Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Guma je bila bas kul cudi me da su je skidali da nisu samo lupili sloj preko iste .
 
Stvar ukusa i verovatno nostalgije ali meni je ta guma bila kao dom zdravlja u losem stanju :) Mada nisam preterano ni za sljastuci mermeri sl materijale ali treba biti iskren i reci da nesto poput mermera traje i dobro podnosi promet putnika i lako se odrzava.

Ako neko ima fotke terminala 1 i starog enterijera za koji se nadam da je preziveo vise bih voleo neki retro stil ali sto se namestaja tice i to autenticno a ne satro retro koji je sad u modi i kosta ko zna koliko.
 
Možda je već bilo objavljivano, ali juče sam čuo da će uskoro biti potpuno sređen prostor u prizemlju, ispod izlaza A3 i A4, odakle će putnici autobusom biti prevoženi do aviona parkiranih na daljim pozicijama (ATR-ovi "Er Srbije"). Takođe, rekli su i da će u naredna tri meseca kod svih gejtova biti postavljena oprema koja će omogućiti avionima lakše parkiranje, te da će se (verujem na radost mnogih) krenuti u zamenu traka za prijem prtljaga :)
 
Хвала Хомере, до сада смо о томе нагађали. Значи, биће ускоро Д-излази. Зна ли се одакле ће им се прилазити? У старо време, међународни путници су до њих силазили степеницама негде у висини улаза А2-А3, пошто прођу пасошку контролу на спрату. Домаћи су имали директан приступ са доњег нивоа Т1.
 
У аеродром се константно улаже и то понајвише профитом истога.Тако треба да се ради. :vops:

Сви планови који ће се реализовати су одлични и у правом тренутку али ме брине шта са транзитним путницима на које очиглено и аеродром и ер србија циљају у будућности?

Ево документованог "проблема" од пре пар дана

72149465_ILasSXQXOz9z3PFWOEam2bz-hgLRqAi6lkVn-3GgORg.jpg


Дакле путник је вероватно из једне од земаља чији грађани у Србији морају имати визу па не може да скокне до града а лет за даље је кроз неких 5-10-15 сати. Да нам не би аеродром кроз годину дана изгледао као простор за азиланте мораће неки хотелчић да се догради,барем неколико ресторана и још неких садржаја који би олакшали живот транзитним путницима.У супротном транзитних путника неће ни бити у великој мери са изузетком оних из региона.
 
Delija":360mhp4c je napisao(la):
Ево документованог "проблема" од пре пар дана
Delija, zapažanje je na mestu :kk: ali ne i za tog uslkanog spavača :lool:
hotelski prostor bi morao biti vezan iskljucivo sa tranzitnim prostorom
bez mogucnosti da i jedan tranzitni putnik može pobeci iz njega

Secam se ne malog broja mnogočlanih porodica koje su čitavu nedelje pa i dosta duže ,,kampovali,, u tranzitu
uglavnom sa jako malim sredstvima za izdržavanje ili bez njih, pa im je aerodorm ili JAT kad se oduži čekanje
bukvalno djabe delio hranu a naročito za decu (zamisli samo blagomirsa 5-6 dana, bez tuša )
za takve i hotel i da postoji - djaba
Zadržavanja:
Do nedelju dana,
kada se putnik kome nije dozvoljen ulaz vraca prvim istim letom i kompanijom odakle je došao
a to ponekad je i let jednom nedeljno
Više nedelja,
kada putnik zatraži zaštitu, dok se pokrenu i obave procesi utvrdjivanja činjenica i uslova
od organa koj nisu naši , pa tek onda su odvodjeni (najčešče u hotel 1.000 ruža na Avali)
ili do donošenj negativnog rešenja, da se vrati odakle je došao a istim letom i kompanijom

Naravno za sve ostale redovne putnike, koj iz nekog razloga moraju prenociti
sasvim je opravdan zahtev za postojanje hotela na aerodromu :D
 
ја бих направио транзитни хотел на паркингу за таксисте, који би мостом био повезан са транзитном зоном код Ц капија. наравно, за почетак до 100 кревета, а после проширење.

оно што ме је највише изненадило је раст од 14% у најмртвијем од свих мртвих месеци
 
JohnnyLee":5es1pdpj je napisao(la):
оно што ме је највише изненадило је раст од 14% у најмртвијем од свих мртвих месеци

По некој логици, то је последица настанка "Ер Србије" и њене транзитне понуде.
Што ме уљуљкава у уверењу да бисмо идућу годину на АНТ могли да завршимо са 4.500.000 путника.
 
Ускоро директна авионска линија Београд - Пекинг?


Разматра се могућност увођења директне авионске линије Београд - Пекинг, рекао је за Кинески међународни радио директор Аеродрома "Никола Тесла" Велимир Радосављевић. Ускоро нове инвестиције на београдском аеродрому.

Директор Аеродрома "Никола Тесла" Велимир Радосављевић рекао је за Кинески међународни радио да се разматра могућност увођења директне авионске линије Београд - Пекинг.

