Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Videćemo u narednim danima. Ima tu više alternativa, "refuel stops", tako da u jednm smeru avion sleti na usputnu destinaciju, da utanka dodatno gorivo za let, obustave letova, isl. Jedno vreme su avioni IranAir-a sletali u Beograd da se natankaju, jer nisu mogli to da urade na aerodromima u EU.
Ali zar dodatno usputno tankanje onda ne povećava težinu? Valjda avion što lakši treba da sleti?
 
Blago čiči, bitno je da uzleti što lakši, jer tad rashoduje najviše goriva, ili što bi ovi iz NjIS-a rekli 'topljiva'. A podići pet tona više na 11.000 metara nije mala stvar.
 
Teži se uvek da ne postoji preterani višak nepotrebne mase pri poletanju - goriva se sipa koliko je potrebno za planirani let + sigurnosna rezerva (ako mora da se radi preusmeravanje, čekanje u redu za sletanje). Pri sletanju se zna maksimalna dozvoljena masa (ono što stajni trap uopšte može da izdrži pri dodiru sa tlom) - zato se ako je let tek počeo (u avionu svo gorivo potrebno za taj let) i mora da se vrati - gorivo prosipa. Osim toga iz bezbednosnih razloga - pogotovo u hitnim situacijama kada postoji sumnja da nešto nije u redu - bolje je da avion pri sletanju ima što manje goriva, jer se smanjuje rizik od velikog nekontrolisanog požara u slučaju bilo kakvog incidenta pri sletanju.
Verovatno i iz tog razloga su ovi iz Temišvara doleteli sa praznim avionom nakrcanim gorivom za sledeći let, kako bi se osim same težine aviona (da bude u okviru propisane max. mase za sletanje), smanjio i ovakav rizik po putnike.
 
izgleda da wizz danas ipak leti direktno za BG iz Barselone, tako da su neko rešenje našli.
 
Kad ce kafic u starom tornju
20250114_142412.jpg

20250114_142351.jpg

Zimska sluzba u pripravnosti
20250114_142334.jpg

moglo bi ovo i na ap da se koristi
20250114_142336.jpg

Ptica to cg
20250114_143230.jpg

Mup hangari
20250114_142208.jpg
Krpe se plocice
20250114_143308.jpg

Stari putokaz
20250114_144026.jpg
 
Стари торањ да се сруши.
Зашто? Део нека се реконструише и користи за навођење возила на платформама а део нека се претвори у платформу за посматрање авиона за цивиле. То би била лепа атракција!
 
Стари торањ да се сруши.
Што, побогу? Потпуно функционалан објекат (не за угоститељство, додуше), али има сијасет оперативних служби аеродрома које тамо могу да се сместе (видим, сад исто коментарише и Ђенерал).
Нови терминал може да се шири око старог торња, као што је урађено у Цириху:
1737970641561.jpeg

Мали куриозитет - особље торња улази у терминал где и путници, и онда лево од гејта 53, тик поред дистрибутера за хладна пића се налазе једва приметна врата која се отварају на торањски беџ и воде у торањ. Као цвећара групе ТНТ😎.
 
Sinoć u dolasku nijedan e-gate ne radi.
Čim se izašlo iz aviona 3 pandura stoje i proveravaju pasoše, sa srpskim pasošima samo puštaju, strance dodatno kontrolišu. Ne znam čemu sada to, verovatno zbog nedavnog incidenta da su pooštrili kontrole.
 
Sinoć u dolasku nijedan e-gate ne radi.
Čim se izašlo iz aviona 3 pandura stoje i proveravaju pasoše, sa srpskim pasošima samo puštaju, strance dodatno kontrolišu. Ne znam čemu sada to, verovatno zbog nedavnog incidenta da su pooštrili kontrole.
Strane službe rade protiv vlasti. Nema druge. Štrajkovali elektronski prolazi i prošle nedelje. Pola ih nije radilo.

