Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ako ne reše ovo, wizz će da skloni bazu. Doduše ovo je dobro za AS na tim letovima gde konkurisu
Odlicna vest za AS. Ima da uvecaju broj putnika, a verovatno i cene i prihod. Moci ce da se pohvale rekordnim rezultatima na dnevniku saopstenim od strane SM.
Prijatelju, koga briga sta je dobro za AS?! Zar nije jedino bitno sta je dobro za nas putnike?!
 
Nije nikako dobro da ode Wizz, jer bi tako AS imala monopol na tržištu i mogla da naplaćuje duplo ili troduplo skuplje cenu karata.
 
Air Serbia neće tu mnogo profitirati.... U nekoj manjoj merei možda ali generalno teško jer putnici Wizz Aira velikom većinom nisu putnici Air Serbie. Ako Wizz Air ukine neke letove ili još grđe ako ukine bazu većina tih putnika neće preći Air Serbiji nego će otići da lete iz Budimpešte ili Temišvara ili neće leteti uopšte...

Da ne govorimo o značajnom gubitku radnih mesta ako ukinu bazu... A time će izgubiti samo Beograd i Srbija...
 
Ovo baš nije dobro, jer će slično onda možda uraditi i ostale strane kompanije, a onda se postavlja pitanje kad će neko reći - “ček, a zar Air Serbia ne krši sankcije sipanjem NIS goriva?” i onda ode mast u propast, dovoljno da jedan aerodrom bude prvi i kaže “jok vi ne možete sa tim gorivom da sletite kod nas”.
 
НИС нема забрану да ради већ има блокиран рачун. Унутар Србије може да иде плаћање НИСу преко српске банке јер ми не уводимо санкције.
 
Deo koji kaže koje su implikacije sanckija kaže:
“These prohibitions include the making of any contribution or provision of funds, goods, or services by, to, or for the benefit of any blocked person and the receipt of any contribution or provision of funds, goods, or services from any such person.”
Dakle obuhvata ne samo finansijske transakcije već i primanje ili pružanje roba i usluga sankcionisanim kompanijama. I odnosi se na pravna i fizička lica iz SAD, ali i sve druge koji imaju poslovne veze s njima te bi mogli prouzročiti da takva lica svesno ili nesvesno učestvuju u finansijskim transakcijama ili razmeni usluga sa sankcionisanim kompanijama/licima.

Ovo je tako postavljeno da je veća šansa da se oklizneš i postradaš nego da se to ne desi.
Evo šta mi prvo pada na pamet - neki Amer kupi kartu Air Serbia za let iz NY ili neka firma pošalje robu koristeći Cargo uslugu Air Serbia, i plaćanje legne na račun AS, a ona za dva dana plati gorivo NIS-u.
Ne verujem da bi iko bio u mogućnosti da dokaže da ništa od njihovog novca nije učestvovalo u plaćanju goriva. Odnosno faktički je moguće, ali samo sa potpuno odvojenim poslovnim računima bez prelivanja novca na plaćanje goriva sa bilo kog računa na koji postoji mogućnost da se uplate sredstva poreklom iz Amerike ili u vlasništvu lica poreklom iz Amerike. Mislim ovo je generalno napisano kao klopka, lakše da ni ne pokušavaš nego da dokazuješ da nisi.

Pročitavši jutros ono za Wizz bio sam malo iznenađen, pročitavši sad ovo, jasno mi je da nemaju želju da se bakću s ovim.
 
Pročitavši jutros ono za Wizz bio sam malo iznenađen, pročitavši sad ovo, jasno mi je da nemaju želju da se bakću s ovim.
Виз је потпуно финансијски зависно репдузеће од америчких финансијских институција. Једна српска банка која би радила искључиво за трансакције Ес и НИС би решила проблем. Таквој банци не треба ни свфит ни друге америчке финансијек услуге.
Мада, НИС је ту критичнији, ЕС не може да га спаси ако се не реши питање санксија самом НИСу
 
Hmmm, pretpostavljam da bi nekako moglo, to sam i napisao gore.
Doduše ta banka ne može rešiti problem da Air Serbia mora prebaciti novac na taj račun u banci samo za NIS - e tu se dolazi do onoga gore - nije u pitanju swift kao sistem za elektronski transfer, on se uopste ne spominje u odluci, već da novac koji potencijalno dolazi od američkih fizičkih i pravnih lica i s njima povezanih lica ne sme biti transferisan niti bilo kakve usluge ili roba sankcionisanoj strani plaćene tim novcem. Inače se i sama firma izlaže istoj blokadi.

