[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507350#p507350:1eiyhz5v je napisao(la):
vlasta » 10 Јан 2018 09:11 pm[/url]":1eiyhz5v]Nisam pratio do sada ovu temu, pa ako je već bilo izvinite.
Naime u poslednje vreme, tj. par poslednjih meseca, imamo česta poletanja koja idu preko Zemuna.
Jel ovo nešto privremeno, nadam se?
@Власто, да покушам да ти одговорим.
Негде од средине октобра прошле 2017. године је почело са редовним узлетањем авиона са „Николе Тесле“ и то тако што одмах још док узлећу скрећу лево и прелећу Бежанијску косу (углавном „преко“ новог Бежанијског гробља 1), Земун, ... Пошто станујем на Бежанијској коси по неки пут прелете буквално изнад моје зграде, а ја станујем неких 300 метара пре гробља, лепо видим са терасе авионе при узлетању и која је авио компанија у питању. Наравно не узлећу сви авиони овом путањом већ иду и стандардним правцима, право према Авали или одмах код узлетања крећу десно према Обреновцу.
Из ког разлога сад иду и овом „левом“ узлетном путањом не знам, прошле године су два дана узлетали истом овом путањом, али је тада био изузетно јак ветар и то је био разлог. Сад узлећу овом „левом“ путањом и кад је јако лепо време. Можда им је сад, за авионе који лете према северу и западу, одобрена ова путања по такозваној СИД – стандардна инструментална процедура одлета (SID Standard Instrumental Departure) за узлетање и прелетање авиона на аеродрому.
Ово је путања кад авиони имају „леву“ путању узлетања, уцртао сам на ортофото снимку, а коју сам исекао са „летачког радара24“. Јуче сам баш сликао код нових војних зграда овде на Бежанијској коси, кад авион једне ниско буџетске компаније узлеће по овој траси.
Те слике сам баш и поставио на теми о тим војним зградама.
Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Пошто сам и члан једног форума за аутомобилизам (Гаража) и тамо има тема „Ваздухопловство“, баш сам почетком новембра поставио питање о томе једном од чланова који је контролор лета, али ми није одговорио. Делимично ми је одговорио исто члан ("зузазу") тог форума, један бивши пилот ЈАТ-а и то један од искуснијих пилота, а сад пилот ваљда Туркиш Ервејза, где „мисли да овај правац није стандардни јер не постоји СИД који туда иде и да није у питању ветар, јер могу да иду до-око Авале па на лево према северу“ ! Како он каже „Београд је под одређеним условима и у оквиру одређених координата условно забрањена зона лета“. Та забрањена зона лета је уствари строги центар града „нофлaj“ (NOFLY) зона.
Ко жели може да погледа, овде су долазне и одлазне карте (пдф формат) за аеродром „Никола Тесла“, и оне се стално допуњавају
http://vau.aero/navdb/chart/LYBE.pdf
Лично ипак мислим да ће ово бити и постати, ако већ није, стандардна узлетна путања, пошто већ ето пар месеци пилоти авиона стално, ујутро, преподне, поподне, увече, овуда „шоферирају“.
Надам се да сам колико толико помогао.