Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ništa od odluke za "Teslu" ni poslednjeg dana roka
Beograd -- Odluka o izboru koncesionara za beogradski Aerodrom "Nikola Tesla" neće biti doneta ni danas, poslednjeg dana raoka, nezvanično saznaje B92.

IZVOR: B92 PETAK, 5.01.2018. | 09:50
 
Večeras vanredna sednica vlade. Tema je novi koncesionar ANT. Odluku sutra saopštava Overlord lično.
 
Dakle ode Tesla Vansiju..hehe, kao što sam pretpostavio, ipak je presudilo nedavno romantično vozikanje AV-a po Seni sa Makronom..
 
Bez namere da budem zloban: ovo je možda i najmanje zlo. Francuzi su ipak Evropljani.
 
ако је истина:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=433058#p433058:22ukyi26 je napisao(la):
JohnnyLee » 12 Феб 2017, 11:49[/url]":22ukyi26]у 100 марки да је Винци победник :)


иначе, сви су понудили преко 450 милиона €, тако да видећемо сутра

едит: знам да сам споменуо и ХНА групу, али сам се тада оградио да је тај дил само ако је заједно са Ер Србијом. наравно, да од тога ничег није било. и од старта сам био убеђен, а и даље сам, да добијају Французи (иако је ова Бљуцова вест незванична)
 
Nije više samo nezvanična:
http://www.beg.aero/admin_images/meni_d ... e6529f.pdf

Zašto je ovo najmanje zlo:
-Prvo, zlo je u toliko što neće Srbija direktno upravljati svojim najvećim aerodromom.
-Sa druge strane, to je indirektno dobro, zato što smanjuje mogućnost da se ugrađuju razni partijski šrafići (akcenat je na smanjuje mogućnost, ne i da sigurno eliminiše, pregovori će se tek voditi o tačnim uslovima).
-Treće: činjenicom da je dobila evropska firma koncesiju, smanjena je šansa da aerodromsko osoblje nosi pelene za odrasle i dobija šibom po leđima ako ne radi 25/8/367. Da, Korejci, govorim o vama.
 
Ne znam, da su ga uzeli Korejci-možda bi imali veći interes da razvijaju duge linije i da se pokažu dobro u Evropi, došlo bi do leta za Seul, možda bi uveli neku liniju za SAD preko Beograda. Ovi iz EU će, čini mi se, uvek pre da štite interese svojih zemalja..uostalom Zagreb je imao velike muke sa francuskim koncesionarima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505890#p505890:15zj9lrz je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Jan 05, 2018 10:42 pm[/url]":15zj9lrz]Nije više samo nezvanična:
http://www.beg.aero/admin_images/meni_d ... e6529f.pdf

Zašto je ovo najmanje zlo:
-Prvo, zlo je u toliko što neće Srbija direktno upravljati svojim najvećim aerodromom.
-Sa druge strane, to je indirektno dobro, zato što smanjuje mogućnost da se ugrađuju razni partijski šrafići (akcenat je na smanjuje mogućnost, ne i da sigurno eliminiše, pregovori će se tek voditi o tačnim uslovima).
-Treće: činjenicom da je dobila evropska firma koncesiju, smanjena je šansa da aerodromsko osoblje nosi pelene za odrasle i dobija šibom po leđima ako ne radi 25/8/367. Da, Korejci, govorim o vama.
Potpuno se slažem, isto sam pomislio kad sam pročitao vest. Ako već mora neki stranac da ga uzme, neka bude zapadnjak. A od arapa što dalje.

A što se tiče objavljivanja objavljene objave objavljenog ishoda objavljenog ugovora... ne bi On bio On kad ne bi od svega pravio dramu i spektakl.
Jedva čekam proleće kad budemo krpili šaht ispred zgrade pa da ga zovem na svečano otvaranje i objavu objavljenih obavljenih radova. Paćenik.
 
Podrska koncesiji!

Ovo je dobra strategijska politicka odluka da se Tesla iznajmi Fracuzima. Pozamasna suma i bice vidljivih promena.
Sto vise uticajih zemalja investira u nas, to je veca sansa i za nas mir i za turizam i za ekonomiju.
Srbija ne bi umela da se nosi sa daljim rastom, jer brojevima putnika proslih kroz nas aerodrom, a koje ste do sada iznosili i ulogu Tesle u avio mrezi, vec je stvoren nivo kompeticije kojoj mi nismo dorasli da se nosimo sami u ovom okrutnom svetu.
Kao sto ni AirSerbia nije mogla da dostigne visine bez pokrica i respekta Etihada, tako ni Tesla bez Francuskog uloga ne bi mogao dalje da napeduje.
AirSerbia i Tesla ce ostati nasi simboli uspesnosti i progresa, ali dodje vreme kad jaci i mocniji treba da preuzme dalji teret.
Ovi dilovi su zastita za celu Srbiju i mir u njoj.
Mudra i pragmaticna odluka vlasti, bez obzira koliko vi mislili da je BGD aerodrom koka koja nosi zlatna jaja.
Nije samo sve u novcanoj osnovi...
Vinci je prepoznatljiv svetski logo i svaki dobronamernik koji dodje na Teslu ce se osecati lagodno.
 