Према Радосављевићевим речима, партнери у овом послу могле би да буду кинеске авио-компаније "Ер Чајна", "Чајна саутерн" или "Хајнан ерлајнс".

Радосављевић је најавио и нове инвестиције на Аеродрому "Никола Тесла".

После успешне монтаже шест авио-мостова, вредних 2,2 милиона евра, кинеска компанија "ЦИМЦ Тијанда" требало би током наредних шест месеци да постави и нове "каруселе", односно транспортне системе за пртљаг, вредне око 150 хиљада евра.

Поред тога, аеродром планира и изградњу нових чекаоница у приземљу, намењених путницима који се до авиона, паркираних на удаљеним позицијама, превозе аутобусима.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/5/Економија/1460302/Ускоро+директна+авионска+линија+Београд+-+Пекинг%3F.html
 
Поред тога, аеродром планира и изградњу нових чекаоница у приземљу, намењених путницима који се до авиона, паркираних на удаљеним позицијама, превозе аутобусима
milanche":142uqmzg je napisao(la):
Ako su tacne informacije koje sam cuo, trebalo bi da se uradi prostor za otpremu punika ispod kapije A4, mislim da je izlaz D8 .
^post od 03.nov.2013


Da, da, planira se otvaranje dva nova gejta A4a i A4b za lowcost companije. Jos kad bi uskoro izabrali ponudu firme gde ja radim, ja bi bio jedan od projektanata :vops:
 
А на тренутак сам помислио да макар овим послом са Ер Србијом Вучић неће издати Србију кад оно хоће да нас олакшају за профитабилно и перспективно предузеће од националног значаја какво је Аеродром НТ.

https://www.facebook.com/notes/asns-ab/ ... 3735566595
 
Delija":31sztn21 je napisao(la):
А на тренутак сам помислио да макар овим послом са Ер Србијом Вучић неће издати Србију кад оно хоће да нас олакшају за профитабилно и перспективно предузеће од националног значаја какво је Аеродром НТ.

https://www.facebook.com/notes/asns-ab/ ... 3735566595

Re-post sa SSC-a...

--------------

Na prvo čitanje neko bi zaista mogao da zaključi da je sa saopštenjem sindikata sve u redu i da tu nisu čista posla.

Međutim, na drugo čitanje, ovo se može protumačiti i kao neverovatno fer odnos Etihada prema državi Srbiji. Da bi se razumelo treba se zapitati šta je alternativa?

Etihad definitivno pravi regionalni Hub u Beogradu. Za to mu treba adekvatna zemaljska podrška koju će oni u svakom slučaju napraviti.
Mogu da je naprave tako što će početi da uvećavaju ASGH (Air Serbia Ground Handling). Koliko ja razumem ASGH je danas jako mala firma koja opslužuje tek deo letova Er Srbije.
ASGH će u tom slučaju narasti u veoma ozbiljnog igrača koga će naravno početi da koriste i strane kompanije, u to možemo da budemo sigurni.

Šta će se u tom slučaju dogoditi sa AB? Verovatno jedna od dve varijante. U prvoj varijanti oni postaju ozbiljna firma i rade paralelno sa ASGH, sve kompanije su adekvatno opslužene. Na žalost, verujem da je ovaj scenario malo verovatan iz prostog razloga što AB trenutno praktično ima monopol.
Uz dužno poštovanje prema menadžmentu AB handlinga (ko god da je to), na osnovu iskustva koje imamo sa ostalim državnim firmama, znamo da je profesionalni menadžment za njih prilično apstraktna stvar i da oni jedino mogu da opstanu sa monopolom.

U drugoj varijanti, oni sigurno neće moći da pariraju ASGH a sa dolaskom, recimo Swissport-a (što je takođe veoma moguće) dobili bi smo još jedan JAT pritisnut od profesionalnih igrača.
Najsposobniji/najbolji ljudi će svakako biti preuzeti od ASGH/Swissport, oni manje sposobni će postati "stub" firme koja treba da se bori za udeo na tržištu. Srećno im... naravno da u tom slučaju to neće moći da funkcioniše i da će ta služba početi da sisa novac.

S druge strane, svi znamo da, bez obzira što AB funkcioniše sa profitom, to čini iz prostog razloga što ima potpuni monopol a ne zbog toga što je lider u industriji i svojom vanrednom ponudom i optimizovanim procesima poslovanja postiže fantastične rezultate.

AB je učinio neke pozitivne korake prethodnih godina u smislu praćenja osnovnih trendova, a to smo primetili jedino jer mu je društvo pravio JAT & Co.
Svaka inicijativa pa i najmanja u ovom slučaju je bila WOW.

Ako realno pogledamo, sve što je uradio ili sada radi AB je očajno sporo... Godinama čekamo na nove fingere, godinama čekamo rekonstrukciju "dela!!!" T2, još ni ceo T2 nije završen a T1 nije ni dodirnut.
U stvari tek u prethodnih par meseci se vidi da je neko dobio bičem po zadnjici, pa je to počelo malo brže.

