinc...sla/ar-168651/
Rekao je da će ukupna dobit od koncesije biti 1,468 milijardi evra, te da ljudi možda ne razumeju koliko je Srbija napredovala i koliko je drugačija i bolja nego pre četiri do pet godina.
Vučić je ukazao da će vlada dobiti 417 miliona evra prihoda za budžet, a 84 miliona evra dobijaju građani Srbije - mali akcionari.
Istakao je da je ukupna vrednost koncesije 1,468 milijardi evra i da je tenderska procedura trajala godinu dana, bila otvoren, transparentna i javna. Prema njegovim rečima nivo investicija, koncesionim ugovorom je 732 miliona evra, a od koncesijske takse država će dobijati još značajnih sredstava.
"Nismo prvi aerodrom koji je u našem regionu ušao u kocensiju. Imali smo problem sa rastom aeerodroma u Sofiji i Zagrebu. Beograd je pamentno postupio i zato uspeo da dobije značjano više od Zagreba, koji je za koncesiju dobio 865 miliona evra ukupno", naglasio je Vučić.
Istakao je da je ukupna vrednost našeg ugovora za više od 50 odsto veća od onog koji je Zagreb ostavrio, što je ogroman uspeh za Srbiju koja nije članica EU.
Takođe je ukazao da je veoma važno da se koncesionar potpisanom namerom obavezao da neće otpuštati zaposlene na aerodromu.
Isto tako preneo je da aerodromske takse, na osnovu ugovorne obaveze, u naredne tri godine neće biti povećavane. Ukazao je da dolazi jedna od najvžanijih i najznačanijih kompanija, iz jedne od najsnažnijih zemalja EU, koja će obezbediti da dostignemo 15 miliona putnika, a već 2024. imaćemo 7,9 miliona putnika, i 2030. deset miliona.
"To govori o stravično velikom i izvanrednom rastu beogradskog aerodroma i rastu srpske ekonomije koji se očekuje", naglasio je Vučić.
http://www.seebiz.eu/vucic-o-koncesi...reb/ar-168665/
Cifre za rast putnika do 2030.godine su stavljene po meni dosta konzervativno, jer predvidjaju rast os 5% prosecno godisnje sto je dosta skromno.
OK, pretpostavljam da je u pitanju obezbedjenje koncesionara .
Takse se nece menjati naredne 3 godine , to je uradjeno najvise zbog ASa da imaju neki period d se upristoje ili da kljoknu.I to mi je OK.
Ono sto mi je najvise zaparalo usi to je da su "jos najmanje 2 kompanije imale dosta pribliznu ponudu". Ovde vidim problem u narednih nekoliko meseci jer treba tek da saznamo sta je Vladu opredelilo za Francuze a ne za te ostale kompanije.Ocekujem zalbe na rezultate koncesije.
Mi u principu znamo samo 5% celog dila, tako da je sve jos u magli i tek treba da vidimo "kako smo udali Aerodrom".