Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Evo malo slicica od 7 marta
dsc09516b.jpg

By direktorgsp at 2012-03-22
dsc09518c.jpg

By direktorgsp at 2012-03-22
dsc09514e.jpg

By direktorgsp at 2012-03-22
dsc09517v.jpg

By direktorgsp at 2012-03-22
 
LF je bio preko 80%. Ta linija im je bila odlična, čak šta više najavljivali su dodatni let pre nego što su ugasili kompaniju.

Videćemo hoće li neko drugi doći na to mesto
 
Moje informacije su nesto drugacije. Tokom letnje sezone je popunjenost u par navrata bila maksimalna, dok je tokom zimske umelo da bude i ispod trecine. Iz tih razloga su razmisljali da uvedu cetvrti let tokom letnje, ali su prethodno smanjili na dva nedeljno krajem oktobra do potpune obustave saobracaja.

Vueling se zanimao za ovu relaciju jos pre ukidanja sengen viza, ali nista nije uradio do sada. Bojim se da ni ubuduce nece jer bi imao losiju popunjenost nego Spanair zbog low-cost konfiguracije svojih A320. Ova linija je idealna za avion kapaciteta do 120 putnika poput MD-87 .

Suska se i da Iberia razmatra uvodjenje direktnog leta izmedju Madrida i Beograda, ali i to je na dugom stapu. Neprofesionalni su, imaju visoke cene karata i u nekoj vrsti tihog strajka su godinama pa su otkazivanja letova cesta. Podsecaju me na Jat.

U protekle dve godine sam 9 puta leteo izmedju Beograda i Barselone Spanairom i potom nastavljao dalje do Santjaga, tako da mi zaista nedostaje direktna veza Beograda i Spanije. Sada se ponovo zlopatim sa dva presedanja, prtljagom koji stize dan kasnije i putovanjem koje traje vise od 10 casova.
 
ту је најбоље да у зимској сезони иде авион до 100 меаста (типа Е-190, ЦРЈ900), а у летњој већи
 
Swissport International seeks to provide ground services at Belgrade airport. Swissport International, a major global provider of ground services to the aviation sector, has decided to launch operations at Belgrade’s international airport Nikola Tesla after it gains the necessary permit from Serbia’s Civil Aviation Directorate (CAD), Swissport’s senior vice president for ground handling in the EMEAA region, Mark Skinner, has told Press. Several international airlines have asked Swissport to launch operations at the Belgrade airport, which the Switzerland-based provider of ground services has recognized as a market with interesting growth prospects, according to Skinner. He also said that the number of jobs that Swissport will create in Serbia will depend on the size of its operation at Nikola Tesla.


Više o Swissport-u: http://www.swissport.com/
 
vranac":29005sqk je napisao(la):
Hajde da uzmemo tvoju pretpostavku o cetvrtini:

3.000.000 / 365 = 8.219,17

8220 / 4 = 2055 na dan

Po meni i ne izgleda bas vredno da bi se gradila zeleznica do Aerodroma. Isao je bus do slavije, pa su ga ukinuli zbog malo putnika i uveli mini bus.


Itekako izgleda vredno, tebi nije vredno 2000 putnika vise beovozom dnevno? I to pod pretpostavkom da samo cetvrtina putnika koristi beovoz! Plus zaposleni na aerodromu itd.

To je razlog zasto malo ljudi dolazi low-costom da upozna grad. City-Break vikend u Beogradu bi bio mnogo interesantniji, i uopste veza cele Srbije sa aerodromom laksa.

Udaljenost od postojece pruge u Zemunu je negde oko 5-6 km (izracunao na map24.com). Sledeca stanica bi bila zemun polje.

Bus do Slavije mislim da i dalje vozi, ako se ne varam.
 
JohnnyLee":3oabd6dr je napisao(la):
предлог за линију до аеродрома: Ресник-Раковица-Прокоп-НБГ-Земун-Аеродром-Сурчин, и тиме се исплати то продужење

To je to, samo produzenje aktuelne linije bgvoza! Investicija je minimalna a korist za sve ogromna.

