Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Neka hvala, ako ostavljam na duže jeftinije mi je da me neko doveze i odveze (bus prevoz, kombi prevoz čak i taksi) sa aerodroma nego da sad uopšte ostavim automobil tamo. Pri tome su i ranije naplaćivali dva dana čak i kad je auto manje od 24 sata na parkingu, dovoljno je bilo da let odlazi oko pola devet, a vratim se sutra pre 7 ujutro, ali to je za njih dva dana (kažu prošla ponoć). Dok sam pre još to i hteo da progutam, sad mi ne pada na pamet. A s druge strane u maju (stara cena) im je parking bio pun, sad (nova cena) u istim danima (utorak/sreda) bilo je jedva 15-ak automobila, tako da im je politika cena izgleda pravi pogodak. Srećno im bilo, ali ja za te pare automobil ostavljati neću, jer manje me košta gorivo da napravim obrt do Novog Sada i nazad (jedino što neko mora sa mnom pa da ga vrati u NS).
Inače na ovom linku koji si postavio, u tekstu lažu bezočno da cena nije menjana, bila je 100 din, pa 120, pa 130, pa 150, ali ove godine ga baš preteraše sa 150 na 400.
 
miki_ns":1wxirkrv je napisao(la):
...
Inače na ovom linku koji si postavio, u tekstu lažu bezočno da cena nije menjana, bila je 100 din, pa 120, pa 130, pa 150, ali ove godine ga baš preteraše sa 150 na 400.

Ja se izvinjam što moram da se uključim, ali moram da reagujem na ovakvu optužbu. Autor teksta koji je ovde linkovan i o kome se radi sam ja i iz onoga što u tekstu piše "...na samom parkiralištu su nam rekli da je stara cena bila veoma niska i da ona nije menjana od 2005. kada je parking nastao kao nezavisno preduzeće izdvajanjem iz AD Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd...." jasno je da se radi o tvrdnji sagovornika, a ne mene kao autora.

Napisati da "u tekstu lažu bezočno" govori da autor(i) teksta lažu bezočno, što smatram uvredom. Tekst je objektivan, sadrži sve potrebne činjenice, a ono što vi tvrdite da je "bezočna laž" je izjava nekoga ko je zaposlen na tom parkingu, a ne moja kao autora teksta.

Ne znam šta ste mislili, ko bezočno laže: ja kao autor teksta, ili moj sagovornik koji je zaposlen na parkingu, ali u svakom slučaju vi ste taj ko neosnovano optužuje. Čak i ako jeste u pravu nema potrebe da bilo koga vređate. Privatna firma koja nudi taj parking ima svako pravo da bez ikakvog objašnjenja menja cenu, a vi kao potencijalni korisnik te usluge imate svako pravo da je ne koristite.
 
Nisam ni mislio na autora teksta, jer lepo piše "...na samom parkiralištu su nam rekli..."
U svakom slučaju Vama se izvinjavam, ali istovremeno moram skrenuti pažnju da nije baš jako dobro i objektivno samo objaviti šta je neko rekao (pogotovo kad to govori o samom sebi ili svojoj firmi). Bilo ko ko se poslednjih godina parkira na tom parkingu bi znao da se cena menjala. Bez provere informacija da "Cena se nije menjala 5 godina" je čisto subjektivna opservacija onoga ko je to izrekao, a ne objektivna informacija. Novinarski pravilno bi bilo navesti samo faktičko stanje ("Cena je od danas toliko i toliko") ili tražiti i potrvdu nečijih tvrdnji iz drugog izvora informacija - a sigurno u arhivi imaju datume kada je rađena promena cena.
Sad kad pogledam, da bio sam grublji nego što je potrebno, Vama kao autoru samog teksta se još jednom izvinjavam, a za ostalo, tj. informacije na sajtu svaka pohvala. I tačno je da imaju pravo da postave cenu koju žele, i ja da je ne koristim ako neću, a i imam potpuno pravo da izjavim svoje nezadovoljstvo ako mi se promena ne dopada i da reagujem ako neko prosto "nateže" istinu, a sa ciljem da to proturi kao obrazloženje zašto je nešto urađeno. (A promena od 260% je zaista besmislena, kako god je računali).
 
Parkiranje na aerodromu Heathrow u Londonu:


One to four days: £17.90 per day [£17.90 = RSD2.574]
Five days and over: £17.20 per day (for all days) [£17.20 = RSD2.474]
 
Prosecna plata u Engleskoj 2.800 funti - prosecna plata u Srbiji kao 40.000 dinara...

Ne ide bas da se poredi...
 