Zapravo bi morali izolovati prihodnu, a ne rashodnu stranu toka novca (odnosno izolovati prihode iz USA i UK - koja se u odluci spominje da implementira iste mere). Naravno sve ovo zavisi od toga koliko revnosno odluče ovo sprovoditi.
 
Зар то није мало превише задирање у саме финансије компаније, неважно које и чије!?
То ми је баш, баш претерана врста санкција.
 
Deo koji kaže koje su implikacije sanckija kaže:
“These prohibitions include the making of any contribution or provision of funds, goods, or services by, to, or for the benefit of any blocked person and the receipt of any contribution or provision of funds, goods, or services from any such person.”
Dakle obuhvata ne samo finansijske transakcije već i primanje ili pružanje roba i usluga sankcionisanim kompanijama. I odnosi se na pravna i fizička lica iz SAD, ali i sve druge koji imaju poslovne veze s njima te bi mogli prouzročiti da takva lica svesno ili nesvesno učestvuju u finansijskim transakcijama ili razmeni usluga sa sankcionisanim kompanijama/licima.

Ovo je tako postavljeno da je veća šansa da se oklizneš i postradaš nego da se to ne desi.
Evo šta mi prvo pada na pamet - neki Amer kupi kartu Air Serbia za let iz NY ili neka firma pošalje robu koristeći Cargo uslugu Air Serbia, i plaćanje legne na račun AS, a ona za dva dana plati gorivo NIS-u.
Ne verujem da bi iko bio u mogućnosti da dokaže da ništa od njihovog novca nije učestvovalo u plaćanju goriva. Odnosno faktički je moguće, ali samo sa potpuno odvojenim poslovnim računima bez prelivanja novca na plaćanje goriva sa bilo kog računa na koji postoji mogućnost da se uplate sredstva poreklom iz Amerike ili u vlasništvu lica poreklom iz Amerike. Mislim ovo je generalno napisano kao klopka, lakše da ni ne pokušavaš nego da dokazuješ da nisi.

Pročitavši jutros ono za Wizz bio sam malo iznenađen, pročitavši sad ovo, jasno mi je da nemaju želju da se bakću s ovim.
Tačno. Svi prevoznici koji sipaju gorivo iz NIS cisterne (dakle plate) podložni su sankcijama, a američko tržište im je svima mnogo važno. Mada akcionari kompanija dobijaju sankcije bez obzira da li im avio-kompanija u čijem su vlasništvu leti za SAD ili ne.
Dovoljno je da ne može da održava avione.
 
IMG-48f89b0e2ce08378e298ce0685b6e07d-V.png
 
Šta to znači - povratna karta BEG-BCN-BEG je zapravo BEG-BCN-gde nam se ćefne da vas ostavimo.

Vinci mora pod hitno angažovati MOL, OMV, Shell, ili ko god ima distribuciju goriva kod nas da snabdeva aerodrom gorivom, ovo prosto nije održivo.
A to će biti posebna žurka jer niko od njih nema rezervoare za avio gorivo bilo gde u Srbiji koliko ja razumem, što znači da bi se inicijalno moralo voziti minimalno iz Mađarske.

Pri tome na WizzAir web stranici ni reči o tome.
 
Poslednja izmena:
Ali koji je razlog da samo jedna kompanija to radi? Šta je sa drugima, nemoguće da ni na koga ne utiče nova situacija?
 
Виз је америчка инвестициона компанија 100% са регистрацијом у Мађарској. Наравно да се највише боје.
 
Ali koji je razlog da samo jedna kompanija to radi? Šta je sa drugima, nemoguće da ni na koga ne utiče nova situacija?
Videćemo u narednim danima. Ima tu više alternativa, "refuel stops", tako da u jednm smeru avion sleti na usputnu destinaciju, da utanka dodatno gorivo za let, obustave letova, isl. Jedno vreme su avioni IranAir-a sletali u Beograd da se natankaju, jer nisu mogli to da urade na aerodromima u EU.
 
Izgleda da strane službe deluje i na Beogradskom aerodromu, tj. infiltrirale se među MUP, i inicirale štrajk automatskih graničnih prelazaka.

Naime, od 10 automatskih šaltera, 5 radi, a ostalih 5 štrajkuje. Ali ovih 5 što radi, radi dobro.

Aerodrom Beograd - automatski šalteri pola radi pola zatvoreno.png
Aerodrom Beograd - pasoška kontrola.png
 
Vrh