Sem naravno za taksiste i taksi-mafijaski-lobi. Ali oni su sramota onog aerodroma. Aerodrom bez zeleznice je provincijski aerodrom. Aerodrom koji pretenduje da bude svetski mora da ima zeleznicku vezu.
 
gygy11":3df8nxil je napisao(la):
direktor":3df8nxil je napisao(la):
Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije :)
Jel to cena dvokolosecne pruge ili jednokolosecne i da li to podrazumeva i elektrifikaciju?Ako u tih 1 mil evra /km ulazi sve to ,to onda nije mnogo,s obzirom da je to ,kako sam ja onako laicki na googlearthu izmerio,maksimalno 10 km dvokolosecne elektrificirane pruge,dakle svega negde 10ak miliona ,sto rece Premijer,evara :lol: .uglavnom sa sve stanicom(nadzemnom0 oko 12milona evra,mala cena,a veliki dobitak za grad i aerodrom.
Naravno ja bih najvise voleo da to bude podzemna stanica,mada mislim da to nije ni potrebno,s obzirom da tamo na aerodromu ima mesta koliko hoces.

Nisu 10 km, na map24 sam izracunao, od postojece pruge nakon stanice Zemun su nekih 5,5 km, dakle neka bude i 6 km, to je ogromna razlika u odnosu na 10 km, dakle

6 km pruge x 1 Mil € = 6 Mil € i jos za stanicu na aerodromu i evtl. ukopavanje dela kod aerodroma 10 Mil € moze sve da se zavrsi.
 
Begex":1yf85wyl je napisao(la):
gygy11":1yf85wyl je napisao(la):
direktor":1yf85wyl je napisao(la):
Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije :)
Jel to cena dvokolosecne pruge ili jednokolosecne i da li to podrazumeva i elektrifikaciju?Ako u tih 1 mil evra /km ulazi sve to ,to onda nije mnogo,s obzirom da je to ,kako sam ja onako laicki na googlearthu izmerio,maksimalno 10 km dvokolosecne elektrificirane pruge,dakle svega negde 10ak miliona ,sto rece Premijer,evara :lol: .uglavnom sa sve stanicom(nadzemnom0 oko 12milona evra,mala cena,a veliki dobitak za grad i aerodrom.
Naravno ja bih najvise voleo da to bude podzemna stanica,mada mislim da to nije ni potrebno,s obzirom da tamo na aerodromu ima mesta koliko hoces.

Nisu 10 km, na map24 sam izracunao, od postojece pruge nakon stanice Zemun su nekih 5,5 km, dakle neka bude i 6 km, to je ogromna razlika u odnosu na 10 km, dakle

6 km pruge x 1 Mil € = 6 Mil € i jos za stanicu na aerodromu i evtl. ukopavanje dela kod aerodroma 10 Mil € moze sve da se zavrsi.
Ma OK,nisam ja bio precizan,da li je 12 ili 10 miliona,u svakom slucaju,po meni mala cifra ,a veliki dobitak za Aerodrom i Beograd,a najvise za putnike.
 
Kako Vam se može desiti da 30 sati čekate avion na aerodromu u inostranstvu samo zato što je neko zaboravio da Vas obavestio o promeni reda letenja?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=c1ejGP3L-Ps[/video]

Prilog iz emisije Potrošaki savetnik emitovane na RTS-u 05.05.2012.
 
beowl":2lerrdc3 je napisao(la):
Renovirani toaleti na Odlascima :)

Beograd-20120520-00311.jpg


Auuu, aerodrom se stvarno modernizuje - ovo izgleda kao teleport površina. Malo je čudno što će da nas teleportuju spuštenih gaća tj. iz WC-a, ali šta mari važno je da se brzo putuje :) :)

Šalim se, u suštini je lepo.
Interesuje me kako napreduju radovi na A platformama, pola aerodroma je zatvoreno, a sleteo sam na A9, malo je ružan osećaj kad se hoda kroz hodnik, a svi oni kablovi vise sa plafona. Vidim da se lepo renovira, ali nekako su trabli da iskoriste ostatak zgrade da putnicima naprave alternativni prolaz do pasoške kontrole, a ne da se prolazi kroz raskopan hodnik.
 
Na gejtovima (barem u C zoni) su lepo postavili panele od poda do plafona, kojima su kompletno odvojili deo u kojem se izvode radovi. Nije mi jasno zašto to nisu mogli da urade i po polovini koridora u C zoni. Ajd' što se vide instalacije na plafonu, nego što je desna polovina "odvojena" motkama između kojih su razapete one roze trake. Hteo sam da uslikam i taj momenat kao pandan ovim USS Enterprise toaletima ali svuda okolo su bile namrgođene face aerodromskog osoblja tako da sam odustao.

Šta ga znam, valjda će da liči na nešto. Da li negde postoji render ili skica konačnog izgleda?
 