Er Srbiji će u narednim godinama trebati ozbiljan partner, neko ko ozbiljno može da isprati planirani rast. AB je trenutno daleko od bilo kakvog tranzitnog aerodroma, da se ne varamo.
Ako nastavi da se razvija ovim trendom bojim se da ćemo običan "food court" čekati jedno dve godine, da ne spominjem tranzitni hotel, i ostale ozbiljne sadržaje.

AB je fin mali gradski aeordrom i ništa više od toga. Do sada i nije bilo potrebe da bude više od toga jer nije imao avio kompaniju za drugo. Međutim, igra se očigledno menja, i dinamika mora da se promeni.

Šta je dakle alternativa, s obzirom da je JU postala kompanija sa profesionalnim vođenje, možemo da budemo sigurni da će oni svoje ciljeve isterati na ovaj ili onaj način.
Da li je alternativa da pored postojećeg nikne još jedan novi aerodrom ostavljajući trenutni aerodrom da se i dalje "razvija" kao gradski?
Er Srbija ne može ništa pametno da uradi sa T1 jer tamo skoro da ničeg i nema, T1 može jednostavno samo da sruši i da pravi ponovo. Da, da, check-in, dragulj arhitekture - mogu da ga pretvore u lep resotran ili muzej Er Srbije, sve ostalo je potpuno van-vremensko i van-funkcijsko, jednom rečju prevaziđeno.

Sve u svemu najracionalnije rešenje jeste da se i aerodrom da na koncesiju (što je samo po sebi vrlo dobro - bez zaduživanja) a samim tim bi smo se još jače vezali za Etihad i Etihad bi imao još veći motiv da aerodrom razvije a ne uguši.

Floskula o monopolu i teranju drugih kompanije je priča za sebe. Šta bi AB mogao da uradi? Da poveća takse i tako otera LCC u Niš? To i nije tako loše neko bi rekao.

Floskula o smanjenju prihoda budžeta, ma hajte molim vas... ako AB dobije hotel i sve potrebne sadržaje, postane tranzitni aerodrom u pravom smislu reči i nagura broj putnika na 10-15 miliona (što realno kao tranzitni može). Budžet samo može da ima veće koristi od toga nego što ima danas ukupno od aerodroma.

I da se razumemo, ne radi Etihad ovo zato što nas mnogo voli, već zbog toga što misli da može lepo da zaradi na tome i traži najbrži i najracionalniji način da do toga dođe.

Sindikati naravno treba da brinu o tome da radnici ne budu šikanirani a ne o strategiji razvoja određene firme. Ono što takođe upada u oči je da jedna mala firma ima čak 4 sindikata ... pretpostavljam da neko tu prima lepe naknade...

Da li neko zna da li je neki sindikat nekada štrajkovao jer radnici nisu dobili neko usavršavanje ili nešto slično što bi im pomoglo da postanu skuplji na tržištu? Nekako mi se čini da su sindikati shvatili svoju funkciju kao telo koje brine o svinjskim polutkama i da se stvari slučajno ne promene, jer ko zna da li je to na bolje ili lošije. To nikako nije njihov posao.

Ovo polako počinje da liči na situaciju u Zagrebu, a verovatno će biti rešeno na isti način po sindikate.
 
Radovi na C3-C4 - to je deo koji je još uvek u upotrebi.
Do C5-C6 sada ne može komforno da se dođe da se uslikaju radovi.

11259061563_079777a527_b.jpg


11258969085_0f31a62fd1_b.jpg


11258972765_fb579eb236_b.jpg


Nije najjasnije šta će se ovde dogoditi... na podu je postavljena metalna šina. Verovatno će zatvoriti i taj deo i početi da rade kao na C5-C6 pritom ostavivši same izlaze u funkciji.

Videćemo ...
 
dGoran, evo da te pohvalim i ovde. Na četiri foruma koje pratim, ti si danas jedini koji na ono sindikalno saopštenje nije odreagovao paranoičnom kuknjavom o arapskoj zaveri. I svaka čast na trudu i vremenu koje si uložio da obrazloziš neke stvari.
 
Delija je napisao:
А на тренутак сам помислио да макар овим послом са Ер Србијом Вучић неће издати Србију кад оно хоће да нас олакшају за профитабилно и перспективно предузеће од националног значаја какво је Аеродром НТ.

https://www.facebook.com/notes/asns-ab/ ... 3735566595


Moze li neko ovo da skine sa fejsa DELIJA LINK MI JE BESKORISTAN neznam oko cega se stvorila rasprava
 
JohnnyLee":8w276gie je napisao(la):
са овим кровом је био испред времена

Naravno. Svet nije mogao ništa tako da zamisli u to vreme dok im überarhitekti iz SFRJ nisu pokazali kako se to radi. Nije bilo ničega tipičnijeg za 50-te i 60-te godine od ovakve arhitekture.

Jfkairport.jpg


LAX_LA.jpg


Washington_Dulles_International_Airport_at_Dusk.jpg
 
Vrh