Vidim ja da će u narednih 20 godina ljudi koji misle svojom glavom i iznose svoje stavove a ne pamflete svojih verskih/političkih/finansijskih poglavica biti vrsta pred izumiranjem.
 
Da li će biti železnčke veze između grada i aerodroma?
 
Nisu trazili ugovorom o koncesiji garant kao ni hotel
 
Pa s obzirom da su se obavezali na investicije od preko 700 miliona evra, sigurno su predvidjeni veliki infrastrukturni radovi. Ako se ne varam, novi zagrebački terminal je koštao oko 70 miliona evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505936#p505936:lp45bca4 je napisao(la):
direktor » 06 Jan 2018 01:09 am[/url]":lp45bca4]Nisu trazili ugovorom o koncesiji garant kao ni hotel

Da li je moguce da nisu iskoristili tu sansu da traze obaveznu zeleznicku vezu?
 
Sada sam proverio-Purger je na Tango six-u izneo cenu novog Zg terminala od 72 miliona evra, a to izgleda nije tačno. Izgradnja i opremanje je koštalo 243 miliona, a 88 miliona će se uložiti u tridesetogodišnje održavanje..A što se nas tiče, ne znamo šta je traženo, videćemo kada objave.
 
Pištaljka je pre 11 meseci pisala da je namešten tender kako bi ga dobio Vinci koji ima bliske veze sa nekim od političara, čisto da se podsetimo:

Лазард у сукобу интереса на београдском аеродрому?
04.02.2017
Пише Соња Гочанин

Фирма за финансијске услуге Лазард, саветник Аеродрома „Никола Тесла“, могла би се наћи у сукобу интереса јер је партнер француске компаније Vinci, потенцијалног купца београдског аеродрома, открива Пиштаљка.

На сајту Лазарда наведено је да је Vinci један од њихових партнера, док у исто време Лазардов инвестициони фонд држи акције фирме Vinci, највеће светске грађевинске компаније по приходима и једног од главних концесионара у саобраћајној инфраструктури.

Конзорцијум на чијем је челу Lazard Freres SAS, део компаније Лазард, изабран је у априлу прошле године да саветује Аеродром „Никола Тесла” како да се развије путем приватизације, концесије или јавно-приватног партнерства. Лазардови подизвођачи у овом послу – Mott MаcDonald Limited, Orrick Herrington & Sutcliffe (Europe) LLP и CMS Rui Pena & Arnaut – такође су радили са могућим купцима београдског аеродрома. На готово идентичан начин, компанија Лазард се нашла у сукобу интереса и као саветник у продаји Телекома, о чему је писала Пиштаљка.

https://pistaljka.rs/home/read/591
 
ZG terminal je finansiran iz kredita za koji je garant država Hrvatska. Koncesionar je u vlasništvu države Francuske.
U ZG nije povećan broj zaposlenih, ne radi 24h, nema low cost kompanija jer koncesionaru to nije dovoljno profitabilno.
U Beogradu čak ni ne treba da se investira ništa jer je već povećan kapacitet na 7 mio, što je rešeno za narednih par godina. Eventualno 4-5 godišnjih profita za face lifting...
Dodatno pitanje je dug i budući odnos sa airSrbijim kao "nacionalnom" avio kompanijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505935#p505935:31481lxd je napisao(la):
ink » 06 Jan 2018 01:07 am[/url]":31481lxd]Da li će biti železnčke veze između grada i aerodroma?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=505936#p505936:31481lxd je napisao(la):
direktor » 06 Jan 2018 01:09 am[/url]":31481lxd]Nisu trazili ugovorom o koncesiji garant kao ni hotel
"Ugovor o koncesiji" još nije sačinjen i potpisan, već je samo izabran "najpovoljniji ponudjač".

2. Изабрани најповољнији понуђач ће плаћати концесиону накнаду на начин и у износима
предвиђеним у коначном тексту јавног уговора (у даљем тексту: „Уговор о концесији“).

3. Сви посебни услови које Изабрани најповољнији понуђач треба да испуњава током
трајања концесије су утврђени у Уговору о концесији.

4. Изабрани најповољнији понуђач је дужан да потпише Уговор о концесији у року
од 60 дана од истека рока из члана 40. став 4. ЗЈППК, те да продужи рок обавезности
своје понуде, као и рок важења банкарске гаранције за озбиљност понуде . . .
 
Pa sad, ako malo mućnemo svojom glavom, posao koncesionara ni ne treba da bude gradnja žel. pruge. Da, on bi od toga imao itekako koristi, ali zašto bi koncesionar aerodroma gradio infrastrukturu koja pripada državnom preduzeću za upravljanje železničkom infrastrukturom?
Hotel bi mogao da izgradi građevinski, pa da traži hotelski lanac koji je spreman da upravlja hotelom i promoviše smeštaj uz sam aerodrom. To mi ima smisla. Železnička pruga svakako ima smisla, ali mi nikako "ne leži" da je to posao koncesionara.
 
Vrh