Otvoren prvi dograđeni deo Terminala 2 na `Tesli`
01.06.2012 / Izvor: Aviokarta.net / Foto: D. Nikolić

Na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu pre dva dana je u saobraćaj pušten prvi dograđeni deo Terminala 2 u okviru obimnog projekta proširenja tranzitne zone.

Novi gejtovi A4 i A5 otvoreni su za saobraćaj, a novinari su imali prilike danas da prvi put vide kako će uskoro izgledati svi gejtovi na beogradskom aerodromu.

Direktor aerodroma Velimir Radosavljević se obratio novinarima povodom otvaranja nove linije Croatia Airlines-a između Splita i Beograda i podsetio da "beogradski aerodrom brže napreduje od svih svojih konkurenata u regionu, a današnji primer je najbolji pokazatelj da nam stalno dolaze nove kompanije i da se otvaraju nove linije".

Radosavljević se značajno osvrnuo na radove na aerodromu za koje je rekao da "iako su daleko od očiju javnosti, putnika i kompanija, sve se radi pažljivo i temeljno kako se ne bi remetio red letenja i komfor putnika".

Prostor koji je prvi završen i koji je otvoren za saobraćaj, a u kome je dočekan i prvi let iz Splita, "predstavlja tek početnu fazu osavremenjavanja i dogradnje terminalne zgrade", rekao je Radosavljević. Prema njegovim rečima aerodrom je prepoznajući potrebe putnika koji dolaze iz celog sveta pokušao da im na prvom koraku ponudi sve ono što imaju aerodromi u svetskim metropolama.

Dograđeni deo aerodromske zgrade predstavlja proširenje na prostor između nekadašnjih izbačenih gejtova. Prema prvim utiscima sa tek otvorenih gejtova prostor predstavlja ogroman korak napred i aerodrom odaje sasvim drugačiji utisak. Umesto starih gumenih podova, novi gejtovi su popločani svetlim i blago reljefnim pločicama. Fasada je kompletno staklena, tako da se iz gejtova pruža neograničeni pogled na aerodromsku platformu i pistu, pa je ugođaj za ljubitelje aviona izuzetan.

Prema rečima Zorana Ilića, direktora investicija i razvoja beogradskog aerodroma, novi gejtovi se odlikuju i najsavremenijom zvučnom izolacijom, tako da se u njima više ni najmanje ne može čuti buka koja dolazi sa avionskih stajanki.

Posebnu pažnju u novom prostoru zauzimaju beskrajni nizovi kvalitetnih novih stolica, domaće proizvodnje. Prema projektu po dva gejta će deliti jedinstvenu čekaonicu, a na njihovom ulazu će se nalaziti dva kontrolna skenera čime će se kretanje putnika ubrzati.

Projekat proširenja tranzitne zone predstavlja značajan korak u razvoju aerodroma. Osnovna ideja je da se poveća ranije skučeni prostor za putnike u tranzitu kako bi im se omogućilo i više komfora i više različitih sadržaja. Najvažniji aspekt proširenja je razdvajanje putničkih tokova, tj. odvajanje dolaznih od odlaznih putnika u skladu sa savremenim bezbednosnim trendovima. Ovo razdvajanje će biti postignuto kada bude završena i poslednja faza dogradnje odnosno kada bude dograđen još jedan sprat na Terminalu 2. U prvoj fazi koja je trenutno u toku biće prošireni svi gejtovi na A pristaništu.

Osim unutrašnjih promena, aerodrom "Nikola Tesla" Beograd će dobiti i drugačiji izgled spoljne fasade. Ona je sada u jednoj liniji, sa dograđenim delom u staklu. Već sada, iako su radovi još uvek u toku, aerodrom putnicima koji dolaze u Beograd ostavlja upečatljiv prvi utisak.

dscf0740_apt_novi_ulaz_u_gejtove.jpg


dscf0745_apt_nove_stolice.jpg


dscf0775_apt_toaleti.jpg


dscf0795_apt_nova_fasad.jpg


dscf0837_apt_radovi_na_fasadi.jpg


dscf0844_apt_novi_gejt_sa_stolicama.jpg

Izvor: http://www.aviokarta.net/vesti/1174-otvoren-prvi-dogradjeni-deo-terminala-2-na-tesli/
 
13527022334fc8d0ef306f8676993059.jpg


BEOGRAD, 01. 06. 2012. | Izvor: FoNet
Svečani doček aviona Croatia Airlines na beogradskom aerodromu Nikola Tesla povodom prvog leta na liniji Split - Beograd
 
Istorijska popunjenost na letovima od/do Beograda - Aviokarta.net

Istorijska popunjenost na letovima od/do Beograda
04.06.2012 / Izvor: Aviokarta.net

Maj 2012. je bio 20-ti uzastopni mesec u kome aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu beleži povećanje broja putnika. Iako statistički podaci za maj još uvek nisu objavljeni, na osnovu saznanja koja imamo u ovom mesecu je bilo manje aviooperacija (poletanja i sletanja) u odnosu na isti mesec prošle godine, ali je zato bilo za oko 8% više putnika.