Aerodrom Beograd - automatski šalteri pola radi pola zatvoreno.png
 
Данас сам пратио некога на аеродром до оног дела где се проверавају бординг карте. Сад су заградили електронске капије тако да се прво покаже бординг карта а онда прође поред оног пулта Царине а онда се одвајају путници кроз велике "капије" где се јасно види e-gates и српска застава и пише да је само за наше држављане. Након тога полицајац лупа печат свакоме што потврђује оно што су форумаши већ рекли. Сам пролазак кроз капију не траје ни 7-8 секунди пошто скенер очитава пасош за 3 секунде и зато што камера хвата лице путника за трен и одмах отвара ону другу баријеру. Велико растерећење (чак и са лупањем печата) за одласке а у доласцима нема печата.
 
Postoji li neki plan za kerozin na aerodromu u slučaju najgoreg scenarija za NIS? Odnosno, blokada bankovnih računa nakon 27. februara.
Koliko bi vremena trebalo da se potpiše ugovor sa nekim drugim dobavljačem, izgrade kapaciteti za uvoz i skladištenje, itd?
 
Postoji li neki plan za kerozin na aerodromu u slučaju najgoreg scenarija za NIS? Odnosno, blokada bankovnih računa nakon 27. februara.
Koliko bi vremena trebalo da se potpiše ugovor sa nekim drugim dobavljačem, izgrade kapaciteti za uvoz i skladištenje, itd?
Пошто се тренутно ћути о томе можемо само да нагађамо али све ми се чини да су нашли неко решење са Америма.
 
Postoji li neki plan za kerozin na aerodromu u slučaju najgoreg scenarija za NIS? Odnosno, blokada bankovnih računa nakon 27. februara.
Koliko bi vremena trebalo da se potpiše ugovor sa nekim drugim dobavljačem, izgrade kapaciteti za uvoz i skladištenje, itd?
Ne blokiraju oni racune nego swift transakcije i obavestavaju druge da ako rade sa sankcionisanim pravnim licem da ce i njima da se desi isto. Tako da sad ako u Srbiji neko prodaje nesto NIS-u je pod rizikom da i njega ne stave na OFAC listu.
 
Koristio u januaru e-gate, prođe se brzo, samo mislim da je deo sa lupanjem pečata u pasoš nepotreban.

Videli smo svi ovde da je neko postavio član zakona po kome svako u odlasku mora da ima pečat u pasošu.

OK, a šta je sa onima koji napuštaju zemlju sa ličnom kartom? Oni svakako ne dobijaju pečat nigde...
 
Ne blokiraju oni racune nego swift transakcije i obavestavaju druge da ako rade sa sankcionisanim pravnim licem da ce i njima da se desi isto. Tako da sad ako u Srbiji neko prodaje nesto NIS-u je pod rizikom da i njega ne stave na OFAC listu.
 
Videli smo svi ovde da je neko postavio član zakona po kome svako u odlasku mora da ima pečat u pasošu.

OK, a šta je sa onima koji napuštaju zemlju sa ličnom kartom? Oni svakako ne dobijaju pečat nigde...

Čemu onda e-gate? U tom slučaju dovoljno je da imate kućice koje će koristiti samo naši državljani. Nepotreban član zakona.

Putujem često i koristim strane aerodrome, u EU se pasoš ne pečatira (za državljane EU i još nekih zemalja) jer je tu ulogu preuzeo e-gate. Malo je zastrašujuće i Orvelovski, ali je tako...
 
Čemu onda e-gate? U tom slučaju dovoljno je da imate kućice koje će koristiti samo naši državljani. Nepotreban član zakona.

Putujem često i koristim strane aerodrome, u EU se pasoš ne pečatira (za državljane EU i još nekih zemalja) jer je tu ulogu preuzeo e-gate. Malo je zastrašujuće i Orvelovski, ali je tako...

I kod nas se izlasci i ulasci evidentiraju elektronski, kao i u EU. Zato je potreban e-gate. Pecat je misterija.
 
Vrh