A na stranu to što na Hethrow može da se dođe

a) vozovima - Heathrow Express, Heathrow Connect
b) linijom podzemne
c) autobusima - lokalnim i daljinskim (koji idu do Norwicha, Cambridgea, Bristola, Cardiffa itd)
d) mini bus i taksi prevozom.

U proseku sve ide jako često. E pa kad ovi na aerodromu Nikola Tesla obezbede ovo, onda nek naplaćuju milion dinara dan parkiranja, jer mi automobil više neće biti potreba već čist luksuz. Trenutno ili moram da platim kombi prevoz (nimalo jeftino, ali sa novom cenom parkiranja već za par dana postaje uporedivo), ili mogu busom (tek odnedavno iz Novog Sada), ali koji ide u razmacima po nekoliko sati, a do pre par dana ga nije ni bilo za večernje letoveq. Inače po pitanju prevoza, beogradski aerodrom je verovatno jedan od najgore opsluživanih, oni su de facto jedini funkcionalni aerodrom, a ništa od međugradskih autobuskih linija nema stanicu na aerodromu (a eto baš na Heathrow-u National Express Coaches održava daljinske linije ka većini gradova, uz još nekoliko prevoznika, pri čemu neke linije uopšte nemaju terminal na Heathrow-u već je to jedna od stanica, neki polaze sa Gatwicka, pa prolaze kroz Hethrow, a neki idu i sa Lutona, Stanstada, pa kroz Heathrow i dalje). Kod nas za sve živo treba ili auto ili izvoli pa se vozi do Beograda pa nazad na aerodrom. Tako da je sad najrealnija opcija za sve koji su van Beograda ili neki prevoz autobusom, ili upregnite prijatelja da vas doveze i odveze. E sad ko tu sprečava da se organizuju stvari i kod nas to je pitanje, ali očigledno se ništa ne radi ni na povezivanju aerodroma prugom, ni autobuskim linijama - zašto ne bi svaki drugi autobus koji ide iz Novog Sada ka Beogradu imao stanicu i na Aerodromu?
 
U svim zapadnim zemljama su pojedini oblici prevoza povezani jedni sa drugima na jedan ekonomski optimalan način, kako bi s ekorisnicima omogućilo optimalno korišćenje infrastrukture.
Dakle ako je aerodorom tu, onda imamo i autobusku stanicu i železničku stanicu i ljudi odmah nastavljaju sa prevozom. ili kao imamo železničku stanicu, naravno da postoji autobuksa linija koja nastavlja sa prevozom putnika uklopljena vremenski sa terminima vozova.
Kod nas iz razno raznih razloga ovo nešto se ne primenjuje, odnosno ne dozvoljava s eprimena ovakvih povezivanja. najčešće je to pitanje urušavanja sistema i mogućnosti da neki tajkuni izvuku dobit iz tih neregularnih situacija.
 
Oboren rekord Aerodroma
Beograd 21.07.2012.

U petak, 20. jula oboren je apsolutni dnevni rekord po broju putnika u 50-godišnjoj istoriji aerodroma u Beogradu.

Rekordnih 15.640 putnika putovalo je na letovima u svim vidovima avio-saobraćaja. Tokom jučerašnjeg dana pored krcatih letova na redovnim linijama, obavljeno je i 12 povratnih čarter letova i preko 40 avio-operacija male poslovne avijacije.

Predviđa se da će u 2012. na Aerodromu “Nikola Tesla” biti opsluženo oko 3,5 miliona putnika. Ovim rezultatom će se nastaviti daleko brži rast od svih konkurentskih aerodroma u regionu.

AD Aerodrom „Nikola Tesla“ Beograd

Izvor: http://www.beg.aero/mediji/saopstenja_aerodroma.223.html?newsId=900
 
ево слике плана проширења аеродрома из 80их
IMAG0284.jpg
 
Nema ništa od tog plana za proširenje
Fizički nema mesta . Dugo čuvan potreban prostor je ne malim delom, popunjen kućama :lool:

Kad tad morace aktivirati aerodrom Batajnicu . . . .
što i nije loše mnogi veliki gradovi imaju po dva aerodroma :)

Obrati pažnju na petlju (izlaz na auto put) lepo se vidi planiran krak u pravcu Dunava
koj nije nikada uradjen a mogao bi
da lepo p o v e ž e Kineski most sa aerodromom Beograd-tj Teslom. :)
 
boca-ica":2qo704zl je napisao(la):
Nema ništa od tog plana za proširenje
Fizički nema mesta . Dugo čuvan potreban prostor je ne malim delom, popunjen kućama :lool:

Prostora za jos jednu pistu ima dovoljno sto se lepo moze videti na guglu ili bingu, samo jepitanje opravdanosti prosirenja s`obzirom da imamo Batajnicu kao alternativu.
 