Prema informacijama sa aerodroma u maju je zabeleženo nešto što je sve iznenadilo. Mnoge strane aviokompanije su imale najviši prosečan broj putnika po letu od kada lete do Beograda. Tako je Alitalija na letu Beograd-Rim imala u proseku 127,7 putnika, Air France na letu od i do Pariza (aerodrom Charles de Gaulle) je prosečno prevozio svakog dana 111,4 putnika, dok je Montenegro Airlines imao prosečno 88,7 putnika na svom letu između Beograda i Podgorice. Poljski LOT je zabeležio odličnu popunjenost na letovima od i do Varšave. Prosečno je u svakom LOT-ovom avionu sedelo 53,4 putnika. Wizz Air je zabeležio rekordnu popunjenost na čak tri svoje linije: prema Memingenu (156,8), Ajndhovenu (156,3) i Briselu (Charleroi) - 152,1. Ovakva popunjenost aviona na letovima iz Beograda nije do sada zabeležena ni tokom letnjih meseci.

Podaci koji su prikazani predstavljaju sve putnike (uključujući i bebe koje nemaju svoje sedište) na svim letovima u oba smera.

Prema istim pokazateljima i domaći Jat Airways je zabeležio sjajne rezultate u maju. Na šest svojih linija registrovao je izuzetno visoku popunjenost putničke kabine. Prema podacima o prosečnom broju putnika do kojih smo došli najpopularnija Jatova linija u maju je bio Amsterdam (Schiphol) sa 114,3 putnika u proseku na svakom letu. Na drugom mestu je Pariz (Charles de Gaulle) sa 110,7 putnika i na trećem mestu Diseldorf (106,1). Tri destinacije koje već godinama važe za najpopularnije Jatove destinacije sada su zauzele četvrto, peto i šesto mesto. To su London (Heathrow) sa 105,8 putnika u proseku na svakom letu, Moskva (Šeremetjevo) sa 105,7 i Cirih sa 105,4 putnika.

Na aerodromu su nam rekli da se pravi porast putnika može očekivati u narednim mesecima. Jul i avgust su tradicionalno najprometniji meseci na beogradskom aerodromu. Ove godine se tokom leta može očekivati izuzetan rast saobraćaja s obzirom na najavljene čarter letove, kojih će biti i do 20% više nego prethodnog leta.
 
Statistika Maj, prvi broj 2011, drugi 2012
Aвио операције
(полетања / слетања) индекс Број путника индекс Роба (t)* индекс Пошта (t) индекс
Мај 3.844 3.744 97 262.974 284.522 108 645 612 95 72 81 113


Do sada 122 hiljade putnika vise ove godine u odnosu na isti period prosle.
 
Taman da isporbam taj novi dio kad bidem isao za tv malo vremeplova

Veliki hangar kad je bio ganc nov
 
Техника ради најбрже што може, није им ЈАТ једини муштерија. за то су криви неспособњаковићи из ЈАТ-а који се нису сетили да раније пошаљу авионе на ремонт
 
Samo informacija, ko nije bio nedavno do aerodroma, cena dnevnog parkinga (preko puta Carinskog terminala) je u mesec dana promenjena sa 150 din na 400 din/dan. Kad mi je rekao to je 400 dinara, ja izvadio 400 din za dva dana, računam pa dobro 50 din više je OK na sva ova poskupljenja, kad ne ono je jedan dan 400 din. Tako da je vreme ostavljanja automobila na aerodromu na par dana dok ste na putu prošlost. E sad jasno je meni da se cena početkom sezone obično poveća i jasno mi je da je štošta poskupelo, ali kako sračunaše poskupljenje od 260% :bash:
 
тај паркинг послује само од наплате паркинг, па су морали да повећају цену. иначе, ако остављаш ауто на дуже време опет је најјефтиније. имаш овде детаљније
 
Vrh