Bolje je imati dve piste na istom aerodromu, ako vazdušni prostor nije prezagušen (a kod nas realno nije), jer time aerodrom povećava kapacitet i postaje zanimljiviji kao "hub" tj. tranzitni aerodrom. A pošto smo na relativno povoljnoj geolokaciji, uz dovoljne kapacitete i dobru cenu mogli bi postati regionalni hub za Bliski Istok i letove ka Rusiji i dalje. Sa dva aerodroma, ma koliko blizu bili, ta poslovna mogućnost faktički ipak otpada, jer bi svi ipak morali preuzimati prtljag i prolaziti carinsku kontrolu (osim ako neko zaista veruje da bi upravljanje sa oba aerodroma bilo integrisano i napravljen šatl voz - potpuno izolovan od ostatka sveta - između terminala u Surčinu i Batajnici pa da to funkcioniše kao jedan aerodrom sa jednom kontrolisanom zonom. Kako nisu u stanju ni običan voz dovesti do ovog aerodroma, ja u takve stvari ne verujem nikako).
 
ово је план из златног доба југословнеског ваздухопловства када је и имало смисла проширивати аеродром. тренутно, аеродром може да тера са једном пистом још барем 10 година (има аеродрома са много већим прометом од БЕГ-а па имају једну писту)
 
Ima li neko iskustvo sa parkiranjem na parkingu "Garaza - Aerodrom Parking servis-a"? Da li je sigurno ostavljati auto tu?

Saznao sam u medjuvremenu da ako se auto ostavi recimo 12 dana, mora da se plati za 14 dana. Koja glupost sto ne moze po danima da se plati.
 
Kolega sa airlinersa sto zivi u blizini slikao poppodne kad je bila vrucina pa slike imaju malo mutnoce unutra. Tacno preko puta piste 12.

Platforma A

Shot at 2012-07-21
 
Vladica-86":2uw74q2w je napisao(la):
Ima li neko iskustvo sa parkiranjem na parkingu "Garaza - Aerodrom Parking servis-a"? Da li je sigurno ostavljati auto tu?

Saznao sam u medjuvremenu da ako se auto ostavi recimo 12 dana, mora da se plati za 14 dana. Koja glupost sto ne moze po danima da se plati.

Evo ovde imaš malo više o parkingu na aerodromu. Navedene cene su aktuelne, a sva parkirališta su veoma sigurna pošto je aerodromski kompleks veoma dobro zaštićen i pokriven nadzorom.
http://www.aviokarta.net/vesti/1226-skuplje-parkiranje-na-parkingu-kod-carine/
 
Vladica-86
Ako pitaš da li nadoknadjuju evetualno nastalu štetu
koliko znam NE
ako se desi šteta, jedino sigurna su izvinjenja :laugh: :lool: :laugh:
 
Hvala na odgovorima.
Onda mi je lakse, ako je tako dobro obezbedjen.

Za nastale stete valjda imaju osiguranje...
 
Nisam imao negativno iskustvo (što se tiče sigurnosti automobila) ni sa garažom ni sa otvorenim parkingom, ali i jedni i drugi nemaju nikakvo osiguranje, i čak eksplicitno piše da za eventualna oštećenja ili nestanak vrednih stvari ne preuzimaju nikakvu odgovornost. Elem, ako imaš kasko to je to, ako nemaš - nikom ništa.
 
Kapiram. Bitno mi je da mi ne nestane :|
Ostecenje teoretski moze da napravi samo drugi auto/vozac, a za takve stvari postoje osiguranja. Na kraju krajeva i taj video nadzor valjda necemu sluzi.
 
Fearnor,

Prosecna plata u Engleskoj 2.800 funti - prosecna plata u Srbiji kao 40.000 dinara...

Jednostavno ne mogu da odolim da te ispravim. Prosecna plata u Londonu (lakse mi je za London da racunam posto tu zivim i radim) je negde oko £1,200 na mesecnom nivou. Ali u to moramo da uracunamo da je zivot skuplji - pogotovo za vozace. U svakom slucaju, poenta da je parking na Heathrow-u takodje preskup stoji.

miki_ns,

Potpuno se slazem i nemam sta da dodam. Moju podrsku dobice bilo koje unapredjenje veze izmedju aerodroma i grada.
 
Vrh